Page 29 of 50

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Wed Jun 29, 2011 6:07 am
by DJ-Filbe
saamari wrote:Ongelmana on siis se, että miten saan haulikon latauksen toimimaan tyyliin: 2sec -> +1 hauli -> 2sec -> +1 hauli eli kahden sekunnin välein lisätään yksi hauli niin kauan, että niitä on kasassa kaksitoista kun on painettu R näppäintä. Myöskin, että jos tulee kiire tappaa niin latauksen voi keskeyttää vaikka yhden haulin lisäyksen jälkeen ja ampua sen?

Tällä hetkellä hoidan latauksen näin, joka siis "laittaa" kaikki kaksitoista haulia kerralla:

Code: Select all

    If haulikkoluodit=0 And KeyHit(cbKeyR) Then haulikkoluodit=haulikkoluodit+12
Tee muuttuja, joka kuvaa, ollaanko ampumassa. Tee myös toinen muuttuja, joka kuvaa, ollaanko lataamassa.
Systeeminhän pitäisi kait mennä niin että jos lataamisen aikana painat ampumisnappia niin sen hetkinen ladattava panos laitetaan vielä sisään ja sitten ammutaan suoraan. Koodaat siis ihan loogisia If -lausekkeita, jotka tarkistavat muuttujien avulla, missä tilassa ase on ja peli käsittelee aseen toimintoja sen mukaan. Jos painetaan R ja ammutaan samanaikaisesti, odotetaan ensin että senhetkinen ladattava panos on ladattu. Tähän kannattaa tehdä välimuuttuja, joka kertoo senhetkisen ladattavan panoksen järjestysluvun. Ja sitten

Code: Select all

If panokset = seuraavapanos Then
[ammutaan]
EndIf
Latausajan kanssa kannattaa tutustua Timer -funktioon. Neuvon sen kuitenkin pikaisesti esimerkin avulla:

Code: Select all

// Timer() on funktio, joka kertoo millisekunteina 
// tietokoneen käynnissäoloajan. Tätä voidaan
// käyttää ajan laskemiseen ohjelmissa, kun voidaan
// laskea kahden tapahtuman välillä mitattujen
// käynnissäoloaikojen erotus.


aloitusaika=Timer()

Repeat
	
	If KeyHit(28) Then // jos ENTERiä painetaan
		aloitusaika = Timer()
	EndIf
	
	kulunutaika = Timer() - aloitusaika
	Text 0,0, "Timer() = "+Timer()
	Text 0,20, "aloitusaika = "+aloitusaika
	Text 0,40, "Timer() - aloitusaika = kulunutaika = "+kulunutaika
	Text 0,60, "Paina ENTERiä nollataksesi laskurin"
	DrawScreen
Forever
saamari wrote: Ja toinen ongelma on se, että miten saisin "elämäpalkin" vähenemään aina tietyn verran kun törmää zombieen.

Tällä hetkellä energiapalkin teko menee näin koodissani:

Code: Select all

'Luodaan energiapalkki
    energia = ObjectFloat(player)
    DrawImageBox imgenergia, 10, 540, 0, 0, Float(ImageWidth(imgenergia))/(100.0)*energia, 20
Kerro ensin, jaa sitten. Lopputulos on silloin tarkempi. Jos haluat vastaukseksi desimaalilukuja, muuttujissa tulee käyttää desimaalilukumääritystä (# -merkki muuttujan nimen perään ensimmäisellä kerralla, kun muuttuja esiintyy koodissa)
Esim.
energia# = 100

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Wed Jun 29, 2011 9:39 am
by Akuji
Olen muuttanut tätä räiskintärunkoa niin, että toinen vihollinen on erilainen. Nyt ainoana ongelmana on se, että miten saan "vihu-soldierin" kuollessaan huutamaan eri tavalla? Kun siis punaiselle vihulle on ladattu scream1-ääni, niin soldierille on scream2.

Code: Select all

    SCREEN 800,600,0,1
    FrameLimit 40

    playerpoints = 0
    font = LoadFont("Verdana",32,1,1)
    SetFont font

    // Luodaan tyyppikokoelma ammuksia varten
    Type BULLETS
        Field obj
    End Type

    // Ladataan media
    GoSub LoadMedia

    // Määritetään tyyppikokoelma vihollisille ja luodaan pari vihollista
    Type ENEMIES
        Field obj
        Field energy
    End Type
    GoSub MakeEnemies


    /////// PÄÄSILMUKKA ///////
    Repeat
        GoSub CheckButtons
        GoSub EnemyAI
        GoSub CheckBullets
        GoSub DrawGUI
           
        // Siirretään kameraa pelaajan mukana
        CloneCameraPosition player
       
        // Tarkistetaan onko taustamusiikki pysähtynyt ja käynnistetään tarvittaessa uudelleen
        If SoundPlaying(backgroundmusic) = 0 Then
            backgroundmusic = PlaySound("Media\SK_Battle2.mp3", 40)
        EndIf
       
        DrawScreen

    Until EscapeKey()


    /////// ALIOHJELMAT ///////
    // Aliohjelma jossa ladataan pelissä tarvittava media
    LoadMedia:
        // Ladataan kartta ja animoidaan se
        map = LoadMap("Media\cdm2.til", "Media\Tileset.bmp")
        PlayObject map,0,0,0.5
       
        // Ladataan panosobjektin grafiikat ja piilotetaan objekti
        bulletobject = LoadObject("Media\bullet.bmp", 72)
        ShowObject bulletobject, OFF
       
        // Ladataan pelaaja ja asetetaan törmäyksentunnistus kartan seinien ja pelaaja välille
        player = LoadObject("Media\soldier.bmp", 72)
        SetupCollision player,map,2,4,2
       
        // Ladataan vihollinen ja piilotetaan objekti
        enemyobject = LoadObject("Media\guy.bmp", 72)
        ShowObject enemyobject, OFF
        
        enemyobject2=LoadObject("media\soldier.bmp",72)
        ShowObject enemyobject2,OFF
       
        // Ladataan äänet
        backgroundmusic = PlaySound("Media\SK_Battle2.mp3", 40)
        shot = LoadSound("Media\gun 1.wav")
        scream = LoadSound("Media\scream1.wav")
        scream2 = LoadSound("media\scream2.wav")
    Return

    // Aliohjelma joka tarkistaa näppäinpainallukset
    CheckButtons:
        If UpKey() Then MoveObject player,4
        If DownKey() Then MoveObject player,-4
        If LeftKey() Then TurnObject player,5
        If RightKey() Then TurnObject player,-5   
       
        // Tarkistetaan painetaanko ampumisnäppäintä ja jos,
        // niin luodaan ammus ja törmäystunnistus sille
        If KeyHit(cbkeyrcontrol) Then
            PlaySound shot, 40
            blt.BULLETS = New(BULLETS)
            blt\obj = CloneObject(bulletobject)
            CloneObjectPosition blt\obj, player
            CloneObjectOrientation blt\obj, player
            MoveObject blt\obj,15
            SetupCollision blt\obj,map,2,4,1
            ResetObjectCollision blt\obj
        EndIf
    Return

    // Aliohjelma, jossa tehdään viholliselle alkeellinen tekoäly
    EnemyAI:
        For enem.ENEMIES = Each ENEMIES
            // Tarkistetaan näkeekö vihollisobjekti pelaajaobjekti ja
            // jos näkee niin aloitetaan liikuttamaan pelaajaa kohti
            If ObjectSight(enem\obj,player) Then
                PointObject enem\obj, player
                MoveObject enem\obj, 2
            EndIf
        Next enem
    Return

    // Aliohjelma, jossa läpikäydään ammukset
    CheckBullets:
        For blt.BULLETS = Each BULLETS
            MoveObject blt\obj, 10
            For enem.ENEMIES = Each ENEMIES
                // Tarkistetaan osuuko ammus viholliseen
                If ObjectsOverlap(blt\obj, enem\obj, 2) Then
                    deleteobj = 1
                    enem\energy = enem\energy - 20
                    playerpoints = playerpoints + 5
                EndIf
            Next enem
            bulcollisions = CountCollisions(blt\obj)
            For i = 1 To bulcollisions
                // Tarkistetaan onko ammus osunut seinään
                If GetCollision(blt\obj, i) > 1 Then deleteobj = 1
            Next i
            If deleteobj = 1 Then
                DeleteObject blt\obj
                Delete blt
                deleteobj = 0
            EndIf
        Next blt
    Return

    // Aliohjelma jossa piirretään "käyttöliittymä"
    DrawGUI:
        DrawGame
        DrawToWorld ON
        // Käydään viholliset läpi
        For enem.ENEMIES = Each ENEMIES
            PosX = ObjectX(enem\obj) - (ObjectSizeX(enem\obj)/2)
            PosY = ObjectY(enem\obj) + ObjectSizeY(enem\obj)
            EnWidth = enem\energy / 3
            Color cbWhite
            Box PosX,PosY,33,6
            Color cbRed
            Box PosX+1,PosY-1,EnWidth-2,4
            If enem\energy <= 0 Then
                // Jos energia nollassa, niin toistetaan huuto ja poistetaan vihollistyyppi
                PlaySound scream,40
                DeleteObject enem\obj
                Delete enem
            EndIf
        Next enem
        DrawToWorld OFF
       
        // Kirjoitetaan pisteet näytölle (ensimmäinen on varjostus)
        Color cbBlack : Text 12,12, playerpoints
        Color cbWhite : Text 10,10, playerpoints
    Return

    // Aliohjelma, jossa määritetään kaksi vihollista ja niiden energia
    MakeEnemies:
        enem.ENEMIES = New(ENEMIES)
        enem\obj = CloneObject(enemyobject)
        PositionObject enem\obj,0,-500
        SetupCollision enem\obj,map,2,4,1
        SetupCollision enem\obj,player,2,2,2
        SetupCollision player,enem\obj,2,2,2
        ResetObjectCollision enem\obj
        enem\energy = 100
       
        enem.ENEMIES = New(ENEMIES)
        enem\obj = CloneObject(enemyobject)
        PositionObject enem\obj,0,500
        SetupCollision enem\obj,map,2,4,1
        SetupCollision enem\obj,player,2,2,2
        SetupCollision player,enem\obj,2,2,2
        ResetObjectCollision enem\obj
        PaintObject enem\obj,enemyobject2
        enem\energy = 100

    Return

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Wed Jun 29, 2011 11:47 am
by Jonez
Luo kenttä "objTyyppi", joka kertoo minkälainen vihollinen on kyseessä. Kun vihu kuolee, tarkastetaan:

Code: Select all

If vihu\objTyyppi = 1 Then
    SoitaAani( kuolema1 )
ElseIf vihu\objTyypi = 2 Then
    SoitaAani( kuolema2 )
Else
    SoitaAani( def )
Endif

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Thu Jun 30, 2011 12:20 am
by Hei
Miten pelin saisi lukemaan asetuksia vaikka tiedostosta config.dat? Niin että voisi vaikka optionsista vaihtaa resoluutiota?

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Thu Jun 30, 2011 8:50 am
by MaGetzUb
Hei wrote:Miten pelin saisi lukemaan asetuksia vaikka tiedostosta config.dat? Niin että voisi vaikka optionsista vaihtaa resoluutiota?
Ongelmaasi löytyy ratkaisu kun tsekkaat tämän linkin, tai sitten vähän yksinkertaisempi toteutus täältä. :)
Toinen on Latexi95:n tekemä hiukan monimutkaisempi järjestelmä, ja toinen on minun tekemäni. Omani on hiukkasen yksinkertaisempi toteutukseltaan. Ehkä myös helpompi käyttää hwo knows? :D

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Sat Jul 02, 2011 11:13 am
by Duralmina
Hei, olen vasta aloitteleva CoolBasicin käyttäjä ja tarvitsisin tiedon, miten saan Aloitusvalikon ja valikon tehtyä peliin?

Nämä tiedot tarvitsen:
1. Kun avaan pelin, aukeaa Valikko jossa on nämä kohdat:
- Aloita uusi peli
- Lataa vanha peli
- Lopeta

Mitä sitten noista tapahtuisi?
Aloita uusi peli = Aloittaa uuden pelin ja menee suoraan tutorialmapille (eka taso)
Lataa vanha peli = Eteesi ilmestyy 3 kohtaa mitkä ovat Saved file 1, 2 ja 3
Jos olet aikaisemmin tallentanut pelisi, saved file 1:seen, 2:seen tai 3:seen, voit klickata sitä missä tallennuksesi on. Tämän jälkeen aukeaa peli valikko mistä voit valita tason sun muut asiat.
- Lopeta = Sulkee pelin ikkunan.

Olisiko tutoriaalia, tai voisitteko te tehdä minulle tuon valikon source koodin? =)


Enempää en kysy vielä ettei liian moni mutkaiseksi mene...

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Sat Jul 02, 2011 5:56 pm
by Awaclus
Hei Duralmina, ja tervetuloa CoolBasicin pariin. Viestiketjusta "Usein ihmetellyt ongelmat" tai foorumin hakutoimintoa käyttämällä olisi löytänyt vastauksen kysymykseesi; hyvä esimerkki yksinkertaisesta valikosta löytyy täältä.

Tallennussysteemin voi tehdä hyödyntäen Grandin valikkofunktiota ja tiedostojen lukemiseen ja kirjoittamiseen tarkoitettuja komentoja.

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Sat Jul 02, 2011 6:58 pm
by Duralmina
Kiitos paljon =) Kokeilen tuota vähän aikaa niin eiköhän se ala sitten onnistua^^

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Sun Jul 03, 2011 4:21 pm
by tyyppi
Olisi kysymys että miten saan peliin liikkumaan kolikoita ympäri näyttöä satunnaisesti ja sitten kun painaa niihin niin katoaa ja pisteisiin tulee yksi lisää?

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Sun Jul 03, 2011 9:31 pm
by Hene
Miten saan ohjelman näyttämään numeroarvon sijasta halutun tekstipätkän?

Code: Select all

Repeat
auto1="FORD"
auto2="MERCEDES"
auto3="BMW"

AddText ""
nimi$=Input("")
DrawScreen
    Select nimi$
        Case 1
            ClearText
            AddText ""+auto1+""
            DrawScreen
        Case 2
            ClearText
            AddText ""+auto2
            AddText ""+auto3
            DrawScreen
        Default
            ClearText
            AddText ""
     EndSelect
            
DrawScreen
WaitKey
Forever

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Sun Jul 03, 2011 9:42 pm
by temu92
Kattoppa manuaalista muuttujien tietotyypit tms. Lyhyesti kuitenkin muuttujat pitää määritellä olemaan joko kokonaislukuja (oletus, ei vaadi erillistä esittelyä), liukulukuja tai merkkijonoja. Merkkijonojen määrittely tapahtuu käyttämällä $-merkkiä muuttujan nimen perässä. Esim:

Code: Select all

teksti$ = "Helloworld"
AddText teksti$
Waitkey

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Sun Jul 03, 2011 9:44 pm
by Herra Siili
Tekstit tallennetaan merkkijonomuuttujiin, joiden perään tulee laittaa $-merkki. Muuta auto1, auto2 ja auto3 muotoon auto1$, auto2$ ja auto3$.
EDIT:

temu92 ehti ensin


Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Mon Jul 04, 2011 10:04 am
by tyyppi
tyyppi wrote:Olisi kysymys että miten saan peliin liikkumaan kolikoita ympäri näyttöä satunnaisesti ja sitten kun painaa niihin niin katoaa ja pisteisiin tulee yksi lisää?
Niin miten voisin tuon toteuttaa?

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Mon Jul 04, 2011 11:18 am
by Dimple
tyyppi wrote:
tyyppi wrote:Olisi kysymys että miten saan peliin liikkumaan kolikoita ympäri näyttöä satunnaisesti ja sitten kun painaa niihin niin katoaa ja pisteisiin tulee yksi lisää?
Niin miten voisin tuon toteuttaa?
Jos haluat toteuttaa sen objekteilla, niin ensin luot halutun määrän kolikko-objekteja (CloneObject(), objektit kannattaa tallentaa tyyppi-kokoelmaan) ja arvot niille satunnaiset koordinaatit ja satunnaisen liikkumissuunnan (Rand-komento). Sen jälkeen todennäköisesti haluat muuttaa niiden liikkumissuuntaa jotenkin. Yksi mahdollisuus on tallentaa jokaisen objektin yhteyteen arvo Timer()+haluttu_aika_millisekunteina (esim. voisit lisätä sen yhdeksi fieldiksi tyyppi-kokoelmaan), ja tarkistetaan jokaisella kerralla, kun objektia liikutetaan, onko Timer() suurempi kuin kyseinen arvo. Jos on, arvotaan uusi liikkumissuunta.

Toista osiota varten sinun täytyy vain tarkistaa, onko hiiri jonkin objektin päällä, kun hiiren nappia painetaan (MouseHit() tai MouseDown() apumuuttujan kanssa). Oletettavasti kolikot ovat pyöreitä, joten yksinkertainen hiiren koordinaattien etäisyyden tarkistaminen kolikosta toimii tod. näköisesti aika hyvin. Eli tarkistat Distance() funktiolla, ovatko hiiren koordinaatit (MouseWX() ja MouseWY()) alle kolikon säteen päässä kolikosta (ObjectX() ja ObjectY()). Jos hiiri on kolikon päällä, objekti poistetaan tyyppi-kokoelmasta ja piste-muuttujaa lisätään yhdellä.

Pisteethän on hyvin helppo toteuttaa. Tarvitset vain muuttujan, esim. "pisteet", jolle annat aluksi arvon nolla. Sen jälkeen pisteitä lisätään tai vähennetään miten halutaan ja jokaisessa loopissa ne piirretään johonkin. Esim. jotenkin näin:

Code: Select all

pisteet = 0
Repeat
    If(MouseHit(1))
        pisteet = pisteet  + 1
    EndIf
    Text 0,0, "Pisteet: " + pisteet
    DrawScreen
Forever
Jos et osaa käyttää tyyppi-kokoelmia, kannattaa tuo ehkä toteuttaa ensin yhdellä kolikolla (käytä yhtä muuttujaa, esim. "kolikko", tyyppi-kokoelman sijasta). Sen jälkeen koodin voi suht helposti muuttaa toimimaan tyyppi-kokoelmien kanssa.

Kysy jos (ja kun) jokin asia on vielä epäselvää. Selitykseni ei ollut järin konkreettinen.

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Mon Jul 04, 2011 1:20 pm
by Ihminen
Miksi tämä ei pysty näyttämään kuin kolme erilaista animaatiosarjaa, eikä näitä kaikkia viittä mitä olen yrittänyt laittaa...

Code: Select all

FrameLimit 30

pelaajaA=LoadAnimObject("pelaajaA.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaA, cbMagenta
ShowObject pelaajaA, OFF
ObjectRange pelaajaA,43,58

pelaajaB=LoadAnimObject("pelaajaB.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaB, cbMagenta
ShowObject pelaajaB, OFF
ObjectRange pelaajaB,43,58

pelaajaC=LoadAnimObject("pelaajaC.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaC, cbMagenta
ShowObject pelaajaC, OFF
ObjectRange pelaajaC,43,58 

pelaajaD=LoadAnimObject("pelaajaD.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaD, cbMagenta
ShowObject pelaajaD, OFF
ObjectRange pelaajaD,43,58

pelaajaE=LoadAnimObject("pelaajaE.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaE, cbMagenta
ShowObject pelaajaE, OFF
ObjectRange pelaajaE,43,58

pelihahmo = CloneObject (pelaajaA)
ObjectRange pelihahmo,43,58



Repeat

If LeftKey() And UpKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaE
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, -1,-1

ElseIf LeftKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaD
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, -1,0

ElseIf DownKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaB
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, 0,1

ElseIf DownKey()And RightKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaC
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, 1,1

ElseIf LeftKey() And DownKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaA
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, -1,1


Else 
PlayObject pelihahmo,0

EndIf


DrawScreen
Forever

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Mon Jul 04, 2011 1:24 pm
by Viltzu
Ihminen wrote:Miksi tämä ei pysty näyttämään kuin kolme erilaista animaatiosarjaa, eikä näitä kaikkia viittä mitä olen yrittänyt laittaa...

Code: Select all

FrameLimit 30

pelaajaA=LoadAnimObject("pelaajaA.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaA, cbMagenta
ShowObject pelaajaA, OFF
ObjectRange pelaajaA,43,58

pelaajaB=LoadAnimObject("pelaajaB.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaB, cbMagenta
ShowObject pelaajaB, OFF
ObjectRange pelaajaB,43,58

pelaajaC=LoadAnimObject("pelaajaC.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaC, cbMagenta
ShowObject pelaajaC, OFF
ObjectRange pelaajaC,43,58 

pelaajaD=LoadAnimObject("pelaajaD.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaD, cbMagenta
ShowObject pelaajaD, OFF
ObjectRange pelaajaD,43,58

pelaajaE=LoadAnimObject("pelaajaE.bmp",43,58,0,13)
MaskObject pelaajaE, cbMagenta
ShowObject pelaajaE, OFF
ObjectRange pelaajaE,43,58

pelihahmo = CloneObject (pelaajaA)
ObjectRange pelihahmo,43,58



Repeat

If LeftKey() And UpKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaE
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, -1,-1

ElseIf LeftKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaD
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, -1,0

ElseIf DownKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaB
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, 0,1

ElseIf DownKey()And RightKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaC
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, 1,1

ElseIf LeftKey() And DownKey() Then
PaintObject pelihahmo,pelaajaA
PlayObject pelihahmo,2,11,0.25
MoveObject pelihahmo, -1,1


Else 
PlayObject pelihahmo,0

EndIf


DrawScreen
Forever
Kaksi viimeisintä if-lausekkeista ei koskaan tule tapahtumaan. Koska jos painetaan vasemmalle, tapahtuu pelaajaD:n liikuttaminen. Joten laita nuo kaksi viimeistä joko erilliseen iffiin tai sitten PelaajaD:n ja PelaajaB:n ehtoihin lisäät "And Not xKey()" (Korvaat xKey mitä käytät C:ssä ja A:ssa.. uh)

Tai muutat järjestystä, ensin nuo missä on 2 ehtoa.

Mutta siis kun tosiaan painat vasemmalle niin If "pysähtyy" tuohon pelaajaD:n kohdalle.

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Tue Jul 05, 2011 1:47 pm
by DJ-Filbe
Kansion ja kaikkien alikansioiden läpikäyminen ja jpg-kuvien listaus typeen, sekä kuvien siirtäminen tiettyyn kansioon?

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Tue Jul 05, 2011 2:30 pm
by Sly_Jack0
http://www.cbrepository.com/codes/code/14/ + CopyFile() ja DeleteFile().

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Tue Jul 05, 2011 4:49 pm
by DJ-Filbe
Pitkä kansiopolku. Miten voin tarkistaa ennen OpenToWriteä, onko kansiota tai kansiopuuta olemassa ja luoda ne (ts. "OpenToWrite2" -funktio)?
Aivot ei tänään pelaa niin en jaksa keskittyä...

Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)

Posted: Tue Jul 05, 2011 4:52 pm
by Viltzu
DJ-Filbe wrote:Pitkä kansiopolku. Miten voin tarkistaa ennen OpenToWriteä, onko kansiota tai kansiopuuta olemassa ja luoda ne (ts. "OpenToWrite2" -funktio)?
Aivot ei tänään pelaa niin en jaksa keskittyä...
FileExists ?