Jeps. Koko coolbasicin toimivuus riippuu yhdestä Text-komennosta.
Code: Select all
Const SPD = 4
Const CSPD = 10
SCREEN 800,600,0,0
ShowMouse ON
FrameLimit 60 'rajoita nopeutta
cL = True
kartta = LoadMap("Media\cdm2.til","Media\tileset.bmp")
PlayObject kartta,0,0,1
mouse = LoadObject("Media\cursor.bmp")
ukko = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
SetupCollision ukko, kartta, 1, 4, 2
Repeat
PositionObject mouse, MouseWX(), MouseWY()
TranslateObject ukko, (KeyDown(cbKeyD)-KeyDown(cbKeyA))*SPD, (KeyDown(cbKeyW)-KeyDown(cbKeyS))*SPD
PointObject ukko, mouse
UpdateGame
If cL = True Then CloneCameraPosition ukko
If MouseX()<5 And cL=False Then TranslateCamera -CSPD,0
If MouseX()>ScreenWidth()-5 And cL=False Then TranslateCamera CSPD,0
If MouseY()<5 And cL=False Then TranslateCamera 0,CSPD
If MouseY()>ScreenHeight()-5 And cL=False Then TranslateCamera 0,-CSPD
DrawScreen
Text 0,0,FPS()
Forever
Jos kommentoi rivin 31 Text-komennon, kääntäjä ei jämähdä. Tuollaisenaan kääntäjä jämähtää ja suoritettu ohjelma ei vastaa. Se on pakko lopettaa tehtävienhallinnasta käsin.
EDIT:Jaah, bugi korjasi itse itsensä. Mikä tekee siitä vielä mysteerisemmän. Jätän tämän vain tähän muiden ihmeteltäväksi. Onko kenelläkään muulla ohjelma jämähtänyt heti alussa riippuen yhdestä asiaan kuulumattomasta komennosta?
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...