Tyhmät kysymykset (I/2009)
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Eli tänne kaikki yksinkertaiset kysymykset johin et ole keksinyt ratkaisua. Mutta muistakaa, että käytätte ensin hakua!
Päätin tehdä tämänkin tänne, vaikka juuri nyt itelläni ei ollutkaan mitää kysyttävää.
Päätin tehdä tämänkin tänne, vaikka juuri nyt itelläni ei ollutkaan mitää kysyttävää.
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Tyhmät kysymykset
Miten saan koodattua sellaisen toiminnon joka määrittä esim: Jos painan Q niin ukko hyppää?
- -Z-
- Devoted Member
- Posts: 682
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
- Location: In ur danmaku, grazin ur bullets
Re: Tyhmät kysymykset
Coolbasicin oppitunti 19. Saat learning centerin esiin painamalla f8 editorinäkymässä.
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Nyt tämmöinen enemmän tai vähemmän tyhmä kysymys; miten CB:n dll-kutsusysteemin muistipalikkajärjestelmä toimii DLL:n päässä? Eli mikä parametri sieltä tulee? Pointteri johonkin? Varmaan, mutta entä jos osa parametrimuistipalan osista on floatteja, osa chareja ja muutama intti? Tuleeko se jonain ovelana pointteritaulukkona vai?
Re: Tyhmät kysymykset
DLL:ään tulee pelkkä muistiosoite josta data alkaa. Ei siis mitään taulukoita.koodaaja wrote:Nyt tämmöinen enemmän tai vähemmän tyhmä kysymys; miten CB:n dll-kutsusysteemin muistipalikkajärjestelmä toimii DLL:n päässä? Eli mikä parametri sieltä tulee? Pointteri johonkin? Varmaan, mutta entä jos osa parametrimuistipalan osista on floatteja, osa chareja ja muutama intti? Tuleeko se jonain ovelana pointteritaulukkona vai?
Linkki joskus tekemääni tutoon jossa myös luokka jolla parametreja luetaan helposti.
http://koti.mbnet.fi/marcoder/cb/dll/
-
- Member
- Posts: 75
- Joined: Tue Aug 28, 2007 6:59 am
Re: Tyhmät kysymykset
Olisi kaksi kysymystä
I. kun typeen luodaan uusi jäsen onko se ensimmäinen vai viimeinen?
II. kuinka lasketaan tietyn typen jäsenten määrä??
I. kun typeen luodaan uusi jäsen onko se ensimmäinen vai viimeinen?
II. kuinka lasketaan tietyn typen jäsenten määrä??
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
I. Viimeinencheeshelmet.jr wrote:Olisi kaksi kysymystä
I. kun typeen luodaan uusi jäsen onko se ensimmäinen vai viimeinen?
II. kuinka lasketaan tietyn typen jäsenten määrä??
II.
Code: Select all
i = 0
For t.TYPE = Each TYPE
i = i + 1
Next t
Re: Tyhmät kysymykset
Miten saan levelit rpg peliin. Meinaan että en jaksaisi alkaa mitään
Eli miten saisin että aluks täytyy saada sata exp että ukosta tulee 2 lvl seuravaks pitää saada 2 kertaa toi äskenen määrä expointteja et ukos tulee taas 1 lvl isompi JNE. Ja siis että ne exp ain nollaantuis kun tulee se uus leveli. ? Kun kyllähän se noin kin käy mitä tuossa esimerkissä näytin mutta en jaksais mihinkää sataa asti noit kirjottaa. Ja ois helpompaa tehä niin että exp määrä aina kerrotaan vaikka sillä kahella , kun sit sais niit taitojakin siihen helpommin. Kait tää on mahdollista ?
Ihmeellinen toi päärynä ->
Code: Select all
if exp=>100 then lvl=2
if exp=>200 then lvl=3
...
Ihmeellinen toi päärynä ->
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Innostuinpas tekemään oikein hienon esimerkin:Guest wrote:Miten saan levelit rpg peliin. Meinaan että en jaksaisi alkaa mitään
Eli miten saisin että aluks täytyy saada sata exp että ukosta tulee 2 lvl seuravaks pitää saada 2 kertaa toi äskenen määrä expointteja et ukos tulee taas 1 lvl isompi JNE. Ja siis että ne exp ain nollaantuis kun tulee se uus leveli. ? Kun kyllähän se noin kin käy mitä tuossa esimerkissä näytin mutta en jaksais mihinkää sataa asti noit kirjottaa. Ja ois helpompaa tehä niin että exp määrä aina kerrotaan vaikka sillä kahella , kun sit sais niit taitojakin siihen helpommin. Kait tää on mahdollista ?Code: Select all
if exp=>100 then lvl=2 if exp=>200 then lvl=3 ...
Ihmeellinen toi päärynä ->
Code: Select all
exp = 0
lvl = 1
exptonxt = 100
Repeat
exp = exp + KeyDown(57)
If exp >= exptonxt Then
exptonxt = exptonxt * 2
lvl = lvl + 1
exp = 0
EndIf
Text 10, 10, "Ekspaa: " + exp
Text 10, 30, "Seuraava leveli @: " + exptonxt
Text 10, 50, "Lvl: " + lvl
Color 255, 0, 0
Box 10, 70, (Float(exp)/Float(exptonxt))*100,10, 1
Color 255, 255, 255
Box 10, 70, 100, 10, 0
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Kiitti ! Just tollast tarttinkin ! Projektini on ylhäältäpäin kuvattu rpg. Muutes onkos se enää rpg jos se on ylhäältäpäin ? Olen niin kehno graafikko että en jaksa animoida
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Tottakai se voi olla RPG vaikka ylhäältä olisikin kuvattu. Onhan ES4:Oblivionkin ekasta persoonasta kuvattu (ensisijaisesti). Ja hommaa graafikko, helpottaa elämää ( ellet ole niin ahne kuin minä, että haluat kaiken kunnian itsellesi ;D ) Ja pitäähän ne ylhäältäkuvatutkin animoida, jos haluaa hienoa jälkeä aikaan.Guest wrote:Kiitti ! Just tollast tarttinkin ! Projektini on ylhäältäpäin kuvattu rpg. Muutes onkos se enää rpg jos se on ylhäältäpäin ? Olen niin kehno graafikko että en jaksa animoida
jarvinen: itse en käyttäisi RPG:ssä objekteja, paitsi jos se olisi ylhäältä kuvattu. Ja itse en tekisi RPG:tä yläkuvakulmasta.
Re: Tyhmät kysymykset
Hitastaako se että on monta tyyppiä vaikka 35 ? Kun en tiedä miten tekisin . Teenkö vain monta typeä jokaisen vihun type . eli movia type, bear type reiren type graesp type jne . vai onko jotain tyyliä miten saisin ne kaikki vaikka yhteen typeen eli monitoimi type heh . Ja nuo nimethän on silkroad onlinesta Kun voin kyllä tehdä 35 typeä , mutta en tiedä hidastaako se ?
Re: Tyhmät kysymykset
Ei ole mitään järkeä tehdä noin, kun voisit tehdä sen yhdellä typellä. Esimerkiksi näin:Guest wrote:Hitastaako se että on monta tyyppiä vaikka 35 ? Kun en tiedä miten tekisin . Teenkö vain monta typeä jokaisen vihun type . eli movia type, bear type reiren type graesp type jne . vai onko jotain tyyliä miten saisin ne kaikki vaikka yhteen typeen eli monitoimi type heh . Ja nuo nimethän on silkroad onlinesta Kun voin kyllä tehdä 35 typeä , mutta en tiedä hidastaako se ?
Type ENEMIES
Field obj As Integer
Field name As String
Field attack As Integer
Field defence As Integer
End Type
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
miksi tämä MAVittaa?
Code: Select all
päivitäammukset:
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
For vihu.VIHUT=Each VIHUT
MoveObject luoti\obj,6
//törmäystarkistus vihujen kanssa
If ObjectsOverlap (vihu\obj,luoti\obj,2) Then
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
vihu\hp=vihu\hp-5
If vihu\hp<0 Then
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
EndIf
EndIf
Next vihu
Next luoti
Return
Re: Tyhmät kysymykset
Ammuksia käsitellessä käydään kaikki viholliset läpi, jonka takia käsitellään samaa jo valmiiksi tuhottua ammusta useamman kerran, joka aiheuttaa MAV:in.tuhoojabotti wrote:miksi tämä MAVittaa?
Läpikäyntijärjestys voidaan kääntää toisinpäin, jolloin tämän pitäisi ratketa.
Code: Select all
For vihu.VIHUT=Each VIHUT
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
..
next luoti
next vihu
Re: Tyhmät kysymykset
Code: Select all
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
For vihu.VIHUT=Each VIHUT
MoveObject luoti\obj,6
Korjattu versio:
Code: Select all
päivitäammukset:
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
For vihu.VIHUT=Each VIHUT
//törmäystarkistus vihujen kanssa
If ObjectsOverlap (vihu\obj,luoti\obj,2) Then
DeleteObject luoti\obj 'poista objekti
Delete luoti 'poista luoti kokonaan
vihu\hp=vihu\hp-5
If vihu\hp<0 Then
DeleteObject vihu\obj
Delete vihu
EndIf
EXIT
EndIf
Next vihu
Next luoti
Return
Re: Tyhmät kysymykset
Juuri tuollaista meinasin kin mitä tuo toinen guesti näytti eli
mutta kun en ole pahemmin koodaillut niin voisiko joku kertoa miten merkitsen noi attack def ja noi hommat ? eli siis jos on näin
tein jotai tollasta ? Niini tiiän et toi on väärin kun en oikein tajunnu niin miten toi sit pitäis tehä
Code: Select all
Type ENEMIES
Field obj As Integer
Field name As String
Field attack As Integer
Field defence As Integer
End Type
Code: Select all
Type Vidolliset
Field obj As Integer
Field nimi As String
Field attack As Integer
Field suojaus As Integer
Field hp
End Type
For x = 0 To 10
uusimovia.Viholliset = New(Viholliset)
uusimovia\obj\movia\2\1 = CloneObject(mastermovia)
PositionObject uusimovia\obj,rand(-screenwidth()/2,screenwidth()/2),rand(-screenheight()/2,screenheight()/2)
SetupCollision uusimovia\obj,kartta,2,4,2
SetupCollision uusimovia\obj,ukko,2,2,2
SetupCollision Oma,uusimovia\obj,2,2,2
uusimovia\hp=100
Next x
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
kauhu: siellä on monta kenoviivaa, käytä vain yhtä. Eli tyyliin:
En tosin käsitä, mitä yrität saada aikaan noilla useammilla kenoviivoilla. Eli mitä tuon uusimovia\obj\movia\2\1:n olisi tarkoitus tehdä?
Code: Select all
Type VIHUT
Field obj
Field attack
Field defence
Field hp
End Type
For i = 0 To 9
vihu.VIHUT = New(VIHUT)
vihu\obj = CloneObject(mastervihu)
Positionobject vihu\obj, x, y
vihu\hp = 100
vihu\attack = Rand(5,10)
vihu\defence = Rand(5,10)
Next i
Re: Tyhmät kysymykset
se " uusimovia\obj\movia\2\1 " jäi vahingossa siihen huomasin sen vasta kun olin lähettönyt viestini, kun huomasin sen niin siitä tuli ihan samallainen koodi kun minkä laitoit tänne ainut ero oli se että kutsuin attack hyökkäyksenä ja hp terveytenä. Niin se " uusimovia\obj\movia\2\1 " en tiedä mistä se päähäni tuli , kun yritin tehdä jotai ihme homma, mutta joo noin se toimii minkä laitoit. sehän toimii ihan samallailla esim esineissä ja muissa, mutta niissä käyttäisin
luulen että, en tarvii enää muuta neuvoa , kun yks oon tajunnu et miten tehää se että jos mennää vaikka oven kohalle niin se menee siihen toiseen huoneeseen tai taloon jne , mutta mulla tulee aina mavi siinä kun koitan saada että kartta vaihtuis. se aina mavittaa Eli osaan että jos mennään johonkin kohtaa kartassa niin tulee näkyville joku toinen objekti tai jotai, mutta en tajuu kun aina kun se latais uuden kartan niin " TöK " " memory acces violation" se memory acces violation tulee kait siinä kun poistan sen vanhan mapin pois ja kun meen taas pois sieltä talosta niin se latais sen alunperisen mapin , mutta ei toimi
Code: Select all
Type esineet
Field obj
Field vaikutus
End Type