Tavton's rescue - Ensimmäinen valmistunut CB-RPG!

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Myst!c »

Pate5 wrote:
Vouldenhaul wrote:Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Kaikenlaisia kritiikkejä ja parannusehdotuksia otetaan vastaan. Missä osa-aluseissa peli oli huonoin? Mitä parannettavaa löytyisi? Kertokaa vaan kaikki huonot asiat, niin yritän parantaa.
EDIT:

Jee! Sadas viesti.

Grafiikoista se puoli että naamakuvat ja ukot voisi olla hieman tarkemmin tehdyt että ne sulautuisi talojen ja maastojen todella hienoihin grafiikoihin. :)

Muuta sanottavaa ei olekaan koska uudesta versiosta ei ole versioita näkynyt. :)
Every Legend Has A Start!
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pate5 »

Huonoja puolia voi kertoa myös vanhasta versiosta. Eli kaikki kritiikki mitä mieleen tulee vaan tänne.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
KuroNeko
Newcomer
Posts: 49
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:29 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by KuroNeko »

Tähän asti, mitä olen seuraillut projektiasi, niin voin todeta että näyttää todella hienolta. On hienoa nähdä edes jonkun cb:n rpg projektin valmistuvan (itselläni menee varmaan vielä pitkä aika). Muutama asia kuitenkin pisti silmään: Jäljittelevätkö pelisi grafiikat tätä ns. anime/manga-tyyliä? Ei millään pahalla, mutta naamakuvat ovat mielestäni aika ruman näköisiä, näyttää vähän animen ja westernin piirustustyylin sekasikiöltä. Toinen asia oli tilet, nimittäin, tuo metsä oli aika karun näköistä, ehkä enemmän variaatiota kehiin, niin näyttää hienommalta. Talot oli kyllä piirretty hienosti.

Toivotan kuitenkin onnea projektillesi, toivottavasti saat pelin valmiiksi tuohon päivämäärään mennessä.
Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Toivoisin, että ette vertailisi pelejämme, tämä ei ole kilpailu.
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Vouldenhaul »

KuroNeko wrote:
Ite testasin ja suoraan sanoen aikamoinen pettymys koko peli, eikä pysty omasta mielestä Epic Crusadea haastamaan oikein millään osa alueella. Ainoa, joka vaikutti hyvältä oli noissa screenshoteissa nähdyt synkemmät maisemat, jotka kyllä vaikutti mielenkiintosilta. Projekti ei siis missään nimessä mikään huono ole, mutta Epic Crusade nostanut monelta osin riman sille tasolle, että kilpailijoilta vaaditaan tosi paljon. Ihan kaikin puolin pätevä CB projekti siitä huolimatta, arvosanana kokeillun perusteella 8,5. ;)
Toivoisin, että ette vertailisi pelejämme, tämä ei ole kilpailu.
Ei nyt pahalla teille kummallekaan, mutta kun CB:llä ei niin hirveen montaa RGP:tä ole, niin ainakin omalta osalta noita alkaa vertailla vähän väkisinkin. Jos mitään vertailukohtaa taas ei olisi, niin arvostelukin menisi vaikeammaksi.

Pelistä pyydettiin niitä asioita, jota voitaisiin parantaa, niin yleisesti testiversiossa ainakin grafiikka saisi olla sieltä täältä hiotumpaa, kasvoja voisi parantaa, tilesettiin laittaa enemmän monipuolisuutta ja mm noi polkujen liitoskohdat korjata. Kävely animaatiot jäävät jossain kohtia pyörimään sekunnin kaksi, vaikka ukko olisi jo pysähtynyt. Muutenkin tohon kävelyyn enemmän realistisuutta ja pehmeyttä. Varjostukset saisivat olla selvemmät (taas menen väkisinkin vertaamaan Nekon peliin) ja esim vesi saattaisi näyttää paremmalta, jos siinä joku animaatio.

Tossa nyt tuli pelkkiä huonoja puolia, kun niitä pyydettiin, mutta hyvinä pitää erityisesti mainita erilaiset 3D kuvat, mieleenpainuva musiikki ja laaja avoin maailma. Tarinakin vaikutti ihan hyvältä. Toivottavasti tulee valmiiksi pian (Crusadea joudutaan kai viellä oottaan pitkäääään)... ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by MaGetzUb »

Vouldenhaul wrote:Ei nyt pahalla teille kummallekaan, mutta kun CB:llä ei niin hirveen montaa RGP:tä ole, niin ainakin omalta osalta noita alkaa vertailla vähän väkisinkin. Jos mitään vertailukohtaa taas ei olisi, niin arvostelukin menisi vaikeammaksi.

Pelistä pyydettiin niitä asioita, jota voitaisiin parantaa, niin yleisesti testiversiossa ainakin grafiikka saisi olla sieltä täältä hiotumpaa, kasvoja voisi parantaa, tilesettiin laittaa enemmän monipuolisuutta ja mm noi polkujen liitoskohdat korjata. Kävely animaatiot jäävät jossain kohtia pyörimään sekunnin kaksi, vaikka ukko olisi jo pysähtynyt. Muutenkin tohon kävelyyn enemmän realistisuutta ja pehmeyttä. Varjostukset saisivat olla selvemmät (taas menen väkisinkin vertaamaan Nekon peliin) ja esim vesi saattaisi näyttää paremmalta, jos siinä joku animaatio.

Tossa nyt tuli pelkkiä huonoja puolia, kun niitä pyydettiin, mutta hyvinä pitää erityisesti mainita erilaiset 3D kuvat, mieleenpainuva musiikki ja laaja avoin maailma. Tarinakin vaikutti ihan hyvältä. Toivottavasti tulee valmiiksi pian (Crusadea joudutaan kai viellä oottaan pitkäääään)...
Ei munkaa mielest kannata kilpaalla, kummmatki pelit tulee olemaan hyviä (aivan varmasti :D) , kummassakin pelissä voi olla puutteita toiseen pelii verrattuna, niin että ei kannata kilpaalla.
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Vouldenhaul »

programmer of DSG wrote: Ei munkaa mielest kannata kilpaalla, kummmatki pelit tulee olemaan hyviä (aivan varmasti :D) , kummassakin pelissä voi olla puutteita toiseen pelii verrattuna, niin että ei kannata kilpaalla.
HUOM! Vertailu ja kilpailu ei tarkota samaa asiaa... Vertailla voi, vaikkei ne kilpailiskaan, mutta anyway toivotaan, ettei kummatkaan pelit floppaa... :P
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pate5 »

Taiteilin jotakin piirtopöydällä. Mitäs pidätte?

Image

Pelikin on samalla edennyt vähän.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Myst!c »

Pate5 wrote:Taiteilin jotakin piirtopöydällä. Mitäs pidätte?

Image

Pelikin on samalla edennyt vähän.
Hienoa työtä. :)

Pidin miekasta ja kuvan "tunnelmasta".
Tuon pahiksen vartalon mittasuhteita voisi ehkä parannella mutta se onkin ainoa negatiiviselle puolelle kaatuva puoli kuvasta. :)
Hienoa!
Every Legend Has A Start!
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by tuhoojabotti »

"vihun" käsi on myös jotenkin outo :D ihan kun joku lonkero käsi mutta itse en pystyisi mihinkään noin hienoon ;)
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
koodaaja
Moderator
Moderator
Posts: 1583
Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by koodaaja »

Vihollisen raajat ovat ehkä hieman koomisen paksut, mutta muuten mainio kuva. (myst!c, 8-head-formula nevahööd? tuo nimittäin noudattaa sitä pikaisen mittailun perusteella täydellisesti.. se on siis yksi tapa laskea kehon mittasuhteet) Aiotkos muuten käyttää tätä TR:ssä? Olisi ihan komi lataus-valikko- yms. -kuva.

Miltä näyttää, saatko projektin pidettyä aikataulussa?
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Myst!c »

koodaaja wrote:Vihollisen raajat ovat ehkä hieman koomisen paksut, mutta muuten mainio kuva. (myst!c, 8-head-formula nevahööd? tuo nimittäin noudattaa sitä pikaisen mittailun perusteella täydellisesti.. se on siis yksi tapa laskea kehon mittasuhteet) Aiotkos muuten käyttää tätä TR:ssä? Olisi ihan komi lataus-valikko- yms. -kuva.

Miltä näyttää, saatko projektin pidettyä aikataulussa?
Olen kuullut.

Ja anteeksi, meinasin siis että vihollisen asento on hieman epä"looginen", miekkaa pitelevän ukon asento taas on mahtava. :)
Every Legend Has A Start!
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pate5 »

koodaaja wrote:Miltä näyttää, saatko projektin pidettyä aikataulussa?
Onnistuu. Tuntuu jopa siltä, että saattaa valmistua viikon tai pari ennen deadlinea. Mutta ei huolta :D . Saamme silti odottaa CCE:n musiikkeja, jos peli tuntuu valmistuvan liian nopeasti.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Awaclus »

Vau, hieno kuva! Tee joku loppuvideo siihen ja laita tuo... Eikä mitään pergamenttia...
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pabnih »

Kelpo kuva. Hahmojen asentoja / ääriviivoja ym. vielä harjoittelemista, mutta korostukset, varjostukset ynnä muut härpäkkeet todella hienoja (:
Koodiapina
Forum Veteran
Posts: 2396
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Koodiapina »

Muuten hyvä, mutta kaksi silmäänpistävää "vikaa" löysin;
1. Taustan maan(?) kuviointi on aika rumannäköistä, siihen olis voitu panostaa
2. Sankarin toinen käsi näyttäis tulevan selästä
Mutta todella hienoa työtä! Nuo efektit on tehty taitavasti. Itse piirroshan on melko yksinkertainen...
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Pabnih »

Grandi wrote:Muuten hyvä, mutta kaksi silmäänpistävää "vikaa" löysin;
1. Taustan maan(?) kuviointi on aika rumannäköistä, siihen olis voitu panostaa
2. Sankarin toinen käsi näyttäis tulevan selästä
Mutta todella hienoa työtä! Nuo efektit on tehty taitavasti. Itse piirroshan on melko yksinkertainen...
Pistänpä taas viestiä.
Siinä on luultavasti ainakin yritetty saada se näyttämään siltä, että selkä menee käden eteen - niinkuin se tekeekin, vaikkakin sen huomaa vasta kun nyrkki paljastuu tuolta. (: Senhän saisi korjattua iskemällä käteen vahvan varjostuksen ^^
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by SPuntte »

Pate5 wrote:Taiteilin jotakin piirtopöydällä. Mitäs pidätte?

[img]kuva[/img]

Pelikin on samalla edennyt vähän.
Jos teet efektiä sun muuta härpäkettä jossain kehittyneemmässä kuvankäsittelyohjelmassa kuin MS Paint, mikset samantien tee myös ääriviivoja siellä antialiasoidusti siis sillätavalla, ettei niihin tule kuulluisaa moiré:a siis tuota sahalaitaa. Tietääkseni kaikki yleisimmätkin ohjelmat (ilmaisetkin), kuten Adobe PS, Corel PSP, Gimp ja Pain.NET osaavat sen.

Ja tosiaan, kuten sanottu jo on, hahmojen mittasuhteita saa vielä hioa. Lisäksi pahikselta puuttu oikeasta kädestä kyynärnivel :P
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
duck
Member
Posts: 80
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:41 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by duck »

pakkohan tätä on testata ;D
näyttää edenneen sitten viime vilkaisun.
Lentäjä-ässä:
lentäjä-ässä
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by temu92 »

Ihan kivalta näyttää. Ite varmaan kyllä kokonaan jätän RPG:ni teon CB:llä ja ajattelin että jos sais Blitz 3D niin tekisin sitten kerrasta oikein kivan 3d roolipelin :D Mutta vielä ei oo blitziä ja tietty eka kans pitäs harjotella sen käyttöä. Kattotaan ny :ugeek:
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Tavton's rescue - Deadline 01.04.2008

Post by Mysterius Coder »

Blitzin käyttö nyt ei ole mikään ylitsepääsemätön vaikeus. Mutta seinä tulee yleensä vastaan 3d-modelejen kanssa :| Niin kävi mullekkin, ei täällä olisi jotain porukoita joita kiinnostaa tehdä modeleja vapaaseen käyttöön :P
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
Post Reply