speed, easy game 1

Locked
Jani
Devoted Member
Posts: 741
Joined: Fri Oct 31, 2008 4:53 pm

speed, easy game 1

Post by Jani »

Jos modet sallii (vai vaikuttaako tämä siihen yhtään?) niin Hieman Pikapelikisan tyylonen kisa:

Tehtävänä on siis tehdä mahdollisimman nopeasti toimiva (FPS) yksinkertainen peli.
Aiheen pitää olla Juhla, kotielämä, Urheilu tai koodaaminen.
Säännöt wrote:1. ainoastaan 2-5 muuttujaa.
2. enintään 3 objektia
2. enintään 3 kuvaa.
4. Pelin nimi pitää olla aiheeseen liittyvä ja se pitää kirjoittaa SetWindow komennolla.
5. EI VÄKIVALTAA!
Palkinnoksi taas kerran kuva jota teen parhaillaan. (voitte myös lähettää palkintoja niin laitan siitä, tai jos joku tahtoo muun kuin kuvan niin sanoo sen.)

Aikaa tästä päivästä joulukuun 20päivään.
EDIT:

Pelin yksinkertaisuus vaikuttaa tulokseen.

EDIT:

2. Aiheeksi kelpaa myös Joulu, Pääsiäinen jne...

EDIT:

PS. Ilmoittautukaa tässä.

Dead men tell no tales. Also, Python rocks!
Codegolf: 99 bottles of beer (oneliner) - Water map partition
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: speed, easy game 1

Post by otto90x »

Jaahas. Saisiko tiedustella kisan arviointiperusteita. Kuka pelin pyörimisnopeuden mittaa ja millä kokoonpanolla? Otetaanko arvostelussa huomioon pyörimisnopeuden lisäksi muita tekijöitä? Onko yksinkertaisuus myös yksi arvointiperuste vai oliko tuo vain vinkki miten saadaan paras nopeus?

Miten eri aiheiden alla toimivat työt voidaan arvioida tasapuolisesti?

Tahdon vielä huomauttaa säännöt eivät kiellä käyttämästä taulukkoja tai muistipaloja, joten ensimmäinen sääntö tuntuu kovin turhalta, koska näitä hyödyntämällähän voi käytännössä saada niin paljon muuttujia kuin koneessa muistia riittää kirjoittamatta koodiin kuin yhden muuttujan.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
phons
Guru
Posts: 1056
Joined: Wed May 14, 2008 10:11 am

Re: speed, easy game 1

Post by phons »

lol, miten koodaaminen näkyy pelissä aiheena? Voisin vaikka osallistua...
Image
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: speed, easy game 1

Post by -Z- »

Aika epäonnistunut kisa, kun CB:llä on melkoisen hankala saada yli 60 FPS vaikka mitä tekisi.
EDIT: Poislukien drawscreenin poisjättäminen.
Last edited by -Z- on Sun Dec 14, 2008 10:48 pm, edited 1 time in total.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
E.T.
Newcomer
Posts: 42
Joined: Thu Jul 03, 2008 9:33 am

Re: speed, easy game 1

Post by E.T. »

Osallistunpa tällä pelillä. Tavoitteena on koodata peli, jonka FPS on korkeampi kuin tämän pelin. Tietenkin vain CoolBasicin käyttö on sallittua. :D

Code: Select all

SetWindow "Koodauspeli: Koodaa nopeampi"
Repeat
    f=f+1
    If Timer()>a+1000 Then
        a=Timer()
        f2=Max(f,f2)
        f=0
    EndIf
    Cls
    Print "Tavoite FPS: "+f2
Forever
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Voitot: Viikkokisa XVII
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: speed, easy game 1

Post by mikeful »

Kisaa ei selvästikään ole mietitty tarpeeksi ja säännöt ovat mitä sattuun. Pistän tämän lukkoon ja kisan järjestäjä voi pistää foorumin yksityisviestillä uudet sääntöehdotukset minulle, jos haluaa jatkaa. Pistetään vaikka sitten uusi kisaketju pystyyn, kun uudet säännöt on katsottu läpi.

Uusien sääntöjen pohjaksi voidaan käyttää viikkokisan perussääntöjä, jos tuntuu vaikealta miettiä mitään kunnollista. viewtopic.php?f=14&t=10
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Locked