Kootaan/haetaan tiimiä pelin tekoon.

Etsitkö tiimiä tai etsiikö tiimisi jäseniä?
Post Reply
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Kootaan/haetaan tiimiä pelin tekoon.

Post by JATothrim »

Etsin siis tiimiä peliprojektiani varten. Projektin nimi on ( Tällä hetkellä ) Lost in the Lost Laboratory Base.

Projektin esittely:
Pelistä olisi tarkoitus tehdä Synkkä, juonella etenevä toiminta peli. Päähahmona toimii muistinsa menettänyt ihminen.. pelin edessä hän huomaa itsesään ei niin inhimillisen kyvyn, kyvyn muuntaa kätensä miksi hyvänsä. Alkujaan kädestä on pelkkä haittaa sillä se tuottaa suurta kärsimystä. Pelin alussa hän on lyönyt päänsä ja näin menettänyt muistinsa. Päähän särkee, mutta käteen sattuu vielä enemmän ja koko ajan. Olen suunnitellut peliin "kipu mittaria" eli normi 100% henki systeemi heitetään mäkeen. Olet elossa jos vain kestät tuskan, oli se sitten örvelön tekemä avohaava tai käden villiintynyt morfoosi. Pelaaja alkaa haahuilla ympäri _laajan_ ( about 500 huonetta ) sokkelikon, monien pulmien ja vastuksien läpi löytääksensä vastauksia ja tien ulkomailmaan.

Projektin tilanne:
Pelimailma koostuu huoneista. Huoneisiin voi jo ladata tilekartan, ovia jotka vievät toisiin huoneisiin ja virtakytkimiä. Kaikki pelin sisältö olisi takoitus tehdä SCRIPTEILLÄ, jotka määrävät mitä huoneseen ladataan ja mitä huoneessa tapahtuu. Ainoastaan alueen loppu bossit voisi/tavitsisi koodata erikseen. Koodaus tökkäsi juuri tuohon tapahtuma kohtaan, sain parserin vetämään nätisti ehtolauseita sisäänsä. Silloin huökkäsi MAV, eikä mikään normi MAV, vaan sellainen sitkeä. :cry: Nykyinen systeemi olisi toteutettu tyypeillä, on nopea (noin: 10000x 4 if komentoa -> 300 ms suoritus aika) ja joustava. ( komentoja voi lisätä muutamalla rivillä ) ;) Huoneiden ajon aikainen tallennus systeemi on 100% valmis. Jos siis vaikka käännät kytkintä -> poistut huoneesta -> palaat takaisin -> kytkin on yhä samassa asennossa! 8-) Olen onnistunut vättämään aika hyvin purkkakoodia, koko sorsa on "modulisoitu" esim. scriptit voi ottaa pois käytöstä kommentoimalla _yhden_ rivin.. :P Saa nähdä riittääkö itseläni motivaatio.. :D tuppaa olemaan vähissä.

Projekti on käynnissä, mutta koodaus tökkii. Ensimmäisellä sijalla olisi siis koodaajan paikka, minun rinnallani. Graafikosta on tietysti _huutava_ pula Koodaajan on oltava kokenut CB:ssä ! (tyypit on osattava etu- ja takaperin!) Tähän asti olen yrittänyt renderöidä grafiikat Blenderillä. ( Mahtavaa jälkeä!, mutta älyttömän monimutkaista. ) jos graafikko osaa vastaavan tempun, paikka on sinun!! Muuten normi pixelart käy hyvin, kunhan se ei ole mitään 15min näpertelyä. Voin pistää vihulaisen animaation ladattavaksi jos haluatte. :) muusikkokin olisi hyvä löytää, muutama kappale ja ääni efektejä. Palkkana on tietysti ne tavalliset: kunniaa, nimi tekijöissä, plus lupa käyttää pelimoottoria, maininnalla "käytetty ---- pelimoottoria" miten vain.

Kiinnostusta ? :mrgreen:
EDIT:

Projekti on tällä hetkellä jäissä, mutta silti työstölinjalla.

Last edited by JATothrim on Fri Oct 31, 2008 6:50 pm, edited 2 times in total.
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Crux_Borealis
Newcomer
Posts: 4
Joined: Sat Dec 08, 2007 12:35 pm

Re: Kootaan/haetaan tiimiä pelin tekoon.

Post by Crux_Borealis »

Voisin *yrittää* löytää aikaa muutaman biisin tekoon, mikäli pelin ei ole tarkoitus valmistua aivan lähiaikoina :roll:
Äänien tekemisestä minulla ei kyllä ole mitään hajua...
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Kootaan/haetaan tiimiä pelin tekoon.

Post by JATothrim »

Pelillä ei ole vielä _mitään_ aikataulua, joten ei ole kiire. mukavaa jos jaksat tehdä. :) Koodaus puolella taas olisi hieman hoppua, kun kouluaikana ei jouda olemaan koneella niin paljoa. :|
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Ris
Active Member
Posts: 142
Joined: Wed Jul 02, 2008 8:27 pm

Re: Kootaan/haetaan tiimiä pelin tekoon.

Post by Ris »

Voisin osallistua graafikkona ja kokemusta pixel artista on 1 vuosi.
Piirto ohjelmina käytän Gimppiä, kolourpaint ja paint.net ohjelmia.

Laitoin pm.
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Kootaan/haetaan tiimiä pelin tekoon.

Post by JATothrim »

Hmh. :| kukaan koodaaja ei ole ottanut yhteyttä. Projektikin kerkesi hyytyä takaisin suunnittelu tasolle, koodaaja pulan takia. Eli ottakaa ihmeessä yhteyttä ennen kuin projekti vaipuu romukoppaan! En yksin kertaisesti pysty koodaamaan näin isoa projektia omin voimin!

Työlistalla ovat seuraavat asiat:

-Huoneen lataus, tavaroiden sijoittelu. -Hallussa, sain pelaamaan nätisti.
-Skripti moottori (yksinkertainen :D ) -Monen yrityksen jäkeen sain toimimaan, mutta koodi oli liian purkaista -> MAV
-Tallennus systeemi. -Toimii, Hallussa.
-Käyttöliittymä. -Pitää suunnitella vielä. :)
-Tekoäly vihollisille. (ei mitään Terminator-AI tasoista ) Muutama kokeilu tehty, -> pientä hiomista.

Etenkin Skriptimoottorin kanssa on ongelmia, joustavan parserin toteuttaminen kun ei ole erityisen helppoa ilman toista koodaajaa. Tarvitsen ongelman ratkojaa, virheen etsijää ja uusia ideoita koodin toteutamiseen. Ja vaikka et haluasikaan hakea koodajaksi tähän projektiin, voit silti antaa ideoita projektiin ;)
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
Post Reply