Offtopic (I/2009)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by phons »

Tossa kun olin, Turussa, ala-asteella, niin kyllä ruoka ihan OK oli, mutta kun ruokalistassa niiden ruokien "nimiä" vähän liioiteltiin, ainakin joskus, ja pahin oli se, että sitä rajoitettiin, eli vaikka 5 lihapullaa per nenä, ihme ettei jouduttu laskemaan riisejäkin...

P.S. Mul on kaks nenää eli mä saan 10 lihapullaa! :lol: :lol:
Image
User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

Chaosworm wrote:
Pettis wrote:
Ozcar wrote:Ja ruokatunnilla kotio syömään.
Eikö koulun ruoka kelpaa?
Koulun sapuskat ovat muuten (ainakin täällä) yllättävän paljon paremman makuisia, kuin miltä koululaisten puheista voisi päätellä. Mistähän johtuu, että peruskoululainen valittaa saadessaan hyvää & ilmaista safkaa, jota ei edes ole pakko syödä?

Edit: 10 to go, olenpa spämmännyt.
Kuten Nassi_Setä (miksi se on alaviivalla?!) jo ehti mainitakin, ruuan laatu riippuu hinnasta. Ja laatuhan usein vaikuttaa makuun. Joku nirsoilee, jos laatu on heikompaa, joku taas osaa tyytyä nirsoilijaa paremmin edulliseen ruokaan. Omasta kokemuksestani voin sanoa, ettei nirso voi itselleen mitään. Pakko vaan jättää syömättä se, mitä ei saa kurkusta alas. :P

Saman huomasi armeijassakin. Ruokaa voidaan tehdä massoittain, mutta se on pahaa jos tukkuhinta on edullinen ja etenkin jos pastaan tai makarooneihin jätetään keitinvedet sekaan. Sopivan kalliilla hinnalla saadaan tosin massaruuastakin hyvää. Esimerkkinä kaupan valmisruuat. Ok, kaikki ei tykkää niistä, mutta sanon vielä sen, että niissäkin löytyy huomattavia laatueroja kapeankin hintahaarukan sisällä.
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jonez »

Intissä oli erittäin hyvät ruoat, sitä oli paljon ja aina sai neljä ateriaa päivässä. Ainostaan leireillä saattoi jäädä vatska kurnimaan. Mutta itse olin Isosaaressa, joka on erittäin pieni varuskunta, joten ei ihme että ruoan laatu oli niin korkea. Raaka-aineet olivat tietenkin samat kuin muilla varuskunnilla (ja vankiloilla). Se ruoan laatu riippuu erittäin paljon siitä määrästä joka joudutaan tuottamaan.

Mitä taas tulee kouluruokaan, en ole ikinä ollut tyytymätön. En ole nirso ruoan suhteen, enkä ole ikinä ollut sokeana massaa seuraava zombi, joka haukkuisi kouluruokaa ihan vain tavan vuoksi.

Oikeastaan ainoat ruoat mitä en voi sietää on maksa ja kaalikääryleet.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Nassi_Setä
Advanced Member
Posts: 281
Joined: Sat Jun 28, 2008 5:19 pm
Location: Hämeessä miä

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Nassi_Setä »

nimeni on ala_viivalla koska minulla oli saman niminen acco väliviivalla,
mutta unohdin sen saliksen ja sähköpostin saliksen joten tein uuden accountin ala_viivalla.
tarpeeksi sekavasti kerottu?

Koulun ruoka on hyvää ja sitä saa syödä niin-paljon-kun-napa-vetää
ja mausteitakin löytyy(tabaskoa :twisted: ).
Ala-asteella oli tuollainen lihapulla rajoitus eikä ruoka aina riittänyt kaikille.
Eikä Hämeenkoskella ollut silloin kun olin ala-asteella edes snägäriä jonne olisi voinut mennä syömään.
\../(-_-)\../ <---klick MyBrute Image
Jotain evilii on tekeillä....
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Itse puhuin pelkästään oman kouluni oppilaista, jotenkin jäi viestistä pois <(o.O)>.

Asiasta miljoonanteen:
Olen tässä skriptaillut mesebotteja, ja jotenkin olen saanut kaikki estämään minut. Botteja olisi kivaa tehdä, olisiko kelläkään ideoita ihmisten mielestä kivoista boteista?
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by valscion »

Jesh, kakkosvuosi lukiossa lähti ihan hyvin käyntiin :) tunnin päivä, jotain ryhmänohjaaja vaa höpötti tulevasta vuodesta yms yms. Ihan mukavaa että taas alkaa arki, ei sitä lomaakaan loppujen lopuks pitkään jaksais :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Ozcar wrote:Pft, pyörällä pääsee Helsingistä Kouvolan korkeudelle asti, siitä eteenpäin mennään junalla. Tästä nykynuorison kunnosta ole enää mihinkään, aina pitää olla menopeli alla. Kyllä minun aikanani vielä juostiin kouluun vaikka parinkymmenen kilometrin päästä. Ja ruokatunnilla kotio syömään. Mmh. Säästää ne korttirahat julkisiin, sitä todella tarvitaan näiden kaikkien hinnannostojen keskellä.
Kuten sanoin,ei tämä kulkupeliksi tule vaan ihan 90% harrastus. Perkeleen setä,laitto mut testaamaan 250cc 2-tahti-krossia, pakko ostaa ens kesäl tollanen :lol: Pari kertaa kiihdytin parinsadan metrin suoraa keula ilmas sil :)
Huuda mun ip:tä!
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Awaclus »

Olwi wrote:
Ozcar wrote:Pft, pyörällä pääsee Helsingistä Kouvolan korkeudelle asti, siitä eteenpäin mennään junalla. Tästä nykynuorison kunnosta ole enää mihinkään, aina pitää olla menopeli alla. Kyllä minun aikanani vielä juostiin kouluun vaikka parinkymmenen kilometrin päästä. Ja ruokatunnilla kotio syömään. Mmh. Säästää ne korttirahat julkisiin, sitä todella tarvitaan näiden kaikkien hinnannostojen keskellä.
Kuten sanoin,ei tämä kulkupeliksi tule vaan ihan 90% harrastus. Perkeleen setä,laitto mut testaamaan 250cc 2-tahti-krossia, pakko ostaa ens kesäl tollanen :lol: Pari kertaa kiihdytin parinsadan metrin suoraa keula ilmas sil :)
Aika kallis harrastus, itse luulin Magic: the Gatheringia kalliiksi tähän päivään asti. <(o.O)>

EDIT:
phons wrote:P.S. Mul on kaks nenää eli mä saan 10 lihapullaa! :lol: :lol:
Juu, olet niin nenäkäs.
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by SPuntte »

Jonez wrote:Intissä oli erittäin hyvät ruoat, sitä oli paljon ja aina sai neljä ateriaa päivässä. Ainostaan leireillä saattoi jäädä vatska kurnimaan. Mutta itse olin Isosaaressa, joka on erittäin pieni varuskunta, joten ei ihme että ruoan laatu oli niin korkea. Raaka-aineet olivat tietenkin samat kuin muilla varuskunnilla (ja vankiloilla). Se ruoan laatu riippuu erittäin paljon siitä määrästä joka joudutaan tuottamaan.

Mitä taas tulee kouluruokaan, en ole ikinä ollut tyytymätön. En ole nirso ruoan suhteen, enkä ole ikinä ollut sokeana massaa seuraava zombi, joka haukkuisi kouluruokaa ihan vain tavan vuoksi.

Oikeastaan ainoat ruoat mitä en voi sietää on maksa ja kaalikääryleet.
Hehe, ite oon menossa kans Isosaareen erässä I/10. o/

Jep, nyrkkisääntö on, että sapuskan taso ja sitä syövien suiden lukumäärä ovat keskenään kääntäen verrannollisia. Pienemmälle porukalle on helpompi arvioida oikea määrä ruokaa, jolloin rahaa jää vähän ekstroihinkin. Tosiasia myös on, että esimerkiksi perunamuusin valmistamisessa vähänkään isommalle varuskunnalle oikeista perunoista riittäisi perunateatteria tuntikausiksi. Yleensä siis ihan käytännön syistäkin joudutaan tinkimään ruoan tasosta.

Olen samaa mieltä, että kouluruokaa parjataan ihan turhaan. Se on hintaansa nähden laadukasta (kertokaapa, mistä saatte lämpimän, yhtä monipuolisen ja ravitsevan aterian eurolla parilla?!) ja joskus jopa ihan herkullistakin. Lukiossani on vieläpä kaksi vaihtoehtoa, kun tavallista kasvisruokaa saa syödä kuka vaan erikseen ilmoitamatta. Silti joku jaksaa aina valittaa, vaikka kouluruoka on itse asiassa syöjilleen ilmaista.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Chaosworm wrote:
Olwi wrote:
Ozcar wrote:Pft, pyörällä pääsee Helsingistä Kouvolan korkeudelle asti, siitä eteenpäin mennään junalla. Tästä nykynuorison kunnosta ole enää mihinkään, aina pitää olla menopeli alla. Kyllä minun aikanani vielä juostiin kouluun vaikka parinkymmenen kilometrin päästä. Ja ruokatunnilla kotio syömään. Mmh. Säästää ne korttirahat julkisiin, sitä todella tarvitaan näiden kaikkien hinnannostojen keskellä.
Kuten sanoin,ei tämä kulkupeliksi tule vaan ihan 90% harrastus. Perkeleen setä,laitto mut testaamaan 250cc 2-tahti-krossia, pakko ostaa ens kesäl tollanen :lol: Pari kertaa kiihdytin parinsadan metrin suoraa keula ilmas sil :)
Aika kallis harrastus, itse luulin Magic: the Gatheringia kalliiksi tähän päivään asti. <(o.O)>
Elämä kallis,ainakin köyhälle :D
Lumilautailuhan vie kans vuodessa sen parikolmesataa,nyt pitäis hankkia uus lautakin tälle talvelle :?
Huuda mun ip:tä!
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Pirun rankkaa tämä lukio.

Tein eilen koko vapaa-aikani matikan tehtäviä klo 4:00 - 22:30 ja puolet läksyistä jäi silti tekemättä. Nytkään ei ehdi tämän enempää kirjoittaa, kun ruotsin ja fysiikan läksyt painavat päälle :S
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Valtzu »

Grandi wrote:Pirun rankkaa tämä lukio.

Tein eilen koko vapaa-aikani matikan tehtäviä klo 4:00 - 22:30 ja puolet läksyistä jäi silti tekemättä. Nytkään ei ehdi tämän enempää kirjoittaa, kun ruotsin ja fysiikan läksyt painavat päälle :S
Olisit ottanut selvää ennen kuin hait sinne. ;)
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Olwi »

Läksymäärähän on ihan normaali,mutta on epänormaalia tehdä kaikki läksyt ;)
Niin ja joo,kyl mä oisin tiistain(sillon viimeks koulus) läksyt tehny väh. 20 minuuttiin(pitkä matikka,enkku,hissa),en käsitä miten joku saa niihin niin paljon aikaa käytettyä.
Huuda mun ip:tä!
porzi
Active Member
Posts: 119
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:10 pm
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by porzi »

Grandi wrote:Pirun rankkaa tämä lukio.

Tein eilen koko vapaa-aikani matikan tehtäviä klo 4:00 - 22:30 ja puolet läksyistä jäi silti tekemättä. Nytkään ei ehdi tämän enempää kirjoittaa, kun ruotsin ja fysiikan läksyt painavat päälle :S
Ei niitä kaikkia kuulu tehdä... paitsi niille maikoille, jotka ei päästä kurssista läpi, jos ei tee kaikkea.

Itse vielä lukiossa ollessani ainakin loppua kohden luistin enemmän ja enemmän... arvosanat tosin meni samaa rataa :lol:
Voittoja viikkokisoissa: 3
http://fugufish.dy.fi/ | vanhat cb-pelini: http://porzi.arkku.net/old_games/
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Koodiapina »

Teen kaikki tehtävät, jotta opin paremmin. Tähtään hyviin arvosanoihin :-)
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Khamûl »

tuolla oli tuo php ongelmat, mutta tuskin sitä kannattaa yhden viestin takia nostamaan, varsinki ku tää on enemmänkii html juttu (tai siis onko sillä mitää eroa)....

eli atk tunnilla meille opetetaan html sivujen tekoa ja sitä kautta innostuin, mut ku opettaja on vähä sellanen "mitä jos vaikka tekisit niitä taulukoita vielä x100 niin varmasti muistaisit viikonki päästä" nii voisko joku täällä vastata kysymykseen :)
eli teen yksinkertaisen sivun, jolla on 3 framee, yläpalkki jossa sijaitsee hieno paint kuva (koulun koneille ei saa asennettuu kunnon ohjelmii) ja sitte sivupalkki jossa on linkit oikealla olevalle ruudulle. miten saan koko höskän rajattua niin että se olisi n. 800 pixeliä ja keskitettyä keskelle. joku tutoki vois auttaa ku vaan osoitatte sormella. käytin googlea. kiitän.

html taidot on siis koululta 5 h viikossa n. 2 viikon ajalta....
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
User avatar
vilQuri
Active Member
Posts: 239
Joined: Wed Aug 29, 2007 6:25 pm
Location: Turku

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by vilQuri »

No itse tekisin muutenkin <div>-tageilla, mutta kannattaa luoda yksi "runko"-taulukko tai tuollainen kehys
esim.

Code: Select all

<html>
<head>
</head>
<body>
    <div class="runko">
        <!--Tähän kaikki sisältö-->
    </div>
</body>
</html>
Sitten CSS:n puolella lisäät tälläisen pätkän:

Code: Select all

div.runko
    {
    margin-left: auto;
    margin-rigth: auto;
    width: 800px;
    }
Tuon pitäisi toimia tai ainakin itse teen noin, en ole hyvä opettamaan tai selittämään ylipäätänsä mitään joten yritä saada kaikki irti.
-Jos englantia taitaa edes välttävästi niin oma tutoriaali suosikkini on http://www.w3schools.com/. Selkeä ja todella laaja, sisältää kaikki html,css,xhtml,php jne.
-Kohtuu hyvä suomenkielinen HTML-opas http://www.sivut.org/html/
Khamûl
Member
Posts: 73
Joined: Sat Sep 22, 2007 8:46 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Khamûl »

<div> ?? joo thx selaan tutot ^^
kiitti toi w3schools juttu on just hyv :P nyt tiiän mitä etin ^^
Will the highways on the Internet become more few? --G.W.Bush
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by esa94 »

Informashoon!
Ajattelisin nyt kysyä, että onko täällä foorumilla vielä ihmisiä, jotka pelaavat Urban Deadia, tai jotka ovat kiinnostuneet ko. pelistä? Nimittäin jos näin ovat asiat, voisimme elvyttää mm. ryhmän Google Groupin ja IRC-kanavan (muistaakseni #udcb ja #cb-ud, molemmat @ ircnet, saattoivat olla #cbud ja #ud-cb )
EDIT:

Ai niin, voisimme myös tässä tapauksessa luoda uuden UD-ketjun, vanha on turhan täynnä Wanhaa dataa liikkeistä ja tukikohdista...

User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 877
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Pori
Contact:

Re: Offtopic, aiheen vierestä, niitä näitä ja banniruletti

Post by Jare »

Khamûl wrote:eli atk tunnilla meille opetetaan html sivujen tekoa ja sitä kautta innostuin, mut ku opettaja on vähä sellanen "mitä jos vaikka tekisit niitä taulukoita vielä x100 niin varmasti muistaisit viikonki päästä" nii voisko joku täällä vastata kysymykseen :)
eli teen yksinkertaisen sivun, jolla on 3 framee...
Ei kuulosta ihan ajantasaiselta html-opetukselta. (Kommentoin ehkä hieman negatiiviseen sävyyn, mutta it's nothing personal ;) ). Ensimmäinen asia on se, että frameista pitäisi päästä eroon, eikä niitä sen vuoksi voi edes käyttää html Strictissä. Syynä framejen paheksumiselle lienee suurimmaksi osaksi se, että ne tekevät käyttöliittymästä vaikeasti vieritettävän, sitovat enemmän sivuille sopivaa resoluutiota ja estävät tehokkaasti yksittäisten sivujen linkityksen käyttäjän puolesta (= valikosta klikattaessa joku sivu auki viereiseen frameen, ei sivusta tulee mitään tietoa osoiteriville).

Toinen juttu on taulukot. Divit mainittiin jo äsken, ja niitä olisi hyvä käyttää ulkoasun toteuttamiseen taulukon sijaan. Teoreettinen syy tälle: taulukot on tarkoitettu taulukkomuotoisen tiedon esittämiseen, ei sivuston osien sijoitteluun. Käytännössä en tiedä itsekään, minkä huonon vaikutuksen taulukoiden käyttö luo sivuston käyttäjiä kohtaan, joten en pidä taulukoiden käyttöä ulkoasun rakenteena läheskään niin ikävänä asiana kuin frameja.

Toki frameja ja taulukoita ulkoasun rakenteena käyttäviä sivustoja on tehty varmasti tuhansia, joten ei ole olleenkaan huono ajatus opiskella näitä asioita. Ymmärtää sitten paremmin lukemaansa lähdekoodia, jos joskus joutuu muokkaamaan toisen tekemiä, vanhoja sivuja. Onko kyseessä peruskoulun vai ylemmän asteen atk-kurssi?
Locked