Grinder
Grinder
Suomipelit.comissa on järjestetty pelikilpailu rahapalkinnolla ja ajattelin osallistua siihen tällä pelillä. Tehtävänä on tehdä arcadepeli roolipelielementeillä.
Tämä on vaikka projektipäiväkirja, josta voitte vakoilla ideoitani.
Pelin nimi on toistaiseksi Grinder ja tässä pelissä grindataan kaikkea mahdollista. Käytännössä tästä tulee klooni parista pelistä eli ideoita kopioidaan/lainataan/varastetaan surutta. Ensimmäisenä mieleen tulee Gauntlet, Diablo ja WonderSwan-peli Dicing Knight.
Postailen tähän ketjuun pieniä raportteja sitä mukaa kun peli etenee. Kysymykset ja kommentit ovat tervetulleita myös.
Jo valmiina:
-Karttageneraattori Mainospelistä
-Liikkumissysteemin pohja
-Public domain -grafiikkaa tavaroille ja hirviöille
Miltein valmiina (%):
-
Tehdään lähitulevaisuudessa:
-Kunnollinen liikkumissysteemi
-Ase- ja hyökkäyssysteemit
-Karttageneraattorin viilaus ja monipuolistaminen
-Lisää tilesettejä karttoihin
Tehdään joskus:
-Tavarasysteemi
-Kauppa/kylä
-Tallennus
-Päämenu
Muuta:
-
EDIT: Kuva pelistä
Tämä on vaikka projektipäiväkirja, josta voitte vakoilla ideoitani.
Pelin nimi on toistaiseksi Grinder ja tässä pelissä grindataan kaikkea mahdollista. Käytännössä tästä tulee klooni parista pelistä eli ideoita kopioidaan/lainataan/varastetaan surutta. Ensimmäisenä mieleen tulee Gauntlet, Diablo ja WonderSwan-peli Dicing Knight.
Postailen tähän ketjuun pieniä raportteja sitä mukaa kun peli etenee. Kysymykset ja kommentit ovat tervetulleita myös.
Jo valmiina:
-Karttageneraattori Mainospelistä
-Liikkumissysteemin pohja
-Public domain -grafiikkaa tavaroille ja hirviöille
Miltein valmiina (%):
-
Tehdään lähitulevaisuudessa:
-Kunnollinen liikkumissysteemi
-Ase- ja hyökkäyssysteemit
-Karttageneraattorin viilaus ja monipuolistaminen
-Lisää tilesettejä karttoihin
Tehdään joskus:
-Tavarasysteemi
-Kauppa/kylä
-Tallennus
-Päämenu
Muuta:
-
EDIT: Kuva pelistä
Re: Grinder
Olen tässä parin päivän aikana muokannut ja järjestellyt grafiikat parempaan järjestykseen ja formaattiin sekä olen tehnyt kaikille pelissä tarvittaville mittareille piirtosysteemin. Pistän tässä joku päivä screenshottia, kun saan uuden tilesetin tehtyä.
Re: Grinder
Hahmosysteemin pohja toimii, mittarisysteemi toimii ja kerättävät (aarteet, heti vaikuttavat tavarat) tavarat toimii. Seuraavaksi vuorossa inventory ja sinne menevät tavarat.
Re: Grinder
Mahtavaa.
Ihmettelen miten teet ne kartat ilman ohjelmaa. :S
Siis ohjelmoitko vain coolbasicilla niin että se
"generoi" kartat? (en keksinyt parempaa sanaa ^^)
Ihmettelen miten teet ne kartat ilman ohjelmaa. :S
Siis ohjelmoitko vain coolbasicilla niin että se
"generoi" kartat? (en keksinyt parempaa sanaa ^^)
Every Legend Has A Start!
Re: Grinder
Juuri näin teen. Kaivelen vähän käytäviä ja tökin huoneita muutaman jännän säännön mukaan ja muuten kaiken sitten tilekartaksi, jota voi käyttää pelissä.
Re: Grinder
Todella hienoa.
Olisi itsekin kiva oppia joskus. x.x
EDIT: Niin ja millon tulee kokeiluversioita? =)
Olisi itsekin kiva oppia joskus. x.x
EDIT: Niin ja millon tulee kokeiluversioita? =)
Every Legend Has A Start!
Re: Grinder
Ei tässä vielä kovin paljon pelattavaa ole, joten saa vielä odottaa. Jos saisin vihut ja hyökkäämisen toimimaan, niin voisin julkaista jotain virallista.
Re: Grinder
Kuulostaa lupaavalta ja ajattelin kysyä, kuinka korkealle aiot pyrkiä tuossa kilpailussa? Pelattavaa versiota samalla mahdollisimman nopeasti ulos, kun tuo generoitava kartta systeemi tuntuu mukavalta.
2X - in English viewtopic.php?f=18&t=3057
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058
Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
2X - suomeksi viewtopic.php?f=11&t=3058
Olen Jop Studio vanhalta foorumilta.
Re: Grinder
Allekirjoituksessa on linkki Pelata puhe -peliin, joka käyttää vähän vanhempaa versiota generaattorista. Voit tutustua siihen kisapeliä odotellessa.
Re: Grinder
Joo siitä tulikin mieleen se generointi juttu.
Upeasti kartat tehty. (y)
(y) = Peukku pystyssä merkki. Jääny mieleen
msn:stä. ^^´
Upeasti kartat tehty. (y)
(y) = Peukku pystyssä merkki. Jääny mieleen
msn:stä. ^^´
Every Legend Has A Start!
-
- Newcomer
- Posts: 14
- Joined: Sat Feb 02, 2008 8:50 am
- Location: Ylistaro
- Contact:
Re: Grinder
Onhan tuossa vielä projektia mutta varsin positiivista on nopeus jolla peri pyörii.
Re: Grinder
Aikaa alkaa olemaan niin vähän, että skippaan inventoryn teon ja hyppään suoraan vihollisiin ja hyökkäyssysteemiin.
Tein tänään muutamia pikkumuokkauksia koodiin ja generoin vähän ääniefektejä sfxr-nimisellä pikkuohjelmalla.
Tein tänään muutamia pikkumuokkauksia koodiin ja generoin vähän ääniefektejä sfxr-nimisellä pikkuohjelmalla.
Re: Grinder
Ai niin.. Pelilläsi on "aikaraja" että ehdit laittaa sen siihen kilpailuun. :/ Muista olla hutiloimatta ja teethän vielä paremman version sitten kun kisa on ohi?Aikaa alkaa olemaan niin vähän, että skippaan inventoryn teon ja hyppään suoraan vihollisiin ja hyökkäyssysteemiin.
Every Legend Has A Start!
Re: Grinder
Tuossa väähn kuvaa, siitä mitä on nyt kasassa. http://servut.us/mikeful/kuvat/grinder_alpha.png
Re: Grinder
Todella hienolta näyttää. =)Tuossa väähn kuvaa, siitä mitä on nyt kasassa. http://servut.us/mikeful/kuvat/grinder_alpha.png
Ihmettelen kyllä edelleen kartanteko systeemiä ja että minkälainen koko peli on..
Every Legend Has A Start!
Re: Grinder
Bugi vai ei, mutta terveys nousee aina täyteen kun tasoa vaihtaa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Grinder
Mm.. Kokeilit karttageneraattoria?? Se ei kuulu muuten peliin paitsi karttojenteko sama.OonSuomesta wrote:Bugi vai ei, mutta terveys nousee aina täyteen kun tasoa vaihtaa.
Tarkoituksena luultavasti nousee täyteen, ei tietoa.
Every Legend Has A Start!
Re: Grinder
Saattaa olla, että josain vanhassa versiossa noin tapahtuu. Nykyisessä tämä muistaa tiedot ihan hyvin.
Re: Grinder
Vihut, tekoäly, vahinko ja simppeli hyökkäyssysteemi valmis. Huominen vielä aikaa viilata ja debugata.
Re: Grinder
Hyvältä kuulostaa.mikeful wrote:Vihut, tekoäly, vahinko ja simppeli hyökkäyssysteemi valmis. Huominen vielä aikaa viilata ja debugata.
Tämähän kehittyy nopeaa, luultavasti aikarajan takia.
Testiversiota mahdollisimman pian!!
Every Legend Has A Start!