en.wikipedia.org wrote:Lua programs are not interpreted directly from the textual Lua file, but are compiled into bytecode which is then run on the Lua virtual machine
EDIT:
Seuraava virke taas seisoo näin:
en.wikipedia.org wrote:The compilation process is typically transparent to the user and is performed during run-time, but it can be done offline in order to increase loading performance or reduce the memory footprint of the host environment by leaving out the compiler.
Eli lua kyllä käännetään, mutta se tehdään juuri ennen kuin koodia tarvitaan. Näin syntyneet käännetyt .dua-tiedostot (mielestäni oli .dua) tallennetaan yleensä jonkinlaiseen varastokansioon, josta ne voi sitten poimia ilman uudelleenkääntämisne tarvetta.[/edit]
EDIT:
Ja tämä on helppo todistaa: Tee vaikka ohjelma, jossa on loputon silmukka, ja sen jälkeen virhe. Ohjelmaa ei suoriteta kyseisen virheen takia.
Se käännetään kyllä bittikoodiksi, mutta ei sitäkään voi suoraan ajaa. Pienihän se hidastus on, mutta on se silti siellä.
Ja kun sitä käännetään bittikoodiksi, niin tottakai koko ohjelma on käytävä läpi O.o Silloin kääntäjä törmää erroriin, bittikoodista konekielelle tulkkaus tapahtuu ajettaessa.
Nyt taas jos väsymyksestä tai termien epäselvyydestä johtuen jotain meni päin honkia, kertokaa toki. Selveneepähän sitten.
Tuleeko coolbasic v3:seen mahdollisuus käyttää muitakin äänikirjastoja kuin FMOD:dia? jos tulee niin BASS ois kova koska se on halvempi kuin FMOD shareware käytössä. (ymmärtääkseni FMOD:ssa saa tehdä yhden shareware pelin jonka hinta on alle 10 dollaria sadan dollarin lisenssillä, indie lisenssi maksaa jo reilusti enemmän ja silläkin saa vain tehdä alle 25 dollarin pelejä (useamman kuin yhden toki) ja BASS:ssa 100:lla saa shareware lisenssin jolla tekee niin monta peliä kuin lystää joiden hinta pitää olla alle 40 dollaria. Bass vaikuttaa myös laadukkaamalta äänenlaatunsa puolesta.) Lisäksi tietty olis kiva jos olisi mahdollisuus käyttää kokonaan avointa äänikirjastoa peleissään. Olisi kivaa käyttää myös muita kirjastoja. (esimerkiksi 3d-grafiikkaa jne varten.)
kamistar wrote:Tuleeko coolbasic v3:seen mahdollisuus käyttää muitakin äänikirjastoja kuin FMOD:dia? jos tulee niin BASS ois kova koska se on halvempi kuin FMOD shareware käytössä. (ymmärtääkseni FMOD:ssa saa tehdä yhden shareware pelin jonka hinta on alle 10 dollaria sadan dollarin lisenssillä, indie lisenssi maksaa jo reilusti enemmän ja silläkin saa vain tehdä alle 25 dollarin pelejä (useamman kuin yhden toki) ja BASS:ssa 100:lla saa shareware lisenssin jolla tekee niin monta peliä kuin lystää joiden hinta pitää olla alle 40 dollaria. Bass vaikuttaa myös laadukkaamalta äänenlaatunsa puolesta.) Lisäksi tietty olis kiva jos olisi mahdollisuus käyttää kokonaan avointa äänikirjastoa peleissään. Olisi kivaa käyttää myös muita kirjastoja. (esimerkiksi 3d-grafiikkaa jne varten.)
Zeron ideana oli Implementoida Klang-äänikirjasto (kielenä C++) tähän uuteen cb:hen
— dev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Käyttäjien kannalta paras vaihtoehto on tietenkin sellainen äänikirjasto, jota voi käyttää vapaasti ja ilmaiseksi. Audiere ja KLang ovat kummatkin hyviä. Tämän lisäksi on mahdollista sisällyttää yksinkertainen DirectSound-liittymä äänien toistamiseen.
CoolBasic henkilökuntaa Johtava Suunnittelija CoolBasic V3, CoolBasic Classic
bool cppNerd=!false; wrote:Pystyisikö Execute-komennon muuttaman funktioksi siten, että se palauttaisi ajetun ohjelman palauttaman luvun?
Tuota pitää tutkia, mutta luulen että se on mahdollista ja helpohkosti toteutettavissa.
Paluuarvo voisi myös kertoa, mikäli annettu käsky oli virheellinen. Tämä lähinnä sitä varten, jos tekee konsolin, jossa käyttäjä saa syöttää execute-komentoja.
Zero on sanonut, että tämä CoolBasicin versio on melko tyhmästi koodattu. Lienee parempi ratkaisu alkaa siis alusta. EDIT: Niin ja pitäähän sitä nopeuttakin saada B)
Last edited by Koodiapina on Sun Aug 17, 2008 1:54 pm, edited 1 time in total.
MikkoK141 wrote:Siksi koska Zero kertoi että ei ymmärrä koodiansa enää.
Ei se nyt ihan noin mennyt. Kyllä minä CoolBasicin koodista selkoa saan olenhan sen itse kirjoittanut. Pointti oli, että asiat voi tehdä paljon paremminkin ja siksi olenkin kirjoittamassa koko CoolBasicia uudestaan.
CoolBasic henkilökuntaa Johtava Suunnittelija CoolBasic V3, CoolBasic Classic
MikkoK141 wrote:Siksi koska Zero kertoi että ei ymmärrä koodiansa enää.
Ei se nyt ihan noin mennyt. Kyllä minä CoolBasicin koodista selkoa saan olenhan sen itse kirjoittanut. Pointti oli, että asiat voi tehdä paljon paremminkin ja siksi olenkin kirjoittamassa koko CoolBasicia uudestaan.