Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by regalis »

Hyvältä vaikuttaa. :) Pelasin siihen kohtaan asti, jossa piti työntää se kivi pois edestä. Repeäminen oli lähellä siinä vaiheessa kun tyyppi sanoi "I need to be level 4 to do that". :D

Pitää mennä jatkamaan pelaamista, pistän myöhemmin lisää kommentteja...
EDIT:

Prkl, tuo hydra on ihan ylivoimainen. Kokeilin neljä kertaa, mutta joka kerta se tappoi minut toisella toi kolmannella iskulla. Pitänee ostaa ruokaa mukaan...
Täytyy sanoa, että tarina oli kaikessa kliseisyydessään ja epäuskottavuudessaan jopa viihdyttävä.
"Iskä lähden pelastamaan maailman pahalta hallitsijalta", "Ok, mene vaan, mutta hae mun miekka ensin kellarista"
"Joo, mulla sattuis olemaan tällänen suuren ja hyvän haltijakuninkaan miekka, joka on ainoa keino pelastaa maailma pahalta hallitsijalta, ota pois vaan."

Kielioppivirheitäkin oli joka paikassa. Fontti on paikoin hieman epäselvä, mutta sopii kyllä ihan hyvin peliin. Hahmot näyttävät IMO suttuisilta noiden monen pikselin paksuisien ääriviivojen takia.

Mahtavaa työtä joka tapauksessa, tätä voisi jaksaa pelata hieman enemmänkin.

Last edited by regalis on Sun Mar 30, 2008 3:53 pm, edited 1 time in total.
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Mysterius Coder »

Onneksi olkoon : D 25 prosenttia ldadattu ja odotukset on suuret. Edittaan sitten vähän fiiliksiä.
EDIT: Muuten hyvä mutta ukot näyttää yhä ihan urpoilta ja fontti on epäselvä.
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
User avatar
TheDuck
Devoted Member
Posts: 632
Joined: Sun Aug 26, 2007 3:51 pm
Location: C:\Program Files\Tuusula\

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by TheDuck »

Daam, mahtavaa... Tässä nyt tunti pelattu ja lvl 6 saavutettu... ENää toi vatun pääpahis jota yritetty 5 kertaa. Kyl se koht menee :D
^^
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Koodiapina »

Ihan OK, oma mielenkiintoni tosin loppui sillalla kun ne vartijat tappo mut. Saattaa kyllä johtua siitä, etten ole RPG pelien ystävä, sillä tämä oli kyllä hyvin tehty.
värikäs - ei jaksa kirjautuu

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by värikäs - ei jaksa kirjautuu »

Loistava peli. Päässyt lvl 6 asti mutta loppu pahis on armottoman kova! alus varmaa ois pitäny hankkii lvl jotai 8 et pääsee sen ohi :D .

koulu arvosana : 10
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by MaGetzUb »

Mikäs se bugi on, kun meinaan mennä tappamaan hydraa (mikä lie se oli) niin siin ennemmin taistelua juon mp potun, sitte mp meneekin 55 / 7, ei taistelussa tota ilmennyt. :o
EDIT:

Siis tarkoitan, että taistelussa mp nousee ihan ymmärrettävästi, mutta ei taistelun ulkopuolella.

Attachments
BUGI BUGI.png
BUGI BUGI.png (271.4 KiB) Viewed 11685 times
Last edited by MaGetzUb on Sun Mar 30, 2008 6:34 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Aavesoturi
Active Member
Posts: 163
Joined: Fri Aug 31, 2007 7:07 pm
Location: Helsinki
Contact:

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Aavesoturi »

Ihan vakuuttavaa jälkeä, ekalla kerralla pääsin vartioiden takaiseen metsään asti, esitän tässä rakentavaa kritiikkiä:

* Henkilökohtaisesti en kestä pelejä, joissa näkymättömät viholliset hyökkäävät kimppuun täysin varoittamatta. Tästä en löytänyt mitään mahdollisuutta paeta, tai edes mahdollisuutta pikakelata taistelua (ettei kuluisi ikuisuuksia siihen kun esim. viisi vihua vuoroillaan iskee - kätevää voisi olla myös jos voisi laittaa että äijä iskee automaattisesti perusiskua, jollon voisi hypätä suoraan taistelun lopputulokseen, jos vaikka erikoisiskut on käytetty loppuun)
* Äidin sangen leveät hartijat saivat ensimmäisellä kerralla minut luulemaan että hän on isä - mitäköhän steroideja äiti-muori on oikein nappaillut... :)
* Kun taloihin mennään sisään alhaalta ja niihin ilmestytään ylhäältä, aiheuttaa se ärsyttävää edestakaisin oviaukossa ramppaamista, jos ei tajua nostaa sormea oikealla hetkellä pois ylänuoli-nappulalla (mikä minulle tuotti suuria ongelmia)

Niinkun sanottu, tarina on armottoman kliseinen ja epäuskottava, mutta sellaisenaan myös erittäin hupaisa :D
Latausajat olivat yleisesti ottaen ihastuttavan olemattomia.

Tällä erää ei tule muuta mieleen paitsi että erinomainen saavutus saada roolipeli valmiiksi asti! ;)
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Mysterius Coder »

Kuva kertoo enemmän kuin 1000 riviä koodia.
Attachments
TIBEEG.PNG
TIBEEG.PNG (71.48 KiB) Viewed 11589 times
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by koodaaja »

Håhåå, Teh End.

Ei se nyt niin hankala ollut, mätti alkumetikössä levelille 9 niin ei tarvinnut pohtia enää lainkaan, kunhan mätti isommat öhköt double attackilla. Varsin hyvä sinänsä, vaikka grafiikan taso nyt oli hieman mitä oli. Tarina oli tosiaan kliseisessä korniudessaan hauskaa vaihtelua peleihin, jotka yrittävät keksiä uutta.

GJ, hieno CB-RPG.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Awaclus »

Haa! Nyt vihdoinkin saan jotain uutta mielenkiintoista pelattavaa, mutten aloita vielä, aloitan vasta koulun jälkeen koska sinne pitää kohta lähteä. Editoin sitten kommentit peliin.
Olw1 -guest

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Olw1 -guest »

Heti koulun jälkeen lataamaan.
:)
saska
Newcomer
Posts: 39
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:40 pm

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by saska »

Kaatui ekan taistelun aikana maviin.

CoolBasic. Rikos.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Pate5 »

saska wrote:Kaatui ekan taistelun aikana maviin.

CoolBasic. Rikos.
Vähän vaikeaa löytää noita MAV:eja, kun itsellä on tullut yhteensä tasan 1 mav noin 20:n kokeilukerran aikana.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Koira

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Koira »

En pitänyt pelistä yhtään, ei millään pahalla. Grafiikat olivat nollaluokkaa...5½
Guest

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Guest »

Koira wrote:En pitänyt pelistä yhtään, ei millään pahalla. Grafiikat olivat nollaluokkaa...5½
Tee ite paremmat... Aika lyhyt peli, mutta ihan hyvä. Läheskään kaikkia Shopin itemeitä ei pääse/tarvitse/ehdi käyttämään, ja vika vastus on ehkä liian helppo, itse pääsin vl. 7 läpi ihan leikiten. Grafiikat voisivat olla paremmat, mutta eivät sentään mitänn 5½ luokkaa. Tavtonin hiusmuoti on hieman erikoinen, Guardit sentään pitävät kypäriä päässä. Lisäksi iskujen monipuolisuutta, niinden kanssa taktikintia yms vosi hioa, itselläni lähes ainoa käytetty isku Double Attack (paitsi grindauksessa). Muuten peli on ihan mahtava, ja ollessaan ensimmäinen valims CB RPG, se nostaa riman aika korkealle.
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by temu92 »

Oma arvosana: 7-

Plussat:
- Ei ainakaan kaatunut MAViin tai muihin bugeihin
- Graffat (ruohikko on ainaki hienoa :))
- Musaiikit
Miinukset:
- Fontti epäselvä
- Menuun pääsee escistä mutta ei pois samalla nappulalla
- Tappelussa voit mennä attack valikkoon mutta ei pääse takaisin. Kuolin tämän takia (en saanu ruokaa syötyä)
- Näkymättömät vihut hyökkää, onneks ainaki suurimman osan saa väistettyä menemällä metsän reunaa
- Fullscreen (noin pienellä resolla on aika tuskaa pelata ku näyttö sattuu olee 24'')
- Graffat (ukot näyttää iha ihmeellisiltä)

Sitten vielä jotain paranneltavaa on tässä:

- Silmiin sattuu kun ruutu välkkyy punasena kokoajan otteluissa
- Olis kiva jos sais skipattua nopeesti vihujen DMG ilmotukset, rasittavaa ku en tykkää yhtää siitä et saa jonku yhdenki elukan kans junnaa 15sek melkee
- Joku questlog tai kartta vois olla kiva, et sieltä näkis mitä pitää tehä seuraavaks. Tosin ei mulla ollu ongelmaa löytää seuraavaa paikkaa, ainakaa hydraan asti jonne sit kuolin miinuksissa olevan asian takia
- Ois kivaa jos sais rahaa vaikka isukin voittamisesta, nääs nää rahavarannot on aika pienet muutenkin. Sais kunnolla ruokaa ja pottuja mukaan
- ESC JOKA VALIKKOON POISTUMISTA VARTEN!

Ja vaikka tää oiski valmis ni tää on "valmis". Paranneltavaa löytyy ja rutkasti vielä. Elä ny vielä heitä projektia pusikkoon maatumaan vaa jatka. Ja sää sait ny sitten ekan CB ropen tittelin itelles
Koira

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Koira »

Guest wrote:
Tee ite paremmat... [/quote]

Jos haukun jotain peliä, tarvitseeko minun itse osata tehdä parempi. Tuo oli ehkä lapsellisin kommentti mitä voisi antaa...
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by temu92 »

Koira wrote:Jos haukun jotain peliä, tarvitseeko minun itse osata tehdä parempi. Tuo oli ehkä lapsellisin kommentti mitä voisi antaa...
Täytyy osata. Turha sun on siinä toisille valittaa jos ite ei osaa tehdä muutakuin sitä. Hyvä peli tää kuitenkin on graffoista huolimatta. Ainakin verrattuna aikaisempiin CB RPG:hin
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by Myst!c »

temu92 wrote:
Koira wrote:Jos haukun jotain peliä, tarvitseeko minun itse osata tehdä parempi. Tuo oli ehkä lapsellisin kommentti mitä voisi antaa...
Täytyy osata. Turha sun on siinä toisille valittaa jos ite ei osaa tehdä muutakuin sitä. Hyvä peli tää kuitenkin on graffoista huolimatta. Ainakin verrattuna aikaisempiin CB RPG:hin
Sinun EI tarvitse osata tehdä parempia esim. grafiikoita jos "haukut" toisen työtä. Kaikilla on omat mielipiteet, tosin olisi voinut vähän rakentavammin kommentoida, ei kuten: "Grafiikat nollaluokkaa... 5 1/2.."

Itse pidin pelistä vaikka edelleen pysyn siinä että ukot ja naamakuvat olivat nopeaa sutaistuja, musiikki ja tilet olivat loistavia.
Every Legend Has A Start!
m1c
Member
Posts: 65
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:10 pm
Location: \o

Re: Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Post by m1c »

temu92 wrote:
Koira wrote:Jos haukun jotain peliä, tarvitseeko minun itse osata tehdä parempi. Tuo oli ehkä lapsellisin kommentti mitä voisi antaa...
Täytyy osata. Turha sun on siinä toisille valittaa jos ite ei osaa tehdä muutakuin sitä. Hyvä peli tää kuitenkin on graffoista huolimatta. Ainakin verrattuna aikaisempiin CB RPG:hin
Ei tarvitse osata. Tuo "tee itse parempi" on ehkä typerin vastaväite ikinä. Kyse on henkilökohtaisista arvoista, eikä osaamisesta. Jokainen henkisesti tasapainoinen tietää itse pitääkö pelistä tai musiikista tai mistä vaan, vaikka ei "itse osaa tehdä parempaa".

Eri asia taas onkin kuinka perustelee mielipiteensä. Foorumilla perustelemattomat mielipiteet ovat käytännössä arvottomia.

Itse asiaan:
Tälläisessä pelissä olisi tärkeää jonkinlainen koukuttavuus, oli se sitten kekseliäs juoni tai grindaamisen autuus, mutta itse pääsin kyllästymään pian. Pelkkä "ensimmäinen cb-RPG-messias"-status ei jaksanut innostaa. Kritiikkinä vielä grafiikoiden lisäksi animaatiot, jotka olivat tönköt ja poitsu jäi juoksemaan paikoilleen.

Sisällön määrästä plussaa. Taistelusysteemin ja muun pienellä viilaamisella tämä voisi olla jo melkoisen hieno peli. Kunnioitettava saavutus jokatapauksessa saada tälläisenkin mittakaavan peli valmiiksi.
Post Reply