Golden Demon-RPG. Versio 1.2
Golden Demon-RPG. Versio 1.2
1.5 vuoden työ alkaa olla valmis, siis roolipelini Golden Demon.
Juoni lyhyesti:Kultainen demoni kulkee planeetalta toiselle valloittaen ja riivaten ne. Tietenkin jostakin saapuu tämä pelastaja, jonka tehtäväksi lankeaa mahtavan demonin voittaminen.
Hahmonkehitys on samanlainen kuin Diablossa eli leveliin jälkeen saat valita taidon ja käyttää neljä kehityspistettä
hahmon parantamiseen. Aseita,tavaroita ja amuletteja on yhteensä n.30 erilaista. Aseita voi kantaa kaksi ja niitä voi vaihdella lennossa. Kauppias ostaa ja myy tavaraa luonnollisesti . Pääjuonen lisäksi pelissä on sivutehtäviä joita löytää suresta maailmasta. Kattava pelin sisäinen tutoriaali kertoo pelin lukuisia ominaisuuksia.
kontrolleista:hiirellä hyökätään ja valitaan asioita valikoissa, jotka aukeaa näppärästi pelin sivuun.
liikkuminen w,a,s,d näppaimillä. Kyvyt vaihdetaan numeroista(0-9). välilyonnistä joksee. Tab-avaa kykypuun. Q-vaihtaa asetta. E-avaa lääke pussin. R-avaa tilastot. F-avaa tehtävät ja tutoriaalit.
Ctrl pohjassa ja hiiren(1) painikkeella voit heittää tavaroita pois.
Uusia Kuvia.
http://s857.photobucket.com/albums/ab13 ... n%20Demon/
Lataa V.1.2
Hieman kesti tämä uuden version valmistuminen, mutta ei se haittaa.
Uutta edelliseen:
-Ennen pelin alkua saat "ostaa" hahmolle lisää energiaa, taikaa tai kykypisteitä.
-Taikojen valintaruutu. Helpottaa ja nopeuttaa taikojen valitsemista.
-Pelin alku on paljon helpompi kuin ennen, jotta aloittelijat pääsisivät peliin paremmin sisään.
-Amulettipussi. Voit kantaa useaa amulettia kerralla mukana.
-Alttarit. Alttarit antavat hetkellisiä bonuksia. Esimerkiksi täydet energiat, hetkeksi tupla kokemuspisteet tai voiman tuplauksen.
-Kauppiaalla voit korjauttaa tavarasi tai itsesi.
-Uusia tavaroita
-Lukuisia bugeja korjattu.
-Optionssista voit valita pysähtyykö peli sub-valikossa vai ei, hiirestä riippumaton liikkumis systeemi ja pelin graafisen ulkoasun muuttaminen
-Monia pikku-uudistuksia mm. parempi hahmonkehitys, parannellut taiot, lyömisanimaatio, loppareita paranneltu.
Juoni lyhyesti:Kultainen demoni kulkee planeetalta toiselle valloittaen ja riivaten ne. Tietenkin jostakin saapuu tämä pelastaja, jonka tehtäväksi lankeaa mahtavan demonin voittaminen.
Hahmonkehitys on samanlainen kuin Diablossa eli leveliin jälkeen saat valita taidon ja käyttää neljä kehityspistettä
hahmon parantamiseen. Aseita,tavaroita ja amuletteja on yhteensä n.30 erilaista. Aseita voi kantaa kaksi ja niitä voi vaihdella lennossa. Kauppias ostaa ja myy tavaraa luonnollisesti . Pääjuonen lisäksi pelissä on sivutehtäviä joita löytää suresta maailmasta. Kattava pelin sisäinen tutoriaali kertoo pelin lukuisia ominaisuuksia.
kontrolleista:hiirellä hyökätään ja valitaan asioita valikoissa, jotka aukeaa näppärästi pelin sivuun.
liikkuminen w,a,s,d näppaimillä. Kyvyt vaihdetaan numeroista(0-9). välilyonnistä joksee. Tab-avaa kykypuun. Q-vaihtaa asetta. E-avaa lääke pussin. R-avaa tilastot. F-avaa tehtävät ja tutoriaalit.
Ctrl pohjassa ja hiiren(1) painikkeella voit heittää tavaroita pois.
Uusia Kuvia.
http://s857.photobucket.com/albums/ab13 ... n%20Demon/
Lataa V.1.2
Hieman kesti tämä uuden version valmistuminen, mutta ei se haittaa.
Uutta edelliseen:
-Ennen pelin alkua saat "ostaa" hahmolle lisää energiaa, taikaa tai kykypisteitä.
-Taikojen valintaruutu. Helpottaa ja nopeuttaa taikojen valitsemista.
-Pelin alku on paljon helpompi kuin ennen, jotta aloittelijat pääsisivät peliin paremmin sisään.
-Amulettipussi. Voit kantaa useaa amulettia kerralla mukana.
-Alttarit. Alttarit antavat hetkellisiä bonuksia. Esimerkiksi täydet energiat, hetkeksi tupla kokemuspisteet tai voiman tuplauksen.
-Kauppiaalla voit korjauttaa tavarasi tai itsesi.
-Uusia tavaroita
-Lukuisia bugeja korjattu.
-Optionssista voit valita pysähtyykö peli sub-valikossa vai ei, hiirestä riippumaton liikkumis systeemi ja pelin graafisen ulkoasun muuttaminen
-Monia pikku-uudistuksia mm. parempi hahmonkehitys, parannellut taiot, lyömisanimaatio, loppareita paranneltu.
Last edited by KillBurn on Thu Oct 08, 2009 7:41 pm, edited 3 times in total.
Re: Golden Demon-RPG
Hienolta näyttää ja kuullostaa! Varsinkin tuo valikko teki minuun syvän vaikutuksen. En tosin ole mikään rpg-fani, mutta kaippa tätä voisi sitten joskus kokeillakin..
Re: Golden Demon-RPG
Yleensä netistä ladatuista kuvista annetaan krediitti, varsinkaan kun ei ole oikeuksia niihin(valikon tausta.)
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: Golden Demon-RPG
Aika hieno! Onko resoluutiona 800x600? (Kuvat näyttävät sen kokoisilta).
Esineitä tietysti saisi olla enemmän kuin tuo 30.
Esineitä tietysti saisi olla enemmän kuin tuo 30.
Re: Golden Demon-RPG
Jee!!1111 un один üks!
Taas lisää RPG:itä, aivan mahtavaa. Tätä odotetaan niin kuin kaikkia muitakin!
Taas lisää RPG:itä, aivan mahtavaa. Tätä odotetaan niin kuin kaikkia muitakin!
Re: Golden Demon-RPG
Resoluutio on 800,600 ja siitä alkukuvasta sen verran että se on skannattu yhdestä julisteesta ja muokattu sitten.
Se kuva on pelin lähtökohta.Tekijää tai mitään muutakaan julisteeseen liittyvää en löytänyt, paitsi että se liityy Warhammeriin.
Se kuva on pelin lähtökohta.Tekijää tai mitään muutakaan julisteeseen liittyvää en löytänyt, paitsi että se liityy Warhammeriin.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Golden Demon-RPG
Jep Warhammeriin liittyy, ku siin on se kärrynpyörä, heti huomasin.. Ihan Jeessiltä näyyttää, tosin pari epäkohtaa huomasin: Miksi puu kasat näyttävät sellaisilta, että ne oltaisiin kuvattu yläsivusta? Nojaa tokkopa tuo nyt paljoa haittaa.. Mutta sitten se puu! (Jos oikein ymmärsin, että se on kentässä itsessään) Niin se on sitten samalla lailla, kuin se puukasa, eli näyttää ihankuin se olisi kans yläsivulta kuvattu..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Golden Demon-RPG
Hienolta näyttää ja hyvän näköiset grafiikatkin. Tosin se neljäs kuva oli vähän sekava... Ja sitten tuossa esiinty ylhäätä päin kuvattua grafiikkaa ja sitten sitä mitä yleensä RGP:ssä on(mikä nyt sitten onkin joku bird-kuvakulma, siis se mistä programmer of DSG:kin puhui).
Re: Golden Demon-RPG
Jotkin tilet on kuvattu yläkulmasta vaikka hahmot onkin ylhäältä, että saisi selvää esim. juuri siitä puupinosta.
Se iso puu on skill tree, eli se ei kuulu kartaan.
Se iso puu on skill tree, eli se ei kuulu kartaan.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Golden Demon-RPG
Aa, no selvä en oikee kattonu tarkasti..
EDIT:
Mites muute onko tässä oikee kunnon items valikko?
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Golden Demon-RPG
Itse en pidä ylhäältä kuvatuista RPG:istä, mutta yllätä minut positiivisesti. Ainakin shottien perusteella rakkaudella ja taidolla väännetty tekele. Betaa odotellessa.
Valikon taustakuva on tosiaan Warhammereihin liittyvä, tarkemmin sanoen Hordes of Chaosin armybookin kannesta. Se löytyy myös keskemmältä kirjaa, jossa kuvatun henkilön nimeksi mainitaan "Engra Deathsword". Piirtäjä on Adrian Smith.
Valikon taustakuva on tosiaan Warhammereihin liittyvä, tarkemmin sanoen Hordes of Chaosin armybookin kannesta. Se löytyy myös keskemmältä kirjaa, jossa kuvatun henkilön nimeksi mainitaan "Engra Deathsword". Piirtäjä on Adrian Smith.
Re: Golden Demon-RPG
Lääkejuomille on tavara valikko, mutta panssareita ja amuletteja voi kantaa vain yhden kerrallaan, miekkoja kaksi.programmer of DSG wrote:Aa, no selvä en oikee kattonu tarkasti..EDIT:Mites muute onko tässä oikee kunnon items valikko?
quest itemit näkyy omassa lohkossa.Tuossa kuva lääkepussista.
http://gallery.filefront.com/Ki11Burn//1177576/
Kiva että tuon kuvan alkuperä selvisi . Kun googlatte Engra deathsword niin näette minkälinen se oli alunperin ja minkälainen on itsellä seinällä:)
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Golden Demon-RPG
Entä jos löytää jostain armorin ja haluaa viedä sen kauppaan? Vai pudottavatko viholliset armoreita?
Re: Golden Demon-RPG
Tosiaan vain yhtä armoria voi kantaa mukana, elikkä jos vihollinen pudottaa armorin niin voit vaihtaa sen nykyisen tilalle ja sitten viedä myytäväksi. Kantamistilan vähyydestä ei muodostu suurempia ongelmia, koska tavaroita on vähemmän kuin esim. diablossa.Jare wrote:Entä jos löytää jostain armorin ja haluaa viedä sen kauppaan? Vai pudottavatko viholliset armoreita?
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Golden Demon-RPG
Ok. Toki ymmärrän tämän ja onhan se realistisempaa, ettei voi kantaa montaa armoria. Mutta mitä tapahtuu pois ottamalleni armorille, jos jätän sen kentälle? Ja jos se säilyykin, niin paluu ilman armoria hakemaan vanha armori voi olla hankalaa.KillBurn wrote:Tosiaan vain yhtä armoria voi kantaa mukana, elikkä jos vihollinen pudottaa armorin niin voit vaihtaa sen nykyisen tilalle ja sitten viedä myytäväksi. Kantamistilan vähyydestä ei muodostu suurempia ongelmia, koska tavaroita on vähemmän kuin esim. diablossa.Jare wrote:Entä jos löytää jostain armorin ja haluaa viedä sen kauppaan? Vai pudottavatko viholliset armoreita?
Re: Golden Demon-RPG
Yyh onko pelissä edes pankkia, jossa voisi säilyttää enemmän tavaraa.. Tai jotain varastoa tms..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Golden Demon-RPG
Näillä näkymin jos armorin tai miekan heittää pois se tuhoutuu heti, se on asia jota en saanut korjattua ainakaan vielä.
Tämä ei ainakaan itseäni haittaa, koska varusteet hajoaa muutenkin aika nopeasti, ja tilalle tulee uusia.
Amuletteja voitte poimia ja viskellä pois niin paljon kuin haluatte.Varasto on ihan hyvä idea, mutta koska peli on aikalailla valmis niin jätän sen nyt pois(sen toteuttaminen tälläiseen koodiin on vaikeaa).
En olekkaan kertonut vielä pelin vuorokauden vaihtumisesta ja hauskasta minipelistä. Noh Yöllä on pimeää ja vaarallisempaa kuin päivällä . Minipelissä heitellään viittä noppaa ja kumman silmäluvut ovat isommat niin se voittaa.
heittämisestä voi olla myös haittaa, koska noppien silmäluvut ovat aluksi kolme. Heittoja on viisi. Vähän huonosti selitetty, mutta ehkä pian pääsette itse kokeilemaan.
Tämä ei ainakaan itseäni haittaa, koska varusteet hajoaa muutenkin aika nopeasti, ja tilalle tulee uusia.
Amuletteja voitte poimia ja viskellä pois niin paljon kuin haluatte.Varasto on ihan hyvä idea, mutta koska peli on aikalailla valmis niin jätän sen nyt pois(sen toteuttaminen tälläiseen koodiin on vaikeaa).
En olekkaan kertonut vielä pelin vuorokauden vaihtumisesta ja hauskasta minipelistä. Noh Yöllä on pimeää ja vaarallisempaa kuin päivällä . Minipelissä heitellään viittä noppaa ja kumman silmäluvut ovat isommat niin se voittaa.
heittämisestä voi olla myös haittaa, koska noppien silmäluvut ovat aluksi kolme. Heittoja on viisi. Vähän huonosti selitetty, mutta ehkä pian pääsette itse kokeilemaan.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Golden Demon-RPG
Hmm ei varaston pitäisi olla kovin vaikea tehdä.. (Omasta näkökulmastani) Eka luot jonkinlaisen taulukon esim varasto(999) ja sitten vaa teet vaikka karttaan datalla paikat vaikka numero 90tms. Sitten vain tarkistat onko hahmo siinä kohtaa ja jos on painettu esim F-näppäintä niin tavara valikko ilmestyy esiin.. Ei se sen kummempaa.. Toki en tiedä millä tyylillä olet koodiasi väsännyt..
Offtopic: Varasto idean keksin FarCry2:en Ase varastosta..
Offtopic: Varasto idean keksin FarCry2:en Ase varastosta..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Golden Demon-RPG
Minä en ainakaan ymmärtänyt tuosta mitään. Kuitenkin varastosysteemissä pitäisi huomioida myös tavaroiden tallentaminen tiedostoon, mikä tuo myös lisää työtä.programmer of DSG wrote:Hmm ei varaston pitäisi olla kovin vaikea tehdä.. (Omasta näkökulmastani) Eka luot jonkinlaisen taulukon esim varasto(999) ja sitten vaa teet vaikka karttaan datalla paikat vaikka numero 90tms. Sitten vain tarkistat onko hahmo siinä kohtaa ja jos on painettu esim F-näppäintä niin tavara valikko ilmestyy esiin.. Ei se sen kummempaa.. Toki en tiedä millä tyylillä olet koodiasi väsännyt..
Offtopic: Varasto idean keksin FarCry2:en Ase varastosta..
Re: Golden Demon-RPG
Burnille ja Jarelle:Jare wrote:Minä en ainakaan ymmärtänyt tuosta mitään. Kuitenkin varastosysteemissä pitäisi huomioida myös tavaroiden tallentaminen tiedostoon, mikä tuo myös lisää työtä.programmer of DSG wrote:Hmm ei varaston pitäisi olla kovin vaikea tehdä.. (Omasta näkökulmastani) Eka luot jonkinlaisen taulukon esim varasto(999) ja sitten vaa teet vaikka karttaan datalla paikat vaikka numero 90tms. Sitten vain tarkistat onko hahmo siinä kohtaa ja jos on painettu esim F-näppäintä niin tavara valikko ilmestyy esiin.. Ei se sen kummempaa.. Toki en tiedä millä tyylillä olet koodiasi väsännyt..
Offtopic: Varasto idean keksin FarCry2:en Ase varastosta..
Arvasin tämän -.- en edes ajatellut silloin, mitä kirjoitin. Eli todennäköisesti sinulla on aina tavaroilla omat ID numerot? Jos ei oo niin tulee vaikeampaa. Jos olet varastossa ja painat vaikka sitä haarniskaa niin se id numero poistuu ja siirtyy varastotaulukon tyhjään tilaan(ja kuva silloin muuttuu).. Jos taas otat varastosta niin sama homma tehdään, mutta vain päinvastoin, silloin tulee ottaa huomioon, että sinulla on tyhjä tila haarniska "slotin" tilalla..
Ja tallentaminen on helppo homma itselläni on kokemusta siitä.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.