Chip's Challenge - klooni
Chip's Challenge - klooni
Tein joululomalla kloonin Chip's Challenge -pelistä. Peli noudatta aika tarkasti alkuperäistä peliä. Pelissä on tällä hetkellä 12 (vaikeahkoa) kenttää. Mukana kuitenkin tulee karttaeditori, jolla kenttiä voi tehdä lisää. Editoria ei ole alunperin tehty nimenomaan tätä peliä varten, joten siitä löytyy joitain ylimääräisiä ominaisuuksia. Jos haluat kokeilla tekemääsi karttaa, pitää se tallentaa Maps-kansioon nimellä "Map"+n+".trgm".
Peli on hieman keskeneräinen. Esimerkiksi teleporttiruudut eivät toimi yhden pikkubugin takia. Pelin lähdekoodi kuitenkin katosi, joten en voi tehdä muutoksia. Tämän ei kuitenkaan merkittävästi pitäisi haitata peliä.
Näppäimet:
Ohjaaminen nuolinäppäimistä.
N - Seuraava taso
P - Edellinen taso
R - Restart
Peli on hieman keskeneräinen. Esimerkiksi teleporttiruudut eivät toimi yhden pikkubugin takia. Pelin lähdekoodi kuitenkin katosi, joten en voi tehdä muutoksia. Tämän ei kuitenkaan merkittävästi pitäisi haitata peliä.
Näppäimet:
Ohjaaminen nuolinäppäimistä.
N - Seuraava taso
P - Edellinen taso
R - Restart
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: Chip's Challenge - klooni
En tällä kertaa kokeillut kuin ensimmäisen kentän läpi ja vähän toista kenttää. Kaikki näytti toimivan hyvin, mutta muutamia huomioita: Vihreän avaimen ei pitäisi kadota, kun sitä käyttää. Törmäsin 2 kentässä vihuun ja Chip muuttui palaneeksi.
Re: Chip's Challenge - klooni
Mukavahan tuo on, tuo muistoja mieleen En jaksanut koittaa kuutoskenttää uudelleen mokattuani yhdessä palikkatestissä, joten en ihan kaikkia tasoja testannut... Pitkien kenttien anteeksiantamattomuus olikin yksi kauheimpia asioita alkuperäisessä. Ihmettelen miten pystyin pelaamaan sen nassikkana läpi
Parannusehdotuksia:
Enemmän sulavaa liikkumista; kävelyyn, palikoihin jne. Itselläni ainakin silmät eivät tykkää palikoittain liikkumisesta ja sekavoittaahan se peliä jonkin verran (tosin ukonhan pitää tietenkin olla aina tilen keskellä, mutta liikkuminen animoidaan). Tiedä sitten joudutko sitä varten itse kehittämään animaation hahmolle.
Tasoille aloitusruudut ja kenttien numerot, sekä myös ilmoitus kun kuolee (ja tottakai ääni "Bummer" on pakollinen!).
Onko muuten neloskentässä tarkoituksella yksi ylimääräinen palikka?
Parannusehdotuksia:
Enemmän sulavaa liikkumista; kävelyyn, palikoihin jne. Itselläni ainakin silmät eivät tykkää palikoittain liikkumisesta ja sekavoittaahan se peliä jonkin verran (tosin ukonhan pitää tietenkin olla aina tilen keskellä, mutta liikkuminen animoidaan). Tiedä sitten joudutko sitä varten itse kehittämään animaation hahmolle.
Tasoille aloitusruudut ja kenttien numerot, sekä myös ilmoitus kun kuolee (ja tottakai ääni "Bummer" on pakollinen!).
Onko muuten neloskentässä tarkoituksella yksi ylimääräinen palikka?
- aloittelijamies
- Newcomer
- Posts: 45
- Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm
Re: Chip's Challenge - klooni
Muistoja kyllä
Vaikkakin myöhemmin kokeilin Amiga versiota joka oli mielestäni parempi ja sulavampi kuin tuo Windows versio.
Mutta asiaan. Kuten aiemmin mainittu liikkuminen voisi olla sulavampaa ja se oli ainakin minun mielestäni suurin ongelma tässä nykyisessä versiossa.
Vaikkakin myöhemmin kokeilin Amiga versiota joka oli mielestäni parempi ja sulavampi kuin tuo Windows versio.
Mutta asiaan. Kuten aiemmin mainittu liikkuminen voisi olla sulavampaa ja se oli ainakin minun mielestäni suurin ongelma tässä nykyisessä versiossa.
Re: Chip's Challenge - klooni
Heh, ihan mukava. MapEditor.exe ei vaikuta toimivan, ainakin kun yritän avata valmiita karttoja niin parkaisee vain "OpenToRead failed!" ja kaatuu.
Kakkostason viholliset näyttävät menevän myös noihin nuolilaattoihin ja ponnahtavan nopeasti takaisin. Ymmärtääkseni niiden pitäisi käsitellä niitä nuolilaattoja aivan kuin ne olisivat seinää.
Mitenkäs pelin grafiikoiden tekijänoikeudet, onko OK että käytät niitä omassa versiossasikin?
Kakkostason viholliset näyttävät menevän myös noihin nuolilaattoihin ja ponnahtavan nopeasti takaisin. Ymmärtääkseni niiden pitäisi käsitellä niitä nuolilaattoja aivan kuin ne olisivat seinää.
Mitenkäs pelin grafiikoiden tekijänoikeudet, onko OK että käytät niitä omassa versiossasikin?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: Chip's Challenge - klooni
Omg, tämä on ehkä yksi lempipeleistäni ikinä... Kiitoksia vaan että teit tämän, W7:a kun ei alkuperäinen Windows versio toimi..
EDIT:
Kentän uudellenaloitus mahdollisuus muuten kuin käynnistämällä uudelleen olisi kiva.
EDIT:
Ohops olihan ReadMe:sä nuo näppäimet xD Mutta tosiaan kenttä voisi itsealoittaa itsensä uudelleen.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Chip's Challenge - klooni
Itse muistelisin niiden käyttäytyvän juuri näin kuten tässä onkin, eli ponnahtavan nopeasti takaisin.VesQ wrote:Kakkostason viholliset näyttävät menevän myös noihin nuolilaattoihin ja ponnahtavan nopeasti takaisin. Ymmärtääkseni niiden pitäisi käsitellä niitä nuolilaattoja aivan kuin ne olisivat seinää.
Re: Chip's Challenge - klooni
Loistavaa; vaikea muuta sanoa. Jo staattiset grafiikat herättivät nostalgisia tunteita jostain vuodelta -96, jolloin kolmivuotiaana tähän peliin ekan kerran tutustuin silloisella Windows 3.1 - koneellamme. Pitäisi varmaan kaivaa korppu, jolla omaan alkuperäisen Windows-version yhä, uhrata yksi uudemmista koneista 3.1:lle, ja nostalgisoida.
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Re: Chip's Challenge - klooni
-
Paljon hyviä parannusehdotuksia mainittiin, mutta kuten jo aluitusviestissä sanoin, en valitettavasti voi tehdä mitään muutkosia peliin, ellei joku pysty decompilaamaan koodiani.
Tarkasti katsomalla voi huomata, että liikkumisessa on parin framen animointi. Animaatio on lyhyt, koska mielestäni kontrollointi oli vaikampaa täyspituisen liikkumisanimaation kanssa. Liikuessa tuntui siltä, että ukko "jumittuu" tilejen väliin, koska suuntaa voi vaihtaa vain tilen kohdalla. Animaatiota olisi kuitenkin tosi helppo pidentää lisäämällä koodissa yhden vakion arvoa. Palikoita ei sen sijaan ole animoitu laisinkaan.
Paljon hyviä parannusehdotuksia mainittiin, mutta kuten jo aluitusviestissä sanoin, en valitettavasti voi tehdä mitään muutkosia peliin, ellei joku pysty decompilaamaan koodiani.
axu wrote:Enemmän sulavaa liikkumista; kävelyyn, palikoihin jne. Itselläni ainakin silmät eivät tykkää palikoittain liikkumisesta ja sekavoittaahan se peliä jonkin verran (tosin ukonhan pitää tietenkin olla aina tilen keskellä, mutta liikkuminen animoidaan. Tiedä sitten joudutko sitä varten itse kehittämään animaation hahmolle.
Tarkasti katsomalla voi huomata, että liikkumisessa on parin framen animointi. Animaatio on lyhyt, koska mielestäni kontrollointi oli vaikampaa täyspituisen liikkumisanimaation kanssa. Liikuessa tuntui siltä, että ukko "jumittuu" tilejen väliin, koska suuntaa voi vaihtaa vain tilen kohdalla. Animaatiota olisi kuitenkin tosi helppo pidentää lisäämällä koodissa yhden vakion arvoa. Palikoita ei sen sijaan ole animoitu laisinkaan.
Tulin näköjään vaihtaneeksi tileset-tiedoston nimeä pakettiin. Jos haluatte editoida mukana tulevia mappeja, nimetkää "chipsTileset.tst" uudelleen tiedostoksi "chips.tst"VesQ wrote:Heh, ihan mukava. MapEditor.exe ei vaikuta toimivan, ainakin kun yritän avata valmiita karttoja niin parkaisee vain "OpenToRead failed!" ja kaatuu.
Last edited by Tuxi on Thu Mar 07, 2013 10:40 pm, edited 1 time in total.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: Chip's Challenge - klooni
Ei ollut kyllä minulta tuo lainaus.
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: Chip's Challenge - klooni
Miksi siitä tänne tulet itkemään?Aijaijai wrote:Eipä toimi win8 :////////////////
EDIT:
Sitäpaitsi tuollaiset kannattaisi ehkä ilmoittaa offtopic ketjussa, tai sitten ei ollenkaan
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: Chip's Challenge - klooni
Hän tarkoitti ei toimi win8:llaKonstaduck wrote:Miksi siitä tänne tulet itkemään?Aijaijai wrote:Eipä toimi win8 :////////////////EDIT:Sitäpaitsi tuollaiset kannattaisi ehkä ilmoittaa offtopic ketjussa, tai sitten ei ollenkaan
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: Chip's Challenge - klooni
Tässä ketjussa: laadukasta keskustelua.
Ensimmäisen ja toisen kentän välissä on melko suuri loikkaus vaikeusasteessa. Pehmeämpi loikkaus voisi olla pehmeämpi, joko siten että jo ensimmäinen kenttä olisi vaikeampi tai sitten toinen kenttä helpompi. Ei liene vaikeaa arvata, mihin kenttään asti pääsin.
Ensimmäisen ja toisen kentän välissä on melko suuri loikkaus vaikeusasteessa. Pehmeämpi loikkaus voisi olla pehmeämpi, joko siten että jo ensimmäinen kenttä olisi vaikeampi tai sitten toinen kenttä helpompi. Ei liene vaikeaa arvata, mihin kenttään asti pääsin.
Re: Chip's Challenge - klooni
Keskustelun laatuun: Yritetäänpäs nyt pitää sitä rotia. Poistin yhden turhan viestin vieraskirjoittajalta.
Harmi kun pelin lähdekoodit ovat hukkuneet ja kehitysideatkin ovat siis täten melko turhia.
Harmi kun pelin lähdekoodit ovat hukkuneet ja kehitysideatkin ovat siis täten melko turhia.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com