Page 3 of 3

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Mon May 04, 2009 3:55 pm
by kaneli2000
VesQ wrote:
kaneli2000 wrote:Ei mitään pongeja! Jos(?) tällä GameDeviin osallistuttaisiin niin pitäisi saada kasaan jotain oikeaa!
Jep, pong oli vain esimerkkinä että nettipeli onnistuu kyllä. Nyt pitäisi vain saada se kuuluisa idea, että MITÄ ruvetaan rakentamaan ja sen jälkeen että miten.
EDIT: tässä siis se alkuperäinen ideani: viewtopic.php?f=11&t=953&start=20#p23320
No, jos ei parempia ideoita keksitä niin käytetäänkö tuota minun ideaani, hiukan muokattuna, niin että kaikki keksii vähän lisää? Ei täällä paljon pongin lisäksi ole muuta ehdoteltu.

Tässä vähän jotain mitä tein Gimpillä/paintilla, ajattelin että jotai tällaista näkyis ruudulla 2:

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 10, 2009 1:38 pm
by Nassi_Setä
tämä on aika köyhä idea:kiinanshakki,se peli jota pelataan tähden muotoisella laudalla.
pelisysteemi ei(ehkä) olisi vaikea ja pelattavaa olisi maksimissaan kuudelle.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 10, 2009 3:01 pm
by MikkoK
Pidän tuosta kanelin ideasta. :P

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 10, 2009 3:36 pm
by otto90x
Idea: Monen pelaajan pelattava sokoban, mutta pelaajilla on erilaiset sokkelot joiden mukaan voivat laatikko(j)a työnnellä. Laatikot törmäävät työntävän pelaajan maailman seiniin. Pelaajat eivät törmää toisiinsa, mutta törmäävät oman maailmansa seiniin ja laatikkoon. Pelaajat ja laatikot liikkuvat ruudun kerrallaan. Maalit ja laatikot ovat kaikissa maailmoissa samoissa paikoissa.

Myös jonkinlaisia teleportteja tai muuta jännää voisi peliin kehittää. Jos kolmen ruudun RGB ei ole tarpeeksi niin voidaan vaihtaa neljän ruudun CYMK peliin tai ehkei niillä väreillä ole niin väliä.

Hyviä puolia on ainakin varsin vähäinen kaistankulutus ja vähäinen laskutarve serveripäässä.

Kuvassa ruskea on työnnettävä laatikko, keltainen ympyrä on lähtö ja mustavalkoinen ruudukko maali. Alimmaisessa ruudussa olen yhdistänyt kullekin pelaajalle sallitut ruudut, tätä ei tietenkään näytettäisi pelatessa.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 10, 2009 5:39 pm
by kaneli2000
Mitäs nyt sitten ruvetaan työstämään? Jos mietitään ensi viikko ideoita ja laitetaan äänestys pystyyn, ja sitten mietitään joku tiimi tätä kehittämään?

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Tue May 12, 2009 3:15 pm
by Wee
Tän viikon ajan mietitään ideoita, itse ehdotan tuota kanelin tsydeemiä kanssa. Sitten olisi kanssa kiva saada jokin asetus, jolla voi valita ruutujen määrän (2-5), ja peli luo kentän sen mukaan. En tiedä. Sunnuntaina äänestys pystyyn, ja sitten ensi viikolla katsellaan äänestyksen tulokset, ja kehitellään tiimi tämän asian ympärille, sekä sille selkeä vetäjä, sillä näin asia ei kuitenkaan tulisi toimimaan loppuun asti.

[Wee on puhunut. Ugh.]

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Tue May 12, 2009 5:35 pm
by Ozcar
Tuo kuulostaa aivan kelvolliselta suunnitelmalta. Sillä mennään. Kuulkaas, jos (ja miksipä emme) sitten osallistumme siihen gamedeviin, saiko siinä olla ryhminä mukana? Samoin tässä tilanteessa pitää sitten ottaa huomioon mitä ikinä sääntöjä sitä varten on luotukaan, kuten käsittääkseni ettei peliä saisi pistää levitykseen ennen itse kisaa.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Tue May 12, 2009 9:08 pm
by kaneli2000
Ozcar wrote:Tuo kuulostaa aivan kelvolliselta suunnitelmalta. Sillä mennään. Kuulkaas, jos (ja miksipä emme) sitten osallistumme siihen gamedeviin, saiko siinä olla ryhminä mukana? Samoin tässä tilanteessa pitää sitten ottaa huomioon mitä ikinä sääntöjä sitä varten on luotukaan, kuten käsittääkseni ettei peliä saisi pistää levitykseen ennen itse kisaa.
Linkki sääntöihin (joita en ole itse huolellisesti lukenut): http://www.assembly.org/summer09/compos ... me/gamedev
Ja sitten, miten osallistua (kai tätäkin tarvitaan): http://www.assembly.org/summer09/compos/how-to

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Wed May 13, 2009 10:19 am
by reBorn
Seriously, tehkää tämä.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Wed May 13, 2009 2:34 pm
by kaneli2000
reBorn wrote:Seriously, tehkää tämä.
Mielellään, mielellään.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 17, 2009 1:15 am
by Ozcar
Hmm, toisin kuin selvästi ryhmille tarkoitetuissa kisoissa, tuolla kehotetaan lähettämään yksi ainoa nimi/työ. Lienee siis tarkoitettu yksilölajiksi, vaikkei sitä missään olekaan suoraan kirjoitettu. Jonkun pitäisi todella ensin kysäistä tuon PMS:n tahi jonkin kautta jotta onko moinen sallittua. Jos joku nilkerö evää osallistumisemme, voinemme ehkä siirtää pelin omistusoikeuden yhdelle henkilölle jotta edes työn saisi läpi ja isolle skriinille? Tärkeintä sentään taitaa nyt olla vain saada tuo oikeasti pelattavaan kuntoon assyille.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 17, 2009 1:50 am
by valscion
Hmm, ite en ole assyille tulossa, mutta voin kyllä sen nettipuolen koittaa silti väkertää. Keksikää joku toteuttamisen arvoinen peli-idea, tehkää sille pohja (mieluiten sellainen, jossa on selkeät kohdat joissa arvoja voisi liikutella palvelimen puolella ja sieltä takaisin) niin saisin helpohkosti väkrättyä sille nettiversion.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 17, 2009 10:11 am
by kaneli2000
Laitankos nyt sitten sitä äänestystä peli-ideasta vai päätetäänkö tässähkösti?

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 17, 2009 12:50 pm
by Ozcar_guest
Väitän, että yksiselitteinen tulos saadaan vain äänestämällä. Ainakin Tower Defence, Katapulttipeli sekä SHMUP ja mikseipä myös se PONG ovat olleet esillä, niiden väliltä voisi päätell ellei jotain uutta ja nerokasta vielä nouse pintaan.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 17, 2009 7:40 pm
by kaneli2000
Ozcar_guest wrote:Väitän, että yksiselitteinen tulos saadaan vain äänestämällä. Ainakin Tower Defence, Katapulttipeli sekä SHMUP ja mikseipä myös se PONG ovat olleet esillä, niiden väliltä voisi päätell ellei jotain uutta ja nerokasta vielä nouse pintaan.
Laittaako joku pystyyn kun ei kerkiä just nyt. Anteeksi laiskuus.

Re: Assembly 2009 multiscreen-ohjelmien suunnittelua

Posted: Sun May 17, 2009 9:32 pm
by Ozcar