Tyhmät kysymykset (I/2010)

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
Locked
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by MetalRain »

Sulla on vähän väärä järjestys siellä koodissa. Pitää ensin kopioida se objekti siihen muuttujaan että sitä voi sijoittaa. Kokeileppa tätä:

Code: Select all

Dim wall(26)

SCREEN 791,791

FrameLimit 20

seinä=LoadObject("kuvat\wall.png")
ShowObject seinä,OFF

For i=1 To 26
    wall(i)=CloneObject(seinä)
Next i


PositionObject wall(1),-118,276
PositionObject wall(2),-276,276
PositionObject wall(3),-39,276
PositionObject wall(4),40,276
PositionObject wall(5),-276,118
PositionObject wall(6),-276,39
PositionObject wall(7),-197,118
PositionObject wall(8),-197,-40
PositionObject wall(9),198,-40
PositionObject wall(10),277,-40
PositionObject wall(11),-39,197
PositionObject wall(12),198,197
PositionObject wall(13),198,118
PositionObject wall(14),119,118
PositionObject wall(15),-39,118
PositionObject wall(16),40,118
PositionObject wall(17),40,-40
PositionObject wall(18),40,-198
PositionObject wall(19),-39,-198
PositionObject wall(20),-39,-40
PositionObject wall(21),-197,-198
PositionObject wall(22),-118,-198
PositionObject wall(23),198,-198
PositionObject wall(24),277,-198
PositionObject wall(25),198,-277
PositionObject wall(26),277,-277

Repeat


DrawScreen

Forever
User avatar
kaneli2000
Guru
Posts: 1059
Joined: Mon Mar 17, 2008 2:40 pm
Location: Lempäälä

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by kaneli2000 »

jaahas wrote:miks tää heittää memory acces violationia

Code: Select all

Dim wall(26)

For i=1 To 26

PositionObject wall(i),-118,276
PositionObject wall(i),-276,276
PositionObject wall(i),-39,276
PositionObject wall(i),40,276
PositionObject wall(i),-276,118
PositionObject wall(i),-276,39
PositionObject wall(i),-197,118
PositionObject wall(i),-197,-40
PositionObject wall(i),198,-40
PositionObject wall(i),277,-40
PositionObject wall(i),-39,197
PositionObject wall(i),198,197
PositionObject wall(i),198,118
PositionObject wall(i),119,118
PositionObject wall(i),-39,118
PositionObject wall(i),40,118
PositionObject wall(i),40,-40
PositionObject wall(i),40,-198
PositionObject wall(i),-39,-198
PositionObject wall(i),-39,-40
PositionObject wall(i),-197,-198
PositionObject wall(i),-118,-198
PositionObject wall(i),198,-198
PositionObject wall(i),277,-198
PositionObject wall(i),198,-277
PositionObject wall(i),277,-277

Next i

SCREEN 791,791

FrameLimit 20

seinä=LoadObject("kuvat\wall.png")
ShowObject seinä,OFF

Repeat

wall(i)=CloneObject(seinä)

DrawScreen

Forever
Koska heti alussa koitat posata objectia wall jota ei ole luotu. Posaamisen kuuluisi olla vasta lataamisen jälkeen.
EDIT: Ohups, Metalrain ehti.
I see the rainbow rising
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

no nyt olis sellanen et mihin kohtaan se seinän ja jätkän törmääminen pitäs heittää?(eli pelissä liikutaan ruuduittain eli objectoverlapilla ei onnistu)
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by DatsuniG »

jaahas wrote:no nyt olis sellanen et mihin kohtaan se seinän ja jätkän törmääminen pitäs heittää?(eli pelissä liikutaan ruuduittain eli objectoverlapilla ei onnistu)
Tarkistetaan jo ennenkuin objektia siirretään, että onko uusissa koordinaateissa törmäystä?

tai sitten:

Code: Select all

PositionObject obj, ObjectX(obj) + sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) + pystysuuntainen_siirtymä
If ObjectsOverlap(obj, seinä) Then 
    PositionObject obj, ObjectX(obj) - sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) - pystysuuntainen_siirtymä
EndIf 
Hengität nyt manuaalisesti.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

DatsuniG wrote:
jaahas wrote:no nyt olis sellanen et mihin kohtaan se seinän ja jätkän törmääminen pitäs heittää?(eli pelissä liikutaan ruuduittain eli objectoverlapilla ei onnistu)
Tarkistetaan jo ennenkuin objektia siirretään, että onko uusissa koordinaateissa törmäystä?

tai sitten:

Code: Select all

PositionObject obj, ObjectX(obj) + sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) + pystysuuntainen_siirtymä
If ObjectsOverlap(obj, seinä) Then 
    PositionObject obj, ObjectX(obj) - sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) - pystysuuntainen_siirtymä
EndIf 
aina kun törmätään niin se värähtää tulla tavalla eli käy seinän päällä ja tulaa takas ja toi tarkastus menis vähän monimutkaseks jos on 26 eri palasta siin
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Awaclus »

jaahas wrote:
DatsuniG wrote:
jaahas wrote:no nyt olis sellanen et mihin kohtaan se seinän ja jätkän törmääminen pitäs heittää?(eli pelissä liikutaan ruuduittain eli objectoverlapilla ei onnistu)
Tarkistetaan jo ennenkuin objektia siirretään, että onko uusissa koordinaateissa törmäystä?

tai sitten:

Code: Select all

PositionObject obj, ObjectX(obj) + sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) + pystysuuntainen_siirtymä
If ObjectsOverlap(obj, seinä) Then 
    PositionObject obj, ObjectX(obj) - sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) - pystysuuntainen_siirtymä
EndIf 
aina kun törmätään niin se värähtää tulla tavalla eli käy seinän päällä ja tulaa takas ja toi tarkastus menis vähän monimutkaseks jos on 26 eri palasta siin
Ei se mitään värähdä kun et laita drawscreeniä siihen väliin, eikä se mene mitenkään monimutkaiseksi kun teet sen taulukolla.

Code: Select all

For i = 0 to 25
    If ObjectsOverlap (obj, wall(i)) Then
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Jani »

jaahas wrote:
DatsuniG wrote:
jaahas wrote:no nyt olis sellanen et mihin kohtaan se seinän ja jätkän törmääminen pitäs heittää?(eli pelissä liikutaan ruuduittain eli objectoverlapilla ei onnistu)
Tarkistetaan jo ennenkuin objektia siirretään, että onko uusissa koordinaateissa törmäystä?

tai sitten:

Code: Select all

PositionObject obj, ObjectX(obj) + sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) + pystysuuntainen_siirtymä
If ObjectsOverlap(obj, seinä) Then 
    PositionObject obj, ObjectX(obj) - sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) - pystysuuntainen_siirtymä
EndIf 
aina kun törmätään niin se värähtää tulla tavalla eli käy seinän päällä ja tulaa takas ja toi tarkastus menis vähän monimutkaseks jos on 26 eri palasta siin
Hyödynnä niitä yaulukoita. En kyllä vieläkään ymmärrä suunnitelmaasi, mutta taulukoilla tuo menis näin (tehottomasti, ofc.)

Code: Select all

For i=0 To 25
    PositionObject obj, ObjectX(obj) + sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) + pystysuuntainen_siirtymä
    If ObjectsOverlap(obj, seinä(i)) Then //tässä tein muutoksen.
        PositionObject obj, ObjectX(obj) - sivuttainen_siirtymä, ObjectY(obj) - pystysuuntainen_siirtymä
    EndIf
Next i
Simppeliä, eh? Suosittelisin kyllä tilemappia ja manuaalin lukemista (kuten minulle sanottiin).
EDIT:

Mato ehti ensin.

Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by phons »

Kakun pala..

Code: Select all

If CollisionAngle(pallo(i),1)=270 Or CollisionAngle(pallo(i),1)=90 Then //Jos osuttiin ylpuolelle tai alapuolelle, ylhäältä katottuna.
    RotateObject pallo(i),360 - pallo_angle(i) //käännetään palloa 360 - pallon kulma viimeisestä osumasta
    ResetObjectCollision pallo(i) //otetaan pallolta hetkeksi collisiot pois, en muista tarkkaan miksi, mutta kääntö bugaa muuten
    pallo_angle(i) = ObjectAngle(pallo(i)) //katsotaan osumisen jälkeinen kulma
    
ElseIf CollisionAngle(pallo(i),1)=180 Or CollisionAngle(pallo(i),1)=0 Then // jos osuttiin vasemmalle tai oikealle, ylhäältä katottuna
    RotateObject pallo(i),180-pallo_angle(i) //käännetään palloa 180 - pallon kulma viimeisestä osumasta
    ResetObjectCollision pallo(i) //otetaan pallolta hetkeksi collisiot pois, en muista tarkkaan miksi, mutta kääntö bugaa muuten
    pallo_angle(i) = ObjectAngle(pallo(i)) //katsotaan osumisen jälkeinen kulma
EndIf
Edit: miksi poistit viestisi??
Edit2: niin niin mutta miksi hän poisti sen, tämä voi näyttää tyhmältä, vastaus ilman kysymystä...
Edit3: Ei et sinä vaan se joku.. en ny muista..
Last edited by phons on Thu Apr 01, 2010 11:03 pm, edited 3 times in total.
Image
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by DatsuniG »

@Phons: Viestin voi poistaa vain silloin, jos siihen ei ole tullut vastauksia. ;)
Hengität nyt manuaalisesti.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

DatsuniG wrote:@Phons: Viestin voi poistaa vain silloin, jos siihen ei ole tullut vastauksia. ;)
mustakos puhutte? no jaa ihan sama meinasin opetella tekemään tekoälyn joten voisko joku laittaa jonku pienen tekoälyn jota tutkisin ja opettelisin?
en oo varma meneekö offtopiciks jos menee niin anteeksi offtopic
DatsuniG
Advanced Member
Posts: 367
Joined: Fri Aug 15, 2008 9:57 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by DatsuniG »

jaahas wrote:
DatsuniG wrote:@Phons: Viestin voi poistaa vain silloin, jos siihen ei ole tullut vastauksia. ;)
mustakos puhutte? no jaa ihan sama meinasin opetella tekemään tekoälyn joten voisko joku laittaa jonku pienen tekoälyn jota tutkisin ja opettelisin?
en oo varma meneekö offtopiciks jos menee niin anteeksi offtopic

Code: Select all

    map = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
    obj = LoadObject("Media/guy.bmp", 72)

    dis = 32    // Kuinka lähellä seinän tulee olla ennenkuin botti reagoi         
    Repeat
        MoveObject obj, 1
        // Tarkistetaan onko objectin edessä törmäyskerros
        If GetMap(2, ObjectX(obj) + Cos(ObjectAngle(obj)) * Dis, ObjectY(obj) + Sin(ObjectAngle(obj)) * Dis) Then
            // Edessä oli, joten katsotaan kumpaan suuntaan käännytään
            If GetMap(1, ObjectX(obj) + Cos(ObjectAngle(obj) + 90) * Dis, ObjectY(obj) + Sin(ObjectAngle(obj) + 90) * Dis) = 0 Then
                // Vasemmalla tyhjää, käännytään sinne
                RotateObject obj, ObjectAngle(obj) + 90
            ElseIf GetMap(1, ObjectX(obj) + Cos(ObjectAngle(obj) - 90) * Dis, ObjectY(obj) + Sin(ObjectAngle(obj) - 90) * Dis) = 0 Then
                // Oikealla tyhjää, käännytään sinne
                RotateObject obj, ObjectAngle(obj) - 90
            Else
                // Umpikuja, käännytään ympäri
                RotateObject obj, ObjectAngle(obj) + 180
            EndIf
            // Kääntymisen voisi tehdä myös turnobjectilla, mutta silloin reagointietäisyyttä tulisi kasvattaa
        EndIf
        DrawScreen
    Forever 
Hengität nyt manuaalisesti.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

no entäs miten teen että jos olis obj ja obj1 ja seinä objectit ja jos seinä ei ole siinä välissä obj1 alkaa jahtaan obj objectiaja ihan sama minne se obj1 katsoo vaikka selkä obj:hin käsin sitten se kääntyy ja alkaa jahtaamaan miten teen tollasen?
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by Jonez »

Jos käytät tilekarttoja, kyseinen toiminto hoituu ObjectSight()- ja PointObject, sekä tietenkin MoveObject-komennoilla.

Muussa tapauksessa joudut tarkastamaan erikseen onko "seinäobjekti" kahden objektin välissä ja toimimaan sen mukaan. Tähän tarvinnet mm. trigonometriaa.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

no entäs miten saan että botti liikkuu johonki paikkaan minne haluan ja siinä on seiniä välissä
EDIT:

mul olis tällänen koodi pätkä

Code: Select all

For plane.LENTIS = Each LENTIS
If Timer() - aika3 > 500 And ObjectsOverlap(plane\fieldi,seinäi) Then

For plane.LENTIS = Each LENTIS
ammuss.TYKI = New (TYKI)
ammuss\fieldi = CloneObject(pommi)

CloneObjectPosition ammuss\fieldi,plane\fieldi
ResetObjectCollision ammuss\fieldi

TurnObject ammuss\fieldi,-90

aika5 = Timer()

Next plane
EndIf
Next plane

For ammuss.TYKI = Each TYKI
For plane.LENTIS = Each LENTIS
If ObjectsOverlap (plane\fieldi,seinäi,1) Then
MoveObject ammuss\fieldi,1
EndIf
Next plane
Next ammuss
miten saisin ton tekemään sillai ettäkö se osuu seinäi silloin alkaa pudottamaan pommeja[/edit]
sankja
Newcomer
Posts: 30
Joined: Thu Jan 29, 2009 10:32 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by sankja »

Miksiköhän en saa läpikäyntirakennetta toimimaan,tarkoitus olis tarkastaa ettei uusi jäsen tule liian lähelle aikaisempia jäseniä.Ja jäsenet ovat siis seinä objekteja. :x

Code: Select all

Type KOKOELMA
Field objE
EndType 

SCREEN 400,400
objPeluri=LoadObject("guy.bmp",72)
ScreenPositionObject objPeluri,32,32

'piirretään kuvaan - kuva esteestä
imgEste=MakeImage(32,3*32)
DrawToImage imgEste
    Color cbgreen 
    'piirretään kuvan koordinaattien mukaan - kohdasta 0,0 alk.
    Box 0,0,32,3*32,0
DrawToScreen 

'tehdään estekuvasta objekti
objEste=MakeObject()
PaintObject objEste,-imgEste
ShowObject objEste,OFF 

'tehdään esteobjektista muutama klooni ja 
 'sijoitetaan ne ruudulle ruutukoordinaattien mukaan

For i=1 To 2
Paluu:
    E.KOKOELMA=New(KOKOELMA)
    E\objE=CloneObject(objEste)
        
        If i>1
            For E2.KOKOELMA=Each KOKOELMA
                
                
                'verrataan viimeisintä luotua jäsentä(E) kaikkiin
                'aikaisemmin luotuihin jäseniin(E2)
                If E2<>E
                    
                    xE=Rand(40,10*32):yE=Rand(40,10*32)
                    ScreenPositionObject E\objE,xE,yE
                    If Distance2(E2\objE,E\objE)<=32
                        DeleteObject E\objE
                        Delete E
                        Exit 
                    EndIf 
                EndIf 
            Next E2
            Goto Paluu
        EndIf
        
        If i=1
            xE=Rand(40,10*32):yE=Rand(40,10*32)
            ScreenPositionObject E\objE,xE,yE
        EndIf 
        
Next i

DrawScreen 
WaitKey
JATothrim
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 606
Joined: Tue Aug 28, 2007 6:46 pm
Location: Kuopio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by JATothrim »

Annan korjatun koodin, mutta koetan selittää hieman. a) koeta välttää Gotolla hyppimistä mahdollisimman paljon: se sekoittaa koodin varsin tehokkaasti väärin käytettynä. Käytä sitä ainoastaan loopista poistumiseen niin että hyppäät eteenpäin, et taakse. b) koodissasi oli vain simppeli ajatusvirhe. En itse kerennyt juuri ajatella mihin se jää jumiin, vaan kirjoitin sen toimimaan ilman ajatusvirhettäsi. ;)
Fix'd:

Code: Select all

Type KOKOELMA
Field objE
EndType 

SCREEN 400,400
objPeluri=LoadObject("media\guy.bmp",72)
ScreenPositionObject objPeluri,32,32

'piirretään kuvaan - kuva esteestä
imgEste=MakeImage(32,3*32)
DrawToImage imgEste
    Color cbgreen 
    'piirretään kuvan koordinaattien mukaan - kohdasta 0,0 alk.
    Box 0,0,32,3*32,0
DrawToScreen 

'tehdään estekuvasta objekti
objEste=MakeObject()
PaintObject objEste,-imgEste
ShowObject objEste,OFF 

'tehdään esteobjektista muutama klooni ja 
'sijoitetaan ne ruudulle ruutukoordinaattien mukaan

For i=1 To 2
    E.KOKOELMA=New(KOKOELMA)
    E\objE=CloneObject(objEste)
	
	// heitellään esinettä randoomisti ympäri aluetta kunnes se sopii.
	Repeat
	
		este_positio_ok = True
		xE=Rand(40,10*32):yE=Rand(40,10*32)
		ScreenPositionObject E\objE,xE,yE
		For E2.KOKOELMA=Each KOKOELMA
			If E2<>E
				If Distance2(E2\objE,E\objE)<=32
					este_positio_ok = False
					Exit 
				EndIf 
			EndIf 
		Next E2
		
	Until este_positio_ok = True
        
Next i

DrawScreen 
WaitKey
 
-On selkeästi impulsiivinen koodaaja joka...
ohjelmoi C++:lla rekursiivisesti instantioidun templaten, jonka jokainen instantiaatio instantioi sekundäärisen singleton-template-luokan, jonka jokainen instanssi käynistää säikeen tulostakseen 'jea'.
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

jaahas wrote:no entäs miten saan että botti liikkuu johonki paikkaan minne haluan ja siinä on seiniä välissä
EDIT:

mul olis tällänen koodi pätkä

Code: Select all

For plane.LENTIS = Each LENTIS
If Timer() - aika3 > 500 And ObjectsOverlap(plane\fieldi,seinäi) Then

For plane.LENTIS = Each LENTIS
ammuss.TYKI = New (TYKI)
ammuss\fieldi = CloneObject(pommi)

CloneObjectPosition ammuss\fieldi,plane\fieldi
ResetObjectCollision ammuss\fieldi

TurnObject ammuss\fieldi,-90

aika5 = Timer()

Next plane
EndIf
Next plane

For ammuss.TYKI = Each TYKI
For plane.LENTIS = Each LENTIS
If ObjectsOverlap (plane\fieldi,seinäi,1) Then
MoveObject ammuss\fieldi,1
EndIf
Next plane
Next ammuss
miten saisin ton tekemään sillai ettäkö se osuu seinäi silloin alkaa pudottamaan pommeja[/edit]
auttakaas nyt tossa
sankja
Newcomer
Posts: 30
Joined: Thu Jan 29, 2009 10:32 pm

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by sankja »

Ei vaan toimi,esteet menee päällekkäin että pölisee,vaikka ainakin vaakasuunnassa niiden pitäisi olla erillään toisistaan.Ei ton kans riitä hermot,auttasko joku. :evil:

Code: Select all


Type KOKOELMA
Field objE
EndType 

SCREEN 400,400
objPeluri=LoadObject("guy.bmp",72)
ScreenPositionObject objPeluri,32,32

'piirretään kuvaan - kuva esteestä
imgEste=MakeImage(32,3*32)
DrawToImage imgEste
    Color cbgreen 
    'piirretään kuvan koordinaattien mukaan - kohdasta 0,0 alk.
    Box 0,0,32,3*32,0
DrawToScreen 

'tehdään estekuvasta objekti
objEste=MakeObject()
PaintObject objEste,-imgEste
ShowObject objEste,OFF 

'tehdään esteobjektista muutama klooni ja 
'sijoitetaan ne ruudulle ruutukoordinaattien mukaan

For i=1 To 12
    E.KOKOELMA=New(KOKOELMA)
    E\objE=CloneObject(objEste)
   
   // heitellään esinettä randoomisti ympäri aluetta kunnes se sopii.
   Repeat
   
      este_positio_ok = True
      xE=Rand(40,10*32):yE=Rand(40,10*32)
      ScreenPositionObject E\objE,xE,yE
      For E2.KOKOELMA=Each KOKOELMA
         If E2<>E
         'jokin virhe tässäkin on,kun esteet menevät päälletysten
            If Distance2(E2\objE,E\objE)<=32
                DeleteObject E\objE
                Delete E
                    E.KOKOELMA=New(KOKOELMA)
                    E\objE=CloneObject(objEste)
                    este_positio_ok = False
               Exit 
            EndIf 
         EndIf 
      Next E2
   'jos este_positio_ok = false, niin repeat-until silmukka pyörii  
   Until este_positio_ok = True
        
Next i

DrawScreen 
WaitKey
jaahas
Advanced Member
Posts: 307
Joined: Fri Feb 05, 2010 11:36 pm
Location: Tornio

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by jaahas »

olis tällänen koodi pätkä

Code: Select all

For plane.LENTIS = Each LENTIS
If Timer() - aika3 > 500 And ObjectsOverlap(plane\fieldi,seinäi) Then

For plane.LENTIS = Each LENTIS
ammuss.TYKI = New (TYKI)
ammuss\fieldi = CloneObject(pommi)

CloneObjectPosition ammuss\fieldi,plane\fieldi
ResetObjectCollision ammuss\fieldi

TurnObject ammuss\fieldi,-90

aika5 = Timer()

Next plane
EndIf
Next plane

For ammuss.TYKI = Each TYKI
For plane.LENTIS = Each LENTIS
If ObjectsOverlap (plane\fieldi,seinäi,1) Then
MoveObject ammuss\fieldi,1
EndIf
Next plane
Next ammuss
miten saisin ton tekemään sillai ettäkö lentokone(plane) osuu seinään(seinäi) niin silloin alkaa pudottamaan pommeja(ammuss)
EDIT:

oho olin laittanu ton vika tekstin ton koodin loppuun

Last edited by jaahas on Sat Apr 03, 2010 12:30 pm, edited 1 time in total.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Tyhmät kysymykset (I/2010)

Post by temu92 »

Kristallipallo on rikki.

(Kukaan ei voi auttaa jos et kerro mikä on vikana)
Locked