The Monarch - lähdekoodi

Oletko tehnyt jotain, mistä muut voisivat hyötyä. Postita vinkit tänne.
Post Reply
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

The Monarch - lähdekoodi

Post by Sami The Great »

Hei vaan kaikki! Työskentelen nykyään koulun ohella mobiilipeliyrityksessä koodaajana ja kun itse joskus aikoinani aloitin harjoittelemaan koodausta, tein CoolBasic:lla kaikenlaisia viritelmiä, jotka ovat jääneet melkein kaikki kesken. En ole moneen vuoteen käyttänyt CB:tä, koska nykyään koodailen lähinnä Objective-C:tä ja C++:aa. Ajattelin, että vanhat CB-koodini pölyyntyvät ihan turhaan vanhoilla varmuuskopio CD -levyillä, joten päätin julkaista The Monarch - pelin lähdekoodin ja median tänne. En itse kuitenkaan kerkiä projektia enää jatkamaan. Jos jollakulla on mielenkiintoa jatkaa projektia, niin siitä vaan. Koodista voi myös löytyä hyviä valmiita funktioita omiin projekteihin. Pelistä ei ole ikinä vielä tullut pelattavaa versiota ulos, joten kannattaa kokeilla tätä ;)

Huomioihan lisenssi!
-lähdekoodi on täysin vapaassa käytössä.
-mediaa saa käyttää vapaasti ei-kaupalliseen tarkoitukseen.
-jos käytät avaruusaluksen kuvia, joudut viittaamaan lisenssitiedostossa olevaan linkkiin. (Esim. credits tai jokin pieni linkkipalkki). Tämä siis sen takia, että olen käyttänyt tekemiäni aluksia Vindicatorissa, ja näin ollen ne ovat kaupallisessa käytössä.

Lataus:
Latauspaketin mukana tulee myös OBM-editori (object-based-map), jolla pystyy luomaan mappeja The Monarch - peliin.
Käyttöliittymä pelissä on ehkä hieman sekava. Itselläkin meni hetki miettiä, että mitenkäs pelissä päästiin siirtymään aurinkokuntaan. (Kohde valittuna ja IN / OUT- napit, niin pääsee siirtymään aurinkokuntiin/planeettoihin, jos haluaa kokeilla peliä). Kansiosta löytyy myös valmiiksi käännetty .exe.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/592 ... ources.zip

Salasana pakettiin on "coolbasic" (ilman " merkkejä).
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
Post Reply