Ensimmäinen pelini:Big Shape

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
@Crazy
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sun Nov 23, 2014 4:15 pm
Contact:

Ensimmäinen pelini:Big Shape

Post by @Crazy »

Hey all.
This is my first game.
I'm pleased that, I know little bit how the write code.
I already know some problems and I will try to fix then in future.
I am happy to receive reviews, as well as ideas and help, if you found some bugs, let me know.
Problems:
*No decent menu, you can to play when you pressing any key (except for the mouse buttons).
*Music takes only one round, and then it ends.
*When you hit the wall / feed yourself, you can't directly return to the main menu, you need to start the game again.
"If are so many bugs why this isn't a Beta?":Since I can't promise that all (not even half) of my plans succeed (Note: plan would be more much than that, the lack of a couple of those above), in other words, the game would be a disappointment to many.
------------------------------------------------------------------
Game:
The idea of the game is to guide and increase the worm.I know this is an old idea and very simple but still a good start.
------------------------------------------------------------------
My website found here :3
http://pulsegames.bugs3.com/2015/Pulse.html

What news:
Music and own website.

Finnish:
Joo elikkä tosiaankin, tämä on vasta ensimmäinen pelini ,ja olen tyytäväinen että osaan edes vähän ohjelmoida.
Tiedän jo valmiiksi pelin ongelmista, ja puutteista, joita yritän tulevaisuudessa sitten korjata.
Mutta otan mielelläni vastaan arvosteluja, sekä ideoita ja apua, jos löydätte joitain bugeja kertokaa ihmeessä.
Ongelmia:
*Pelissä ei ole kunnollista valikkoa vaan pelaamaan pääsee painamalla mitä tahansa näppäintä (lukuun ottamatta hiiri näppäimiä).
*Musiikki soi vain yhden kierroksen.
*Kun osut seinään/syöt itsesi, et voi suoraan palata päävalikkoon vaan sinun täytyy käynnistää peli uudestaan.
"Jos pelissä on noin paljon puutteita miksi tämä ei ole Beta:ssa?":Koska en voi luvata että kaikki (edes puolet) minun suunnitelmista onnistuu. (Huom:Suunitelmia olisi paljon enemmän kuin,noi pari puutetta yläpuolella) Toisinsanoen peli olisi monelle pettymys.
------------------------------------------------------------------
Peli:
Ideana on ohjata, ja suurentaa matoa.Kyllä idea on jo vanha mutta hyvin yksinkertainen, ja ekaksi työksi hyvä vaihtoehto.
------------------------------------------------------------------
Verkkosivuni löytyy täältä :3
http://pulsegames.bugs3.com/2015/Pulse.html

Mitä uutta:
Musiikki ja oma verkkosivu.
Attachments
Big Shape.zip
Peli täällä!
(3.59 MiB) Downloaded 482 times
Last edited by @Crazy on Wed Sep 30, 2015 9:25 pm, edited 12 times in total.
Pulse Games
leal
Newcomer
Posts: 16
Joined: Wed May 30, 2012 1:46 pm

Re: Ensimmäinen pelini:Big Shape

Post by leal »

Tervetuloa foorumille ja ohjelmoinnin pariin! :)

Testasin peliä ja ihan mukava oli pelata silloin kun toimi. Alussa olevat jutut olivat mielestäni jokseenkin turhia. Musiikkia ei ollut zip-tiedostossa mukana, oliko tarkoituksella jätetty pois kun sen toistamisessa ilmeisesti oli jotain ongelmaa? Pelasin madon noin 51 pitkäksi ja kun yritin syödä seuraavan palikan, niin peli pysähtyi totaalisesti. Ei tullut mitään virheilmoitusta. Sama kävi kun pelasin 35 pitkäksi ja kun yritin syödä palikan niin pysähtyi. Johtuisikohan siitä, että sininen palikka yrittää mennä madon päälle?

Mikäli saat ongelmat korjattua niin tästä tulee ihan mainio peli. Muutamia ideoita: tiedostosta ladattavat kartat, power-uppeja (esim. madon hidastus ja nopeutus), pisteenlasku, niin voi tänne jakaa ennätyksiä ja pause. Mielestäni matopelin tekeminen ei ole sieltä helpoimmasta päästä mitä CoolBasicilla voi tehdä, niin ihan mainio suoritus tehdä matopeli ensimmäisenä pelinä.
User avatar
@Crazy
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sun Nov 23, 2014 4:15 pm
Contact:

Re: Ensimmäinen pelini:Big Shape

Post by @Crazy »

leal wrote:Tervetuloa foorumille ja ohjelmoinnin pariin! :)

Testasin peliä ja ihan mukava oli pelata silloin kun toimi. Alussa olevat jutut olivat mielestäni jokseenkin turhia. Musiikkia ei ollut zip-tiedostossa mukana, oliko tarkoituksella jätetty pois kun sen toistamisessa ilmeisesti oli jotain ongelmaa? Pelasin madon noin 51 pitkäksi ja kun yritin syödä seuraavan palikan, niin peli pysähtyi totaalisesti. Ei tullut mitään virheilmoitusta. Sama kävi kun pelasin 35 pitkäksi ja kun yritin syödä palikan niin pysähtyi. Johtuisikohan siitä, että sininen palikka yrittää mennä madon päälle?

Mikäli saat ongelmat korjattua niin tästä tulee ihan mainio peli. Muutamia ideoita: tiedostosta ladattavat kartat, power-uppeja (esim. madon hidastus ja nopeutus), pisteenlasku, niin voi tänne jakaa ennätyksiä ja pause. Mielestäni matopelin tekeminen ei ole sieltä helpoimmasta päästä mitä CoolBasicilla voi tehdä, niin ihan mainio suoritus tehdä matopeli ensimmäisenä pelinä.
Kiitos kommentista "leal".

Ja mielestänikin ainakin osa alussa olevista jutuista ovat vähän turhia mutta päätin ne laittaa peliin, kun olin juuri oppinut kyseiset asiat.
Musiikin oli tarkoitus olla, mutta kun huomasin musiikin puuttumisen päätin että laitan sen seuraavaa päivitykseen niin että se toistaa musiikkia automaattisesti (tosiaankin tällä hetkellä musiikki kestää vain yhden kierroksen, noin 40 sekunttia).
Kiitos että kerroit pelin bugista, koska itse en tiennyt siitä.
Pisteenlasku on minulla ollut muutaman kerran mielessä, ja kunhan vain osaan niin lisään peliin sellaisen.
"Pause" idea oli ihan hyvä, itse en (syystä tai toisesta) ole edes ajatellut koko asiaa, ja tälläinen perus juttu tullaan kyllä lisäämään peliin.
Power-Upp oli ehkä paras idea (ota huomioon että pistelaskua olin jo itse ajatellut) jota en itse tajunnut miettiä, Power-Upp lisäys tekisi pelistä sen verran kivemman, että
yritän saada sen seuraavaan päivitykseen.
Olen kyllä kehitellyt peliäni viime aikoina, mutta en niin paljoa, kun olisi tavoitteena kun on osa ajasta mennyt pelailuun ja muihin askareisiin.
Mutta lähi-aikoina on enemmän aikaa, ja Power-Upp idea sai minut sen verran kiinnostumaan, että seuraava päivitys saatetaan nähdä tässä lähi-aikoina.:)
Tätä päivitystä tehtäessä, olen huomannut että "Matopeli" ei ollut ihan sieltä yksinkertaisimmasta päästä, mutta kun kunnolla raataa niin hyvää tulee, eikö? :D
Pulse Games
User avatar
@Crazy
Newcomer
Posts: 7
Joined: Sun Nov 23, 2014 4:15 pm
Contact:

Re: Ensimmäinen pelini:Big Shape

Post by @Crazy »

Hei kaikki!
Uusi päivitys on täällä, vaikka peliin ei uuden päivityksen mukana tullut mitään radikaaleja uudistuksia/muutoksia, muusikki ainakin toimii. :D
Jos epäilette musiikin tekijänoikeuksia (en ole tehnyt musiikkia) niin voin sanoa että löysin saman musiikin alunperin YouTubesta jossa eräs yskityinen henkilö (ei musiikin tekijä) oli ladannut musiikin YouTubeen.
Samaisen videon kuvauksissa oli linkki sitten verkkosivuun josta musiikin sai ladata ilmaiseksi ja ihan laillisesti.
Tosin olen tässä hieman harjoitellut LMMS nimisellä ohjelmalla musiikintekoa.
Lisäksi suurimpana uutisena voin sanoa että oma nettisivu löytyy nyt netistä, sitä kautta pääset tarkastelemaan mitä Pulse Games (Pulse Games on minun "peliyhtiö") on saannut aikaan, lisäksi pääset kätevästi Pulse Gamesin YouTube kanavalle, Twitter sivulle ja Steam grouppiin:
http://pulsegames.bugs3.com/2015/Pulse.html
Pulse Games
Post Reply