Systeemin edut: Esim:Voit tehdä yhden ruohotilen ja useita tavaroita ja laittaa ne eri back kerroksiin, jolloin ukko menee niidne yli. yms.
Haitat: Lievä FPS:n lasku(ehkä) ja kerroksiin on vaikea saada tilejä
Funktiot:
LoadMapLayer(map$,tilejä,layer=1,tileset$=0) Lataa layerit HUOM Ei koko karttaa
map = kartan polku
tilejä = montako tileä on tilesetissä
layer = mikä kerros(1= back 2=over)
tileset = tileset (Jätä kirjoittamatta niin ohjelma hakee kartan oletustilesetin)
DrawMap(map,layer,x,y)Piirtää kerrokset Ei toimi back:n kanssa.
map = LoadMapLayerista saatu arvo
layer = kerros (1=back 2=over)
x = x-koordinaatti
y = y-koordinaatti
back-kerros toimii objektikomennoilla ja piirtyy itsestään, mutta over vaatii DrawMapin.
Tällä voit kirjoittaa kerroksiin(Käytä valmiiseen karttaan):
Code: Select all
map$ = "testimap.til"//kartan nimi
file = OpenToEdit(map$)
SeekFile file,3260//älä muuta
WriteByte file,249//älä muuta
WriteByte file,40//älä muuta
WriteByte file,7//älä muuta
WriteByte file,161//älä muuta
For i = 1 To tilemaara
WriteInt file,4 //Tässä kirjoitetaan backin tilet
Next i
WriteByte file,248//älä muuta...
WriteByte file,39
WriteByte file,6
WriteByte file,160//...älä muuta
For i = 1 To tilemaara
WriteInt file,9//Tässä kirjoitetaan overin tilet
Next i
CloseFile file
HUOM! Tilekarttojen muokkausohjelmalla tallennettaessa kaikki lisäkerroksissa oleva häviää
HUOM! En vastaa, jos koodi tuhoaa jonkun kartan/mistä tahansa muustakaan ongelmasta, jonka koodi aiheuttaa.
Paketissa valmis kartta ja tileset. Avaa koodi editoriin ja aja.
Lataa