Page 2 of 2

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Tue Mar 23, 2010 5:35 pm
by Wingman
Sami The Great wrote:Eli haku on vielä käynnissä, kun ei ole yhtään hakijaa vielä ollut :D Päivitin ensimmäisen viestin.
GUI-graafikoksi voin tulla, jotain taidon näytettä tulee tässä tunnin sisällä, kun löydän kovalevyn syövereistä...

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Mon Apr 12, 2010 10:52 pm
by wilizucoder
Eli siis hakisin musan tekijäksi tähän projektiin, kerroin jo aiemmasta kokemuksestani osiossa "Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin" , eli jos paikka on vielä vapaa niin olisin kiinnostunut. :)

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Tue Apr 13, 2010 10:38 pm
by Sami The Great
wilizucoder wrote:Eli siis hakisin musan tekijäksi tähän projektiin, kerroin jo aiemmasta kokemuksestani osiossa "Tarjotaan äänisuunnittelua peleihin" , eli jos paikka on vielä vapaa niin olisin kiinnostunut. :)
Paikka on vielä vapaana, joten tervetuloa vain mukaan. Voitaisiin katsoa vähän tarkemmin, että mitä ääniä voisit tehdä, jos kertoisit vähän enemmän, mitä osaat tehdä ja mitä työkaluja käytät jne. Musiikkia tarvittaisiin muutamia kappaleita lisää, esimerkiksi taistelumusiikkia ei vieläkään ole. Lisäksi peliin tarvittaisiin pitkä liuta erilaisia ääniä räjähdyksistä, alusten moottoreista ja kaikista kolahduksista ja piipityksistä.

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Tue Apr 13, 2010 11:14 pm
by wilizucoder
Sami The Great wrote: Paikka on vielä vapaana, joten tervetuloa vain mukaan. Voitaisiin katsoa vähän tarkemmin, että mitä ääniä voisit tehdä, jos kertoisit vähän enemmän, mitä osaat tehdä ja mitä työkaluja käytät jne. Musiikkia tarvittaisiin muutamia kappaleita lisää, esimerkiksi taistelumusiikkia ei vieläkään ole. Lisäksi peliin tarvittaisiin pitkä liuta erilaisia ääniä räjähdyksistä, alusten moottoreista ja kaikista kolahduksista ja piipityksistä.
Musiikkia olen tehnyt paljon FL Studio 9:llä eli siinä hommassa olen selvästi parempi, sen sijaan ääniefektien luomisesta ei itsellä kokemusta ole. Itse en myöskään osaa FL Studiossa tehdä omia ääniä, vaan käytän valmiita soittimia, mutta mielestäni ohjelmassa on erittäin paljon valinnanvaraa samankin tyylisten soittimien suhteen.

Eli siis musiikkia osaan tehdä, ääniefektejä en osaa, näin lyhyesti tiivistettynä :D

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Thu Jun 17, 2010 5:55 pm
by Koodari
Koodaajaa tuskin enään tarvitaan?

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Wed Jul 14, 2010 11:03 am
by Sami The Great
Ekaan viestiin lisätty apulais koodaajan paikka. Tarkempaa tietoa tehtävästä voi kysyä täällä. Ohjeistus ja dokumentaatio annetaan paikan ottajalle henkilökohtaisesti.

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Wed Jul 14, 2010 1:53 pm
by Tuxi
Sami The Great wrote:Ekaan viestiin lisätty apulais koodaajan paikka. Tarkempaa tietoa tehtävästä voi kysyä täällä. Ohjeistus ja dokumentaatio annetaan paikan ottajalle henkilökohtaisesti.
Alkoi kiinnostaa tämä paikka. Olen 14 vuotta vanha. Elokuussa täytän 15. Galgometrin antama tulos CB-taidoista on noin 8. Dll-tiedostoja en osaa tehdä, mutta aika nopeasti siitä varmaan perusteet oppisin, mutta minulle ei ole vielä tullut tarvetta käyttää niitä. Muistipaloista osaan hiukan enemmän kuin perusteet, mutten ehkä aivan kehittynyttä käyttöä. Muuten sitten aikalailla osaankin nuo muut, riippuu kylläkin hiukan siitä mikä on perusteiden ja kehityneen käytön ero.
Käytän aika paljon aliohjelmia ja funktiota ja sisennän tekemäni koodin aina. Yksittäisiä rivejä en juuri kommentoi, mutta laajemmat kokonaisuudet erottelen yleesä toisistaan kommeteilla. Joskus sekoitan suomea ja englantia muuttujanimissä, koska en keksi tarpeeksi ytimekästä nimeä, tämä on kyllä nykyään vähentynyt. Koodini siis on aika selkeää.
Kirjoitettua englantia ymmärrän hyvin, mutta oma englantini on hiukan töksähtelevää ainakin pitkissä lauseissa.
Forumeilla olen julkaissut neljä CoolBasikilla tekemääni peliä. Kaikki olen koodannut kokonaan itse. Ne ovat tässä kronologisessa järjestyksessä: Marsin Valloitus, Sotastrategia, Naps, Naps, Naps ja Maatilapeli. Näistä ensimmäiseen on käytetty paljon aikaa, tosin olin silloin vielä aika hidas koodaamaan, koska olin uusi CoolBasicin käyttäjä. Loput kolme on koodattu muutamassa päivässä.
Voin koodata projektiin lähes mitä tahansa, enemmän voin kuitenkin sanoa vasta, kun saan tarkempaa tietoa projektista. Aikaa koodaamiseen minulta löytyy ainakin kesällä.

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Fri Jul 16, 2010 1:19 pm
by Sami The Great
En ollut varma, että tuliko PM viestini ollenkaan perille, koska se ei näy edelleenkään lähetetyissä viesteissä, niin laitan sen tähän.

Postauksesi ja pelien pohjalta näyttää siltä, että voisit sopia hommaan. Olisitko valmis aloittamaan heti? Oletko yhtään perillä minkälainen peli on kyseessä? Voisit vaikka antaa MSN messenger osoitteesi, niin olisi helpompi keskustella itse pelimoottorista. Pelimoottori on laaja (n. 10 000 riviä koodia), joten sen selostamiseen menee jokin hetki. Tosin sinun ei tarvitse kaikkea sisäistää, koska moottori on jaettu moneen pieneen osaseen, jotta sitä olisi helpompi työstää. Lähetän sinulle myöhemmin kesken olevan tekeleen sekä jotain ohjeistusta funktioista, joita tarvitset koodailussasi (esim. miten saat kaiveltua tietoja scripteistä jne..) sekä listan globaaleista muuttujista (esim. kameran sijainti (x,y,ulottuvuus,ulottuvuuden ID)).

Re: Tiimin uudelleen kasaaminen The Monarch projektiin

Posted: Fri Jul 16, 2010 6:34 pm
by Tuxi
En näköjään huomannut yksityisviestiä heti. Voisi tuossa vaikka väri vaihtua, niin huomaisi paremmin. Noh, vastasin kuitenkin.