En ole mikään ajatustenlukija, mutta oletan että tarkoitit tälläisiä reunuksia?Akatsuki wrote:2. Mitenkäs sais sellaisen kehykset vaikka joku sinisen laatikon sisällä koko peli ja jotain nappeja siinä reunojen ulkopuolella että niitä vois painella(esim valikko nappi tai inventory tai pelkä joku super komento)
Aluksi käytän tätä koodia vaan koristeena.(huom. sen pitäisi niinkuin muuttaa ne kehykset missä peli on)
Code: Select all
SCREEN 1024,768
kehys=MakeImage(800,600)
kehyspaksuus=30
DrawToImage kehys
Color 0,0,255
Box 0,0,800,600,1
Color 0,0,0
Box kehyspaksuus,kehyspaksuus,800-kehyspaksuus*2,600-kehyspaksuus*2,1
DrawToScreen
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp") 'ladataan kartta
Const vihumäärä=5
ukko = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
kuva=MakeImage (800,600)
Repeat
If UpKey() Then MoveObject ukko,3
If LeftKey() Then TurnObject ukko,3
If RightKey() Then TurnObject ukko,-3
x=ObjectX(ukko)
y=ObjectY(ukko)
ang=ObjectAngle(ukko)
camera(kuva,x,y)
DrawImage kuva,100,100
DrawImage kehys,100,100
DrawScreen
Forever
Function camera(img,x,y)
l=ImageWidth(img)
k=ImageHeight(img)
UpdateGame
DrawToImage img
ClsColor cbblack
Cls
PositionCamera x,y
PositionCamera CameraX()+((ScreenWidth()-l)/2),CameraY()-((ScreenHeight()-k)/2)
DrawGame
DrawToScreen
EndFunction