---------------
C O N T R O L S
---------------
Accelerate = W
Brake = S
Turn left/right = Mouse X-axis
Turn up/down = Mouse Y-axis
Roll left = Q
Roll right = E
Shoot = Left mouse button
Select target = Right mouse button
Ihan hieno alkuhan tämä on (toki tietenkin sitä odotti jotain tapahtuvan ammusten osuessa kohteeseen ). Menin melko nopeasti sekaisin missä mennään ja minne liikutaan kun ei ollut maamerkkejä muita kuin nämä alukset. Alus tuntui kulkevan aina sinne minne nokka osoittaa, minkä takia alusparven sisällä navigointi oli hankalaa - mielestäni tässä realismi voisi olla paikallaan (eli aluksen kääntyminen ei vaikuta sen nopeuteen). Aluksen pyörittäminen oli hauska lisä, joka saa todella peliympäristön vaikuttamaan painottomalta avaruudelta - pyöriminen oli lisäksi intuitiivista, joskin siinä voisi olla hieman sulavuutta (kiihtyvyyttä).
Tähtäyskolmiot voisivat kasvaa jonkin verran kohteiden tullessa lähemmäksi - nyt niiden klikkaaminen tuntui hieman hankalalta.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua
Hieno peli, mutta alaosan targets-lista jäi vähän vaivaamaan. Siitä kun ei ole mitään hyötyä, ei varsinkaan silloin kun kohteiden etäisyydet vaihtelevat niin nopeasti että silmä ei kerkeä listaan
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Mietin itsekin aluksi tuota ohjauskysymystä. Täysin realistinen gravitaatioon perustuva ohjaus on mielestäni liian vaikea pelata ja tällöin edes kohtalaisen tekoälyn koodaaminen olisi todella vaikeaa. Muutin ohjausta nyt niin, että alus lentää edelleenkin sinne, minne nokka osoittaa mutta pienellä viiveellä. Nyt alus "driftaa" käännöksissä. Koodasin myös osumatarkistuksen eli nyt panokset eivät lennä aluksien läpi. Nyt vielä räjähdykset :P
- Creating and controlling fighter ships: accelerating, braking, turning and shooting
- Player controls: movement, targeting and shooting
- Controlling projectiles and hits
- Destroying ships
- Explosions
Planned features:
- Mission-based campaign including cutscenes based on the game engine
- Different ship types such as gunboats and capital ships
- Different weapon systems and missiles
- Space stations and planets
- Sound effects and music
- AI for allies and enemies
- Graphical improvements
- More to come
---------------
C O N T R O L S
---------------
Accelerate = W
Brake = S
Turn left/right = Mouse X-axis
Turn up/down = Mouse Y-axis
Roll left = Q
Roll right = E
Shoot = Left mouse button
Select target = Right mouse button
Woah, heti paljon parempi. Nyt se kääntyminen tuntui huomattavasti luonnollisemmalta, ja tähtääminenkin oli jotenkin helpompaa. Räjähdykset ovat hienoja!
Ilo loppui lyhyeen ruudulle lämähtäessä virheilmoitus:
Muutaman kerran kokeilin ja virheilmoitus näyttää tulevan aina aluksen räjähtämisen yhteydessä. Räjähdysanimaatio ehtii näkyä ruudulla murto-osasekunnin ajan ennen ohjelman kaatumista. Alas ammuttujen alusten määrällä & viimeisimmällä tuhotulla aluksella ei tunnu olevan väliä (en laskenut tarkkaan, mutta yleensä kaatuminen tuli 5-10 aluksen jälkeen).
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua
Pientä päivitystä. Lisäsin vihollisille hyvin yksinkertaisen tekoälyn ja parantelin koodin rakennetta. Lentäminen ja kääntyminen on nyt pehmeämpää. Onnistuin myös löytämään ja poistamaan yhden muistivuodon. IndexOutOfBoundsException johtui contacts -listasta ja on nyt korjattu.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...