LaskuKaavoja

Oletko tehnyt jotain, mistä muut voisivat hyötyä. Postita vinkit tänne.
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: LaskuKaavoja

Post by nevssons »

axu wrote:Tyyliin prosentti on sadasosa? Tällä tiedolla pärjäsin ysin prosentti kokeesta ja arvosanaksi tuli 10++ :D <-- omahyväinen hymy!
Kymppihän minullekkin tipahti :)
(plussiin ei ollut mahdollisuutta)
Anteeksi über offitopic
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: LaskuKaavoja

Post by MaGetzUb »

Code: Select all

Function Percents(luku1#,luku2#)
Return luku1#/luku2#*100
EndFunction 
Tuallaanenko?
Vai:

Code: Select all

Function Percents(luku1#,luku2#,haluttumax=100)
Return luku1#/luku2#*haluttumax
EndFunction 
Last edited by MaGetzUb on Mon Sep 29, 2008 7:56 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: LaskuKaavoja

Post by Koodiapina »

programmer of DSG wrote:Tuallaanenko?
Tuo ensimmäinen näyttäisi olevan oikein. Ja se on muuten percent, ei precent ;)

Edit: Niin ja noidenhan pitää olla liukulukuja.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: LaskuKaavoja

Post by MaGetzUb »

Aargh! Vieläkin tulee typoja ton kanssa.. :D
EDIT:

Korjasin..

EDIT:

2. Entä miten voisi laskea kulman niinkuin distancessa, muttei niin että annetaan (x,y,x2,y2) vaan pelkät y koordinaatit? Onko mahdollista, sama myös X:älle. :O Paitsi periaatteessa ne pitäisi olla samat kummallekkin jossen ole ihan hakoteillä.. :? :D

Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: LaskuKaavoja

Post by esa94 »

Pelkät y-koordinaatit? Mielestäni tuo ei ole järkevää tästä syystä:

Code: Select all

 
  |
  |
X_|______
  |
  Y
Eli siis jos on vain Y, tulos saadaan ainoastaan y-akselilta, jolloin kulmia on vain kaksi mahdollista, jotka riippuvat täysin origona käytetyn jutskan kulmasta. Jos oletetaan, että tämä jutska osoittaa Y:n mukaisesti ylöspäin, silloin kaikki Y=0 suuremmat Y-sijainnit olisivat kulmassa 0 ja pienemmät kulmassa 180.

Jos nyt yhtään tajusin itse, mitä tarkoitat, siis. Paitsi että Distance antaa mielestäni kyllä ETÄISYYDEN...
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: LaskuKaavoja

Post by MaGetzUb »

Ahaa, kyllä minäkin tuota mietin.. Mutta eipä minulla silloin oikein leikannut kunnolla.. :)
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Post Reply