Mestari ja oppipoika -kampanja

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Pettis »

Vanhoilta foorumeilta nixen aloittama ketju hieman muokatuin tekstein

Mestari-Oppipoika -kampanja (idea by Ilmuri)
Alkuperäinen Mestari-Oppipoika -kampanja sai hurjan suosion ja ko. aihe onkin ollut kovassa käytössä foorumilla, tosin aihe alkaa olla melko lailla tukossa ja ylikirjoitettuna ja CBcorner:n Mestari & Oppipoika -sivusto ei ihan äkkiseltään ole valmistumassa. Joten katsoin paremmaksi avata uuden aiheen ko. kampanjaa varten. JA LUKEKAAHAN NÄMÄ SÄÄNNÖT ENSIN.

Oletko sinä halunnut oppia ohjelmoimaan? Vai oletko kenties halukas opettamaan toisia ohjelmoimaan? Jos vastasit jompaan kumpaan kysymykseen myönteisesti, nyt on siihen mahdollisuus.

Osallistu joko Mestariksi tai Oppipojaksi. Mestarina pääset opettamaan Oppipoikia ja Oppipoikana pääset Mestarin opetukseen. Tämän kampanjan tarkoituksena on kehittää suomalaista ohjelmointitasoa ja auttaa aloittelevia ohjelmoijia kehittymään.

Ilmoittautuminen Mestariksi:
Kirjoita tähän topiciin viesti, jossa kerrot ilmoittautuvasi Mestariksi. Kerro lisäksi kuinka monta Oppipoikaa olet valmis ottamaan opetettavaksi ja miten pitkäksi aikaa voit ottaa heidät Oppipojaksi. Lisäksi on hyvä kertoa mitä olet itse saanut aikaiseksi ja mitä viestintäyhteyttä haluat käyttää Oppipoikiesi kanssa (IRC, Messenger, sähköposti, puhelin, ICQ jne.). Voit myös kertoa mitä kautta haluat vastaanottaa Oppipoikahakemukset (email, yksityisviesti). Kerro myös millaisen Oppipojan haluat itsellesi.

Uusia Mestareita saa ilmoittautua jatkuvasti lisää, jotta kaikille halukkaille Oppipojille saadaan Mestari.

Ilmoittautuminen Oppipojaksi:
Oppipojaksi voi ilmoittautua laittamalla viestin tähän topiciin, jossa kerrot, että ilmoittaudut Oppipojaksi. Kerro viestissäsi myös minkälaisissa asioissa tarvitset opastusta ohjelmoinnissa sekä kenet haluaisit Mestariksesi. Kerro myös viestintävälineet, joita pystyt käyttämään.

SÄÄNNÖT:
  • Ilmoittautumisen peruminen täytyy ilmoittaa selvästi viestillä.
  • Mestari ja Oppipoika sopivat ajan kuinka kauan Mestari pystyy opettamaan Oppipoikaa.
  • Mestari ei ole kuitenkaan veloitettu päivystämään 24/7 Oppipojan ongelmia, vaan Mestarin ja Oppipojan kannattaa sopia molempia miellyttävä aika opettamiseen.
  • Sekä Mestari että Oppipoika saa lopettaa Mestari-Oppipoika suhteen milloin tahansa, jos toisella/molemmilla menee hermot tai toiselle/molemille tulee ylipääsemätön este.
Keskustelu:
  • Älkää täyttäkö tätä topicia turhaan. Oppipojat voivat muutaman viikon odottaa että kaikki halukkaat mestarit ovat ilmoittautuneet ja voivat sen jälkeen aloittaa oman Mestarihakunsa.
  • Toisin kuin viime vuonna niin pyritään pitämään viestiketju puhtaana turhista kyselyistä. Suoritetaan hakemukset joko yksityisviestinä tai sähköpostina ko. mestarille. Tämä sen vuoksi että CB:n käyttäjämäärä on kasvanut jatkuvasti ja jos kaikki alkavat lähettämään hakemuksia viestiketjun kautta niin ketjussa on kohta 20241 viestiä.
  • Ylläpito ja valvojat poistavat surutta kaikki turhat viestit. Asianmukaiset kommentit ja kysymykset voidaan säilyttää.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
leonarven
Newcomer
Posts: 30
Joined: Sun Aug 26, 2007 4:02 pm
Location: Somewhere in Newada

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by leonarven »

Ilmoittautuisin oppipojaksi.

Osaan CB:tä hyvin, mutta opetusta tarvitsisin DLL:ssä ja muistin käytössä. Myös nettifunktiot kuuluvat osa-alueeseen jota en osaa :D .

Olisi myös mukavaa jos mestarilla olisi edes pientä kokemusta C++:sta ja dll:ien luomisesta.

Viestintä tapahtuu mieluiten jollain online-vietimellä(messengerillä(johannes.nieminen@hotmail.com), skypellä(leonarven-sama) jne...)
Ilmoituksen voi lähettää vaikka PM:llä tai sähköpostilla (riviä ylempänä).

[offtopic]Olinko eka?[/offtopic]
FuJi
Member
Posts: 70
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:09 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by FuJi »

Ilmoittaudun oppipojaksi.

Osaan CoolBasicin alkeet jotenkin, mutta siihen se sitten melkein jääkin.
Haluaisin oppia käyttämään taulukoita ja typejä, piirtämistä (CB:llä) sekä jotain muita juttuja.

Toivoisin, että mestari osaisi hyvin CB:tä, sekä olisi joku näyte osaamisestaan.

Viestintä mielellään MSN Messengerillä tai IRC:ssä.
henrik93
Newcomer
Posts: 11
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:13 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by henrik93 »

Ilmoittaudun oppipojaksi.

Osaan jo CoolBasicin alkeet ja intoa riittää.
Haluaisin oppia käyttämään taulukoita,typejä ja muuta sopivaa. :roll:
Mestari voi olla kuka vaan,kunhan osaisi opettaa.
Viestintä tapahtuisi MSN messengerillä.
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by elmo123 »

Ilmoittaudun mestariksi.

Voin opettaa tyyppien ja taulukoiden käytön, piirtokomentojen käytön ja auttaa useissa ongelmissa. Voin myös antaa vinkkejä, miten kannattaa toteuttaa alkuvalikko ja latausruutu.
EDIT:

Yhteys mesen kautta(juntti.w@hotmail.com)
Olen saanut aikaiseksi hyttyspelin (vielä omassa käytössä), sähköpostilla oppipojat ilmoittautumaan ;)

Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
mikko93
Newcomer
Posts: 2
Joined: Fri Oct 12, 2007 8:35 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by mikko93 »

Ilmoittautuisin oppipojakis.on ja haluaisin oppia kunnolla. ennen olen kayttanyt gamemakeria. olen vasta aloittanut coolbasicin kayton. meseni on mikkelsson_93@hotmail.com jos mestari kaipaa oppipoikaa...
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Henkru »

Ilmottaudun oppipojaksi
Eli tarvitsisin opetusta Visual Basic:sta. En tajua siitä oikein mitään. Eli ihan alusta saisi mestari lähteä opettamaan.
Riittää kuin mestari osaa perus VB asiat.

Opetus voisi tapahtua Messengerin välityksellä (henki_93@hotmail.com) tai irkin kautta Henkru @ IRCnet. Mieluiten kuitenki mesen kautta.
vms100
Member
Posts: 81
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:47 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by vms100 »

Oppipojaksi ilmottaudun. Osaan Suht koht hyvin cb:n mut tarttisin apua vielä esim. nettipelien teon kanssa

msn: Vms100@herzeleid.net :mrgreen:
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by iTKEVAnAKKI »

ILMOTTAUDUN MESTARIKSI! Voi opettaa ihan alkeita niille jotka ovat juuri ladanneet CBn, mutta toivoisin, että oppipoika tutustuisi kuitenki manuaaliin ja editoriin. Mutta mitään ei tarvitse vielä osata. Mutta ikä yli 13, että ymmärtää hieman englantia ja matikkaa...
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Post by Myst!c »

Ilmottaudun oppipojaksi

iTKEVAnAKKi, pääsenkö oppipojaksesi? :D Olen 14 v, englanti luonnistuu hyvin
ja matikka myös. :) En ole kovin hyvä cb:sä vielä mutta luulen että oppisin nopeaa,
haluan oppia perusteista "koviin" hommiin. :)

EDIT: Ainiin kommunikaatio puoli hoituu msn:lä tai pm:lä
Every Legend Has A Start!
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by KilledWhale »

Ilmoittaudun mestariksi

Otan yhden oppipojan. Iällä ei ole niinkään väliä, kunhan kärsivällisyyttä ja intoa oppimiseen löytyy. Kokemusta löytyy cb:n saralta noin 3 vuotta ja pieniä c++ kokeiluja on myös tullut tehtyä. Yhteydenpito hoituisi mieluiten messengerillä tai irkissä, mutta myös yksityisviestien tai sähköpostien välityksellä onnistuu. Opetusta olisi luvassa typejen, taulukoiden, tiedostojen, perusrakenteiden, piirtokomentojen, matematiikan yms. saralla oppipojan omien kiinnostusten mukaan.

Yhteydenotot yksityisviestillä tai sähköpostilla osoitteeseen: jazkuli@msn.com

Paikka: vapaa
Last edited by KilledWhale on Fri Jan 25, 2008 5:18 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
KillerDuck2
Newcomer
Posts: 8
Joined: Wed Nov 14, 2007 5:39 pm

Post by KillerDuck2 »

Myst!c wrote:Ilmottaudun oppipojaksi

iTKEVAnAKKi, pääsenkö oppipojaksesi? :D Olen 14 v, englanti luonnistuu hyvin
ja matikka myös. :) En ole kovin hyvä cb:sä vielä mutta luulen että oppisin nopeaa,
haluan oppia perusteista "koviin" hommiin. :)

EDIT: Ainiin kommunikaatio puoli hoituu msn:lä tai pm:lä
Samoin minä
Eli tiedot ovat samat: 14 v, englantia ja matikkaa osaan. Olen käyttänyt cb:tä vähäsen ja tahtoisin oppia käyttämään sitä kunnolla. :lol:
Klassinen
Newcomer
Posts: 6
Joined: Sun Mar 02, 2008 7:49 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Klassinen »

Ilmoittautuisin oppipojaksi.

Tarvitsisin opetusta Cool Basicin perusteista lähtien, mutta uskoisin noiden nopeasti painuvan päähäni. Olen opetellut nimittäin myös jonkin verran C++ ohjelmointikielen alkeita. Ikää löytyy 15. Yhteyttä voisin pitää meselläni ja ircissäni, sitä ennen ihan yhtäyttä yksityisviestillä. Kiitos.
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by nevssons »

Voisin ohjata jonkun oikeille raiteille. Eli Mestariksi
HUOM! En osaa kummiskaan ihan maailmantappiin opettaa

yhteyttä pidän mieluiten yv:llä ja satunnaisesti mesellä
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Arska »

Ilmoittautuisin oppipojaksi.

Mestari voisi opettaa Blitz Basic 3D perusteet. Pari päivää olen tutkinut Blitz3D:n esimerkkejä. Koodia ymmärrän, mutta en osaa koodata Bliz3D:llä. Olisi myös hyvä jos mestari osaisi 3D mallintaa.

Opetus tapahtuisi Messengerillä. Mestari voisi lisätä minut listalleen. Ari_salonen[at]hotmail.com
Image
fluirry
Newcomer
Posts: 1
Joined: Sat Apr 12, 2008 3:31 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by fluirry »

Ilmoittautuisin oppipojaksi !

Ikää löytyy 14 -vuotta, omaan kaiken tarvittavan, intoa, CBn ja yhteydenpitokin onnistuu ircistä aina msn asti :)

Koodaillut CB parisen vuotta, osaan mielestäni jo melko pitkälle. Myöskin C++ alkeet hallussa. Assemblykin menee.


Kysyisin opetusta mm. kuinka teen DLLiä joita voin käyttää CB:ssä, tyyppien kertausta ja myöskin internetin ihmeellisyyksiä (TCP-IP). En siis pelkästään CB, vaan kehitän ohjelmointitaitojani yleensä, esimerkiksi juuri asiaa kuinka TCP/IP toimii ja sitä voin sitten aina soveltaa eri ohjelmointikieliin.
Korsto
Newcomer
Posts: 7
Joined: Fri Jan 04, 2008 4:19 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Korsto »

ilmoittautuisin oppipojaksi


olen 15v osaan puhua enkkua (ja vähän espanjaa jos se siitä kiinni on) ja osaan matikkaa(tai ainakin luulen osaavani [meirän matikan maikka on nääs aika sukka opettamaan])
osaan CB:n alkeet (tai ainakin alkeiden alkeet) ja haluaisin oppia ainakin taulukoiden ja typejen käytön mutta tietysti kaikki tieto kelpaa

mestariks kelpaa aika lailla kuka vaan (kuhan sillä vaan ei mee hermot mun huonoon vitsailuun [täi näiden sulkujen käyttöön])

viestintä voi tapahtua skypellä tai messengerillä
1|= y()u (4|\| r3@d 7#][5, y0|_| /\r3 @ IVI0/\/$+3|2 &33|<
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Awaclus »

En tarvitsekaan enää mestaria sillein, tosin varmasti Tyhmät kysymykset tulee olemaan kiva topic tulevaisuudessakin :roll:
Last edited by Awaclus on Thu Mar 05, 2009 10:36 pm, edited 5 times in total.
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Koodiapina »

Chaosworm wrote: - En osaa mitään :lol: joten siis haen mestaria, joka voisi opettaa ihan alkeista lähtien.
CoolBasicia, vai?
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Mestari ja oppipoika -kampanja

Post by Olwi »

Etsisin mestaria

CoolBasicia pitäis oppia ;)
Vuoden olen jo enemmän tai vähemmän koodannut(normaalisti vähemmän),mutta opittavaa on ja paljon.
Opittavaa olisi lähes kaikessa :lol:
Englanti menee jotenkuten,Matikka taas suht. paljon paremmin.
Ikää 14v.
Viestintä hoituis Mesellä(Olwi_r@hotmail.com),myös IRC:llä onnistuis.
Jos huvittaa,niin YV:tä
Huuda mun ip:tä!
Post Reply