Viikkokisa XI

User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Viikkokisa XI

Post by Jonez »

Nooh, aika ylittyi ainakin oman kellon mukaan jo muutama minuutti sitten, mutta tässä nyt tämä "lopullinen" versio on. Ei siinä oikestaan ole mitään kun tuli pieni kiirus tässä. Tämän päivän koodaukset rajoittui tähän viime tuntiin, mutta ei sitä mihinkään 24-sarjaan voi verrata.

http://up.servut.us/6110

Yritin tehdä jonkun juonen, mutta peliä ei oikeastaan voi päästä läpi. Siinä PALJON virheitä, esim. paperit mitkä pitää ettiä löytyy lähes heti kun botti kävelee dataa päin :)
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Viikkokisa XI

Post by SPuntte »

Doddii.. Minä voinkin sitten painua tästä maanrakoon. Tästä piti tulla jotain hienoa ja vieläpä kilpailuajan sisällä, mutten <<ihan>> päässy tavoitteeseen.

Osallistun projektilla nimeltä "Bob the GlassBox", mikäli CCE niin sallii.
Kliks -> http://koti.mbnet.fi/spuntte/CB/CB-VK-XI_SPuntte.zip

Muistakaas sitten, lapsoset rakkaat, lukaista se readme. Ennen pelaamista, kiitos.

Ja vielä piti sanoa: Anteeksi, kaikesta tästä tekopyhyydestä, vähättelystä, sähellyksestä jne. Nyt vaan on kello niin paljon, ettei parempaan kykene.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Viikkokisa XI

Post by Mysterius Coder »

Mitenkäs minä readmen luen, kun se on jokin tuikituntematon tiedosto. :( Itse peli kyllä... wau. 3d ja kaikki! ehroton voittaja <3
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Viikkokisa XI

Post by Harakka »

Mysterius Coder wrote:Mitenkäs minä readmen luen, kun se on jokin tuikituntematon tiedosto. :( Itse peli kyllä... wau. 3d ja kaikki! ehroton voittaja <3
Lue.tämä.ensin saattaisi aueta notepadilla... Helpointa varmaan muuttamalla tiedostopääte .txt:ksi, mutta kyllä se muutenkin onnistuu.

Upea pelinalku, pelattavuus hyvin kunnossa ja grafiikka tyylikästä.. Valittaisin muutamasta asiasta mutta se on readmessa kielletty. :P
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Viikkokisa XI

Post by SPuntte »

Tulipa ihan tuosta äänestyksestä mieleen, että pollimuotoisena siinä on helpompi xiitata. Hankkii vaan XBBn tai jonkun muun anonyymin TOR-browserin ja.. hmm. Nettipeleissä tullut joskus vähän sovellettua. :mrgreen:

Toki ihan viestilistaäänestyksessäkin pystyy vilppiä harrastamaan, mutta jos äänioikeutetut rajataan viimeistään 2.2. (kisan aloituspäivää edeltävä päivä) rekisteröityneisiin käyttäjiin, mahdollisuudet siihen ovat todella pienet. Mutta antaapahan CCEn toimia tuomarina, kun kerran on tästä leikistä vastuussakin :P
Mysterius Coder wrote:Mitenkäs minä readmen luen, kun se on jokin tuikituntematon tiedosto. :(
Pahoittelen, etten ottanut osaamattomampia tässä huomioon. Kun "otat tiedostosta kiinni" resurssienhallinnassa ja raahaat sen aukinaiseen notepadin ikkunaan tai johonkin muuhun tekstieditoriin (ja päästät hiiren napista irti), sen pitäisi aueta, ihan teksiä se vaan on.
Harakka wrote: Upea pelinalku, pelattavuus hyvin kunnossa ja grafiikka tyylikästä.. Valittaisin muutamasta asiasta mutta se on readmessa kielletty. :P
No se nyt ei ollut ihan niin vakavasti otettava kielto ;) Saa toki antaa rakentavaa palautetta (valitus on kielletty :P). Tarkoituksenani oli vain tuoda esille, että mainitut asiat on täällä päässä jo ennen julkaisua tiedostettu ja katsottu parantamisen arvoisiksi.
EDIT:

Haa, huomasin, etten ollut maininnut dokumentaation "valituskiellossa" mitään äänistä tai musiikista. Nämäkin katastrofaaliset epäkohdat tullaan siis myös korjaamaan tulevaisuudessa

CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Viikkokisa XI

Post by CCE »

Iltaa.

Voin täten juhlallisesti ilmoittaa että Uusien CoolBasic Foorumeiden yhdennentoista viikkopelikilpailun kisa-aika on umpeutunut, tämän viestin julkaisemisen jälkeen ei enään uusia ehdokkaita mukaan hyväksytä.
Jokainen foorumien käyttäjä saa jättää äänensä tähän viestiketjuun, normaalina postauksena jossa mainitaan kenen peliä äänestää.

Ja eniten ääniä saanut peli voittaa.

Nyt on siis sinun aikasi vaikuttaa! Anna äänesi tahtomallesi pelille, tuo oma mielipiteesi esiin, kasvata postcounttiasi!
Kaikki nämä etuudet vain yhdellä pienellä viestillä!

Tämä on viimeinen mahdollisuus äänestää yhdennentoista viikkokilpailun äänestyksessä!
Älä jätä tätä tilaisuutta käyttämättä!

Ja saatteksi vielä kilpailuun osallistuneista peleistä palautusjärjestyksessä:
Grandi lataa
vlaka OmgHiiri! lataa
vms100 lataa
Harakka Ufopuolustus lataa
Spuntte lataa
jonez lataa
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Viikkokisa XI

Post by Myst!c »

Annan pisteeni....

*Pram pram pram rumpujen pärinää*

Spunten Bob the Glassboxille.

Pidin 3d efektistä ja siitä että tähtitaivas
liikkui hitaammin, joka toi syvyyttä jaaaaa.
Fysiikat oli mielestäni mainiot, Nyt vain
samaa peliä kehittelemään lisää. :D
Mutta onnea muillekkin! :D
Every Legend Has A Start!
Mysterius Coder
Active Member
Posts: 133
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:13 pm

Re: Viikkokisa XI

Post by Mysterius Coder »

Samaa mieltä myst!cin kanssa. Ääni menee siis Spuntelle.
Kyllä minä osaan, mutta kun mieli on tällasen kaaoksen vallassa, niin ei siitä mitään tule.
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: Viikkokisa XI

Post by -Z- »

Minun ääneni menee Spuntelle!
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
BulletStorm

Re: Viikkokisa XI

Post by BulletStorm »

Olihan se SPunten peli hieno, mutta itse pidin enemmän Harakan UFO pelistä. En tiedä miksi, mutta se päihitti kaikki muut :D
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Viikkokisa XI

Post by tuhoojabotti »

ääni spuntelle x1 :D mahtava peli ykkös kentän loppu oli kyllä kieltämättä vaikea :D
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: Viikkokisa XI

Post by Pate5 »

Annan ääneni harakan ufopuolustukselle.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Viikkokisa XI

Post by Valtzu »

Annan ääneni SPunten pelille.
Vms100_guest

Re: Viikkokisa XI

Post by Vms100_guest »

\o/ Ei ääniä :D
Rufi
Member
Posts: 50
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:12 am

Re: Viikkokisa XI

Post by Rufi »

Jonez:
Pidin pelisi omalaatuisesta(?) ohjaamisesta :D Kuoltaessa käsittääkseni synnyttiin sattumanvaraisesti päin kenttää ? :S

Harakka:
Pidin ehdottomasti tästä :D

Grandi:
Yksinkertainen, mutta hauska idea. Tuhottavat jutut olisivat ehkä saaneet olla isompia :D

vlaka:
Samanlainen kuin Grandilla oikeastaan, mutta hieman pidemmälle viety ja tuhottavat jutut olivatkin sitten isompia :D

Spuntte:
Pidin paljon myöskin :D Ihmettelinpä vain mikä se punainen palkki oli :S

Kuitenkin, koska ääni täytyy antaa niin annan sen... Hmm... Njoo kylläpäs se ääni annetaan Harakan jumala -simulaattorille :D
I'm gonna be the Pira... CoolBasic King!
D. Adams wrote:The knack of flying is learning how to throw yourself at the ground and miss.
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Viikkokisa XI

Post by SPuntte »

En tiedä saanko äänestää, mutta väliäkö sillä. Jos en, tätä ääntä ei sitten lasketa.

Vähän hassua sinänsä, että kilpailussa oli mielestäni selvästi kaksi eri "sarjaa", joissa molemissa tappeli kolme tekelettä (laskinhan oikein?). Ensimmäiset kolme olivat lyhyessä ajassa kyhättyjä minipelejä. Viimeiset kunnianhimoisempia, tosin enemmän tai vähemmän keskeneräisiä.

Kolmea ensimmäistä en jaksa arvostella. :P En tarkoita, että halveksuisin niitä, mutta ne eivät oman ääneni kannalta ole oleellisia.

En vieläkään osaa oikeasti valita, kumpaa äänestäisin parempana pelinä, mutta annan ääneni Harakalle ihan vain sen vuoksi, että jännitys säilyisi loppuun saakka. minun laskujeni mukaan eroa on siis nyt vain yksi ääni.

Jonezin pelissä on todella innovatiivinen ohjaus, joka sopii täydellisesti kisan aiheeseen. Peli ei kuitenkaan ole mekaniikaltaan taikka sisällöltään ihan viimeistellyn oloinen, tai sitten en vain osannut sopeutua rittävän nopeasti ohjaukseen. Yksi huono puoli ohjauksessa myös on: kävely/hyppy ja ampuminen tapahtuvat väkisin samaan suuntaan. Juoni on kuitenkin kilpailijaansa kiinnostavampi ja ottaa paremmin mukaansa. Tutoriaali oli hauska. Nyt tarvitaan vain lisää sisältöä. Graafinen ilme on mielestäni yhtenäinen ja tyylikäs; samalla tasolla Harakan pelin kanssa, tosin tyyli on ihan erilainen.

Vaikka Harakan pelikään ei ole aivan loppuun asti viimeistelty, se on kuitenki selvästi kliinisempi kokonaisuus ja siitä sätee osaaminen ja innovatiiivisuus. Ainoa mikä jää pahemmin tappiolle, on oikeastaan peli itse. Toki se täyttää kisan aiheen hyvin, muttei sinänsä jaksa innostaa kovin pitkään eteenpäin. Peli on liian staattinen ja itseään toistava. Tähän saattaisi auttaa lisäsisältö ja aiheiltaan erilaiset pelimoodit. Grafiikka on huippua, minun makuuni hauskan piirrosmaista, omalaatuista ja sopivan rosoista. Animaatiot on ihan jees. Äänimaalimasta ja musiikista isot plussat. Täytyy myöntää että ihan pelästyin tuota alun sireenisaundia. Tosin minulla oli luurit päässä ja pelin äänien volyymiin nähden liikaa volaa.

Vaikea sanoa kumpi on parempi, mutta tosiaan kuten jo kerroin, haluan pitää jännitystä yllä, joten äänestä Harakkaa.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
Vouldenhaul
Active Member
Posts: 211
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:48 pm

Re: Viikkokisa XI

Post by Vouldenhaul »

Vaan noista pari viimeistä olen kunnolla testannut. Spuntten tekele oli ehdottomasti teknisesti hienoin, vaikkakin pahasti keskeneräinen olikin. Jos kilpailu mitattaisiin pelkillä teknisillä ominaisuuksilla, niin ehdoton voittaja. Muutenkin on jopa monien ns varsinaisten projektien (eli projekti puolella julkaistujen) selvästi yläpuolella. Kertakaikkiaan mainio tekele ja testiversioksi tarjosi tosi paljon...

Harakan peli ei taas graafisesti tai muuten ollut mikään ihmeellinen. Peli oli kuitenkin tunnelmaltaan paljon hauskempi, kun taas Spunten peli jätti tällä saralla aika kylmäksi. Ennenkin olen noita Harakan viikkokisapelejä lataillut ja en kyllä ihmettele, miksi ovat voittaneet. Niissä kaikissa, kuten myös tässä on mukavasti sita pelaamisen iloa ja sen takia lopulta annan ääneni Harakalle. Loistava tuotos taas kerran, joka todistaa muuten hyvin, että tekniset tai graafiset ansiot ovat vain yksi osa hyvästä pelattavuudesta. ;)
Some stories can't be told by words...
Some legends are meant to die...
Some bloodlines must come to an end...


Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Sneaking Out 12.06.2008
Petse
Newcomer
Posts: 36
Joined: Thu Dec 20, 2007 7:29 am

Re: Viikkokisa XI

Post by Petse »

Harakan peli näyttää hienolta, mutta siinä tulee aina error, kun ladataan taloja: Can't load image thumbs.db!
Auta minun kaupunkiani: http://timppacity.myminicity.com/ind. Et menetä mitään
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Viikkokisa XI

Post by Myst!c »

Petse wrote:Harakan peli näyttää hienolta, mutta siinä tulee aina error, kun ladataan taloja: Can't load image thumbs.db!
Eli ääni menee harakalle vai? :D Enemmän arvostelua voisi kyllä olla.
Every Legend Has A Start!
Petse
Newcomer
Posts: 36
Joined: Thu Dec 20, 2007 7:29 am

Re: Viikkokisa XI

Post by Petse »

Myst!c wrote:
Petse wrote:Harakan peli näyttää hienolta, mutta siinä tulee aina error, kun ladataan taloja: Can't load image thumbs.db!
Eli ääni menee harakalle vai? :D Enemmän arvostelua voisi kyllä olla.
Anteeksi, mutta et tainnut ymmärtää. Peli ei käynnisty vaan aina tulee error. Vaikea arvostella latausvalikkoa :lol:
Auta minun kaupunkiani: http://timppacity.myminicity.com/ind. Et menetä mitään
Post Reply