Spair - DEMO
Spair - DEMO
Tässä olisi tekemäni Spair demo. Tein demolle oman ketjun koska: En julkaise oikeaa versiota netissä vaan myyn sitä kavereille. En käytä "playsound" komentoja joten en hanki F - moden lisenssiä (Vai mikä se olikaan... )
LYHYESTI:
Spair on vuoropohjainen taistelupeli.
Päivitysblogi:
5.3.2011:
Omaan vuoroon lisätty aikaraja.
Voit säätää vaikeusastetta asteikolla: -1 - 4
Tieto kuinka monta vuoroa omaan superiskuun.
ReadMe - tiedoston kirjoitusvirheen korjaus.
LYHYESTI:
Spair on vuoropohjainen taistelupeli.
Päivitysblogi:
5.3.2011:
Omaan vuoroon lisätty aikaraja.
Voit säätää vaikeusastetta asteikolla: -1 - 4
Tieto kuinka monta vuoroa omaan superiskuun.
ReadMe - tiedoston kirjoitusvirheen korjaus.
- Attachments
-
- SpairDemo.zip
- PÄIVITETTY VERSIO!!!
- (3.35 MiB) Downloaded 514 times
Last edited by Execute on Sat Mar 05, 2011 8:08 pm, edited 4 times in total.
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
Re: Spair - DEMO
Joudut kyllä silti ostamaan sen lisenssin. FMOD tungetaan exeen mukaan suoraan, joten vaikket käyttäisi ääniä ollenkaan, joudut silti ostamaan lisenssin.Execute wrote:Tässä olisi tekemäni Spair demo. Tein demolle oman ketjun koska: En julkaise oikeaa versiota netissä vaan myyn sitä kavereille. En käytä "playsound" komentoja joten en hanki F - moden lisenssiä (Vai mikä se olikaan... )
ReadMe.txt tiedostossa on hauskaa englantia. "Älä käytä dataa, älä hyväksikäytä sitä, se ei ole jumala... ei jumala..."
EDIT: Älä käytä englantia jos et osaa. Eihän tuolla ole mitään oikein ja peli on itsessäänkin aika mitäänsanomaton. Oletko ihan tosissasi tätä myymässä jonnekin, vai onko tämä vain jotain turhaa trollausta...
EDIT2: Grandilla on kyllä hyvät pointit tuossa alla.
Last edited by valscion on Tue Mar 01, 2011 7:28 pm, edited 1 time in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Spair - DEMO
Minä jos olisin taas alle 15-vuotias, niin en kyllä välittäisi tuollaisista FMOD-lisensseistä yhtikäs mitään, varsinkaan jos kyse olisi tuon mittaluokan bisneksestä.
Kai kaverisi muuten varmasti tietävät, mitä tarkalleen ottaen ovat ostamassa? Saattaa seuraavana päivänä tulla kuumat paikat koulussa, kun karmaiseva totuus on tullut julki.
Kai kaverisi muuten varmasti tietävät, mitä tarkalleen ottaen ovat ostamassa? Saattaa seuraavana päivänä tulla kuumat paikat koulussa, kun karmaiseva totuus on tullut julki.
Re: Spair - DEMO
Sääliks käy noin p***aa postia...
Mennään asiaan... Kaveri on saanu tän saman ja tyytyväisyys nousi... Kertokaa mielipiteenne älkääkä poiketko aiheesta.
Mennään asiaan... Kaveri on saanu tän saman ja tyytyväisyys nousi... Kertokaa mielipiteenne älkääkä poiketko aiheesta.
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
Re: Spair - DEMO
okei... palautettahan se negatiivinenkin on:
-surkea
-kuvien koko vaihtelee välillä?
-huono toteutus, taistelusysteemi ei ole mistään kotoisin
-Super hyökkäyksen uudelleenkäyttöaikaa ei näytetty..
-Tekstien virheet
+- kohtalainen grafiikka
Yhteenveto: Maksaisin enemmän vessapaperista. Sorry... Ja Grandin sanoin: Deal with it
Edit:
-surkea
-kuvien koko vaihtelee välillä?
-huono toteutus, taistelusysteemi ei ole mistään kotoisin
-Super hyökkäyksen uudelleenkäyttöaikaa ei näytetty..
-Tekstien virheet
+- kohtalainen grafiikka
Yhteenveto: Maksaisin enemmän vessapaperista. Sorry... Ja Grandin sanoin: Deal with it
Edit:
Minä en kyllä huomannut että kukaan olisi poikennut aiheesta?Execute wrote:älkääkä poiketko aiheesta.
Re: Spair - DEMO
Täytyy kyllä nostaa hattua jos saat tehtyä tällä rahaa ja saat ne asiakkaasi vieläpä tyytyväisiksi .
En kokenut peliä oikein viihdyttävänä, koska se antaa sellaisen vaikutelman kuin se olisi väännetty pakon alla toinen silmä kiinni puolessa tunnissa ja tästäkin ajasta olisi käytetty 95% grafiikkaan ja se loput 5% siihen suunnitteluun ja pelimekaniikan hiontaan, joka mielestäni sattuu olemaan se pelin viihdyttävin osuus. Hienot grafiikat ovat enemmänkin plussaa, toki ei niitäkään kannata missään minuutissa tehdä.
Grafiikka ei kieltämättä ollut huonoimmasta päästä, vaikka joissain kohdissa sitäkin hieman vaivasi tämä hutaistu tyyli.
Ja näin Off/On Topiccina, miten sen kukin tahtoo ymmärtää, niin mielestäni jos kauppaat peliä kavereillesi niin on aivan turha laittaa sinne näemmä lisenssin asiaa ajaneeseen readme.txt:iin englantia.
En kokenut peliä oikein viihdyttävänä, koska se antaa sellaisen vaikutelman kuin se olisi väännetty pakon alla toinen silmä kiinni puolessa tunnissa ja tästäkin ajasta olisi käytetty 95% grafiikkaan ja se loput 5% siihen suunnitteluun ja pelimekaniikan hiontaan, joka mielestäni sattuu olemaan se pelin viihdyttävin osuus. Hienot grafiikat ovat enemmänkin plussaa, toki ei niitäkään kannata missään minuutissa tehdä.
Grafiikka ei kieltämättä ollut huonoimmasta päästä, vaikka joissain kohdissa sitäkin hieman vaivasi tämä hutaistu tyyli.
Ja näin Off/On Topiccina, miten sen kukin tahtoo ymmärtää, niin mielestäni jos kauppaat peliä kavereillesi niin on aivan turha laittaa sinne näemmä lisenssin asiaa ajaneeseen readme.txt:iin englantia.
Re: Spair - DEMO
En tiedä sitten, mutta peli pätkii kuin hyväksi käytetty jumala. D:
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Spair - DEMO
Kommenttien perusteella minua alkoi kiinnostaa, minkälainen peli on kyseessä. Ajattelin testata peliä, jotta voin tulla topiciin antamaan aloittelevalle käyttäjälle positiivisen kuvan CoolBasic-foorumeista ja sanomaan, että eihän se nyt niin huono ollut. On totta, että eihän se niin huono ollut, se oli äärettömän monta kertaa huonompi kuin kehtasin odottaakaan.
Ensinnäkin readme. "This is only Demo-version. Don,t use data abuse it,s not god... not god..." Jaahas, ei saa siis käyttää datan väärinkäyttöä, koska datan väärinkäyttö ei ole jumala. Sen lisäksi ensimmäisen lauseen artikkeli on niin epämääräinen, että se jopa puuttuu täysin, toisen lauseen yläpilkut ovat tippuneet alas ja siinä ainoassa paikassa missä tavallinen pilkku olisi pitänyt olla, ei ollut mitään. Sen lisäksi Jumala ja pisteen jälkeinen sana on yleensä tapana kirjoittaa isolla alkukirjaimella. VesQ tästä jo mainitsikin, mutta mainitsempa minäkin, koska häiritsee.
Sitten tuli mieleen, että mikähän ihme se siellä Media-kansiossa vei 23,6Mt huolimatta siitä, että pelissä ei ollut ollenkaan ääniä. Huomaan tasan 20 ilmeisesti jokaiselle eri pelitilanteelle tehtyä BMP-muotoista noin 900*600 kokoista (melkein kaikki erikokoisia) kuvatiedostoa! Jos ne oli tehty Paintilla, miltä ne suuresti näyttivät, niin ottaen huomioon ohjelman alkeellisuuden niin olihan niistä osa ihan hienojakin.
Sitten avasimpa itse exen. Aloitusmenu on turha, koska se ei osaa tehdä mitään muuta kuin aloittaa vuoropohjaisen pelin, jossa ei ilmeisesti tainnut olla aikarajoitusta oman vuoron suorittamiseen tai sulkea pelin, joka olisi onnistunut ihan hyvin Escistäkin. Mikä olisikin näköjään ollut ihan hyvä vaihtoehto, koska sillä aikaa kun pienensin pelin tehtäväpalkkiin ja kirjoitin edellisen lauseen, kävi ilmi, että kuvaa ei päivitettykään jatkuvasti vaan peli-ikkuna muuttui mustaksi kun avasin sen uudelleen. Sen lisäksi menun käyttöliittymä on erikoinen, mutta se onneksi oli kuitenkin selkeästi, tosin huonolla englannin kieliopilla, ohjeistettu ja vieläpä aika simppeli.
Sitten tuli muutaman sekunnin mittainen introanimaatio, johon oli käytetty jopa viisi (arvioisin siis, että FPS animaation aikana oli noin 1-2) niistä kahdestakymmenestä kuvatiedostosta ja jossa oli tosi taitavasti TAAS jätetty iso alkukirjain pois Airgon-planeetan nimestä. Ei sillä, että minua olisi muutenkaan oikeasti kiinnostanut, mutta kukahan sillä avaruusaluksella laskeutui tälle planeetalle? Onko pelaajahahmo siis hyökkääjä vai uhri?
Onneksi en ole silmälasien päivittämisen jälkeen kärsinyt mistään neurologisista kohtauksista, koska seuraava ruutu, eli toisin sanoen itse peli, olisi ihan varmasti laukaissut migreenin ja voisin kuvitella että epilepsiaakin sairastavilla olisi sen kanssa ongelmia, koska ruutuhan vilkkui niin nopeasti kuin tällä tietokoneella on mahdollista eli 30 kertaa sekunnissa mustaksi ja 30 kertaa sekunnissa kuva takaisin ruutuun. Jälleen kerran saan nauttia Executen mainiosta englannin kielen osaamisesta: "Your heal:300" "Boss heal:1000" "Your score:0" "Attact press up" "Heal+ press down" "Super attact press left" "Super attact redy for use." Painampa ylöspäin, ja katselen pari sekuntia omaa animoimatonta hyökkäystäni ja "Boss turn"ia, joka sekin on ihan yhtä vähän animoitu, ja havaitsen, että minä tein bossiin 50 vahinkoa ja bossi teki minuun 15 vahinkoa. Toistan liikkeen 5 kertaa, ja joka ikisellä kerralla minä teen bossiin 50 vahinkoa ja bossi minuun 15 vahinkoa. Toisin sanoen, jos jatkan samaa menoa, tulee tasapeli. Sitten päätin kokeilla Heal+ -toimintoa, joka antoi ilmeisesti 20 healia koska boss turnin jälkeen minulla oli 5 healia enemmän. Toisin sanoen, jos yhden kerran käyttää Heal+:n ja kaikilla muilla kerroilla attact:n, voittaa varmasti koska minkäänlaista satunnaisuuselementtiä pelissä ei näyttäisi olevan. Kokeilen redynä olevaa Super attactia. En muistanut kiinnittää huomiota siihen, miten paljon vauriota se teki, koska huomioni kiinnittyi automaattisesti siihen, että Super attactin jälkeen bossi ei hyökännytkään vaan minä sain heti uuden vuoron. Tämähän saattaisi olla featurekin, mutta lähinnä bugilta vaikuttaa. Juuri sen jälkeen kun minä tein Super attactin, bossikin teki kaksi kertaa "fire-boll attact":n ja niiden jälkeen vielä yhden kerran super attactin. Tämä vaikutti jo niin työläältä toteuttaa, että ehdin jo hetken toivoa että pelissä sittenkin olisi satunnaisuutta - muutaman ylimääräisen kokeilun jälkeen selvisi, että boss käyttää aina pelaajan Super attactin jälkeen kahden seuraavan hyökkäyksen ajan fire-boll attactia ja siinä samassa tietyssä vaiheessa peliä Super attactin, joka vain sattumalta oli ensimmäisellä kerralla kolme vuoroa sen jälkeen kuin minä olin Super attactini käyttänyt, ja silloinkin satunnaisuus johtui minusta eikä pelistä.
Ruksia painaessani ilmestyi näytölle ilmoitus, jossa kysyttiin: "Do you really want exit"? Hell yes I do, vaikka prepositio lauseesta unohtuikin. En ensimmäisellä kerralla lukenut sitä kyllin tarkkaan että olisin pelkästään sen perusteella pystynyt täydellisesti kopioimaan tuon lyyrisen helmen, joten täytyi käynnistää ohjelma vielä kerran uudestaan ja sitten jos tällä kertaa vaikka jo menun kohdalla sulkisi ohjelman... Mutta yllätys yllätys, kun painan ruksia menussa, sama kysymys ilmestyy, mutta tällä kertaa Kyllä:n painaminen ei tee yhtään mitään! Miksi edes lopettaminen pitää varmistaa, eihän kukaan idiootti vahingossa klikkaa hiirellä yhtä tiettyä ja vielä aika pientä aluetta (joka myös ruksina tunnetaan) pelatessaan pelkällä näppäimistöllä toimivaa peliä etenkään kun se on yleensä nimenomaan se hiirikäsi siinä nuolinäppäinten kohdalla.
Eli siis toisin sanoen tämä on huonosti toteutettu pelkkä japsiropen taistelusysteemi, josta siitäkin on karsittu vielä ominaisuuksia pois ja jonka voittaa automaattisesti niinkin vaativalla strategialla että yhden kerran pitää käyttää Heal+ ja yhden kerran Super attact, muut kerrat pitää hyökätä. Who in the world haluaisi pelata edes hyvin toteutettua japsiropen taistelusysteemiä ilman sitä roolipeliä ympärillä ilmaiseksikaan? Ja sinä vielä yrität myydä tätä. /epix facepalm
Jos tämä olisi ensimmäinen projektisi, olisin ehkä voinut jättää edeltävän wallo'textin kirjoittamatta. Koska olet kuitenkin kuulemma kirjoittanut yli tuhat riviä koodia johonkin toiseen projektiin (onegai, älä vaan sano että TÄMÄ on se projekti josta silloin puhuit) ja Efektit-ketjuunkin saanut jotain aikaan, voisi kuvitella että taitoa löytyy jo jonkin verran kun ottaa huomioon että esimerkiksi minä en ole kertaakaan saanut yhteenkään projektiini yli tuhatta riviä ja Efektit-ketjussakin olen vain kommentoinut muiden efektejä. Kannattaa jättää tällaiset vähän viimeistelemättömämmät projektit julkaisematta foorumilla, ja tosiaan varoa niitä kavereita sen jälkeen kun ovat peliä kokeilleet.
EDIT: Kiitos VesQ:lle onnitteluista, kaikkein hauskinta tässä on kuitenkin se, että kaikki seuraavat viestit ovat sanoneet tismalleen samoja asioita kuin minä.
Ensinnäkin readme. "This is only Demo-version. Don,t use data abuse it,s not god... not god..." Jaahas, ei saa siis käyttää datan väärinkäyttöä, koska datan väärinkäyttö ei ole jumala. Sen lisäksi ensimmäisen lauseen artikkeli on niin epämääräinen, että se jopa puuttuu täysin, toisen lauseen yläpilkut ovat tippuneet alas ja siinä ainoassa paikassa missä tavallinen pilkku olisi pitänyt olla, ei ollut mitään. Sen lisäksi Jumala ja pisteen jälkeinen sana on yleensä tapana kirjoittaa isolla alkukirjaimella. VesQ tästä jo mainitsikin, mutta mainitsempa minäkin, koska häiritsee.
Sitten tuli mieleen, että mikähän ihme se siellä Media-kansiossa vei 23,6Mt huolimatta siitä, että pelissä ei ollut ollenkaan ääniä. Huomaan tasan 20 ilmeisesti jokaiselle eri pelitilanteelle tehtyä BMP-muotoista noin 900*600 kokoista (melkein kaikki erikokoisia) kuvatiedostoa! Jos ne oli tehty Paintilla, miltä ne suuresti näyttivät, niin ottaen huomioon ohjelman alkeellisuuden niin olihan niistä osa ihan hienojakin.
Sitten avasimpa itse exen. Aloitusmenu on turha, koska se ei osaa tehdä mitään muuta kuin aloittaa vuoropohjaisen pelin, jossa ei ilmeisesti tainnut olla aikarajoitusta oman vuoron suorittamiseen tai sulkea pelin, joka olisi onnistunut ihan hyvin Escistäkin. Mikä olisikin näköjään ollut ihan hyvä vaihtoehto, koska sillä aikaa kun pienensin pelin tehtäväpalkkiin ja kirjoitin edellisen lauseen, kävi ilmi, että kuvaa ei päivitettykään jatkuvasti vaan peli-ikkuna muuttui mustaksi kun avasin sen uudelleen. Sen lisäksi menun käyttöliittymä on erikoinen, mutta se onneksi oli kuitenkin selkeästi, tosin huonolla englannin kieliopilla, ohjeistettu ja vieläpä aika simppeli.
Sitten tuli muutaman sekunnin mittainen introanimaatio, johon oli käytetty jopa viisi (arvioisin siis, että FPS animaation aikana oli noin 1-2) niistä kahdestakymmenestä kuvatiedostosta ja jossa oli tosi taitavasti TAAS jätetty iso alkukirjain pois Airgon-planeetan nimestä. Ei sillä, että minua olisi muutenkaan oikeasti kiinnostanut, mutta kukahan sillä avaruusaluksella laskeutui tälle planeetalle? Onko pelaajahahmo siis hyökkääjä vai uhri?
Onneksi en ole silmälasien päivittämisen jälkeen kärsinyt mistään neurologisista kohtauksista, koska seuraava ruutu, eli toisin sanoen itse peli, olisi ihan varmasti laukaissut migreenin ja voisin kuvitella että epilepsiaakin sairastavilla olisi sen kanssa ongelmia, koska ruutuhan vilkkui niin nopeasti kuin tällä tietokoneella on mahdollista eli 30 kertaa sekunnissa mustaksi ja 30 kertaa sekunnissa kuva takaisin ruutuun. Jälleen kerran saan nauttia Executen mainiosta englannin kielen osaamisesta: "Your heal:300" "Boss heal:1000" "Your score:0" "Attact press up" "Heal+ press down" "Super attact press left" "Super attact redy for use." Painampa ylöspäin, ja katselen pari sekuntia omaa animoimatonta hyökkäystäni ja "Boss turn"ia, joka sekin on ihan yhtä vähän animoitu, ja havaitsen, että minä tein bossiin 50 vahinkoa ja bossi teki minuun 15 vahinkoa. Toistan liikkeen 5 kertaa, ja joka ikisellä kerralla minä teen bossiin 50 vahinkoa ja bossi minuun 15 vahinkoa. Toisin sanoen, jos jatkan samaa menoa, tulee tasapeli. Sitten päätin kokeilla Heal+ -toimintoa, joka antoi ilmeisesti 20 healia koska boss turnin jälkeen minulla oli 5 healia enemmän. Toisin sanoen, jos yhden kerran käyttää Heal+:n ja kaikilla muilla kerroilla attact:n, voittaa varmasti koska minkäänlaista satunnaisuuselementtiä pelissä ei näyttäisi olevan. Kokeilen redynä olevaa Super attactia. En muistanut kiinnittää huomiota siihen, miten paljon vauriota se teki, koska huomioni kiinnittyi automaattisesti siihen, että Super attactin jälkeen bossi ei hyökännytkään vaan minä sain heti uuden vuoron. Tämähän saattaisi olla featurekin, mutta lähinnä bugilta vaikuttaa. Juuri sen jälkeen kun minä tein Super attactin, bossikin teki kaksi kertaa "fire-boll attact":n ja niiden jälkeen vielä yhden kerran super attactin. Tämä vaikutti jo niin työläältä toteuttaa, että ehdin jo hetken toivoa että pelissä sittenkin olisi satunnaisuutta - muutaman ylimääräisen kokeilun jälkeen selvisi, että boss käyttää aina pelaajan Super attactin jälkeen kahden seuraavan hyökkäyksen ajan fire-boll attactia ja siinä samassa tietyssä vaiheessa peliä Super attactin, joka vain sattumalta oli ensimmäisellä kerralla kolme vuoroa sen jälkeen kuin minä olin Super attactini käyttänyt, ja silloinkin satunnaisuus johtui minusta eikä pelistä.
Ruksia painaessani ilmestyi näytölle ilmoitus, jossa kysyttiin: "Do you really want exit"? Hell yes I do, vaikka prepositio lauseesta unohtuikin. En ensimmäisellä kerralla lukenut sitä kyllin tarkkaan että olisin pelkästään sen perusteella pystynyt täydellisesti kopioimaan tuon lyyrisen helmen, joten täytyi käynnistää ohjelma vielä kerran uudestaan ja sitten jos tällä kertaa vaikka jo menun kohdalla sulkisi ohjelman... Mutta yllätys yllätys, kun painan ruksia menussa, sama kysymys ilmestyy, mutta tällä kertaa Kyllä:n painaminen ei tee yhtään mitään! Miksi edes lopettaminen pitää varmistaa, eihän kukaan idiootti vahingossa klikkaa hiirellä yhtä tiettyä ja vielä aika pientä aluetta (joka myös ruksina tunnetaan) pelatessaan pelkällä näppäimistöllä toimivaa peliä etenkään kun se on yleensä nimenomaan se hiirikäsi siinä nuolinäppäinten kohdalla.
Eli siis toisin sanoen tämä on huonosti toteutettu pelkkä japsiropen taistelusysteemi, josta siitäkin on karsittu vielä ominaisuuksia pois ja jonka voittaa automaattisesti niinkin vaativalla strategialla että yhden kerran pitää käyttää Heal+ ja yhden kerran Super attact, muut kerrat pitää hyökätä. Who in the world haluaisi pelata edes hyvin toteutettua japsiropen taistelusysteemiä ilman sitä roolipeliä ympärillä ilmaiseksikaan? Ja sinä vielä yrität myydä tätä. /epix facepalm
Jos tämä olisi ensimmäinen projektisi, olisin ehkä voinut jättää edeltävän wallo'textin kirjoittamatta. Koska olet kuitenkin kuulemma kirjoittanut yli tuhat riviä koodia johonkin toiseen projektiin (onegai, älä vaan sano että TÄMÄ on se projekti josta silloin puhuit) ja Efektit-ketjuunkin saanut jotain aikaan, voisi kuvitella että taitoa löytyy jo jonkin verran kun ottaa huomioon että esimerkiksi minä en ole kertaakaan saanut yhteenkään projektiini yli tuhatta riviä ja Efektit-ketjussakin olen vain kommentoinut muiden efektejä. Kannattaa jättää tällaiset vähän viimeistelemättömämmät projektit julkaisematta foorumilla, ja tosiaan varoa niitä kavereita sen jälkeen kun ovat peliä kokeilleet.
EDIT: Kiitos VesQ:lle onnitteluista, kaikkein hauskinta tässä on kuitenkin se, että kaikki seuraavat viestit ovat sanoneet tismalleen samoja asioita kuin minä.
Last edited by Awaclus on Wed Mar 02, 2011 8:33 pm, edited 1 time in total.
Re: Spair - DEMO
No myönnän ei se nyt niin huono ollut. Sainhan readmesta kunnon naurut
Mutta, tässä tylsästi tehty arvostelu:
Hyvää:
-Sai naurut readmesta.
-ihan kiva graffa
-ei bugeja
Huonoa:
-tylsä
-vaan pari iskua
-ei ideaa(Karsittu japsiropen taistelu-moottori )
EDIT:Mitä eroa on tällä, ja sillä valmiilla?
Mutta, tässä tylsästi tehty arvostelu:
Hyvää:
-Sai naurut readmesta.
-ihan kiva graffa
-ei bugeja
Huonoa:
-tylsä
-vaan pari iskua
-ei ideaa(Karsittu japsiropen taistelu-moottori )
EDIT:Mitä eroa on tällä, ja sillä valmiilla?
...
Re: Spair - DEMO
Nyt kerron pelistä vain hyvät puolet!!
Grafiikat olivat erinomaiset!!
Pelissä pitää osata taktikoida!!
Englantia oli rohkeasti käytetty!!
Nyt kerron vinkkejä!!
Jos teet animaatioita kannattaa tehdä erillinen kuva ukosta ja liikuttaa sitä!!
Jos haluat tarkistaa englannin virheet, käytä microsoft wordiä!!
Jos haluat julkaista pelin, tee se huolella, sillä cb käyttäjät ovat armottomia!!
Ja nyt vielä loppu kommentti!!
Jos trollaat (jos et tiedä googlaa) niin kiitos nauruista!!
Grafiikat olivat erinomaiset!!
Pelissä pitää osata taktikoida!!
Englantia oli rohkeasti käytetty!!
Nyt kerron vinkkejä!!
Jos teet animaatioita kannattaa tehdä erillinen kuva ukosta ja liikuttaa sitä!!
Jos haluat tarkistaa englannin virheet, käytä microsoft wordiä!!
Jos haluat julkaista pelin, tee se huolella, sillä cb käyttäjät ovat armottomia!!
Ja nyt vielä loppu kommentti!!
Jos trollaat (jos et tiedä googlaa) niin kiitos nauruista!!
Re: Spair - DEMO
Noniin, heitämpä oman kommentin sekaan!
Plussaa:
+ Grafiikka oli veikeää!
Plussaa ja miinusta
+-
Ja sitten sitä ikävämpää, mutta kehittävintä:
- Ruudun piirtäminen (Drawscreen): Pelin alussa näytti siltä että ruutu piirretään vain kerran, joka aiheuttaa ruudun mustenemisen jos sitä käyttää vaikka tehtäväpalkissa tai sen päälle tulee toinen ruutu
- Animaatio(t) oli tehty monesta kuvasta joka paisuttaa ohjelman kokoa (grafiikka kansio oli aika suuri...)
- Peli välkkyi välillä oudosti
- Ruksista poistuminen ei aina toiminut (CB:n bugi??)
Mistä nimi Spair? Pelin yläpalkissa lukee Battle-Ring...
Vähän kehitystä vielä, enemmän vihuja yms. kampetta, niin hyvä tulee!
Plussaa:
+ Grafiikka oli veikeää!
Plussaa ja miinusta
+-
Se on kyllä totta mitä legend kirjoitti, mutta kielioppia kannattaa treenata. Tai jos ei aio ulkomaalaisille peliä tarjota, kannattaa pelin tekstit tehdä vanhalla kunnon suomella!legend wrote: Englantia oli rohkeasti käytetty!!
Ja sitten sitä ikävämpää, mutta kehittävintä:
- Ruudun piirtäminen (Drawscreen): Pelin alussa näytti siltä että ruutu piirretään vain kerran, joka aiheuttaa ruudun mustenemisen jos sitä käyttää vaikka tehtäväpalkissa tai sen päälle tulee toinen ruutu
- Animaatio(t) oli tehty monesta kuvasta joka paisuttaa ohjelman kokoa (grafiikka kansio oli aika suuri...)
- Peli välkkyi välillä oudosti
- Ruksista poistuminen ei aina toiminut (CB:n bugi??)
Mistä nimi Spair? Pelin yläpalkissa lukee Battle-Ring...
Vähän kehitystä vielä, enemmän vihuja yms. kampetta, niin hyvä tulee!
EDIT:
Joo tosiaan, ensimmäiset pelit eivät ole niitä parhaimpia, sen olen saanut itsekkin huomata. Tsemppiä tuleviin projekteihin!
Last edited by Peltsi on Thu Mar 03, 2011 9:45 am, edited 1 time in total.
- Nameless_One
- Member
- Posts: 63
- Joined: Fri Mar 26, 2010 4:05 pm
Re: Spair - DEMO
MY EYES! THE GOGGLES DO NOTHING!
Mutta joo, olen täysin samaa mieltä, kuin kaikki, jotka ovat tänne jotain pistäneet.
Mutta ettet nyt ihan täysin masentuisi kaikkien muiden ja mun kommentista, niin muista, että harjoitus tekee mestarin ja näistä kommenteista yrittäisit sitten ottaa opiksesi. Esim. olet varmaan jo oppinut, että mitään pahasti keskeneräistä ei kannata laittaa millekään foorumille. Toinen hyvä asia muistaa on, että kaikki, ihan kaikki ensimmäinen on aina surkeaa, mutta kun on tehnyt about sata ohjelmaa, niin silloin jokunen niistä saattaakin olla hyvä(esimerkiksi viisivuotiaana tehdyt piirrokset ovat rumempia kuin ne, jotka olet tehnyt nykyään). Myy ne vaa jos haluat, kukaan ei ole estämässä sinua, mutta emme ainakaan rohkaise sinua myymään sitä.
Mutta joo, olen täysin samaa mieltä, kuin kaikki, jotka ovat tänne jotain pistäneet.
Mutta ettet nyt ihan täysin masentuisi kaikkien muiden ja mun kommentista, niin muista, että harjoitus tekee mestarin ja näistä kommenteista yrittäisit sitten ottaa opiksesi. Esim. olet varmaan jo oppinut, että mitään pahasti keskeneräistä ei kannata laittaa millekään foorumille. Toinen hyvä asia muistaa on, että kaikki, ihan kaikki ensimmäinen on aina surkeaa, mutta kun on tehnyt about sata ohjelmaa, niin silloin jokunen niistä saattaakin olla hyvä(esimerkiksi viisivuotiaana tehdyt piirrokset ovat rumempia kuin ne, jotka olet tehnyt nykyään). Myy ne vaa jos haluat, kukaan ei ole estämässä sinua, mutta emme ainakaan rohkaise sinua myymään sitä.
Projektit:
Semmonen jännä tasoloikka
Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
Semmonen jännä tasoloikka
Youtube-kanavani
Uusin video: Pelataas LoZ Oracle of Seasons - Osa 14 - Tarm Rauniot
Re: Spair - DEMO
Kokeilin peliä ja täytyy sanoa, ettei mikään mestariteos, mutta eipä ole omat tekeleetkään olleet alussa mitään hääppöisiä, joten uskoisin että saat vielä parempaakin aikaan, mutta en alkaisi itse kyseistä tuotosta myymään.. Alat kuitenkin selvästi olemaan perillä koodailusta, joten ei muuta kuin menestystä tulevien projektien kanssa
Re: Spair - DEMO
Tää palaute mitä täälä on ei ole kovinkaan innostavaa/kannustavaa, mutta eipä se ollut meidänkään "nuoruudessa". Ei saa ottaa itseensä, pitää vain jatkaa yrittämistä!
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Spair - DEMO
Tämähän oli ihan ensimmäinen koskaan tekemäni peli... Joten ihan kivat kommentit siihen nähden...
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!
Re: Spair - DEMO
Ensimmäistä ei kannata myydä. ikinä. mutta jos oikeast saat myytyä, kumarran.
-
- Newcomer
- Posts: 24
- Joined: Fri Nov 14, 2008 5:39 pm
- Location: En voi kertoa. He voivat kuunnella meitä.
Re: Spair - DEMO
Jos tämä on eka pelisi, onnitteluni. Sillä et haluaisi nähdä minun ekaa peliäni... Mutta ihan vinkiks, käytä Rand()-ia. Pieni satunnaisuus hyökkäysten vahingoissa ja vastustajan hyökkäyksissä ei haittais. Ja vaikeustasoa voisi nostaa. Niin ja tosiaan, mitä eroa on tällä ja kokoversiolla? Ihan uteliaisuudesta...
"Working" for GameTailors.
Projektit:
Tower Climber, 23%
Avaruusjalkkisjuttu jossa ei ole jalkoja eikä palloja, 19%
I have been using coolbasic many years. I just fail a lot.
Projektit:
Tower Climber, 23%
Avaruusjalkkisjuttu jossa ei ole jalkoja eikä palloja, 19%
I have been using coolbasic many years. I just fail a lot.
Re: Spair - DEMO
No kokeile minun ensimmäistä peliä cb foorumeilla? Koko projektia ei edes kommentoitu ensimmäisen julkaisun jälkeen. Toisaalta sen kyllä saattoi aiheuttaa se, että käytin lähes kokonaan cb:n omaa mediaa ja peli oli muutenkin liian yksinkertainen, mutta alunperin projektin ideana olikin saada edes jotain valmiiksiExecute wrote:Tämähän oli ihan ensimmäinen koskaan tekemäni peli... Joten ihan kivat kommentit siihen nähden...
Re: Spair - DEMO
PÄIVITETTY VERSIO LADATTAVISSA ALOITUSVIESTISTÄ!!! Kommentoikaa!
SpaceCraft on kokopitkä peli! Nyt ladattavissa! Tsekkaa!