Ööh... olisiko mahdollista tehdä muilla kuin taulukoilla kun ne tuntuvat menevän reilusti yli hilseen?tuhoojabotti wrote:dim tuli(4)beg wrote:Eli tarkoitus olisi saada tuo kipinä välähtämään aina kun ammus osuu rajojen ulkopuolelle ja miten saan näytettyä satunnaisesti joistain viidestä eri kipinästä? Olen huono selittämään mutta tuo koodi voi auttaa ymmärtämään .Code: Select all
koodia...
for i=0 to 4
tuli(i)=loadobject("media/tuli"+i+".PNG",72)
next i
showobject tuli(rand(4))
noin minä teen esim aseen päästä tulevat lieskat
Tyhmät kysymykset (I/2009)
Re: Tyhmät kysymykset
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
r=rand(4)
select r
case 0
tuli0
case 1
tuli1
case2
tuli2
jne.... toi on sitten pitkä tapa ennemmin opettelet taulukot eivät ne niin ihmeellisiä kuintenkaan ole itsellänikin meni vähän aikaa ennenkuin ne sain toimimaan mutta ei saa lannistua!
select r
case 0
tuli0
case 1
tuli1
case2
tuli2
jne.... toi on sitten pitkä tapa ennemmin opettelet taulukot eivät ne niin ihmeellisiä kuintenkaan ole itsellänikin meni vähän aikaa ennenkuin ne sain toimimaan mutta ei saa lannistua!
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Pieniä esimerkkejä taulukoista:
Code: Select all
solujen_maara = 10 ' solujen määrä
Dim taulukko(solujen_maara) ' luodaan taulukko
For i=1 To solujen_maara ' käydään kaikki solut läpi
taulukko(i) = i ' annetaan jokaiselle solulle arvo
' (tässä tapauksessa niiden
' järjestys..)
Print taulukko(i) ' Ja sitten printataan
Next i
WaitKey
Code: Select all
Dim auto$(4) ' merkkijonotaulukko, 4 solua
auto(1)="Mazda" ' annetaan niille arvot
auto(2)="Opel"
auto(3)="Nissan"
auto(4)="Mersu"
For i=1 To 4 ' tulostetaan ne
Print auto(i)
Next i
WaitKey
Code: Select all
' kaksiuloitteinen merkkijonotaulukko
' ekassa on 3 soluu ja toises 2 soluu
Dim taulukko$(3,2)
taulukko(1,1) = "lol" ' annetaan arvot
taulukko(1,2) = "wtf"
taulukko(2,1) = "cool"
taulukko(2,2) = "argh"
taulukko(3,1) = "omg"
taulukko(3,2) = "go go!"
' käydään kaikki ulottuvuudet läpi
For i=1 To 3
Print "" ' väli
For u=1 To 2
Print taulukko(i,u) ' tulostetaan
Next u
Next i
WaitKey
-
- Moderator
- Posts: 1583
- Joined: Mon Aug 27, 2007 11:24 pm
- Location: Otaniemi - Mikkeli -pendelöinti
Re: Tyhmät kysymykset
Taulukko on vähän vastaava kuin merkkijono, mutta siinä jokaisen kirjaimen kohdalla on luku. Yhtä tällaista kirjainta sanotaan soluksi. Soluun voi tallentaa mitä tahansa perustietotyyppiä (jonkinsorttisen numeron tai merkkijonon), jolloin taulukossa kaikki solut ovat tietysti samaa tyyppiä. Ja taulukon nimen perään laitetaan sulkuihin solun numero. Ehkä tämä ajattelutapa auttaa? Itse en ainakaan älynnyt taulukoita kovinkaan nopeasti, hieman omituisiahan ne ovat.
Re: Tyhmät kysymykset
Hankalalta näyttää kun ei millään suostu toimimaan.
Code: Select all
Type AMMUS
Field obj
EndType
Dim tuli(i)(4)
For i=0 to 4
tuli(i)=LoadObject("media/tuli1.bmp"+"media/tuli2.bmp")
Next i
alusta=LoadObject ("media\alusta.bmp")
tykki=LoadObject ("media\tykki.bmp",72)
hiiri=LoadObject ("media\hiiri.bmp")
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowObject tuli(i),OFF
ShowMouse OFF
Repeat
Text 0,0,FPS()
PositionObject hiiri ,MouseWX(),MouseWY()
PointObject tykki,hiiri
If MouseDown(1) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,tykki
CloneObjectOrientation luoti\obj,tykki
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
ShowObject tuli(i)(Rand(2)),ON
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Else
ShowObject tuli(i),OFF
EndIf
Next luoti
DrawScreen
Forever
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
joo tuossa on pieniä ongelmiabeg wrote:Hankalalta näyttää kun ei millään suostu toimimaan.Code: Select all
koodia...
esim yrität ladata tiedostoa: media/tuli1.bmpmedia/tuli2.bmp... korjasin esimerkin:
Code: Select all
Type AMMUS
Field obj
EndType
//luodaan taulukko jossa on 2 solua koska on 2 tuli kuvaa
Dim tuli(2)
//käydään lataus läpi 2 kertaa
For i=1 To 2
//tuli i eli aluksi 1 sitten 2
//eli aluksi ladataan media/tuli1.bmp koska i=1 seuraavassa luupissa se on kaksi joten ladataan tuli2.bmp
tuli(i)=LoadObject("media/tuli"+i+".bmp")
//piilotetaan tuli i eli aluksi1 sitten 2 eli molemmat tule piilotetaan kun ne on ladattu
ShowObject tuli(i),OFF
Next i
alusta=LoadObject ("media\alusta.bmp")
tykki=LoadObject ("media\tykki.bmp",72)
hiiri=LoadObject ("media\hiiri.bmp")
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowMouse OFF
Repeat
Text 0,0,FPS()
PositionObject hiiri ,MouseWX(),MouseWY()
PointObject tykki,hiiri
If MouseDown(1) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,tykki
CloneObjectOrientation luoti\obj,tykki
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
//tuossa on se ongelma että tuli(i) on sama kuin tuli(0) koska vain for next luupissa ollut i oli ensin 1 ja sitten 2 tuo rand määrää kumpaa solua katsotaan tuli1.bmp vai tuli2.bmp
//ShowObject tuli(i)(Rand(2)),ON
//tässä korjattuna tuo sulkeissa oleva luku tarkoittaa sitä kuvaa mikä on siinä solussa
//ShowObject tuli(Rand(1,2)),ON
//mutta koska oikea tuli pitää osata piilottaa pitää meidän ensin tietää mikä niistä on näytetty eli ensin arvotaan kumpi tuli näytetään ja otetaan tieto talteen muuttujaan
randomi=Rand(1,2) //1 tai 2
ShowObject tuli(randomi),ON
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Else
//tässä yrität piilottaa tuli(0):n jota ei ole olemassa koska i toimi vain for next luupissa tässä kohtaa
//ShowObject tuli(i),OFF
//nyt piilotetaan näytetty objekti
ShowObject tuli(randomi),OFF
EndIf
Next luoti
DrawScreen
Forever
Re: Tyhmät kysymykset
Kyllä taisin jotain siitä ymmärtää, mutta rivi 64 taisi olla viallinen ja miksi tuo cloneobjectposition ei toimi? Ja vielä se että miten saisin tulen kääntymään esimerkiksi kun ammus osuu seinään niin tuli kääntyy seinästä poispäin eikä osoita aina vasemmalle?tuhoojabotti wrote:joo tuossa on pieniä ongelmiabeg wrote:Hankalalta näyttää kun ei millään suostu toimimaan.Code: Select all
koodia...
esim yrität ladata tiedostoa: media/tuli1.bmpmedia/tuli2.bmp... korjasin esimerkin:lue tuo tarkkaan niin saatat ymmärtääkkin senCode: Select all
koodia
Code: Select all
Type AMMUS
Field obj
EndType
//luodaan taulukko jossa on 2 solua koska on 2 tuli kuvaa
Dim tuli(2)
//käydään lataus läpi 2 kertaa
For i=1 To 2
//tuli i eli aluksi 1 sitten 2
//eli aluksi ladataan media/tuli1.bmp koska i=1 seuraavassa luupissa se on kaksi joten ladataan tuli2.bmp
tuli(i)=LoadObject("media/tuli"+i+".bmp")
//piilotetaan tuli i eli aluksi1 sitten 2 eli molemmat tule piilotetaan kun ne on ladattu
ShowObject tuli(i),OFF
Next i
alusta=LoadObject ("media\alusta.bmp")
tykki=LoadObject ("media\tykki.bmp",72)
hiiri=LoadObject ("media\hiiri.bmp")
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowMouse OFF
Repeat
Text 0,0,FPS()
PositionObject hiiri ,MouseWX(),MouseWY()
PointObject tykki,hiiri
If MouseDown(1) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,tykki
CloneObjectOrientation luoti\obj,tykki
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
randomi=Rand(1,2) //1 tai 2
CloneObjectPosition luoti\obj,tuli(randomi)
//tuossa on se ongelma että tuli(i) on sama kuin tuli(0) koska vain for next luupissa ollut i oli ensin 1 ja sitten 2 tuo rand määrää kumpaa solua katsotaan tuli1.bmp vai tuli2.bmp
//ShowObject tuli(i)(Rand(2)),ON
//tässä korjattuna tuo sulkeissa oleva luku tarkoittaa sitä kuvaa mikä on siinä solussa
//ShowObject tuli(Rand(1,2)),ON
//mutta koska oikea tuli pitää osata piilottaa pitää meidän ensin tietää mikä niistä on näytetty eli ensin arvotaan kumpi tuli näytetään ja otetaan tieto talteen muuttujaan
ShowObject tuli(randomi),ON
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Else
//tässä yrität piilottaa tuli(0):n jota ei ole olemassa koska i toimi vain for next luupissa tässä kohtaa
//ShowObject tuli(i),OFF
//nyt piilotetaan näytetty objekti
EndIf
Next luoti
DrawScreen
Forever
(anteeksi kun vaivasin. toivottavasti joku muu oppi tuon.)
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Tyhmät kysymykset
Mikä olis paras tapa tehä se että kartta välkkyy punasena? Eli jos pelissäni tulee hälytys, niin kartan pitäisi välkkyä punasena ja kuulua hälytys ääni Ensin kokeilin vain punasta kuvaa ghostobjectilla, mutta voitte miettiä nopeuden
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
screengammalla onnistuisi muttä se vaatii kokoruudun eli fullscreenin toimiakseen myös box on hyvä välähdyksiin esim salamointiin...
-
- Advanced Member
- Posts: 335
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:55 pm
- Location: Siellä jossain
Re: Tyhmät kysymykset
Taida kokeilla tilesetin maalausta koska vain lattian pitäisi värjäytyä Eli ongelma taitaa olla ratkaistu...tuhoojabotti wrote:screengammalla onnistuisi muttä se vaatii kokoruudun eli fullscreenin toimiakseen myös box on hyvä välähdyksiin esim salamointiin...
Tulee mav kun yritän paintobjektilla
Code: Select all
If hälytyspäällä=1 Then
PaintObject kartta,-hälytile
Else
PaintObject kartta,-normtile
EndIf
hälytyspäällä=hälytyspäällä*-1
Projektit:
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Joku projekti meneillään... Mitähän siitäkin tulee
Re: Tyhmät kysymykset
Kuinka CurveValue toimii? Siis tiedän kyllä miten sitä käytetään ja mihin tarkoitukseen, mutta miten tuollaisen CurveValue-systeemin saa tehtyä? Minun pitäisi saada muutettua CurveValue ja -Angle FPS-riippuvaiseksi, eli varmaankin pitää tehdä kokonaan oma funktio...
Re: Tyhmät kysymykset
Tässä on ollut jotain juttua mutta laitetaan vielä funkkarit:regalis wrote:Kuinka CurveValue toimii? Siis tiedän kyllä miten sitä käytetään ja mihin tarkoitukseen, mutta miten tuollaisen CurveValue-systeemin saa tehtyä? Minun pitäisi saada muutettua CurveValue ja -Angle FPS-riippuvaiseksi, eli varmaankin pitää tehdä kokonaan oma funktio...
Code: Select all
Function CurveValue2#(_new#, _old#, _smooth#)
Return _old + (_new - _old) * (1.0 / _smooth)
EndFunction
Function CurveAngle2#(_new#, _old#, _smooth#)
diff# = WrapAngle(_new) - WrapAngle(_old)
If diff > 180 Then diff = diff - 360
If diff < -180 Then diff = diff + 360
Return WrapAngle(_old + (diff) * (1.0 / _smooth))
EndFunction
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: Tyhmät kysymykset
joo en miettinyt yhtään kun korjasin tota en edes mitä ajoit takaa sorry nyt taisin keksiä mitä yritit ajaa takaa joten korjasin koodia taasbeg wrote:Kyllä taisin jotain siitä ymmärtää, mutta rivi 64 taisi olla viallinen ja miksi tuo cloneobjectposition ei toimi? Ja vielä se että miten saisin tulen kääntymään esimerkiksi kun ammus osuu seinään niin tuli kääntyy seinästä poispäin eikä osoita aina vasemmalle?tuhoojabotti wrote:joo tuossa on pieniä ongelmiabeg wrote:Hankalalta näyttää kun ei millään suostu toimimaan.Code: Select all
koodia...
esim yrität ladata tiedostoa: media/tuli1.bmpmedia/tuli2.bmp... korjasin esimerkin:lue tuo tarkkaan niin saatat ymmärtääkkin senCode: Select all
koodia...
ÄÄÄÄHH! ei tuosta tule mitään. Jätän tuon tulen pois.Code: Select all
koodia...
(anteeksi kun vaivasin. toivottavasti joku muu oppi tuon.)
Code: Select all
Type AMMUS
Field obj
EndType
//luodaan taulukko jossa on 2 solua koska on 2 tuli kuvaa
Dim tuli(2)
//käydään lataus läpi 2 kertaa
For i=1 To 2
//tuli i eli aluksi 1 sitten 2
//eli aluksi ladataan media/tuli1.bmp koska i=1 seuraavassa luupissa se on kaksi joten ladataan tuli2.bmp
tuli(i)=LoadObject("media/tuli"+i+".png",72)
//piilotetaan tuli i eli aluksi1 sitten 2 eli molemmat tule piilotetaan kun ne on ladattu
ShowObject tuli(i),OFF
Next i
alusta=LoadObject ("mediaCB\car.bmp")
tykki=LoadObject ("mediaCB\cannon.bmp",72)
hiiri=LoadObject ("mediaCB\cursor.bmp")
pati=LoadObject("MediaCB\bullet.bmp")
ShowObject pati,OFF
ShowMouse OFF
Repeat
Text 0,0,FPS()
PositionObject hiiri ,MouseWX(),MouseWY()
PointObject tykki,hiiri
If MouseDown(1) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,tykki
CloneObjectOrientation luoti\obj,tykki
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
randomi=Rand(1,2) //1 tai 2
CloneObjectPosition tuli(randomi) ,luoti\obj //tässä olit siirtänyt padin tulen kohdalle siis keskelle kenttää ensin siirrettävä sitten minkä kohdalle olit pistänyt päin vastoin
//sitten se että tuli ei käänny oikein
//ensinnäkin tulen latauksesta puuttuu kääntö arvo tuli=loadobject("polku",72) tuo 72 on se kääntö arvo se määrää kuinka kauniisti tuli voi kääntyä360 on maksimi mutta 72 on riittävä jos sitä ei anna se on 0 jolloin tuli ei näytä kääntyvän muttä sen kulma muuttuu sitä ei vaan näy
//nyt kääntetään objekti
//en tiennyt ihan minnepäin tulen piti osoittaa mutta oletaqn että pois päin luodista ja "seinästä" joten:
RotateObject tuli(randomi),ObjectAngle(luoti\obj)-180//käännetään objekti luodin suuntaiseksi -180 eli puoli ympyrää eli takaisin päin
//tuossa on se ongelma että tuli(i) on sama kuin tuli(0) koska vain for next luupissa ollut i oli ensin 1 ja sitten 2 tuo rand määrää kumpaa solua katsotaan tuli1.bmp vai tuli2.bmp
//ShowObject tuli(i)(Rand(2)),ON
//tässä korjattuna tuo sulkeissa oleva luku tarkoittaa sitä kuvaa mikä on siinä solussa
//ShowObject tuli(Rand(1,2)),ON
//mutta koska oikea tuli pitää osata piilottaa pitää meidän ensin tietää mikä niistä on näytetty eli ensin arvotaan kumpi tuli näytetään ja otetaan tieto talteen muuttujaan
ShowObject tuli(randomi),ON
ObjectOrder tuli(randomi),1
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
Else
EndIf
Next luoti
Re: Tyhmät kysymykset
Joo kiitti kaikesta vaivannäöstä, Tuhoojabotti mutta tuo osoittaitui liian hankalaksi mulle niin alotin uuen vähän helpomman pelin tekemisen ja heti tuli ongelma kameran kanssa kun se ei suostu pysähtymään tietyn matkan päähän.
Code: Select all
Type AMMUS
Field obj
End Type
FrameLimit 50
ruoho = MakeObjectFloor ()
nurmikko = LoadImage ("Media\grass.bmp")
PaintObject ruoho, nurmikko
pati=LoadObject("Media\bullet.bmp")
ukko = LoadObject ("Media\guy.bmp",72)
hiiri=LoadObject ("Media\cursor.bmp")
ShowMouse OFF
ShowObject pati,OFF
Repeat
PointObject ukko,hiiri
PositionObject hiiri,MouseWX(),MouseWY()
'Ukon 1 ohjaus
If KeyDown(17) Then TranslateObject ukko,0,5
If KeyDown(31) Then TranslateObject ukko,0,-5
If KeyDown(30) Then TranslateObject ukko,-5,0
If KeyDown(32) Then TranslateObject ukko,5,0
CloneCameraPosition ukko
If CameraY() <-1000 Then PositionCamera -1000,CameraX()
If CameraY() >1000 Then PositionCamera 1000,CameraX()
If CameraX() <-1000 Then PositionCamera -1000,CameraX()
If CameraX() >1000 Then PositionCamera 1000,CameraX()
If mouseDown(1) And reload=0 Then
luoti.AMMUS = New(AMMUS)
luoti\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectPosition luoti\obj,ukko
CloneObjectOrientation luoti\obj,ukko
reload=5
EndIf
If reload>0 Then reload=reload-1
For luoti.AMMUS = Each AMMUS
MoveObject luoti\obj,6
If ObjectX(luoti\obj)<-180 Or ObjectX(luoti\obj)>180 Or ObjectY(luoti\obj)<-130 Or ObjectY(luoti\obj)>130 Then
DeleteObject luoti\obj
Delete luoti
EndIf
Next luoti
DrawScreen
Forever
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Ensinnäkin, x-koordinaatti tulee ennen y-koordinaattia eikä päinvastoin (Nykyisessä koodissasi kameran y koordinaatit pomppaavat kameran x koordinaatteihin!). Toisekseen, et muokkaa millään rivillä kameran sijaintia y suunnassa, vaikka ehtolauseiden mukaan se olisi tarkoituksena. Muutenkin voisit ite koodata ton pelis. Aikamoista copy-pastea...
Re: Tyhmät kysymykset
En osaa käyttää tilesteriä.
Tein yksinkertaisen mapin ja tallensin sen .til-muodossa sinne cb:n media-kansioon. Kokeilin muuttaa tuon kartta-harjoituksen oletusmapin tilalle sen tekemäni ja sitten se sanoo "can't load map Media\koekartta.til"
Tein yksinkertaisen mapin ja tallensin sen .til-muodossa sinne cb:n media-kansioon. Kokeilin muuttaa tuon kartta-harjoituksen oletusmapin tilalle sen tekemäni ja sitten se sanoo "can't load map Media\koekartta.til"
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: Tyhmät kysymykset
Tarkista vielä onko tilesetin paikka määritetty oikein.nyypie wrote:En osaa käyttää tilesteriä.
Tein yksinkertaisen mapin ja tallensin sen .til-muodossa sinne cb:n media-kansioon. Kokeilin muuttaa tuon kartta-harjoituksen oletusmapin tilalle sen tekemäni ja sitten se sanoo "can't load map Media\koekartta.til"
-
- Member
- Posts: 91
- Joined: Thu Dec 20, 2007 11:11 am
- Location: Espoo
Re: Tyhmät kysymykset
Miksi nuo objektit eivät tule näkyviin? En löydä vikaa siitä?
Code: Select all
uni1:
SCREEN 500,350
pmusa=PlaySound("Media\space_1.xm")
tut=LoadObject ("Media\ihmtatti.bmp")
ShowObject tut, OFF
ukko1 = LoadObject ("Media\statti.bmp")
PositionObject tut,25,25
PositionObject ukko1,0,0
Wait 1200
Print "Missä olen??"
Wait 1000
ClearText
Print "Onko tämä..."
Wait 1300
ClearText
Print "Onko tämä... unta?!"
Wait 1000
ShowObject tut, ON
Wait 500
ShowObject tut, OFF
Wait 500
ClearText
Print "Mikä se oli?!?!"
Wait 1200
ClearText
Print "???: Tämä..."
Wait 1300
ClearText
Print "???: Tämä... on sinun unesi..."
Wait 1600
ClearText
Print "Kuka sinä olet?!?!"
Wait 1800
ClearText
Print "???: Minä olen..."
Wait 1000
ClearText
Print "Kuka?!"
Wait 1300
ShowObject tut, ON
ClearText
Print "???: Minä olen unien valtija."
Wait 2100
ClearText
Print "Mitä teet minun unessani?"
Wait 1600
ShowObject tut, OFF
ClearText
Print "???: Olen odottanut HÄNTÄ satoja vuosia"
Wait 1800
ClearText
Print "No, kuka HÄN on?"
Wait 1300
ClearText
Print "???: Se..."
Wait 1600
ClearText
Print "???: Se olet sinä..."
Wait 1700
ClearText
Print "MINÄ!"
Wait 700
ShowObject tut, ON
ClearText
Print "???: Ja olet seuraava..."
Wait 1500
ClearText
Print "Mikä olen?"
ShowObject tut, OFF
Wait 1000
ClearText
Print "Hei! Älä mene pois!!"
Wait 1500
ClearText
Print "!!End OF THE PART ONE!!"
WaitKey
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
|T|u|r|t|l|e| |P|r|o|d|u|c|t|i|o|n|s|
+-+-+-+-+-+-+ +-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+
Re: Tyhmät kysymykset
Objektit piirretään DrawScreenillä näytölle print-komento ei toimi kovin hyvin tämän systeemin kanssa, joten saatat joutua muokkaamaan koodiasi jos haluat saada objektit näkymään tekstin kanssa. Kokeile kuitenkin aluksi heittää Drawscreeni objektien latausten jälkeen.
Peli piirtokomennoilla - voittaja, Virtuaalilemmikkipeli - voittaja,
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Sukellusvenepeli - voittaja, Paras tileset - voittaja
Vaihtuva päähenkilö - voittaja, Autopeli - voittaja sekä
Hiirellä ohjattava peli - voittaja B)
Re: Tyhmät kysymykset
Käytin samaa tilesetiä mikä oli tuossa oletusmapissakinGrandi wrote:Tarkista vielä onko tilesetin paikka määritetty oikein.nyypie wrote:En osaa käyttää tilesteriä.
Tein yksinkertaisen mapin ja tallensin sen .til-muodossa sinne cb:n media-kansioon. Kokeilin muuttaa tuon kartta-harjoituksen oletusmapin tilalle sen tekemäni ja sitten se sanoo "can't load map Media\koekartta.til"