Kosto

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
Viki-
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sat Feb 23, 2008 4:01 pm
Location: Helsinki

Kosto

Post by Viki- »

Pelin idea lähti siitä kun läski luokkalaseni teki minusta koulun vessojen seinille pilaa, nimittäin tulosti miljoonittain kuvan jossa olen minä jonka alapuolella lukee: "nörtti". Noh päätin pistää vastaan nimittäin tekemällä pelin jossa kyseinen läski heebo on mustilla nahkastringeilla tasohyppely muodossa.

Pelissä kuuluu kerätä mahdollisimman paljon roskaruokaa, esim: hampurilaisia, pizzoja, karkkeja, sipsejä, limua etc...

Peli on tosin vielä alussa, mutta tasohyppely peli tulossa. ;)

Apua tietysti saa antaa :) En ole mikään kovin hyvä grafiikan kanssa, joten pystytän tähän samalle pienen kilpailun ! Tehkää mahdollisimman hauskan näköinen pelaaja jolla on kyseiset nahkastringit, nimittäin minä kun koitin väsätä en saanut paljoa mitään aikaiseksi. (näytti rotalta...)
mutta kiitos jos edes yritätte väsätä :)
otto90x
Advanced Member
Posts: 349
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:00 pm
Location: Lapinjärvi, Finland
Contact:

Re: Kosto

Post by otto90x »

On hienoa että keksii peli-ideoita, mutta onkohan kosto kuitenkaan kaikista järkevin ratkaisu. Se vain johtaa uuteen kostoon ja koston kostoon jne. Sanotaanko että voi uskoa että tuollainen ilkivalta ottaa päähän, itsekin olen ollut koulukiusattu aiemmin.

Ja mikäli tosiaan haluat hänelle kostaa niin kannattaa kyllä vielä miettiä sitä tapaa. Onko järkevää alkaa tekemään peliä kiusaajasta joka haukkuu sinua nörtiksi? Nimittäin sehän se vasta olisikin nörttimäinen kosto. En tietenkään kehoita sinua väkivaltaan ja on hienoa että olet keksinyt jonkin muun tavan hoitaa tämän homman, mutta luulen että se on itsesi kannalta väärä tapa.

Tietysti tämäkin tapa voi toimia jos et aio julkaista peliäsi, vaan teet sen vain purkaaksesi vihamielisistä tunteista saamasi energian sen tekemiseen. Koodaus voi siis olla myös terapeuttista.

No kuitenkin neuvon sinua miettimään tuota useamman kerran, ettei sitten harmita jälkikäteen.

EDIT: Ja sitten kannattaa myös miettiä sitä otatko sanan nörtti kehuna vai haukkuna?
Last edited by otto90x on Sun Mar 16, 2008 10:48 pm, edited 1 time in total.
Otto Martikainen a.k.a. MetalRain, otto90x, kAATOSade.
Runoblogi, vuodatusta ja sekoiluja.
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Kosto

Post by Vouldenhaul »

En muista tiedä, mutta itestä ei kuulosta hyvältä idealta tehdä peliä, jossa yrität loukata jotain. En tiedä onko foorumilla tällänen kiellettyä, mutta ainakin yleisesti ollaan pyydetty kohteliasta käytöstä... Ideakin kuulostaa suoraan sanoen melko lapselliselta, joten mitäs jos jättäisit asian sikseen ja koettaisit vaikka vaihteeksi ottaa asian ihan huumorilla. Yleisesti viellä sen verran, että ei varmaan olis paha, jos projekteista olisi jotain materiaalia olemassa ennen topicin perustamista. ;)

EDIT: Sen verran viellä, että jos toinen kerran härnää, niin ehkä asia kannattais ottaa puheeksi jonkun kanssa. Esim CB:n foorumeilla on aiheeseen sopiva topicci viewtopic.php?f=14&t=610
Last edited by Vouldenhaul on Sun Mar 16, 2008 10:54 pm, edited 1 time in total.
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
liitin
Newcomer
Posts: 5
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm
Location: Suomi / Kuhmo

Re: Kosto

Post by liitin »

Kuulostaa mahtavalta! Pistä siihen sellanen, että sitä läskiä vois vaikka jotenki ruoskia, tai muuta hauskaa. :D
Naurahdin: Syökää vain mitä kaapista löydätte. Ja niin vieraat söivät harvinaisimmat keksimme.
Siiseli
Newcomer
Posts: 14
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:27 am

Re: Kosto

Post by Siiseli »

Kuulostaa tyhmältä ja lapselliselta.
Olwi
Devoted Member
Posts: 557
Joined: Sun Dec 30, 2007 4:15 pm
Location: Muhos

Re: Kosto

Post by Olwi »

Reps.
Kosto tulee sit kuukausia myöhässä,kun/jos olet lopulta saanut pelin valmiiksi.


Nykäise turpiin huomenna koulussa,niin homma on siinä.

Tämä on tosin vain minun kantani :D
Huuda mun ip:tä!
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Kosto

Post by nevssons »

Ei näin!

Jos sä tolla tavalla kostat, niin arvaa paljonko suo sitten aletaan haukkua? Ei ole nörtimpää tapaa kostaa!

Kysy vaan kiusaajiltas; mitä pahaa on olla nörtti?
(ja tinttauksen puolesta, yhdyn edelliseen!)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Viki-
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sat Feb 23, 2008 4:01 pm
Location: Helsinki

Re: Kosto

Post by Viki- »

Joo no tulihan sitä tintattua :D Tosin pitkä jätkä ja hirveän läski, mutta mikäs siinä piti laittaa hommat fifti fifti :D

mutta silti julkaisen pelin... en usko että aletaan sen enempää haukkua, koska luokkalaiset ovat mukana tässä pelin teossa^^
Szanne
Member
Posts: 50
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:12 pm
Location: Suomi

Re: Kosto

Post by Szanne »

Btw, peli olisi voinut olla vain peli, johon ei liity mitään kostamista, mutta se olisi saanut ispiraation tuosta kiusaamisesta.
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058

Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
Mazku
Newcomer
Posts: 12
Joined: Wed Mar 12, 2008 11:33 am

Re: Kosto

Post by Mazku »

Jeps, minulle itselle on sama mistä aiheesta pelisi teet, mutta kostona pelin tekeminen ja sen pelaaminen luokan edessä tekee sinut vain naurettavaksi... Itsekin olen sen tirvaisun (se on suomalaista perinnettä) kannalla, jos jotain aiot tehdä. Älä alennu sen kiusaajan tasolle. Mutta tämä on vain oma näkemys ja vielä parempaa olis ku antaisit vain asian olla, osoitat , että sulla on parempaakin tekemistä omassa elämässäs ku se "läski".
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Kosto

Post by Vouldenhaul »

Viki- wrote:Joo no tulihan sitä tintattua :D Tosin pitkä jätkä ja hirveän läski, mutta mikäs siinä piti laittaa hommat fifti fifti :D

mutta silti julkaisen pelin... en usko että aletaan sen enempää haukkua, koska luokkalaiset ovat mukana tässä pelin teossa^^
Jotenkin tulee vaan mieleen kysyä, että minkäköhän ikänen mahdat olla... Ehkä olisi vaan paras, jos koittaisit unohtaa asian, tai nauraisit vaikka ite itelles. ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: Kosto

Post by Misthema »

Viki- wrote:Joo no tulihan sitä tintattua :D Tosin pitkä jätkä ja hirveän läski, mutta mikäs siinä piti laittaa hommat fifti fifti :D
Hyvä. Eiköhän tämä sitten ollut tässä.
Viki- wrote:mutta silti julkaisen pelin... en usko että aletaan sen enempää haukkua, koska luokkalaiset ovat mukana tässä pelin teossa^^
OMFG! Tällaiseen jos sorrut niin tulen itse henkilökohtaisesti tinttaamaan sinua turpiin. Itselläni peruskoulussa meininki oli juuri tuota, että koko luokka pilkkaa vain yhtä henkilöä, ja vieläpä henkilökohtasista asioista ja muista sellaisista. Miksei koko luokka vain voisi olla yhtä kaveri porukkaa keskenään ja heitellä silloin tällöin vitsiä jonkun "läskin" läskeistä tai toisen nörttiydestä, mutta ei kuitenkaan liikoja!

Ja tätä sanon minäkin; jos vaan unohtaisit tämän pelin kostona ja tekisit siitä vain PELIN. :)
(Sitten voisit kakkososalla jatkaa päinvastoin; viedään se läski mies dietille.)
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Kosto

Post by MaGetzUb »

En oikeen taida sanoa, mitä tekisisit, joko teet tuon pelin ja sille kuvitteellinen tarina, tai jätät tekemättä. Jos et jaksa animoida pistä pelihahmo pyörimään, niin kuin harakan spider pigissä. Wink, wink. :?
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
liitin
Newcomer
Posts: 5
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm
Location: Suomi / Kuhmo

Re: Kosto

Post by liitin »

Ootan tän projektin valmistumista enemmän ku mitään muuta!

Uus ehdotus: Pistä siihen peliin sillee että se läski joutuu jossaki vaiheessa ajaa sellasta satulatonta polkupyörää donitsipalkalla. Sit se kiroaa epäonneaan! Vähänkö ois hauska. :twisted: Olis varmaa se tosielämän läski sit VÄHÄN nolona. :D
Naurahdin: Syökää vain mitä kaapista löydätte. Ja niin vieraat söivät harvinaisimmat keksimme.
Ozcar
Advanced Member
Posts: 439
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:43 pm
Location: Helsinki

Re: Kosto

Post by Ozcar »

With all due respect, yhdyn nyt näihin idean moraalisuuden kyseenalaistajiin. En nyt tietenkään sano, että olisi oikeutettua sotkea vessan seinät loukkaavilla kuvilla, mutta nämä jutut ovat kyllä ihan rehtorin asioita. Sitä paitsi, asiat saa yleensä ratkaistua ihan keskustellenkin, vaikka se oudolta kuulostaakin. Kiusaajillakin on tunteet, ja yleensä asialliseen sävyyn anteeksipyyntöä pyytämällä sen myös saa, paitsi niiltä kaikkein pahimmilta kusipäiltä. Ja niistä ei kannata välittää. Jossain vaiheessa nimittäin pääsee noidenkin yli, itse parin vuoden epäsuoran kiusauksen jälkeen olen kehittänyt sen verran korkean itsetunnon, että kaikki loukkaavat kommentit minusta lähinnä tarjoavat päivän naurut. Joten voit kehittää vaikkapa yleisesti koulukiusaamista kritisoivan pelin, mutta moinen kosto ei tee sinusta yhtään tätä henkilöä parempaa. Jos edellinen lause kuulostaa sinusta turhalta saarnaamiselta, eikä sinulla ole pienintäkään aikomusta edes yrittää ratkaista asiaa asiallisesti, niin kannattaa aloittaa miettiminen ihan alusta, että kumpi se tässä onkaan se moraaliton kiusaaja. Tälläistä tällä erää, ja muista, älä koskaan ota kiusaajien kommentteja todesta. Tekee pahaa itsetunnolle.
Ratkaisit juuri universaaliongelman! Hienoa, ota keksi.

Filosofia on ajattelun taidetta, mutta sen maalari elää juoden apurahojaan masennukseensa.
Post Reply