Ensimmäiset pelinne
Ensimmäiset pelinne
Postatkaa tänne ensimmäiset pelinne mitä olette tehneet. (Niitten ei oo pakko olla CBllä tehtyjä)
ite en löytäny ensimmäistä peliäni joten laitan toisiks ensimmäisen! (ensimmäinen oli parempi)
ite en löytäny ensimmäistä peliäni joten laitan toisiks ensimmäisen! (ensimmäinen oli parempi)
- Attachments
-
- EP.rar
- Estä Haamuja menemästä kaljapullon luo
- (998.3 KiB) Downloaded 303 times
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
- Sami The Great
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
- Contact:
Re: Ensimmäiset pelinne
Tässä ihan ensinmäinen pelini:
Edit: Peli on jo todella vanha (muistaakseni vuodelta 2004), joten julkistan sen lähdekoodinkin. Koodi on muuten sitten aika purkkaa : D
Tunnettuja bugeja on, että higscore listaan kirjaaminen ei onnistu koska lähdekoodi katosi joskus ja sain varmuuskopioista vanhan koodin, jossa ei oltu vielä tehty sitä. Enkä enää silloin jaksanut uudestaan tehdä.
Pelin nimi on Super-Pizza jossa saat itse tehdä oman pizzan ja sitten myydä niitä.Edit: Peli on jo todella vanha (muistaakseni vuodelta 2004), joten julkistan sen lähdekoodinkin. Koodi on muuten sitten aika purkkaa : D
Tunnettuja bugeja on, että higscore listaan kirjaaminen ei onnistu koska lähdekoodi katosi joskus ja sain varmuuskopioista vanhan koodin, jossa ei oltu vielä tehty sitä. Enkä enää silloin jaksanut uudestaan tehdä.
Code: Select all
//superpizza
SCREEN 800,600,0,cbwindowed
FrameLimit 40
DrawScreen
//valikko systeemi
valikko:
ClearText
//ladataan materiaali
musa =PlaySound ("menu.xm")
valikko = LoadImage ("valikko.bmp")
hiiri = LoadImage ("hiiri.bmp")
super = LoadImage ("superteksti.bmp")
aloita= LoadObject ("aloitateksti.bmp")
lopeta = LoadObject ("lopeta.bmp")
myyda = LoadObject ("myydyimmat.bmp")
ShowMouse hiiri
//valikko looppi
Repeat
'piirretään
DrawImage valikko,0,0
DrawImage super, 200,65
//asetetaan objektit paikoilleen
PositionObject aloita,-120,50
PositionObject lopeta,-120,-100
PositionObject myyda,150,-40
//asetetaan objektit poimittavaksi
ObjectPickable aloita,1
ObjectPickable lopeta,1
ObjectPickable myyda,1
//poiminta tunnistus
CameraPick MouseX(),MouseY()
e=PickedObject()
//Katsotaan mitä tehdään milläkin painikkeella
If e Then
If e=aloita And MouseDown(1) Then'jos E on aloita silloin mennään peli osioon
GoTo peli
ElseIf e=lopeta And MouseDown(1) Then
End
ElseIf e=myyda And MouseDown(1) Then
GoTo parhaat
EndIf
EndIf
DrawScreen
Forever'valikko ohjelma päättyy
//Top 10 lista alkaa tastä
parhaat:
Cls'tyhjennetään ruutu vanhoista
// Poistetaan turhat kuvat ja objektit
DeleteObject aloita
DeleteObject lopeta
DeleteObject myyda
DeleteImage super
takaisin = LoadObject ("takaisin.bmp")'ladataan takaisin painike
Repeat
Color 1,1,1
DrawImage valikko,0,0
PositionObject takaisin,0,-120'asetetaan takaisin painikkeen sijainti
ObjectPickable takaisin,1'asetetaan tkaisin painike poimittavaksi
//poiminta tunnistus
CameraPick MouseX(),MouseY()'asetetaan hiiri poimijaksi
r = PickedObject()
//Katsotaan mitä tehdään jos tapahtuu R
If r Then'jos r on silloin
If r = takaisin And MouseDown(1) Then'jos R tunnistetaan takaisin painikkeeksi ja hiiren painike on alhaalla hyväksytään ehto
GoTo ohjain'jos ehto hyväksyttiin siirrytään ohjaimeen
EndIf'päätetään rivin 72 ehto
EndIf'päätetään rivin 71 ehto rakenne
Color 0,0,0
Dim HiScore(5)
Dim HiNames$(5)
HiNames(0) = nimi1
HiNames(1) = nimi2
HiNames(2) = nimi3
HiNames(3) = nimi4
HiNames(4) = nimi5
HiScore(0) = piste1
HiScore(1) = piste2
HiScore(2) = piste3
HiScore(3) = piste4
HiScore(4) = piste5
sizeofarray = 5 // Järjestelyn koko
For i=0 To sizeofarray-1
For j=0 To sizeofarray-1-i
If HiScore(j+1) < HiScore(j) Then
tmp = HiScore(j) : tmpname$ = HiNames(j)
HiScore(j) = HiScore(j+1) : HiNames(j) = HiNames(j+1)
HiScore(j+1) = tmp : HiNames(j+1) = tmpname$
EndIf
Next j
Next i
For s = 1 To sizeofarray
Text 200,150+10*s, Lset (HiNames(s),10) +" "+ HiScore(s)
Next s
DrawScreen
Forever'top 10 lista päättyy tähän
End'estää peliin pääsyn escin painamisella lopettaa ohjelman jos painetaan esc
// Myydyimmät osio loppuu tähän
//Itse peli alkaa tästä
peli:
meetact = 0
mausteact = 0
juustoact = 0
ketsuppiact = 0
rapuact = 0
pisteet = 0
hinta = 0
liiallisuus = 0
meethaitta = 0
mautehaitta = 0
juustohaitta = 0
ketsuppihaitta = 0
rapuhaitta = 0
random = Rand (0,500)
pisteet = pisteet + random
Cls'tyhjennetään näytto
//poistetaan turhat pois muistista
DeleteImage valikko
DeleteImage super
DeleteObject aloita
DeleteObject lopeta
DeleteObject myyda
StopSound musa
//Ladataan tarvittava graiikka
musap= PlaySound ("beatup.mid")
tausta = LoadImage ("tausta.bmp")
pizza = LoadObject ("pizzapohja.bmp")
paista = LoadObject ("paistat.bmp")
meetfursti = LoadObject ("meetfursti.bmp")
mauste = LoadObject ("mauste.bmp")
juusto = LoadObject ("juusto.bmp")
ketsuppi = LoadObject ("ketsuppi.bmp")
rapu = LoadObject ("katkaravut.bmp")
Repeat
// Asetetaan grafiikat paikoilleen
DrawImage tausta,0,0
PositionObject pizza,-90,0
PositionObject paista,310,-240
PositionObject meetfursti,320,230
PositionObject mauste,320,120
PositionObject juusto,320,30
PositionObject ketsuppi,315,-60
PositionObject rapu,315,-135
//Asetetaan objecteja poimittavaksi
ObjectPickable paista,1
ObjectPickable meetfursti,1
ObjectPickable mauste,1
ObjectPickable juusto,1
ObjectPickable ketsuppi,1
ObjectPickable rapu,1
CameraPick MouseX(),MouseY()
hiirix = MouseX()
hiiriy = MouseY()
MaailmaX = CameraX()-ScreenWidth()/2+hiiriX
MaailmaY = CameraY()-ScreenHeight()/2+hiiriY
q = PickedObject()
w = PickedObject()
If q And MouseDown(2) Then
If q = meetfursti Then
meetact=1
ElseIf q = mauste Then
mausteact=1
ElseIf q = juusto Then
juustoact = 1
ElseIf q = ketsuppi Then
ketsuppiact = 1
ElseIf q = rapu Then
rapuact = 1
ClearMouse
EndIf
EndIf
If w And MouseDown(1) Then
If w =paista Then
GoTo pizzavalmis
EndIf
EndIf
If meetact = 1 And MouseDown(1) Then
meetclooni = CloneObject (meetfursti)
PositionObject meetclooni,MaailmaX,-maailmay
meetact = 0
pisteet = pisteet + 4
hinta = hinta + 3
meethaitta = meethaitta + 10
ClearMouse
EndIf
If mausteact = 1 And MouseDown(1) Then
mausteclooni = CloneObject (mauste)
PositionObject mausteclooni,maailmax,-maailmay
mausteact = 0
pisteet = pisteet + 3
hinta = hinta + 4
maustehaitta = maustehaitta + 10
ClearMouse
EndIf
If juustoact = 1 And MouseDown(1) Then
juustoclooni = CloneObject (juusto)
PositionObject juustoclooni,maailmaX,-maailmay
juustoact = 0
pisteet = pisteet + 6
hinta = hinta + 4
juustohaitta = juustohaitta + 10
ClearMouse
EndIf
If ketsuppiact = 1 And MouseDown(1) Then
ketsuppiclooni = CloneObject (ketsuppi)
PositionObject ketsuppiclooni,maailmax,-maailmay
pisteet = pisteet + 2
hinta = hinta + 1
ketsuppiact = 0
ketsuppihaitta = ketsuppihaitta + 10
ClearMouse
EndIf
If rapuact = 1 And MouseDown(1)Then
rapuclooni = CloneObject (rapu)
PositionObject rapuclooni,maailmaX,-maailmaY
rapuact = 0
pisteet = pisteet + 3
hinta = hinta + 5
rapuhaitta = rapuhaitta + 10
ClearMouse
EndIf
DrawScreen
Forever
End
//Ohjain ohjaa pelin takaisin valikkoon poistaen Takaisin painikkeen muistitsta
ohjain:
DeleteObject takaisin'tuhoaa turhan takaisin napin muistista
GoTo valikko'mennään valikkoon heti kun takaisin painike on poistettu
End'jos sattuu virhe ohjelma loppuu tähän
Pizzavalmis:
If meethaitta = > 400 Then liiallisuus = liiallisuus + 200
If maustehaitta = > 250 Then liiallisuus = liiallisuus + 300
If juustohaitta = > 400 Then liiallisuus = liiallisuus + 100
If ketsuppihaitta = > 500 Then liiallisuus = liiallisuus + 300
If rapuhaitta = > 300 Then liiallisuus = liiallisuus + 200
If meethaitta = > 200 Then liiallisuus = liiallisuus + 20
If maustehaitta = > 200 Then liiallisuus = liiallisuus + 200
If juustohaitta = > 200 Then liiallisuus = liiallisuus + 30
If ketsuppihaitta = > 30 Then liiallisuus = liiallisuus + 30
If rapuhaitta = > 200 Then liiallisuus = liiallisuus + 10
valipisteet = pisteet - liiallisuus
loppupisteet = valipisteet - hinta
GoTo pisteidennaytto
End
pisteidennaytto:
ClearObjects
StopSound musap
pistetausta = LoadImage ("pisteidentausta.bmp")
Repeat
DrawImage pistetausta,0,0
Color 0,0,0
Text 340,390,"Pisteesi : " + loppupisteet
DrawScreen
Until KeyHit(28)
GoTo laskenta
End
Laskenta:
If piste1 = > loppupisteet Then GoTo onnittelut
If piste2 = > loppupisteet Then GoTo onnittelut
If piste3 = > loppupisteet Then GoTo onnittelut
If piste4 = > loppupisteet Then GoTo onnittelut
If piste5 = > loppupisteet Then Goto onnittelut
onnittelut:
ClearObjects
Cls
DeleteImage pistetausta
onnitausta = LoadImage ("onnittelu.bmp")
Repeat
DrawImage onnitausta,0,0
Text 320,250,"Pääsit listoille !"
Locate 320,380
nimesi = Input ("Kirjoita nimesi: ")
DrawScreen
Forever
Last edited by Sami The Great on Sun May 25, 2008 1:23 pm, edited 1 time in total.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Re: Ensimmäiset pelinne
Eka kunnon pelini on Alien Assault.
Jo neljäs versio on kehityksen alla parin muun projektin kanssa.
Alien Assault ei kuole koskaan
http://files.filefront.com/Alien+Assaul ... einfo.html
Jo neljäs versio on kehityksen alla parin muun projektin kanssa.
Alien Assault ei kuole koskaan
http://files.filefront.com/Alien+Assaul ... einfo.html
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: Ensimmäiset pelinne
Ensimmäinen pelini: Joulupukki Savonlinnassa, tjsp, QBasicilla tehty tekstiseikkailupeli. Silloin oli käytössä 1.0 versio QBasicista, jolla ei pysty tekemään niistä koodeista ohjelmia, en ole varma, onnistunko ohjelmaksi tekemään uudemmalla versiolla. Ainakin se on wanhalla kiintolevyllä, ja sen avaamiseen menee pari minuuttia. editoin sitten.
EDIT: eikun se olikin Joulupukki Harhateillä! Mutta valitettavasti ei vain onnistu toimimaan tuo executableksi vääntäminen. Copypasteta seuraava johonkin, jos olet kiinnostunut lähdekoodista.
se on pienennetty tilan säästämiseksi.
REM Paina F5 pelataksesi...
GOSUB Alkuruutu
GOSUB alku
GOSUB kyltti
GOSUB keskustassa
GOSUB liikennemerkki
GOSUB juoksu
GOSUB kioskilla
GOSUB kannissa
GOSUB kuolema
GOSUB vankila
GOSUB avaimet
GOSUB AmmuVartija
GOSUB kolme
GOSUB tekstit
GOSUB seikkailu
GOSUB kulku
GOSUB tunturilla
GOSUB aattona
GOSUB spons
GOSUB kaupassa
GOSUB taksi
GOSUB sulkavalla
Alkuruutu:
CLS
SCREEN 12
COLOR 9
LOCATE 3, 10
PRINT "Hei. T„m„ ompi Joulupukki Harhateill„."
COLOR 9
LOCATE 4, 10
PRINT "T„m„ on kokonaan siniseksi v„rj„tty peli."
COLOR 9
LOCATE 5, 10
PRINT "Pelasta Joulupukki! Pelasta joulu!"
COLOR 9
LOCATE 6, 10
PRINT "Ja lahjat."
COLOR 9
LOCATE 7, 10
PRINT "Muista: "
COLOR 9
LOCATE 8, 10
PRINT "Ik„raja 3!"
SLEEP
RETURN
alku:
COLOR 15
PRINT "*****************************************************************************"
COLOR 9
PRINT "Olet Joulupukki. Olet joutunut Savonlinnaan. N„et kyltin... mit„ teet?"
COLOR 9
PRINT "1. H”rpp„„ olut l„heisess„ baarissa"
COLOR 9
PRINT "2. Katso kyltti„ l„hemmin"
COLOR 9
PRINT "3. Lopeta"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO kannissa
IF a = 2 THEN GOTO kyltti
IF a = 3 THEN END
COLOR 9
PRINT "Valitse mieleisesi ja paina <ENTER>"
GOTO alku
kyltti:
CLS
PRINT "+-----------------------+"
PRINT "IWelcome to Savonlinna I"
PRINT "ITervetuloa SavonlinnaanI"
PRINT "IMeill„ on l”rtsyt I"
PRINT "IJa Olavinlinnat! I"
PRINT "+-----------------------+"
COLOR 9
PRINT "Meill„ on l”rtsyt ja Olavinlinnat...? "
COLOR 9
PRINT "1. Mene katsomaan linnaa"
COLOR 9
PRINT "2. Mene keskustaan"
COLOR 9
PRINT "3. Kioskille(L”rtsyj„ sy”m„„n?)"
COLOR 9
PRINT "4. Lopeta"
INPUT a
IF a = 1 THEN COLOR 9: LOCATE 23, 23: PRINT "Linna on kiinni.": SLEEP 2
IF a = 2 THEN GOTO keskustassa
IF a = 3 THEN GOTO kioskilla
IF a = 4 THEN END
GOTO kyltti
keskustassa:
CLS
COLOR 9
PRINT "Jaa... N„kyy Esso ja Teboil. N„kyy my”s liikennemerkki. Mit„s teet?"
COLOR 9
PRINT "1. Tankkaat"
COLOR 9
PRINT "2. Otat liikennemerkin irti maasta"
COLOR 9
PRINT "3. Yrit„t liftata City Markettiin"
COLOR 9
PRINT "4. Lopeta."
INPUT a
IF a = 1 THEN
COLOR 9: LOCATE 23, 23: PRINT "Nami nami hyv„„ bensaa."
END
END IF
IF a = 2 THEN GOTO liikennemerkki
IF a = 3 THEN COLOR 9: LOCATE 23, 23: PRINT "Et onnistu.": SLEEP 3
IF a = 4 THEN END
GOTO keskustassa
liikennemerkki:
CLS
COLOR 9
PRINT "jaa... Otitpa liikennemerkin pois. Se on laitonta... Poliisit tulevat."
COLOR 9
PRINT "1. Juoksen karkuun „kki„ ennen kuin poliisit tulevat"
COLOR 9
PRINT "2. Ly”n itse„ni merkill„ p„„h„n „kki„ ennen kuin kyt„t saapuvat"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO juoksu
IF a = 2 THEN GOTO vankila
GOTO liikennemerkki
juoksu:
CLS
CLS
COLOR 9
LOCATE 3, 10
PRINT "Juoksit karkuun. Tylsimys. P„„sit pelin l„pi, mutta jos haluat lis„„,"
COLOR 9
LOCATE 4, 10
PRINT "niin valitse toisin. Yleens„ se auttaa. "
SLEEP
END
kioskilla:
CLS
COLOR 9
PRINT "Oletpas kioskilla. S”itp„s l”rtsyn. L„hdetp„s pois painamalla 1."
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO alku
GOTO kioskilla
kannissa:
CLS
COLOR 9
PRINT "Oled GGGannizza... Sanot, ett„ joulua ei tule ja ei lahjoja."
COLOR 9
PRINT "Tulet my”s maininneeksi, ett„ olet isi."
COLOR 9
PRINT "Lopeta painamalla 1."
INPUT a
IF a = 1 THEN END
GOTO kannissa
kuolema:
CLS
COLOR 9
PRINT "Eip„ ollut Joulupukki viisas, kun p„„tti joulun perua."
SLEEP
END
GOTO kuolema
vankila:
CLS
COLOR 9
PRINT "Olet vankilassa. Mit„ teet?"
PRINT "1. Haen avaimet"
PRINT "2. Lopetan t„m„n tyhm„n pelin ja olen itsekin tyhm„ "
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO avaimet
IF a = 2 THEN END
GOTO vankila
avaimet:
PRINT "Otat avaimet sellin ulkopuolelta. Otat my”s vartijan pyssyn. Vartija her„„."
PRINT "1. No, ammumpa vartijan t„ss„ joutessani"
PRINT "2. Menen kiltisti takaisin selliin"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO AmmuVartija
IF a = 2 THEN GOTO kolme
GOTO avaimet
AmmuVartija:
CLS
PRINT "Ammuit vartijan. Kaikki tyypit tulee. Ammut nekin."
PRINT "Karkaat, tietysti."
PRINT "Paina 1 jatkaaksesi."
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO seikkailu
GOTO AmmuVartija
tekstit:
SOUND 50, 1
SOUND 52, 1
SOUND 54, 1
SOUND 56, 1
SOUND 58, 1
SOUND 60, 1
SOUND 58, 1
SOUND 56, 1
SOUND 54, 1
SOUND 52, 1
SOUND 50, 1
PRINT "Paina 1 lopettaaksesi. Paina 2 aloittaaksesi uuden pelin."
INPUT a
IF a = 1 THEN END
IF a = 2 THEN GOTO spons
GOTO tekstit
kolme:
COLOR 9
PRINT "Muistathan, ett„ t„ss„ peliss„ on ik„raja kolme!"
PRINT "Paina ykk”st„ ja <ENTER>"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO avaimet
GOTO kolme
seikkailu:
CLS
PRINT "Olet nyt pelannut ensimm„isen tason l„pi."
PRINT "Nyt sinun pit„„ palata tunturille."
PRINT "Mit„s teeskentelet?"
PRINT "1. Ostan auton"
PRINT "2. Ostan poroja"
PRINT "3. Menen taksilla"
PRINT "4. Vaellan k„vellen"
PRINT "5. Lopetan"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO kaupassa
IF a = 2 THEN GOTO kaupassa
IF a = 3 THEN GOTO taksi
IF a = 4 THEN GOTO kulku
IF a = 5 THEN END
GOTO seikkailu
kulku:
PRINT "Olet menossa Sulkavan paikkeilla. J„„tk”s Sulkavalle vai etk”?"
PRINT "1. J„„n Sulkavalle y”ksi."
PRINT "2. Jatkan matkaa y”ll„"
PRINT "3. Lopetan pelin"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO sulkavalla
IF a = 2 THEN GOTO tunturilla
IF a = 3 THEN END
GOTO kulku
tunturilla:
PRINT "Saavut Korvatunturille. Tontut sanovat, ett„ sinun pit„„ allekirjoittaa"
PRINT "paperi, jossa lukee: Joulu on peruttu. Mit„ teet?"
PRINT "1. Allekirjoitan sen"
PRINT "2. Kumitan tonttujen nimet"
PRINT "3. Juon tuliaispaukun"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO kuolema
IF a = 2 THEN GOTO aattona
IF a = 3 THEN GOTO kannissa
GOTO tunturilla
aattona:
CLS
COLOR 5
PRINT "Sy”t paperin. Teet „kki„ itse pari tuhatta lahjaa ja l„hdet"
PRINT "jakamaan niit„. Et tied„, kuka on kiltti lapsi, siis"
PRINT "tuhmatkin saavat lahjoja. No, joulu ja lahjat"
PRINT "ovat nyt pelastettu ja peli on l„pi!"
PRINT "Paina 1 ja <ENTER> n„hd„ksesi lopputekstit."
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO tekstit
GOTO aattona
spons:
CLS
COLOR 1
PRINT "Jaaha... Uutta peli„ pelaamaan painamalla 1 ja <ENTER>"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO Alkuruutu
GOTO spons
kaupassa:
CLS
COLOR 4
PRINT "EII!!! Sinut oli etsint„kuulutettu. Joudut vankilaan."
PRINT "Paina 1 jatkaaksesi ja 2 lopettaaksesi."
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO vankila
IF a = 2 THEN END
GOTO kaupassa
taksi:
CLS
COLOR 9
PRINT "Taksikuski soittaa poliisit, sinut oli etsint„kuulutettu. Paina 1."
INPUT a
IF a = 1 THEN END
GOTO taksi
sulkavalla:
CLS
PRINT "No, j„it sulkavalle y”ksi. Sitten korvatunturille!"
PRINT "Paina 1 ja <ENTER>"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO tunturilla
GOTO sulkavalla
EDIT: eikun se olikin Joulupukki Harhateillä! Mutta valitettavasti ei vain onnistu toimimaan tuo executableksi vääntäminen. Copypasteta seuraava johonkin, jos olet kiinnostunut lähdekoodista.
se on pienennetty tilan säästämiseksi.
REM Paina F5 pelataksesi...
GOSUB Alkuruutu
GOSUB alku
GOSUB kyltti
GOSUB keskustassa
GOSUB liikennemerkki
GOSUB juoksu
GOSUB kioskilla
GOSUB kannissa
GOSUB kuolema
GOSUB vankila
GOSUB avaimet
GOSUB AmmuVartija
GOSUB kolme
GOSUB tekstit
GOSUB seikkailu
GOSUB kulku
GOSUB tunturilla
GOSUB aattona
GOSUB spons
GOSUB kaupassa
GOSUB taksi
GOSUB sulkavalla
Alkuruutu:
CLS
SCREEN 12
COLOR 9
LOCATE 3, 10
PRINT "Hei. T„m„ ompi Joulupukki Harhateill„."
COLOR 9
LOCATE 4, 10
PRINT "T„m„ on kokonaan siniseksi v„rj„tty peli."
COLOR 9
LOCATE 5, 10
PRINT "Pelasta Joulupukki! Pelasta joulu!"
COLOR 9
LOCATE 6, 10
PRINT "Ja lahjat."
COLOR 9
LOCATE 7, 10
PRINT "Muista: "
COLOR 9
LOCATE 8, 10
PRINT "Ik„raja 3!"
SLEEP
RETURN
alku:
COLOR 15
PRINT "*****************************************************************************"
COLOR 9
PRINT "Olet Joulupukki. Olet joutunut Savonlinnaan. N„et kyltin... mit„ teet?"
COLOR 9
PRINT "1. H”rpp„„ olut l„heisess„ baarissa"
COLOR 9
PRINT "2. Katso kyltti„ l„hemmin"
COLOR 9
PRINT "3. Lopeta"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO kannissa
IF a = 2 THEN GOTO kyltti
IF a = 3 THEN END
COLOR 9
PRINT "Valitse mieleisesi ja paina <ENTER>"
GOTO alku
kyltti:
CLS
PRINT "+-----------------------+"
PRINT "IWelcome to Savonlinna I"
PRINT "ITervetuloa SavonlinnaanI"
PRINT "IMeill„ on l”rtsyt I"
PRINT "IJa Olavinlinnat! I"
PRINT "+-----------------------+"
COLOR 9
PRINT "Meill„ on l”rtsyt ja Olavinlinnat...? "
COLOR 9
PRINT "1. Mene katsomaan linnaa"
COLOR 9
PRINT "2. Mene keskustaan"
COLOR 9
PRINT "3. Kioskille(L”rtsyj„ sy”m„„n?)"
COLOR 9
PRINT "4. Lopeta"
INPUT a
IF a = 1 THEN COLOR 9: LOCATE 23, 23: PRINT "Linna on kiinni.": SLEEP 2
IF a = 2 THEN GOTO keskustassa
IF a = 3 THEN GOTO kioskilla
IF a = 4 THEN END
GOTO kyltti
keskustassa:
CLS
COLOR 9
PRINT "Jaa... N„kyy Esso ja Teboil. N„kyy my”s liikennemerkki. Mit„s teet?"
COLOR 9
PRINT "1. Tankkaat"
COLOR 9
PRINT "2. Otat liikennemerkin irti maasta"
COLOR 9
PRINT "3. Yrit„t liftata City Markettiin"
COLOR 9
PRINT "4. Lopeta."
INPUT a
IF a = 1 THEN
COLOR 9: LOCATE 23, 23: PRINT "Nami nami hyv„„ bensaa."
END
END IF
IF a = 2 THEN GOTO liikennemerkki
IF a = 3 THEN COLOR 9: LOCATE 23, 23: PRINT "Et onnistu.": SLEEP 3
IF a = 4 THEN END
GOTO keskustassa
liikennemerkki:
CLS
COLOR 9
PRINT "jaa... Otitpa liikennemerkin pois. Se on laitonta... Poliisit tulevat."
COLOR 9
PRINT "1. Juoksen karkuun „kki„ ennen kuin poliisit tulevat"
COLOR 9
PRINT "2. Ly”n itse„ni merkill„ p„„h„n „kki„ ennen kuin kyt„t saapuvat"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO juoksu
IF a = 2 THEN GOTO vankila
GOTO liikennemerkki
juoksu:
CLS
CLS
COLOR 9
LOCATE 3, 10
PRINT "Juoksit karkuun. Tylsimys. P„„sit pelin l„pi, mutta jos haluat lis„„,"
COLOR 9
LOCATE 4, 10
PRINT "niin valitse toisin. Yleens„ se auttaa. "
SLEEP
END
kioskilla:
CLS
COLOR 9
PRINT "Oletpas kioskilla. S”itp„s l”rtsyn. L„hdetp„s pois painamalla 1."
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO alku
GOTO kioskilla
kannissa:
CLS
COLOR 9
PRINT "Oled GGGannizza... Sanot, ett„ joulua ei tule ja ei lahjoja."
COLOR 9
PRINT "Tulet my”s maininneeksi, ett„ olet isi."
COLOR 9
PRINT "Lopeta painamalla 1."
INPUT a
IF a = 1 THEN END
GOTO kannissa
kuolema:
CLS
COLOR 9
PRINT "Eip„ ollut Joulupukki viisas, kun p„„tti joulun perua."
SLEEP
END
GOTO kuolema
vankila:
CLS
COLOR 9
PRINT "Olet vankilassa. Mit„ teet?"
PRINT "1. Haen avaimet"
PRINT "2. Lopetan t„m„n tyhm„n pelin ja olen itsekin tyhm„ "
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO avaimet
IF a = 2 THEN END
GOTO vankila
avaimet:
PRINT "Otat avaimet sellin ulkopuolelta. Otat my”s vartijan pyssyn. Vartija her„„."
PRINT "1. No, ammumpa vartijan t„ss„ joutessani"
PRINT "2. Menen kiltisti takaisin selliin"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO AmmuVartija
IF a = 2 THEN GOTO kolme
GOTO avaimet
AmmuVartija:
CLS
PRINT "Ammuit vartijan. Kaikki tyypit tulee. Ammut nekin."
PRINT "Karkaat, tietysti."
PRINT "Paina 1 jatkaaksesi."
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO seikkailu
GOTO AmmuVartija
tekstit:
SOUND 50, 1
SOUND 52, 1
SOUND 54, 1
SOUND 56, 1
SOUND 58, 1
SOUND 60, 1
SOUND 58, 1
SOUND 56, 1
SOUND 54, 1
SOUND 52, 1
SOUND 50, 1
PRINT "Paina 1 lopettaaksesi. Paina 2 aloittaaksesi uuden pelin."
INPUT a
IF a = 1 THEN END
IF a = 2 THEN GOTO spons
GOTO tekstit
kolme:
COLOR 9
PRINT "Muistathan, ett„ t„ss„ peliss„ on ik„raja kolme!"
PRINT "Paina ykk”st„ ja <ENTER>"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO avaimet
GOTO kolme
seikkailu:
CLS
PRINT "Olet nyt pelannut ensimm„isen tason l„pi."
PRINT "Nyt sinun pit„„ palata tunturille."
PRINT "Mit„s teeskentelet?"
PRINT "1. Ostan auton"
PRINT "2. Ostan poroja"
PRINT "3. Menen taksilla"
PRINT "4. Vaellan k„vellen"
PRINT "5. Lopetan"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO kaupassa
IF a = 2 THEN GOTO kaupassa
IF a = 3 THEN GOTO taksi
IF a = 4 THEN GOTO kulku
IF a = 5 THEN END
GOTO seikkailu
kulku:
PRINT "Olet menossa Sulkavan paikkeilla. J„„tk”s Sulkavalle vai etk”?"
PRINT "1. J„„n Sulkavalle y”ksi."
PRINT "2. Jatkan matkaa y”ll„"
PRINT "3. Lopetan pelin"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO sulkavalla
IF a = 2 THEN GOTO tunturilla
IF a = 3 THEN END
GOTO kulku
tunturilla:
PRINT "Saavut Korvatunturille. Tontut sanovat, ett„ sinun pit„„ allekirjoittaa"
PRINT "paperi, jossa lukee: Joulu on peruttu. Mit„ teet?"
PRINT "1. Allekirjoitan sen"
PRINT "2. Kumitan tonttujen nimet"
PRINT "3. Juon tuliaispaukun"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO kuolema
IF a = 2 THEN GOTO aattona
IF a = 3 THEN GOTO kannissa
GOTO tunturilla
aattona:
CLS
COLOR 5
PRINT "Sy”t paperin. Teet „kki„ itse pari tuhatta lahjaa ja l„hdet"
PRINT "jakamaan niit„. Et tied„, kuka on kiltti lapsi, siis"
PRINT "tuhmatkin saavat lahjoja. No, joulu ja lahjat"
PRINT "ovat nyt pelastettu ja peli on l„pi!"
PRINT "Paina 1 ja <ENTER> n„hd„ksesi lopputekstit."
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO tekstit
GOTO aattona
spons:
CLS
COLOR 1
PRINT "Jaaha... Uutta peli„ pelaamaan painamalla 1 ja <ENTER>"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO Alkuruutu
GOTO spons
kaupassa:
CLS
COLOR 4
PRINT "EII!!! Sinut oli etsint„kuulutettu. Joudut vankilaan."
PRINT "Paina 1 jatkaaksesi ja 2 lopettaaksesi."
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO vankila
IF a = 2 THEN END
GOTO kaupassa
taksi:
CLS
COLOR 9
PRINT "Taksikuski soittaa poliisit, sinut oli etsint„kuulutettu. Paina 1."
INPUT a
IF a = 1 THEN END
GOTO taksi
sulkavalla:
CLS
PRINT "No, j„it sulkavalle y”ksi. Sitten korvatunturille!"
PRINT "Paina 1 ja <ENTER>"
INPUT a
IF a = 1 THEN GOTO tunturilla
GOTO sulkavalla
Re: Ensimmäiset pelinne
Ja [ code ] tagiahan ei osata käyttää?Chaosworm wrote:se on pienennetty tilan säästämiseksi.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Ensimmäiset pelinne
Ensimmäinen pelini oli nimeltään Grandi the noob - Suomen kauhu. Postasin sen vanhoille foorumeille 2 vuotta sitten, mutta kukaan ei kommentoinut sitä. Paketti on nyt jossain Freewebsin servun uumenissa ja tunnukseni on jäädytetty. Mutta miks kukaan haluis testata sitä nyt kun ei halunnut silloinkaan? Että sain heti alkuunsa kivan vastaanoton tänne foorumeille :P
Tuo on tuollein pienempi kuin käyttäen Code - tagia.temu92 wrote:Ja [ code ] tagiahan ei osata käyttää?
Last edited by Koodiapina on Sun May 25, 2008 7:41 pm, edited 2 times in total.
Re: Ensimmäiset pelinne
Minä laskisin Code - tagiin mukaan myös Codeboxin.Grandi wrote:Ensimmäinen pelini oli nimeltään Grandi the noob - Suomen kauhu. Postasin sen vanhoille foorumeille 2 vuotta sitten, mutta kukaan ei kommentoinut sitä. Paketti on nyt jossain Freewebsin servun uumenissa ja tunnukseni on jäädytetty. Mutta miks kukaan haluis testata sitä nyt kun ei halunnut silloinkaan? Että sain heti alkuunsa kivan vastaanoton tänne foorumeilleTuo on tuollein pienempi kuin käyttäen Code - tagia.temu92 wrote:Ja [ code ] tagiahan ei osata käyttää?
Every Legend Has A Start!
Re: Ensimmäiset pelinne
Codebox? Tällaisestahan en ole wanhojen foorumeiden jälkeen kuullutkaan. Miten tuon tagin saa aikaan näillä uusilla foorumeilla? Anteeksi offtopic.
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Ensimmäiset pelinne
Ei mitenkään. Tämä foorumisofta ei ilmeisesti tue sitä. Ja anteeksi offtopicista minunkin puolestani.Chaosworm wrote:Codebox? Tällaisestahan en ole wanhojen foorumeiden jälkeen kuullutkaan. Miten tuon tagin saa aikaan näillä uusilla foorumeilla?
Re: Ensimmäiset pelinne
Lisää oftopiccia, mutta tämä foorumisoftahan juuri nimenomaan laittaa automaattisesti codeboxin.Grandi wrote:Ei mitenkään. Tämä foorumisofta ei ilmeisesti tue sitä. Ja anteeksi offtopicista minunkin puolestani.Chaosworm wrote:Codebox? Tällaisestahan en ole wanhojen foorumeiden jälkeen kuullutkaan. Miten tuon tagin saa aikaan näillä uusilla foorumeilla?
[*code] tageilla siis...
Code: Select all
hgh
hjgj
gkh
jhlk
ghkjklh
lhjkhjljk
jöklkjö
ljkkjl
khjkhjkhj
jkhkhjkhj
khjkhjkh
kjkhj
jhgjgh
jhgjhgjgh
jhgjhjgh
jghjhgjghj
jghjgjhjgh
jgjhjggh
jgghjg
jghfhfg
dghfgdfgdf
jjghjgh
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
Kehittäjä
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Ensimmäiset pelinne
Tarkotin kyllä sitä, että vanhan foorumisoftan codebox pisti koodin textareaan, jossa koodia voitiin vierittää (aka. scrollata). En sitten tiedä jos teillä se tekee sitä, itse käytän tässä tätä subsilver teemaa, ja se näkyy ainakin mulle tolleen tyhmästi (Eli vie paljon tilaa). Jos tulee vastakommenttia niin pistä mielellään yksityisviestillä. Mun osalta tätä offtopicia on jo liikaa.TheFish wrote:Lisää oftopiccia, mutta tämä foorumisoftahan juuri nimenomaan laittaa automaattisesti codeboxin.
Tässä ensimmäinen uusille foorumeille julkaisemani peli. Eipä menny ihan offtopiciks :)
Re: Ensimmäiset pelinne
Lolz, tämän topikin motivoimana organisoin pienen tutkimusmatkan kiintolevyni syövereihin, ja sieltähän löytyi yksi ensimmäisistä peleistäni ikinä, Saippuakuplan seikkailut. Peli taitaapi olla vuosimallia 2002, jolloin olin 8-vuotias ja alakoulun toisella luokalla. Peliltä siis ei kannata odottaa muuta kuin sinistä mötikkää, joka on tarkoitus ohjata jonkin(?) punaisen esineen luokse. Peli on kasattu Game Makerilla, grafit väännetty itse ja musiikit ninjattu jostain. Niin, ja kenttäeditorikin löytyy, tosin se ei ole mikään helppokäyttöisin mahdollinen. :O
http://tunkio.org/filut/saippu6.zip
Ladatkaa, purkakaa, kauhistukaa.
Game Makeria käytin n. vuodesta 2002 vuoteen 2004, jolloin latailin Clickteamin Klik & Playn. Näillä ohjelmilla taisi tulla väännettyä päälle 80 peliä, ja suurin osa löytyy vieläkin säilöstä. ^__^
Niin, ja sitten sinne cb-puolelle. CB:n sain vuoden '05 mbhh:lta, ja ensimmäinen muistamani peli sillä taisi olla surkuhupaisa uas-klooni End of World. Pelin mahtavuudesta kertoo jo typo nimessä. Tuotokseni osallistui vuoden 2005 cbcornerin syyskilpailuun, minkä http://cbcorner.net/comp_syyskisa05.php todistaa. Sijoitus oli 14/20, eli ei mielestäni mikään kamalan huono silloisen tasoni huomioon ottaen. Itseltä tätä peliä ei taida löytyä enää, eikä sitä näemmä tuolta sivultakaan voi ladata, joten jäätte nyt ilman. ;_;
ps. jos joltain tuo peli vielä löytyy, ottakoot yhteyttä.
http://tunkio.org/filut/saippu6.zip
Ladatkaa, purkakaa, kauhistukaa.
Game Makeria käytin n. vuodesta 2002 vuoteen 2004, jolloin latailin Clickteamin Klik & Playn. Näillä ohjelmilla taisi tulla väännettyä päälle 80 peliä, ja suurin osa löytyy vieläkin säilöstä. ^__^
Niin, ja sitten sinne cb-puolelle. CB:n sain vuoden '05 mbhh:lta, ja ensimmäinen muistamani peli sillä taisi olla surkuhupaisa uas-klooni End of World. Pelin mahtavuudesta kertoo jo typo nimessä. Tuotokseni osallistui vuoden 2005 cbcornerin syyskilpailuun, minkä http://cbcorner.net/comp_syyskisa05.php todistaa. Sijoitus oli 14/20, eli ei mielestäni mikään kamalan huono silloisen tasoni huomioon ottaen. Itseltä tätä peliä ei taida löytyä enää, eikä sitä näemmä tuolta sivultakaan voi ladata, joten jäätte nyt ilman. ;_;
ps. jos joltain tuo peli vielä löytyy, ottakoot yhteyttä.