Offtopic

Muu yhteisön välinen keskustelu.
Locked
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Offtopic

Post by Pabnih »

porzi wrote:
Chaosworm wrote:Haluaisin tiedustella, että miten määritellään "nörtti" eri ihmisten mielestä... Sehän on selvää, että henkilö, joka vain istuu silmät ristissä tietokoneella juoden kokista ja pysyen sen avulla hereillä on nörtti, mutta missä menee se raja..?
Imho
Nörttiyteen vaaditaan:
*irc
*pelit
*ohjelmointi
*älyttömän suuri kiinnostus tietokoneista
*yleinen nolifeus
*ei tyttöystävää

Itse en täytä kaikkia kriteereitä, joten en ole nörtti... oman määritelmäni mukaan...
++*Yleiset puheenaiheet ovat peli/tietokone pohjaisia :>
SPuntte
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:51 pm
Location: Helsinki, Finland
Contact:

Re: Offtopic

Post by SPuntte »

Chaosworm wrote:Haluaisin tiedustella, että miten määritellään "nörtti" eri ihmisten mielestä... Sehän on selvää, että henkilö, joka vain istuu silmät ristissä tietokoneella juoden kokista ja pysyen sen avulla hereillä on nörtti, mutta missä menee se raja..?
Minun mielestäni siihen tarvitaan:
  • Ensisijaisesti tietokoneen ja -tekniikan tuntemusta. PALJON.
  • Jotain kokemusta peleistä
  • Muusta tekniikan tuntemuksesta tulee lisäarvoa :P
  • Jos ei osaa koodata (jotain muuta kuin merkkauskieliä), tuskin lukisin vielä kyseistä henkilöä nörtiksi
Noilla perusteilla siis määrittelisin itseni nörtiksi. MBNetin testissä muistaakseni tulos oli jtn 30-40%.

Näistä määritelmistä en tykkää:
  • Hyvä koulussa
  • Ei tyttöystävää/sosiaalisesti inaktiivinen
  • Pelaa wowia tai muuten käyttää konetta 24/7
Minulla on paljon ystäviä, jotka ovat ns "hikkejä", mutta täysin tumppuja koneiden kanssa. Koulumenestys ja nörttiys eivät kulje käsi kädessä. Kuten eivät myöskään pelaaminen ja sosiaalinen rajoittuneisuus. Itse seurustelen, harrastan paljon muuta, enkä tällä hetkellä enää juuri pelaa mitään. Jotain satunnaisia pikkupelejä joskus. NIIN, lukiossa kaikkien kurssien keskiarvo lähentelee tai ylittää 9½ (en ole juuri äsken laskenut), ettei tarvitse olla huono koulussa, vaikka olisikin tietotekniikan suurkuluttaja.
CoolBasic henkilökuntaa
Tech-kehittäjä
CoolBasic Classic, Cool VES

CoolPhysicsEngine | MissileSystem | Jana-ympyrä -törmäys | cbSimpleTexture | CoolCPLX
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Itse en täytä kaikkia kriteereitä, joten en ole nörtti... oman määritelmäni mukaan...
Niin, irkki vaan kiinni aina välillä ;)
iTKEVAnAKKI
Advanced Member
Posts: 335
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
Location: Siellä jossain

Re: Offtopic

Post by iTKEVAnAKKI »

Tuli vaan mieleen, et olisko mahollista saada sellasta juttua että työkaluriveihin tulisi dc++ haku palkki? :D ja käytössä on xp...
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee ;)
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: Offtopic

Post by CCE »

Lisäsin taustakuvaani ne taivaalta satavat tulipallot.
Ihan Hollywood tyyliin. ;)
http://www.jouluserver.com/~cce/foo/bliss_rain.jpg
Valtzu
Active Member
Posts: 115
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:40 pm
Location: Sauvo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Valtzu »

Tein tommosen hauskan "tikku-ukko-animaattorin".. http://valtzu.arkku.net/tikku.rar
Mukana esimerkki!

enter=käynnistä/pysäytä animaatio
s=tallenna "testi.ukko"
l=lataa "testi.ukko"
tab="vaihda viivan päätä"
nuolinäppäimet=valitse frame
n=uusi frame, kopio nykyisen framen loppuun
hiiren rulla=valitse viiva
M.R
Active Member
Posts: 102
Joined: Sat Dec 22, 2007 3:05 pm

Re: Offtopic

Post by M.R »

Valtzu wrote:Tein tommosen hauskan "tikku-ukko-animaattorin".. http://valtzu.arkku.net/tikku.rar
Mukana esimerkki!

enter=käynnistä/pysäytä animaatio
s=tallenna "testi.ukko"
l=lataa "testi.ukko"
tab="vaihda viivan päätä"
nuolinäppäimet=valitse frame
n=uusi frame, kopio nykyisen framen loppuun
hiiren rulla=valitse viiva
Kiva.Vielä kun ois pää ja näitä voisi tuoda CB:hen(siis functio-kirjasto tästä).
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Image
Hurraa! 10000 katselua Offtopic-ketjussa. :mrgreen:

EDIT: Lisäsin kuvan.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic

Post by mikeful »

10k katselua eikä vieläkään lukossa riehunnasta. Hyvää työtä. :3
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Harakka
Advanced Member
Posts: 430
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:08 pm
Location: Salo
Contact:

Re: Offtopic

Post by Harakka »

Käykääs muuten kurkkaamassa kuvia, joita otin eilen mökillä. Oli todella näyttävästi sumua ilmassa mutta valoa oli silti mukavasti. Valokuviin tuli hieno softbox-efekti. Onnistuin kasaamaan myös pari todella näyttävää panoraamakuvaa, isompi n. 19000px leveä. Kamerana Nikon D70s.
Linkki. Mitäs tykkäätte?
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic

Post by mikeful »

Ihan mukavia kuvia. Pari meni taustakuvakokoelmaan.
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Offtopic

Post by Myst!c »

Harakka wrote:Käykääs muuten kurkkaamassa kuvia, joita otin eilen mökillä. Oli todella näyttävästi sumua ilmassa mutta valoa oli silti mukavasti. Valokuviin tuli hieno softbox-efekti. Onnistuin kasaamaan myös pari todella näyttävää panoraamakuvaa, isompi n. 19000px leveä. Kamerana Nikon D70s.
Linkki. Mitäs tykkäätte?
Hienoja on. :)

Pidin erityisesti Sininen:stä. :D
Every Legend Has A Start!
Pabnih
Newcomer
Posts: 34
Joined: Thu Sep 20, 2007 3:15 pm
Location: Hirvas

Re: Offtopic

Post by Pabnih »

Soutuvene kuva oli hieman masentava / ankeahko. Mutta hienoja kuvia kyllä ja panoraamat onnistuneet erihyvin ;)
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Offtopic

Post by Ilmuri »

CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Offtopic

Post by Jonez »

Ilmuri wrote:http://skientologia.loukku.org/
Discuss.
Kiinnostaa kuin kilo paskaa... Skientologiasta en tiedä oikestaan mitään, joten tajuan olla muodostamatta (julkista) mielipidettä asiasta. Mihinkään mielenosoitukseen et myöskään tietenkään ota mitään kantaa.

Asia voisi olla toisin jos olisin kuullut skientologiasta sekä sen puolestapuhujilta että vastustajilta. Suhtaudun siihen kuten kaikkiin uskontoihin: ne _voivat_ olla totta, ne voivat kantaa arvokkaita moraalisia tapoja ja opetuksia. Mutta todennäköisesti jokainen niistä on jossain kohtaa väärässä ja jokainen ihminen toimii väärin kannattaessaan vain omaa uskontoaan tai periaatettaan ahdasmielisyydessään, ottamatta edes huomioon muita mielipiteitä tai tajuamatta ettei itse välttämättä tiedä kaikkia faktoja.

Ton mielenosoituksen järjestämä keskustelu melkeinpä huvittaa: jotenkin tuntuu että siihen osallistuvat vain ne jotka ilman parempaa tietoa, ennakkuloolojensa ohjaamina karsastavat skientologiaa, tai sitten ne jotka ovat oikesti siitä saaneet tietoa ja jotka sen lisäksi tai sen takia ei siitä pidä. Joukkoon tummaan eksyy varmaan myös ihmisiä jotka ovat "liian" vapaamielisiä ja rupeavat puolustamaan skientologiaa puolustamisen takia, tai ihmisiä jotka tietävät siitä jotain, ehkä kuuluvat kyseiseen uskontoon ja pitävät siitä. Tästä tulee mieleen vain fantasiaromaanien tyyppiset hyvän ja pahan väliset taistelut.

Ihan yleissivistyksen nimissä, ja ehkä maustaakseni tätä keskustelua, seurasin linkkiäsi ja sieltä toiselle sivulle jossa kerrotaan mitä skientologia _oikeasti_ on. No päätinpä painaa linkkinä 'What Is Scientology?'. Ensimmäiset sanat olivat:
What Is Scientology? wrote:In a Nutshell
The Church of Scientology is a vicious and dangerous cult that masquerades as a religion
Vilkaisin muita otsikoita. Niitä ovat mm: The Harm it Does to a Person, The "Ethics" Trap jne.

Lopetin lukemisen ekan lauseen jälkeen, koska on ilmiselvää että olisin saanut vain äärimmäisen puolueellista tietoa skientologiaa vastaan. En tarvitse kyseistä tietoa, vaikka en pelkääkään joutuvani aivopesun uhriksi.

Katsastin myös skientologian viralliset sivut. Ne eivät ole tietenkään niin äärimmäiset kuin edellinen lainaus, mutta enpä sieltä löytänyt mitään "järkevää" tietoa. Enimmäkseen lauseita ja ajatuksia, jotka menevät läpi jos jo ajattelet kyseisellä tavalla tai olet altis ajattelemaan niin.

Toisin sanoen: minua ei skientologia tai ihmisten mielipiteet siitä kiinnosta tippaakaan, olivat ne sitten myönteisiä tai eivät, ellei se riko lakeja, ihmisten yksityisyyttä tai yleisiä moraalisia käyttäytymistapoja jollain tavalla.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Offtopic

Post by Ilmuri »

Jonez wrote: Toisin sanoen: minua ei skientologia tai ihmisten mielipiteet siitä kiinnosta tippaakaan, olivat ne sitten myönteisiä tai eivät, ellei se riko lakeja, ihmisten yksityisyyttä tai yleisiä moraalisia käyttäytymistapoja jollain tavalla.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lisa_McPherson
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Snow_White
http://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Freakout
http://en.wikipedia.org/wiki/Elli_Perkins
http://www.xenu.net/archive/infopack/
Ihan sama joku uskomus Xenusta, tulivuorista ja kuolemattomista kaikkivoivista sieluista. Se mikä tässä on mätää on skientologian johtoporras. Ovatko ihmisoikeuksien polkeminen, sananvapauden tallominen tai ylipäätäänsä elämien pilaaminen oikein? Mikä kirkko veloittaa opeistaan satoja tuhansia dollareita? Mikä kirkko kärkkäästi yrittää pitää kaikki oppinsa julkisuuden tavoittamattomissa? Mikä kirkko yrittää polkea ilmaiset kilpailijansa suohon (Free Zone)? Mikä kirkko leimaa toisinajattelijat torjujiksi ja asettaa nämä vapaaksi riistaksi? Mikä kirkko sammuttaa kritiikin henkilökohtaisin hyökkäyksin (ei välttämättä fyysisiä hyökkäyksiä), lokauskamppanjoin tai lavastaa suunsa aukaisseen rikoksiin?
Kyllä, skientologiakirkkohan se.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Raspful
Member
Posts: 83
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:40 pm
Location: Raisio
Contact:

Re: Offtopic

Post by Raspful »

Jaaha en ollutkaan katsellut tätä topikkia pitkään aikaan.

Harakan laittamat kuvat olivat todella hienoja. Pidin etenkin panoraamakuvista ja ihmettelinkin miten olit saanut niin hienoa jälkeä.

CCE:n laittama muokattu kuva oli todella elokuvamaisen ja hienon näköinen. Milläs teit muokkauksen?





Minun mielestäni nörtin pitää töytää ainakin nämä kohdat:
  • Koneella lähes 24/7
  • Tietää tietokoneista
  • Koodaaminen (ei aivan pakollinen)
  • Pelaa kohtuuttoman paljon
Näistä minä en pidä:
  • Ei tyttöystävää
  • Hyvä koulussa

Itse en pidä itseäni nörttinä. Koneella en ole 24/7, tietokoneista tiedän jonkin verran, mutta opittavaakin löytyy. Koodaamisessa olen vasta aloittelia. Pelejä tulee kyllä pelattua, mutta ei aivan kohtuuttomasti.
Koulussa olen kohtuu hyvä (ka. 8.83). Tyttöystävää minulla ei ole.




Taidan juhlia syntymäpäivää samana päivnä kuin iTKEVAnAKKI (8.2). Minulla ikää vasta 13 vuotta.

OOoo.... 50 viesti!!!
Last edited by Raspful on Tue Feb 12, 2008 6:11 pm, edited 1 time in total.
Tiimin kotisivut

Ydintuhon edistyminen:

Koodi=[70%]
Grafiikka=[60%]
Kentät=[40%]
Musiikki=[50%]
Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: Offtopic

Post by Henkru »

Oma määritelmä nörtilla.

Ehdottomasti oltava
  • Osaa ohjelmoida. (Ei mitään Helllo World juttui vaan ihan kunnolla)
    Irkkaa (kukapa ei muuten irkkaisi :))
    Tajuaa tietokoneen toiminnan
    Räpeltää koneen kanssa paljon
Voi olla
  • Pelaa paljon
    Tyttöystävä (miks ei nörtillä muijaa voi olla, jos sekin on nörtti :D ja sit ne vaan juttelee irkis toisilleen)
    Hyvä koulussa
Ei missään nimessä
  • Urheillullinen (Oon kyl muutaman poikkeuksen nähnyt)
    Erittäin sosiaalinen
Niitä kans en laske nörteiks mitkä vaan pelaa koneel 24/7 tajuamatta sen enempään itse koneista ja ovat ihan hätää kärsimäs, jos vähänkin kone lagaa.
Thomazu
Active Member
Posts: 179
Joined: Tue Aug 28, 2007 7:28 am

Re: Offtopic

Post by Thomazu »

Itse en taida ollakaan paha nörtti, tietokoneesta tiedän aika paljon ja peleistä. Oikeastaan tiedän joistakin osa-alueista että en kaikesta paljoa. Ja en voi nörtti olla kun olen kohta jo vuoden seurustellut nykyisen tyttöystäväni kanssa :lol: (harmi kun ei ole ilkkuvaa hymiötä? :) ) kuinkas onko foorumilaisilla seurustelukumppania? Vaiko onko kysymys liian henkilökohtainen...
Image
Myst!c
Advanced Member
Posts: 259
Joined: Fri Dec 21, 2007 11:49 am
Location: Kemi

Re: Offtopic

Post by Myst!c »

Thomazu wrote:Itse en taida ollakaan paha nörtti, tietokoneesta tiedän aika paljon ja peleistä. Oikeastaan tiedän joistakin osa-alueista että en kaikesta paljoa. Ja en voi nörtti olla kun olen kohta jo vuoden seurustellut nykyisen tyttöystäväni kanssa :lol: (harmi kun ei ole ilkkuvaa hymiötä? :) ) kuinkas onko foorumilaisilla seurustelukumppania? Vaiko onko kysymys liian henkilökohtainen...
Tyttö/poikaystävistä sen verran että on mahdollista että on ollu yhden, kahden tai vaikka kolmenkin kanssa ja on tullut ERO. :D Että ei se nörtteyttä tuo se että ei tällä hetkellä tyttöystävää ole, ja kysymykseesi vastaus minun osalta:
Vasta on mennyt poikki..
Every Legend Has A Start!
Locked