wwII strategy War

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

wwII strategy War

Post by valvoja »

Pelillä ei vielä ole nimeä. Peliä voi jo pelata mutta se on vielä alpha versio. Kaikki grafiikka on väliaikaista.

Pieni tietoisku:
wwII a War on vuoropohjainen, jossa taistelut käydään myös vuoropohjaisesti omassa taulussa, maaliikutuksen jälkeen.
Max 15 vs 15 yksikön voimin. Taistelussa valitaan millä milloinkin taistelee. Ei siis karttapohjaista taistelua.
Ilma, meri ja maa. Samassa tai erikseen +maasto miinukset/plussat.
Hexaan mahtuu 15 yksikköä. Nappuloiden koko on armeijakunta.
Taloutta on pienesti mukana. Yksiköille on teknologia puu, josta voi rakentaa oman armeijakunnan.
Peli alkaa vuodesta 1938+. Kartta alueena toimii Euroopasta Neuvostoliittoon.
Peli seuraa historiaa parhaansa mukaan. Voimasuhteet, talous, yksiköt jne. Joita pelaaja ei pääse mielipuolisesti muuttamaan.
Kaikki tieto on pyritty ajamaan lautaan ja tarvittavat buttons ilmestyvät ajankohtaisesti esiin.
Paksut bar valikot on pyritty näin poistamaan. Peli on tehty täysin CB:llä. 1-2 Pelaajalle, Axis ja Allies.
Kartta muuttuu sään mukaan. Junarata ja siinä liikkuminen / rakentaminen. (Eri raideleveydet)
Peli on yhdenmiehen projektina pyörinyt. Viime isojen muutosten jälkeen peli on vähän seisahtanut avoimiin kysymyksiin.
Euroopan alue tuo paljon paineita peliin ja omaa pelimuotoaan.

Image
Kuvassa ei ole lainattua grafiikkaa. Kaikki on tehty paintilla. Maasto, rajat ja yksiköt eivät ole vielä lopullisessa paikassaan.
Kuva: https://c1.staticflickr.com/1/720/21031 ... 18ed_b.jpg
Peli on keskeneräinen ja siitä ei ole saatavilla kokeiluversiota.
Grafiikka on alpha versiota eikä siksi kestä kuvakaappauksia foorumille.

Pelissä onjo pää piirteitä mutta silti paljon kehitettävää ja lisättävää. Jos joku on aidosti kiinnostunut strategia peleistä.
Nyt on hyvä tilaisuus päästä kehittämään peliä.
User avatar
CCE
Artist
Artist
Posts: 650
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:53 pm

Re: wwII strategy War

Post by CCE »

Todella vaikuttavan näköinen peli. Toivottavasti suunnitelmien laajuus ei koidu turmioksi ja saat pelin tehtyä!
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Tällä hetkellä kaikki suunnitelmat on tehtynä ja isot ongelma koodit on ratkastuna.

-Lukuun ottamatta Brittien, USAn ja Saksan välistä ilma / meri taisteluja. Joka oli iso osa toista maailmansotaa.
Pelissä tämäkin on isommassa osassa.(Toivonmukaan) Sukellusveneiden, laivojen ja lentokoneiden kiivas taistelu kehityksestä,
taloudesta ja maihinnoususta Ranskaan. Karttaan on tehty muutoksia mikä tukee tätä. Myös suunnitelmia sukellusveneiden,
lentokoneiden, saattueiden ja laivojen käytöstä on tehty. Testiajoa ei ole vielä ajettu kuinka mielenkiintoinen ja toimiva tämä on pelissä.

Pelin alku tuottaa tällä hetkellä ongelmia. Mitä ja kuinka paljon on järkevä laittaa.
Esim.
1. Politiikka: sodan julistukset. (Muutakin?) Mahdollisuus valita hyökkäys suuntansa ja aika.
Kuitenkin vähän turhan oloinen. Sillä peli seuraa voimasuhteissa historiaa ja
vuoro on yksi kuukausi.
2. Talous ja talouden kehitys. Yksinkertainen mutta valinnan varaa antava.
3. Liittoutuneiden alun talous ja yksikköjen rakennus. Varmasti kiva kaksinpelissä rakentaa puolustus
tai valmistella vastahyökkäystä. Peli luo tähänkin maksimi rajan ja alku mailla on rajalliset resurssit.
Onko järkevä rakentaa aina alusta kun loppupiste on kuitenkin melko sama. (Yksiköiden rakentaminen)

Image
Image
Kuvissa näkyvää grafiikkaa ei käytetä pelissä.
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Valikoita ja ikkunoita ei ole suunniteltu eikä grafiikkaa luotu sen kummemmin.
Ainoastaan sen verran että näkee miltä asiat näyttävät ja onko niissä ideaa.
Tässä kuitenkin pari kuvaa yksikön tiedot ja teknologia puusta. (Inf, tank, ilma, meri ja ehkä jonkinlainen talous)
Lyhyt kuvaus:

Yksikön tiedot: Jokainen nappula pitää sisällään erillaisen rakenteen.
Peli on yksinkertainen mutta eri rakenne voi antaa korkeamman arvon nappulalle.
8 on max mitä nappula pitää sisällään. Kuvassa niitä on kolme.

Teknologia puu: Jokaisella yksiköllä puussa on omat arvot. Hinta, rakennus aika, voima arvot ja tuotanto kapasiteetti.
Joitain kannattaa käyttää massana, toisia luomaan lisä tehoa yksikköön ja joitain vaan halpana lisäjoukkoina korvaamaan nappulan saamat vauriot.

Image
Image
Kuvissa näkyvät tankki kuvat eivät ole kopioita muista peleistä. Eivätkä myöskään ole lopullista peli grafiikkaa.

Kuvissa näkyvät ovat aikaa sitten luotua. Pelin nyky tilanne on edelleen keskittynyt pelin alku vuosiin.
masaruta4at

Re: wwII strategy War

Post by masaruta4at »

Ainoastaan sen verran että näkee miltä asiat näyttävät ja onko niissä ideaa.
Last edited by valscion on Thu Sep 17, 2015 9:55 am, edited 1 time in total.
Reason: Viestistä poistettu piiloitettu spämmilinkki
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Mietin vähän teollisuuden rakentelua kartalle. Vähän hakuammuntaa tällä hetkellä.
Kommentit olisi ihan jees.

Image
Kuva: https://c1.staticflickr.com/1/695/21270 ... 9e2c_b.jpg
MessyC
Newcomer
Posts: 10
Joined: Sat Mar 15, 2014 10:53 pm

Re: wwII strategy War

Post by MessyC »

Tämä näyttää aivan huikealta CB-projektilta! Jatka samaan malliin, kuvat näyttävät ainakin lupaavilta. Toivottavasti pelimekaniikkakin on toimivaa.
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

supply tarkistus
Image

Image
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: wwII strategy War

Post by MrMonday »

Todella mielenkiintoinen ja hyvännäköinen projekti. Jään innolla odottamaan, mitä tästä syntyy :)
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Image
Tilannekuvia olisi kiva laittaa mutta ne pitäisi pelata ja siihen menee aikaa.
Muutenkin kuvissa on vähän vaikea uusia juttuja näyttää kun ne ovat eri toimintoja.
Ainoa muutos tässä kuvassa on varmaan että liput ovat löytäneet oikean paikkansa ja kaikilla mailla on oma kiva lippunsa.
Ja tehtaat ovat vähän levittäytyneet Puolaan. Niin ja halusin nyt vähän eri kuvaa niin pyöritin peliä talviaikaan.
Niin saatiin vähän väriä pintaan. :lol:

Alkupään avoimiin kysymyksiin olen löytänyt vastauksia jotka tällähetkellä näyttävät oikeilta ratkaisuilta.
Näihin on alustava pohja rakennettu.
Taloutta ja alun voimasuhteita on hiukan testailtu ja hiottu.
Lopullisia asetuksia ei vielä ole tehty vaan kaikki elää vielä.

Suunnitelmissa on lisätä jonkinlainen yleis kehityspuu. Eri toiminnoille ja sodan taktiikoille.
Lisäys ei sen takia että peli saisi lisää teknologiapuita. Vaan enemmän että pelaaja löytäisi eri toiminnot mitä maa, meri, ilma jne.
käyttävät ja miten niitä käytetään. Osa toiminnoista on myös turhia alussa. Nappuloiden liikkumisen ja voiman puutteen suhteen.
Myös alun sodat eroavat myöhemmistä sodista. Kyseessä kun on kuitenkin peli jossa ei yritetä nappula kerrallaan tuhota
vaan saada läpimurtoja selustaan. Tai mikä ikinä tarkoituksesi ja suunnitelmasi sillähetkellä on.
Myös taloudellisesti jokaisen nappulan tuhoaminen romuttaisi talouden tappioiden kertyessä.
Pelissä kun ei välttämättä tule voitto automaattisesti vaikka kaksi nappulaa hyökkää yhden kimppuun.
Vaan siinä lasketaan hyökkäys ja puolustus arvot joilla saadaan oikea taulukko. Ja sitten heitetään noppaa joka suo osumia monesti kaikille. :lol:
Että Leningradiin on turha juosta ovesta sisään voitonliput liehuen. :twisted: Jollei vastustaja ole sitten jättänyt kaupunkia huomioimatta. :cry:

Uudella talous systeemillä peli on pelattavissa aina vuoden 41 puoliväliin. Neuvostoliitolta kun vielä puuttuu talous. :roll:
Muutenkin liittoutuneita hidastaa osittainen teknologiapuu.

Paljon toimintoja valmiina kunhan ehtisi / jakseisi saada ne myös käyttöön kaikille osapuolille ja karttaan.
Myös kartan tiedot ja teknologiapuun uniteista puuttuu arvoja.
Aika menee välillä lentäen kun cb:n graffa pelleilyillä leikkii. Kun yrittää etsiä jotain kivaa mitä voisi sitten käyttää.
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Image
Image
Image
Image
https://c1.staticflickr.com/1/718/21422 ... b937_b.jpg
https://c1.staticflickr.com/1/585/21422 ... 3eb4_b.jpg
Siinä parikuvaa sieltä täältä. Jos jotakuta kiinnostaa katsoa.
Neuvostoliitosta en vielä kuvia tuo, kun siellä ei ole joukot oikein ja tarvitsee sen teollisuuden että ne ovat oikein.
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Peli on taas edistynyt ja toiminnot on lisääntyneet. Lähes kaikki nappulat rupeavat olemaan laudalla.

Seuraavaksi pitäisi ruveta palapelin paloja yhteen mitä on tähänasti ratkaissut.
Jotta peli rupeaisi muistuttamaan peliltä.
Silti osa toiminnoista on puolittaisia. Koska ne vaativat toista toimintoa tai ovat muuten vain moniosaisia.
Esim. Supply drops on monivaiheinen. Se on pelissä mutta viholliskoneen laitto ei täysin ole mukana vielä ja
taistelu koodi ei myöskään tätä täysin vielä tue.

Aikaa vie miettiessä ratkaisuja ja oikeita vastauksia pelin kulkuun ja toimintoihin. Jotta peli pysyisi halutussa muodossaan.
Historian seuraaminen ei ole niin helppoa kun kyseessä ei ole skenaario muotoinen peli. Siltikään peli ei ole simulaattori.
Tarkoitus on luoda ajanhenkinen tilanne ja sen mukaiset resurssit. Pelaaja pääsee sitten ratkaisemaan omalla tavallaan tilanteen.
Estoja yritän välttää viimeiseen asti. Silti pelaajaa ei voi päästää liian aikaisin sorkkimaan.
Kuitenkin niin että pelaaja on saanut päättää.

Kuvaa en ikävä kyllä nyt lisännyt sillä se olisi ollut samaa vanhaa.
Uudistin toiminto nappuloita jotka ilmestyvät yksikkö nappulaa nostettaessa laudalta.
Niistäkin on vähän turha ottaa kuvaa. Ihan kivoja mutta toimintoa esittävä pienempi kuva nappuloista puuttuu.
Kun en oikein ole piirteliä. Yritän saada kuitenkin jotain katseltavaa.
MessyC
Newcomer
Posts: 10
Joined: Sat Mar 15, 2014 10:53 pm

Re: wwII strategy War

Post by MessyC »

En malta odottaa, että jonkinlainen pelattava alpha tänne joku päivä ilmaantuu! Strategiapelit ovat tietenkin äärimmäisen monimutkaisia rakentaa, mutta vaikuttaa siltä, että homma on hallussa. Paljon konkreettista asiaa löytyy kuvien ja kertomasi perusteella. Kehitätkö peliä yksin, vai oletko jonkinlaisen tiimin kasvot? Peli vaikuttaa hyvältä, mutta projektina se myös tuntuu todella isolta, varsinkin yhden ihmisen tehtäväksi. Jos tiimi löytyy, niin kertokaa toki myös siitä ;) Olisi hienoa kuulla vähän tarinaa pelinkehityksestä.
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Kiitoksia viesteistä. Ladattava versio olisi kiva laitaa mutta peli ei vielä luo sääntöjä tarpeeksi ja keskeneräinen peli voi antaa väärän kuvan.
Vielä joudun jokusen koodin tekemään ennen sitä. Kiva että kiinnostusta on. :P

Olen itse strategiapelien pelaaja. Jollen nyt ihankaikkia pelaa mutta menneitä classikoita on pelailtu. Nykyään ehtii aikavähän pelailemaan.
Tekemääni pelistä on ollut aina selkeä kuva. Aika ja osaaminen on sitten vähän muuttanut peliä. Tällähetkellä peli on sitä mitä olen halunnut.

Projekti on ollut harrastus ja siksi välillä vähän seisonut jäätyään kiinni ongelmakohtaan mihin on tullut vastaus myöhemmin.
Peli projekti on ollut alusta asti vain minun projekti. Alkuperäinen kieli pelillä on ollut C++. CB kuitenkin tuntui yhdenmiehen projektille
paremmalta pohjalta. Projekti on pyörinyt aika pitkään mutta tänävuonna peli on lentänyt eteenpäin tuulenlailla.
Jontunee varmaan siitä että pelin pohja on aika valmis, joten itse pelin pääsee rakentamaan.
Isoja kysymyksiä on ollut: kartta alue, hex:an koko ja siinä näkyvät yksiköt. Taistelussakin on ollut käytössä peleissä yleisesti näkyvää
laudalla tapahtuvaa taistelua. Peli on tällä hetkellä saanut mielestäny lopullisen muodon. Hex:a ja muut tuntuvat toimivan hyvin.

Koodi on myös edistynyt ja kehittynyt matkanvarrella. Koodi on kirjoitettu moneenotteeseen puhtaaksi, osittain uusien isojen muutosten johdosta. Tämä ei ole täysin ensimmäinen lautapelini mutta ensimmäinen PC lautapeli. Ensimmäiseni on oikea lautapeli joka sijoittuu Eurooppaan sodan loppuun. Mielestäni suurin keksintöni koodissa oli saada kaikki tiedot kartalle ilman takanapyöriviä taulukoita. Myös tiedon läpikäyminen helpottui ja nopeutui kun voidaan täsmentää tiedonhakua.

Koodi on jaettu osiin. Päätiedosto on pyritty pitämään pienenä ja mahdollisimman vähän tapahtumia. Sen rinnalla toimii tällähetkellä 25 muuta
eri tiedostoa. Joita kutsutaan tarpeenmukaan. Osa tiedostoista on tietenkin vain infoa. Osa toiminnoista kyllä vie useamman tiedoston.
Kuten taistelu joka vie kolme erillistä tiedostoa. Taistelu_move, Taistelu (laskutoimitukset) ja tietenkin Taistelu_menu jotta taistelun kulku olisi oikea. Mistä vielä puuttuu tuki monelle eri taistelumuodolle.

Monia eri taistelumuotoja ei hirveästi käytetä mutta ne kuuluvat peliin ja tuovat lisänsä. Osaava pelaa voi käyttää näitä jossakinvaiheessa hyväkseen operaationsa turvaamiseksi. Esim. Lentokentälle hyökkääminen koneilla vie toisen pelaajan lentokoneet siltä lentokentältä. Tämä voi olla hyvä keino saada jonkinlainen ilmaherruus itselleen jollei taistelussa muuten voita ilmataistelua tai lentokoneita ei riitä tarpeeksi. Lentokentälle hyökkääminen voi toki olla yhdensuuntainen. :o Monessa kohtaa nämä erikoisuudet toimivat peloitteina. Jotka on hyvä pitää mielessä joukkoja siotellessa. Huonosti siotetut joukot voivatkin jättää aukon jollekkin erikois liikutukselle.

En ole peliä hirveästi tarkemmin esitellyt. Moni toiminto jo löytyy pelistä joten niitä voisi esitellä mutta jotenkin tuntuu että esitellään kun oikeasti on peli jota sitten esittelee. Ettei jää vain puheeksi. Osa syy laittaa projekti tänne oli saada vähän vauhtia loppusuoralla. Vaikka pelissä onkin vielä paljon duunia, niin paljon on jäljellä olevasta vai sellaista mitä peliin vain heitetään.

Seuraavat isommat haasteet ovat varmasti pelin saattaminen peliksi ja oikean tunnelman luominen peliin, jotta peli tuntuisi kivalta pelaa.
Ja taistelu Atlantin valtameren herruudesta jonka peliin haluan. Pohjasuunnitelmat ovat jo mutta luomaan ja testaamaan käytäntöä en ole vielä päässyt. Pelin testaaminen on pyörinyt tällähetkellä ainoastaan sodan alussa mikä on itse sodasta ja pelistä vain pintaraapaisu.
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Tässä video tämän hetken raakileesta. Tarkoitettu äänimaailman hakemiseen mutta laitoin tännekkin.
Ei mikään laatupätkä siis. Mutta näkyy vähän enemmän kuin kuvista, silti aika nopea.
Että ei kaikesta tapahtumista välttämättä selvää saa.

https://youtu.be/jiYCzY9Fgig
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Terve. Kommenttia ihan kyselisin.
Näyttikö peli miltään? Tai ei hän se hirvesti miltään näytä kun grafiikka puuttuu.
Mutta koodi takana toimii. Tuliko kenelläkään mitään mieleen kun tuon tuhnuisen pätkän katsoi.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: wwII strategy War

Post by Latexi95 »

Uskomattoman hienoltahan tuo näyttää. Aina kyllä pääsee ihmettelemään kuinka vielä saadaan CB:stä irti noin paljon.
MessyC
Newcomer
Posts: 10
Joined: Sat Mar 15, 2014 10:53 pm

Re: wwII strategy War

Post by MessyC »

Hyvältähän tuo todellakin näyttää. Grafiikoiden puolesta ainakaan CoolBasic-yhteisö ei nirsoile yhtään. Niitä ei tarvitse häpeillä. Varsinaisia kysymyksiä ei ole herännyt vielä, koska yleensä vasta itse testaamalla pääsee hölmöilemään ja kehittelemään tyhmiä kysymyksiä. Vaikka kommentit ovat nyt olleet niukkoja, niin älä lannistu vaan tykitä menemään ja änge ulos testattavaa raakiletta. Viimeistään sillä saa muutkin sedät täältä hereille ;) Testiversionhan ei tarvitse olla missään nimessä edes pelattava saadaksesi jo kommenttia siitä "miksei tämä toimi", "miksi tuo on tuossa" ja "mikä pentele tämä on". Tsemppiä, kyllä täällä faneja varmasti löytyy!
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Äänien ja musiikin kanssa on tullu vähän pelleiltyä. Vielä on auki millainen äänimaailma peliin tulee.
Koodikin on kokenut pienen puhtaaksi kirjoituksen, pitkästä aikaa.
Uusi kehitys systeemi on rakenteilla. Mikä avaa taloutta ja kehityspuita.
Tällä hetkellä kartalle rakennettavat ovat: tehtaat, varuskunnat ja uutena tutkimuslaitos.

Tehtaat: lisäävät rakennus slotteja.
Varuskunnat / rakennuspiste: avaa rakennettavat yksiköt laudalle.
Tutkimuslaitos: kerryttää pisteitä mitkä avaavat automaattisesti kehityspuita.
Kehityspuissa ei ole hirveästi valinnan varaa. Siksi yksinkertainen ratkaisu.

Testiversio on mahdollinen. Se vaatii vielä pientä laittoa ennen julkaisua. :D
valvoja
Newcomer
Posts: 28
Joined: Sat Aug 29, 2015 3:36 pm

Re: wwII strategy War

Post by valvoja »

Peli on taas edennyt huimasti ja rupeaa pikkuhiljaa hahmottumaan mutta vielä puuttuu useita.
Ja on asioita jotka muuttuvat ja hakevat vielä itseään.
Tällä hetkellä näyttää että testiversio olisi saatavilla.
Vielä joistain kuvakkeista puuttuu pinta. Että tietää mitä sitä painelee.
Testiajoa on vielä tekemättä uusilla asetuksilla. Joka voi tuoda vielä vähän uutta tai säätöä.

Unit kehityspuun hinnasto on vielä kysymys, jollei joudu muuttamaan limitin.
Kehityspuut muutenkin ovat vielä hyvin kesken.
Kaikkea ei voi ihan vielä arvioida, kun kaikkea ei ole vielä lisätty.

Oma versioni pyörii resuilla 1600*900 win ikkuna.
Omassa näytössäni tuo ei vielä ihan täytä ruutua.
Ja testaus / koodaus sopii samanaikaisesti.

Saman resun voi laittaa myös täyteen ruutuun.
Muita resuja on mutta resu koodi on jäänyt vähän jälkeen, kun tuota yhtä käytän.
Jos testikoneeksi löytyy muitakin kuin pienen näytön omaava läppäri.

Testiversio olisi tarkoitus olla lähes sama kuin oma testiversioni, että en hirveesti joudu tekemään omaa testiversiota.
Silti testiversio sisältää rojua mikä ei olisi tarkoitus testiversioon. Kuvia, ääniä ja pelin myöhäisempää vaihetta.
Säännöt ja rajoitteet puuttuvat myös jostain ja molemmat Axis ja Allies on vuorotellen. Jotta molempia voi testata.
Ei siis tekoälyä käytössä ja tallennus ja uudestaan aloittaminen ei myöskään vielä käytössä.
Testiversio on vain raakile mutta peliä voi pelata sillä kaikki olennainen jo on tai toimii.

Että mikä olisi hyvä resu?

1600*900 win ikkuna
1600*900 full
tai jokin muu?

Win7 on peliä suurimmakseltaan ajettu. Uudemmista win, toimivuudeltaan ei tietoa.
Itselläni peli toimii ja kaikissa alustoissa millä sitä olen käyttänyt.
Alustaa uudistettiin viimeeksi ja ajettiin tyhjänä lisäten tavaraa. Pari satunnais kaatajaa löytyi.
Toinen oli jostain syystä "SAFEEXIT OFF" joka antoi tyhjäkäynnissä virheen.
Post Reply