Routis

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm

Routis

Post by aloittelijamies »

Pelin idea lyhyesti:
-Peli on tasoloikkapeli
-Pelissä pelataan vanhalla ja viisaalla kissalla nimeltään Routis, jonka tehtävänä on parantaa/muuttaa eri maiden ulkonäköä
-Pelissä edetään suorittamalla tehtävätasoissa toinen kahdesta tehtävästä (tästä kerrotaan paremmin paketin notepad tiedostossa)
-Peli sisältää 4 maailmaa joissa 4 kenttää (tehtävätaso, 2 tasoa joista toinen pitää mennä läpi ja bossitaso)

Routiksen energia on kuvattu Crash Bandicoot pelien tavalla pelaajaa seuraavana enkelinä. Voit ottaa 3 osumaa, jonka jälkeen enkeli katoaa. Sen jälkeen vihuihin koskeminen tappaa, mutta energiaa saa lisää juomapulloista/ potioneista. Hedelmät taas ovat vaihtoehtoisia esineitä, joilla voi tehdä taikoja Routiksen kotona
patakattilan avulla.

Paketin mukaan laitettu Notepad tiedosto kannattaa lukea.

Kaikki pelissä olevat musiikit ja ääniefektit ovat Megadrive pelistä nimeltä Wiz 'n Liz ja Puggsy jotka on toteuttanut Matt Furniss.
Projektissa on myös käytetty apuna Ezben typetutoriaalin esimerkkiä. Suuret kiitokset siis hänelle.

Lataa peli mediafirestä

Ja loppuun vielä kuvat:
Image
Image
Last edited by aloittelijamies on Thu Aug 21, 2014 2:20 pm, edited 3 times in total.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Routis (Beta/Demo)

Post by MrMonday »

Loistavaa työtä, vaikka vaiheessa vielä onkin, niin hyvin toimii jo nyt, jatka ihmeessä :)
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Routis (Beta/Demo)

Post by CCE »

Todella hyvä! Vau! Pelasin kaksi kenttää ja bossin, pitikö kenttiä olla enemmän?

On selvää että sinulta löytyy pelintekoon tarvittavaa näkemystä, jatka samaan malliin!

Pari huomiota:
  • Oli mukava yllätys että hyppykorkeutta pystyi säätelemään pitämällä nappia kauemmin pohjassa
  • Gravitaatio oli kuitenkin ehkä vähän liiankin kova
  • Ensimmäisessä kentässä kaikkien talojen katoille ei voinut hypätä, se hämmensi hieman
  • Voisit erottaa taustatilet etualasta myös värisävyn avulla. Esimerkkimuokkaus: http://i.imgur.com/2kiYwmK.png
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Routis (Beta/Demo)

Post by Jare »

Tosi kiva! :) Hyvät musiikit ja kiva grafiikka :). Näkee että tähän on panostettu! 8-) Kuten CCE sanoi, taustan ja foregroundin voisi erottaa toisistaan värisävyillä. Omaa simääni hieman häiritsi nuo kameran mukana seuraavat tähdet. Ehkä ne voisivat olla tummempia ja liikkua kameran mukana vain vähän? Mut tuo on vaan makuasia :). Hypyssä häiritsi viive. Hahmo voisi hypätä heti kun napin painaa pohjaan ja jatkaa sitten hyppyä korkeammalle, jos nappi on pitkään pohjassa vielä hypyn aikana. :)
User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm

Re: Routis (Beta/Demo)

Post by aloittelijamies »

MrMonday wrote:Loistavaa työtä, vaikka vaiheessa vielä onkin, niin hyvin toimii jo nyt, jatka ihmeessä :)
CCE wrote:Todella hyvä! Vau! Pelasin kaksi kenttää ja bossin, pitikö kenttiä olla enemmän?
On selvää että sinulta löytyy pelintekoon tarvittavaa näkemystä, jatka samaan malliin!
Jare wrote:Tosi kiva! :) Hyvät musiikit ja kiva grafiikka :). Näkee että tähän on panostettu! 8-)
Kiitos paljon :)

Kenttiä on pelissä 4 (+ aloituskenttä). Ensimmäinen kenttä josta eri tehtäviä suorittamalla pääse toiseen jatkokenttään (jatkokenttiä on siis 2 joista vain toinen riittää läpipelattavaksi jatkaakseen pelissä). Jatkokentän jälkeen on bossikenttä joka on myöskin pakollinen. Tämän jälkeen pelissä pääsee jatkamaan uusiin kenttiin, mutta tämänhetkisestä versiosta ne puuttuu. Loput kentät tulevat viimeisteltyyn versioon.

Huomion vielä, että musiikki ei ole minun tekemää, mutta yritin valita jotain peliin sopivaa ja mistä itse pidän! Musiikkia ja ääniefektejä olisi tarkoitus käyttää esimerkkinä jos saan jonkun suostuteltua tekemään omaa musiikkiaan nykyisten tilalle ;)

Mukavaa lukea, että tämänhetkinen versio pelistä on myös läpäistävissä!
CCE wrote:
  • Oli mukava yllätys että hyppykorkeutta pystyi säätelemään pitämällä nappia kauemmin pohjassa
  • Gravitaatio oli kuitenkin ehkä vähän liiankin kova
Jare wrote: Hypyssä häiritsi viive. Hahmo voisi hypätä heti kun napin painaa pohjaan ja jatkaa sitten hyppyä korkeammalle, jos nappi on pitkään pohjassa vielä hypyn aikana. :)
Kontrollointia tullaan muokkaamaan vielä ja näin ollen myös hyppäämistäkin. Hypyn korkeuden maksimivoimakkuutta suurentaessa myös "ponnistusvoiman" nopeutta voidaan suurentaa mikä mahdollisesti poistaa tuota viivettä.
CCE wrote:
  • Ensimmäisessä kentässä kaikkien talojen katoille ei voinut hypätä, se hämmensi hieman
  • Voisit erottaa taustatilet etualasta myös värisävyn avulla. Esimerkkimuokkaus: http://i.imgur.com/2kiYwmK.png
Jare wrote: taustan ja foregroundin voisi erottaa toisistaan värisävyillä. Omaa simääni hieman häiritsi nuo kameran mukana seuraavat tähdet. Ehkä ne voisivat olla tummempia ja liikkua kameran mukana vain vähän
Nämä on onneksi helppo korjata kuntoon. Tileihin tulee luultavasti erilaisia muutoksia vielä. Taustan ja foregroundin muutoksiin korjaan vain tärkeimpiä kohtia kuten CCE:n esimerkkimuokkauksessa olevat siniset kivet ja muita maastoja, joita saatetaan käyttää maastona ja taustana. Jälkimmäistä taisi kuitenkin esiintyä vain toisessa vaihtoehtoisessa tasossa (joka myöskin näkyy esimerkkikuvassa). Jaren mainitsemat tähdet kuuluvat taustakuvaan kuten esimerkiksi kuu ja vuoretkin. Tummentaminen on hyvä idea ja luultavasti niin teenkin. Toinen vaihtoehto on tähtien vähentäminen ja esimerkiksi pilvien piirto tilalle. Vaihtoehtoja on monia!
User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm

Re: Routis

Post by aloittelijamies »

Juuh,projekti on nyt valmis ja aloituspostausta on muokattu.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Routis

Post by MrMonday »

Lieneekö vika sitten koneessani, mutta peli pyörii tooodella hitaasti, ei mitenkään pelattavissa :(
User avatar
aloittelijamies
Newcomer
Posts: 45
Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm

Re: Routis

Post by aloittelijamies »

MrMonday wrote:Lieneekö vika sitten koneessani, mutta peli pyörii tooodella hitaasti, ei mitenkään pelattavissa :(
Kaveri sanoi eilen ihan samaa, testivaiheessa kaikki toimi kuitenkin ihan normaalisti. Kokeile jotain toista resoluutiota jos käyttämäsi hidastelee.
Täytyy kuitenkin tarkistaa vielä paketti.

Edit:
Zip-paketti on nyt päivitetty. Itsellä peli toimi kaikilla resoluutio vaihtoehdoilla ihan hyvin. Jos nykymistä ja hidastelua esiintyy liikaa, kokeilkaa muilla vaihtoehdoilla
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Routis

Post by MrMonday »

aloittelijamies wrote:
MrMonday wrote:Lieneekö vika sitten koneessani, mutta peli pyörii tooodella hitaasti, ei mitenkään pelattavissa :(
Kaveri sanoi eilen ihan samaa, testivaiheessa kaikki toimi kuitenkin ihan normaalisti. Kokeile jotain toista resoluutiota jos käyttämäsi hidastelee.
Täytyy kuitenkin tarkistaa vielä paketti.

Edit:
Zip-paketti on nyt päivitetty. Itsellä peli toimi kaikilla resoluutio vaihtoehdoilla ihan hyvin. Jos nykymistä ja hidastelua esiintyy liikaa, kokeilkaa muilla vaihtoehdoilla
320x240-resoluutiolla toimii hyvin, mutta muilla edelleen takkuilee.. Ja itse pelistä; kaikessa lyhykäisyydessään ja yksinkertaisuudessaan mainio tekele, nätit grafiikat ja hyvät musiikit :)
Post Reply