Airsoft

Muu yhteisön välinen keskustelu.
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Airsoft

Post by koodaaja »

Ei millekään aloittelijalle vaan kenelle tahansa ;D paras muisto omasta glock 17-sta taitaa olla headshotti ~30 metrin päästä : D olin traktorin takana piilossa ja kaveri lautakasan suojissa, vähän kun kurkkasi niin napsahti (ja tämä ei varmaan edes ollut tuurilaukaus : P). Mutta mahtavia aseita ovat, lentää tarkasti ja kauas.
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Airsoft

Post by Arska »

Kumpi kannattaisi ostaa. Vaikea valita, kun ovat ihan saman hintaisia.

Q-Vision SS maski:
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_QVSSM.html

Q-Vision Pro maski:
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_QVPM.html


Löysin hyvän kypärän Swat-Team liikkeestä lahdesta kannattaako ostaa?:
http://swat-team.fi/products.php?lang=fi&id=207


Nyt on rahaa törsättävänä kun saa 100 euroa vanhemmilta Joulun kunniaksi. :D
Image
Klassinen
Newcomer
Posts: 6
Joined: Sun Mar 02, 2008 7:49 pm

Re: Airsoft

Post by Klassinen »

Itselläni CA:N M15A4 Carbine, jossa tietysti vakiona M100 tason virit ja metallikuoret. Automaattilaturit ja 5 lipasta löytyy + jenkkikamat. Kaikki myynnissä ; )
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Airsoft

Post by nevssons »

Arska wrote:Kumpi kannattaisi ostaa. Vaikea valita, kun ovat ihan saman hintaisia.

Q-Vision SS maski:
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_QVSSM.html

Q-Vision Pro maski:
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_QVPM.html


Löysin hyvän kypärän Swat-Team liikkeestä lahdesta kannattaako ostaa?:
http://swat-team.fi/products.php?lang=fi&id=207


Nyt on rahaa törsättävänä kun saa 100 euroa vanhemmilta Joulun kunniaksi. :D
Hittoonko sä maskia tarvit!? Suoja lasit riittää hyvin!
EDIT:

Ja ennen kun alat valittaa kaverien aseitten tehokkuudesta,
niin mulla on (enemmän ja vähemmän) kaveri jonka ase on viritetty vähän yli sataan(m/s)!

Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Airsoft

Post by regalis »

nevssons wrote:Hittoonko sä maskia tarvit!? Suoja lasit riittää hyvin!
EDIT:

Ja ennen kun alat valittaa kaverien aseitten tehokkuudesta,
niin mulla on (enemmän ja vähemmän) kaveri jonka ase on viritetty vähän yli sataan(m/s)!

Jos ei meinaa hommata maskia, niin ainakin hammassuojat ovat pakko-ostos. Jo 100 m/s hampaaseen kolahtava kuula tekee kivaa jälkeä, ja lähes jokaisella hiemankin kauemmin softanneella lähtönopeudet ovat reippaasti sitä suurempia. Suurimpaan osaan peleistä ei edes pääse ilman kokomaskia/hammassuojia, joten senkin takia ne ovat välttämättömyys.

Tuo kaverisi 100 m/s ei ole mikään kovin kummoinen lähtönopeus, minun JG MP5:ni kronotti sen verran jo vakiona. Eivätkä metsäpeleissä esimerkiksi 170 m/s ampuvat tarkkuuskiväärit ole kovin harvinaisia...

Arskan kysymyksiin:
Itse pidän enemmän ritilämaskeista, koska ne eivät huurru. Pimeällä näkyvyys on hieman heikkoa, mutta valitsisin silti ritilän. Toisaalta esim. sansein maski on IMO paljon hienompi kuin nuo ihmeen samuraimaskit. Ja paljon halvempikin.

Eiköhän tuo kypärä ihan laadukas ole, kun armeijan tuotteesta on kyse.
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Airsoft

Post by Arska »

Nyt kun kokemusta on tullut lisää, niin ajattelin ostaa myös tehokkaamman aseen.

Tälläisen ajattelin ostaa:
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_KJ_M700_.html

Tuohon päädyin siksi, että ase on pulttilukkoinen, joten ei mikään hirveä kuula syöppö. Ase on myös tarkka ja tehokas.

Kysymyksiä:
1. Minkä painoisia kuulia kannattaisi käyttää? Tällä hetkellä käytössä on 0.20 g. kunpa eivät olisi liian kevyitä tarkkuuskivääriin.
2. Saako tähän kivääriin kiinnitettyä tähtäimen?
3. Olen kuullut, että ottamalla aseen männän painot pois saa aseeseen lisää tehoa. Onko tämä totta ja onko se terveellistä aseelle?
4. Onko silikonisprayn laitto aseeseen välttämätöntä?

Aseen laitan tilaukseen parin viikon sisällä.
Image
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Airsoft

Post by -Z- »

Fail! Ei vesuria! Ei vsr 10:ä! Se ei ole tarkkuuskivääri, eikä siitä voi tehdä semmoista. Se ei ole rynnäkkökivääri, eikä siitä voi tehdä semmoista. Se ei ole oikein mikään, eikä siitä voi tehdä mitään -> Sillä ei tee mitään.

Eli oikeasti, itselläni on äärimmäisen huonoja kokemuksia vsr-10:stä, enkä tosiaankaan suosittele. Jos haluat oikeasti osua sillä johonkin, sinun täytyy virittää se, joka maksaa vesurin tapauksessa saman verran kuin itse ase. Pääset halvemmalla, kun ostat samantien APS:n, ja hommaat siihe 250% jousen ja halvan kiikarin.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
SaturnX
Newcomer
Posts: 3
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:25 am

Re: Airsoft

Post by SaturnX »

-Z- wrote:Fail! Ei vesuria! Ei vsr 10:ä! Se ei ole tarkkuuskivääri, eikä siitä voi tehdä semmoista. Se ei ole rynnäkkökivääri, eikä siitä voi tehdä semmoista. Se ei ole oikein mikään, eikä siitä voi tehdä mitään -> Sillä ei tee mitään.

Eli oikeasti, itselläni on äärimmäisen huonoja kokemuksia vsr-10:stä, enkä tosiaankaan suosittele. Jos haluat oikeasti osua sillä johonkin, sinun täytyy virittää se, joka maksaa vesurin tapauksessa saman verran kuin itse ase. Pääset halvemmalla, kun ostat samantien APS:n, ja hommaat siihe 250% jousen ja halvan kiikarin.
Tuo onkin vsr-11, sinulla on luultavasti kokemuksia Maruin versiosta (joka ei huono ole sekään). Tuo on hintaansa nähden loistava ase ja männän painot poistamalla saa lähtönopeuttakin lisää.
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Airsoft

Post by Arska »

SaturnX wrote:Tuo onkin vsr-11, sinulla on luultavasti kokemuksia Maruin versiosta (joka ei huono ole sekään). Tuo on hintaansa nähden loistava ase ja männän painot poistamalla saa lähtönopeuttakin lisää.
Lähtönopeus männän painojen poistamisen jälkeen olisi jotain 110-120 m/s (Näin olen ainakin kuullut tuolta Nemesiksen foorumeilta.)
Vielä minua epäilyttää onko painojen poisto järkevää, jos aseen haluaisi kestävän ainakin 1,5 vuotta.

Tähän aseeseen ei taida olla kiikari tähtäimen kiinnitys mahdollisuutta, mutta kyllä minä vielä pysyn tämän aseen osto suunnitelmassa, kun en minä niin hirveästi harrasta airsoftia. (mitä nyt tuossa kavereiden kanssa softaan.)
Image
jarvinen
Newcomer
Posts: 43
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:00 pm
Location: Juupajoki/Tampere
Contact:

Re: Airsoft

Post by jarvinen »

-Z- wrote:Fail! Ei vesuria! Ei vsr 10:ä! Se ei ole tarkkuuskivääri, eikä siitä voi tehdä semmoista. Se ei ole rynnäkkökivääri, eikä siitä voi tehdä semmoista. Se ei ole oikein mikään, eikä siitä voi tehdä mitään -> Sillä ei tee mitään.

Eli oikeasti, itselläni on äärimmäisen huonoja kokemuksia vsr-10:stä, enkä tosiaankaan suosittele. Jos haluat oikeasti osua sillä johonkin, sinun täytyy virittää se, joka maksaa vesurin tapauksessa saman verran kuin itse ase. Pääset halvemmalla, kun ostat samantien APS:n, ja hommaat siihe 250% jousen ja halvan kiikarin.
Kun laitat APS:n pelkän 250% jousen niin saat muut osat täysin pillun päreiksi. Vesurin tappiin viritys maksaa n. 1000e ja APS:n 700e. Testattu juttu.
Down with the clown.
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Airsoft

Post by Arska »

Tuo ase on kyllä vsr-11 niinkuin tuossa SaturnX jo sanoikin.

Kyllä vsr-11 on tarkkuuskivääri ainakin Proairsoftin mukaan:
Proairsoft wrote:Hyvä pulttilukkoinen perustarkkuuskivääri. Säädettävä Hop Up on sijoitettu aseen vasemmalle sivulle, jossa sen käyttämien on helppoa jopa aseella ammuttaessa. Aseen metallinen perusrakenne on kestävä ja helppo huoltaa ja musta tukki antaa aseelle hyvän taktisen aseen ilmeen. Aseeseen sopivat Maruin VSR-10:n lippaat ja Laylaxin ja PDI valmistamat viritysosat. Aseen mukana tulee vakiona lippaanlataaja ja pullollinen kuulia. Tämä ase tarjoaa erinomaisen hinta-laatu suhteen.
Onko kenelläkään laittaa tähän +/- listaa?
Image
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Airsoft

Post by -Z- »

Minähän se tässä feilasinkin. Iski vain välittömästi aivoverenvuoto kun näin tuon kuvan, joten en ehtinyt edes aseen nimeä lukea. Menen tästä jonnekkin häpeämään (Pelaamaan TF2:ta :>)

E: Ihan hyvä että joku näistä jutuista sentään tietää. Taikulla minulle vakuutti yksi snobinappula(Jolla siis oli aps itsellään), että siihen voi laittaa ihan mitä vaan eikä koneisto ole millänsäkkään... Siihen aikaan minua lähinnä säälittiin vesurini kanssa, mutta nykyään on minun vuoroni sääliä muita, kun on tuo beta spetsnaz vireillä ja tarkkuuspiipulla.

Vesurista opin lähinnä sen, että(ainakaan softauksessa) pusikossa kykkiminen snipan kanssa ole mitenkää mielekästä. Virittämättömissä/Vähän viritetyissä "tarkkuuskivääreissä"(>:3) on kantamaa ja tarkuutta tasan saman verran kuin sarjatulta ampuvissa serkuissaankin. Airsoft-tarkkuuskiväärillä on lähes mahdotonta voittaa sarjatuliasetta jos

-Ilmassa on vähänkin tuulta
-Et osu kertalaakista
-Aseesi ei ole viritetty
-Kohde ei ole niin tyhmä, että liikkuu yksistään :D
-Sinulla ei ole hyvää suojaa

Käytännössä snipalla pelatessa ei päästä lähellekkään hiippailu-kämppimis-sooloilu-linjaa, vaan lähinnä pitää liikkua muiden mukana ja räiskiä muiden mukana. Tarkkuuskivääri kelpaa kunnolla vain puolustamiseen ja rynnäkköjen suojaamiseen.

Loppupäätelmä: Jos ostat tarkkuuskiväärin, osta kunnollinen, tai viritä se kunnolliseksi. Sen verran huonoja kokemuksia minulla on tarkkuuskivääreistä, etten muitten toivoisi niitä joutua kokemaan.

Voisin periaattessa luennoida airsoft-snipereistä ja niiden heikkouksista loputtomiin, mutta nyt tarve päästä pelaamaan tee-äf kakkosta on jo kasvanut liiaksi. Lisäilen tähän jos jotakin tulee mieleen.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Airsoft

Post by nevssons »

regalis wrote:
nevssons wrote:Hittoonko sä maskia tarvit!? Suoja lasit riittää hyvin!
EDIT:

Ja ennen kun alat valittaa kaverien aseitten tehokkuudesta,
niin mulla on (enemmän ja vähemmän) kaveri jonka ase on viritetty vähän yli sataan(m/s)!

Jos ei meinaa hommata maskia, niin ainakin hammassuojat ovat pakko-ostos. Jo 100 m/s hampaaseen kolahtava kuula tekee kivaa jälkeä, ja lähes jokaisella hiemankin kauemmin softanneella lähtönopeudet ovat reippaasti sitä suurempia. Suurimpaan osaan peleistä ei edes pääse ilman kokomaskia/hammassuojia, joten senkin takia ne ovat välttämättömyys.

Tuo kaverisi 100 m/s ei ole mikään kovin kummoinen lähtönopeus, minun JG MP5:ni kronotti sen verran jo vakiona. Eivätkä metsäpeleissä esimerkiksi 170 m/s ampuvat tarkkuuskiväärit ole kovin harvinaisia...

Arskan kysymyksiin:
Itse pidän enemmän ritilämaskeista, koska ne eivät huurru. Pimeällä näkyvyys on hieman heikkoa, mutta valitsisin silti ritilän. Toisaalta esim. sansein maski on IMO paljon hienompi kuin nuo ihmeen samuraimaskit. Ja paljon halvempikin.

Eiköhän tuo kypärä ihan laadukas ole, kun armeijan tuotteesta on kyse.
"Kaverini" ase lähtee jotain 110-120! (lisäks sillä on sniputin joka meni rikki. lähti 130 m/s)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
nevssons
Devoted Member
Posts: 503
Joined: Sun Jan 13, 2008 5:02 pm

Re: Airsoft

Post by nevssons »

regalis wrote:
nevssons wrote:Hittoonko sä maskia tarvit!? Suoja lasit riittää hyvin!
EDIT:

Ja ennen kun alat valittaa kaverien aseitten tehokkuudesta,
niin mulla on (enemmän ja vähemmän) kaveri jonka ase on viritetty vähän yli sataan(m/s)!

Jos ei meinaa hommata maskia, niin ainakin hammassuojat ovat pakko-ostos. Jo 100 m/s hampaaseen kolahtava kuula tekee kivaa jälkeä, ja lähes jokaisella hiemankin kauemmin softanneella lähtönopeudet ovat reippaasti sitä suurempia. Suurimpaan osaan peleistä ei edes pääse ilman kokomaskia/hammassuojia, joten senkin takia ne ovat välttämättömyys.

Tuo kaverisi 100 m/s ei ole mikään kovin kummoinen lähtönopeus, minun JG MP5:ni kronotti sen verran jo vakiona. Eivätkä metsäpeleissä esimerkiksi 170 m/s ampuvat tarkkuuskiväärit ole kovin harvinaisia...

Arskan kysymyksiin:
Itse pidän enemmän ritilämaskeista, koska ne eivät huurru. Pimeällä näkyvyys on hieman heikkoa, mutta valitsisin silti ritilän. Toisaalta esim. sansein maski on IMO paljon hienompi kuin nuo ihmeen samuraimaskit. Ja paljon halvempikin.

Eiköhän tuo kypärä ihan laadukas ole, kun armeijan tuotteesta on kyse.
"Kaverini" ase lähtee jotain 110-120! (lisäks sillä on sniputin joka meni rikki. lähti 130 m/s)
Koodarina kohtalainen, henkilönä vittumainen
Image
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Airsoft

Post by Arska »

Jos ase on todellakin niin huono, mitä -Z- antaa ymmärtää, niin mikä olisi joku minulle suositeltava saman hintainen tai halvempi ase? (Hintaan siis mukaan akut ja laturit.) Ase olisi hyvä olla sähkö- tai jousitoiminen, koska en oikein tykkää kaasun kanssa säätäimisestä ja sen hinnasta. Muutenkin talvella on paha softata kaasuaseella.
Image
regalis
Advanced Member
Posts: 268
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:44 pm

Re: Airsoft

Post by regalis »

nevssons wrote:"Kaverini" ase lähtee jotain 110-120! (lisäks sillä on sniputin joka meni rikki. lähti 130 m/s)
Vau. Se tekee ilman maskia tai hammassuojia pelaamisesta vielä typerämpää.
jarvinen
Newcomer
Posts: 43
Joined: Tue Aug 28, 2007 5:00 pm
Location: Juupajoki/Tampere
Contact:

Re: Airsoft

Post by jarvinen »

Se, kuinka lujee ase lähtee, riippuu heittäjästä.
Down with the clown.
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Airsoft

Post by Arska »

Onkos tässä aseessa sitten mitään järkeä?
http://www.proairsoft.com/acatalog/info_AM_1.html

Tuo on melkeinpä saman hintainen kuin tuo pulttilukkoinen kivääri, mutta sähkö käyttöinen ja lähtee 95 m/s.
Onkos nämä Taiwanilaisen AIM:in aseet kestäviä?
Lähteekö tällä suoraan, kun ei näytä hop uppii olevan?
Image
Arska
Member
Posts: 73
Joined: Fri Aug 31, 2007 11:25 pm
Location: Iitti
Contact:

Re: Airsoft

Post by Arska »

Pahoittelen tuplapostia, mutta viesti ei muuten päädy luettavaksi.

Kun nyt tarkkuuskivääri on tulossa, niin ajattelin ostaa Mil-Tec:in tarkka-ampujan puvun, "Röllipuku".
Puku olisi myynnissä Swat-team liikkeessä.
http://swat-team.fi/products.php?lang=fi&id=1901

Tuossa ei kerrota kuinka suuri tuo puku olisi, joten en tiedä sopiiko puku minulle. Onko kellään kokemusta Mil-Tec:in "röllipuvusta"?
Soveltuuko hyvinkin luontoon?
Image
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Airsoft

Post by iTKEVAnAKKI »

Tuo 110-120 on aika pieni nopeus, varsinkin snipuihin. Ainakin nemesiksessä on snipuja joiden lähtönopeus ilman virejä on 150-200ms. Eli voitte miettiä millaset nopeudet niihin saa kunnon vireillä.
Netissä luin kerran M16sta joka oli viritetty 190ms(kyllähän sitä kovemmaks sais mutmut), tais olla softarin sivuilla.

Nyt olis mielessä joku CO2 ase... mutta ei rahaa :D
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
Post Reply