[none]
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Onko jotain helppoa projua meneillä johon pääsisi mukaan
No, sinuna en vielä aloittaisi mitään mahtavaa, saati liittyisi mihinkään. Kannattaa ensin "leikkiä" koodilla ja oppia kantapään kautta mitä kannattaa tehdä ja mitä ei. Projekteja voi tehdä myös yksin. Vaikka tuossa vaiheessa valmiiden projujen suhde jäätyneisiin on 1:10.
projekteja voi tehdä kysymättä keltään. kokeile vain! ei cb:ssä ikinä kannata sanoa turhaa.2. Turhaa yritystä... (Syy: joku kysyy koodaus taitojani ja sitten sanoo minua **tun **oksi koska en osaakkaan mitään.)
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Onko jotain helppoa projua meneillä johon pääsisi mukaan
Projektityöskentely on kyllä tunnetusti suoltanut sellaista Scheißea ainakin CB-yhteisössä, että paras mahdollisuus opetella koodaamista ja julkaista peli on hakata sitä näppäimistöä ihan soolona. Nykyisellä käyttäjäkunnalla projekteihin ei oikein sitouduta ja vähänkin suuremman ryhmän koordinoiminen on jo hankalaa ja ylittää tiimityöskentelystä saadun hyödyn. Tästä esimerkkinä kaikki haetaan tiimiä -alueen ketjut, jotka ovat kuolleet ennen kuin mitään ollaan saatu aikaan. Projektien suurusluokkakin tuppaa olemaan sitä kaliiperia että useamman hekilön kanssa sähläämisestä ei ole mitään merkittävää hyötyä. Eli näppis lapaseen ja koodamaan, sillä hyvä tulee!
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Onko jotain helppoa projua meneillä johon pääsisi mukaan
Ensimmäiset projektit on jopa suotavaa tehdä yksin, näin ei tule itse pääasian eli ohjelmoinnin lisäksi tiimin kanssa toimimiseen liittyviä ongelmia. Eikä se tasokaan siitä pahemmin laske, monet parhaista CB-peleistä ovat yksittäisten ihmisten tuotoksia. Laajan pelin tekeminen yksin vie tietysti enemmän aikaa, mutta se vaatii vain hieman motivaatiota :) Eikä alkuun kannata kovin laajaa yrittääkään, joku yksinkertainen ja pieni mutta kunnolla viimeistelty ja omaperäinen peli on hyvä tavoite ensimmäiselle projektille.
- TheDuck
- Devoted Member
- Posts: 632
- Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
- Location: C:\Program Files\Tuusula\
Re: Onko jotain helppoa projua meneillä johon pääsisi mukaan
Ei se rivien määrä, vaan laatu. Ja muutenkin, jos haluat myydä pelejäsi, kannattaisi eka ottaa selvää lisensointijutuista. Muistaakseni CoolBasic käytti jotain kirjastoa, joka on ilmainen ei-kaupallisessa käytössä, mutta jos alat pelejäsi myymään niin joudut ostamaan lisenssin.Execute wrote: Ehehehehe... Olen työstänyt projua jossa on tällä hetkellä noin: 1051 riviä koodia. Että eka on jo osittain valmis. Kaverini tekee kuvat ja koodauspuoli on jäänyt minulle. En ain uppaa sitä tänne koska myyn sitä toisille kavereille. Demon voisin silti laittaa jossain vaiheessa
^^
Re: Onko jotain helppoa projua meneillä johon pääsisi mukaan
Muistelisin ainakin, että mp3 on lisenssin takana joten sitä ei voi käyttää kaupallisessa ohjelmassa. Mutta muuten CoolBasicia taitaa olla mahdollista käyttää myös kaupallisissa sovelluksissa...TheDuck wrote: Ei se rivien määrä, vaan laatu. Ja muutenkin, jos haluat myydä pelejäsi, kannattaisi eka ottaa selvää lisensointijutuista. Muistaakseni CoolBasic käytti jotain kirjastoa, joka on ilmainen ei-kaupallisessa käytössä, mutta jos alat pelejäsi myymään niin joudut ostamaan lisenssin.
Re: Onko jotain helppoa projua meneillä johon pääsisi mukaan
Last bumped by Execute on Fri Mar 11, 2011 6:54 pm.