CB:n kääntäjä kääntää tiedostosta tavukoodia. Tavukoodi on binäärimuotoisia suoritusohjeita jotka kirjoitettaan CB:n tapauksessa erikseen toisella ohjelmointikielellä käännetyn runtimen perään. Runtime sitten lukee tavukoodin ja suorittaa sen.Mikki0000 wrote:mikä tää runtime on ?
cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
miten tää sitten eroaa normaalista kääntäjästäLatexi95 wrote:CB:n kääntäjä kääntää tiedostosta tavukoodia. Tavukoodi on binäärimuotoisia suoritusohjeita jotka kirjoitettaan CB:n tapauksessa erikseen toisella ohjelmointikielellä käännetyn runtimen perään. Runtime sitten lukee tavukoodin ja suorittaa sen.Mikki0000 wrote:mikä tää runtime on ?
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Tällä voi tehdä raskaampia asioita ilman, että nopeudesta joutuu tinkimään. Lisäksi tässä on joitain varsin hyviä lisäominaisuuksia verrattuna normi-CB:hen.Mikki0000 wrote:miten tää sitten eroaa normaalista kääntäjästäLatexi95 wrote:CB:n kääntäjä kääntää tiedostosta tavukoodia. Tavukoodi on binäärimuotoisia suoritusohjeita jotka kirjoitettaan CB:n tapauksessa erikseen toisella ohjelmointikielellä käännetyn runtimen perään. Runtime sitten lukee tavukoodin ja suorittaa sen.Mikki0000 wrote:mikä tää runtime on ?
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
No tämä ei olekaan kääntäjä vaan runtime. Kääntäjä on sama vanha, mutta runtime on uusi. Eli syntaksi on sama ja komennot ovat samat, mutta niiden toteutus on erilainen runtimen puolella, mikä näkyy esimerkiksi alpha kanavan tukemisena sekä kasana uusia funktioita jotka löytyvät selityksineen customfunctions.cb tiedostosta. Paketissa mukana tulevasta CBCompiler.exestä on korvattu cb:n alkuperäinen runtime cbE:llä, jolloin kun korvaat IDE kansiossa olevan CBCompiler.exen niin kaikki CB:llä käännetyt ohjelmat käyttävät cbE:tä.Mikki0000 wrote: miten tää sitten eroaa normaalista kääntäjästä
Täältä voit lukea luettelon CB:n ja cbE:n eroavaisuuksista.
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Harmittavaa, kun bugailee niin paljon koneellani tai jotain...
No, joka tapauksessa Input jättää kirjaimia huomioimatta, ei siis siinä tekstinkirjoitusvaiheessa vaan komennossa.
No, joka tapauksessa Input jättää kirjaimia huomioimatta, ei siis siinä tekstinkirjoitusvaiheessa vaan komennossa.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Asia on ollut tiedossa jo. Viime version julkaisuviestissäkin listattuna tunnetuissa bugeissa. Tullaan siis korjaamaan cbE:n seuraavissa versioissa.Konstaduck wrote:Harmittavaa, kun bugailee niin paljon koneellani tai jotain...
No, joka tapauksessa Input jättää kirjaimia huomioimatta, ei siis siinä tekstinkirjoitusvaiheessa vaan komennossa.
VesQ wrote: Tämän julkaisun tunnetut bugit
EDIT:
Tosiaan. Luulin että ongelma oli inputtiin kirjoittaessa. En katsonut kuvaa tarpeeksi.
Last edited by Viltzu on Sat Sep 29, 2012 5:26 pm, edited 1 time in total.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Itse asiassa tuo on vähän eri ongelma kuin mitä tuo julkaisuviestin mainitsema ongelma. Julkaisuviestin koski kirjoittaessa huomaamatta jäänneitä napinpainalluksia, mutta tuo ongelma näyttää olevan tekstin piirtämisessä.Viltzu wrote: Asia on ollut tiedossa jo. Viime version julkaisuviestissäkin listattuna tunnetuissa bugeissa. Tullaan siis korjaamaan cbE:n seuraavissa versioissa.
Konstaduck: Kokeile vaihtaa fonttia. Se saattaisi auttaa.
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Ensimmäisellä fontinvaihtokerralla pelitti kuin unelma, mutta jo toisellla kerralla ei näkynyt kaikkia merkkejä. Kokeilin useita fontteja, mutta kaikissa sama ongelma. Ongelma ilmaantuu muuten myös tekstikomennoissa.Latexi95 wrote: Konstaduck: Kokeile vaihtaa fonttia. Se saattaisi auttaa.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Näytönohjaimen ajureissa on vikaa. Itselläni esiintyi samaa ongelmaa joka korjaantui, kun päivitin ajurit. Emme voi tehdä asialle mitään.Konstaduck wrote:Ensimmäisellä fontinvaihtokerralla pelitti kuin unelma, mutta jo toisellla kerralla ei näkynyt kaikkia merkkejä. Kokeilin useita fontteja, mutta kaikissa sama ongelma. Ongelma ilmaantuu muuten myös tekstikomennoissa.Latexi95 wrote: Konstaduck: Kokeile vaihtaa fonttia. Se saattaisi auttaa.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Päivitin ajurit Intellin DownloadCenteristä, ja nyt on uusimmat ajurit koneella. Ongelma ei korjaantunut. Näytönohjaimeni on Mobile Intel(R) 915gm/gms 910gml Express Chipset Family. Joka on liian surkea pyörittämään minecraftia ):VesQ wrote:Näytönohjaimen ajureissa on vikaa. Itselläni esiintyi samaa ongelmaa joka korjaantui, kun päivitin ajurit. Emme voi tehdä asialle mitään.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Sitten se ei varmaankaan voi pyörittää myöskään enchantedia. En ole ihan varma.Konstaduck wrote:Joka on liian surkea pyörittämään minecraftia ):
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Pyöritti se cbE:tä, mutta sen jälkeen kun säädin ajureita, lakkasi piirtokomennot toimimasta kunnolla.naputtelija wrote: Sitten se ei varmaankaan voi pyörittää myöskään enchantedia. En ole ihan varma.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Vedätkö sä ihan hatusta näitä kommenttejanaputtelija wrote:Sitten se ei varmaankaan voi pyörittää myöskään enchantedia. En ole ihan varma.Konstaduck wrote:Joka on liian surkea pyörittämään minecraftia ):
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Ei, vaan vedin omien kokemuksieni mukaan päätelmän siitä, että koska cbe on tehty todennäköisesti sellaisella kirjastolla joka vaatii kohtuu uuden näyttiksen niin sellainen näyttis joka ei minecraftia jaksa pyörittää ei välttämättä myöskään kelpaa.esa94 wrote:Vedätkö sä ihan hatusta näitä kommenttejanaputtelija wrote:Sitten se ei varmaankaan voi pyörittää myöskään enchantedia. En ole ihan varma.Konstaduck wrote:Joka on liian surkea pyörittämään minecraftia ):
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
cbE ei ole mitenkään kamalan vaativa laitteiston tehon kannalta. Kyse on enemmänkin opengl tuesta. Näytönohjaimen ei siis tarvitsisi olla kovin tehokas, mutta kohtuullisen uusi, että opengl tuki on riittävä. Intelin integroiduissa näytönohjaimissa on ainakin kuulemma ollut ongelmia FBOiden kanssa, joita käytettään kuviin piirtämisen toteuttamisessa. Mutta tuollaisesta ongelmasta en ole kuullut.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Laitteiston uutuudella ei ole mitään tekemistä tehon kanssa.naputtelija wrote:[Ei, vaan vedin omien kokemuksieni mukaan päätelmän siitä, että koska cbe on tehty todennäköisesti sellaisella kirjastolla joka vaatii kohtuu uuden näyttiksen niin sellainen näyttis joka ei minecraftia jaksa pyörittää ei välttämättä myöskään kelpaa.
Ja miten niin "todennäköisesti sellaisella kirjastolla", tuollahan githubissa ne on kaikki listattu.
Toisin sanoen siis vedit koko kommentin täysin omasta päästäsi.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Latexihan tuossa vasta sanoi, että näyttiksen tulee olla kohtuullisen uusi. Ja sitä paitsi hattu ei ole sama kuin pää.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Teho <> uutuus, niin kuin esa94 sanoikin. Laitteisto saattaa pyörittää minecraftiä, mutta ei cbE:tä tai toisinpäin.naputtelija wrote:Latexihan tuossa vasta sanoi, että näyttiksen tulee olla kohtuullisen uusi. Ja sitä paitsi hattu ei ole sama kuin pää.
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
offtopic
/offtopic
Lopeta tollanen ennen kuin sinusta tulee samanlainen näsäviisas-rautakangen-vääntäjä, kuten Esa... Niitä ei tänne enempää haluta!!naputtelija wrote:... Ja sitä paitsi hattu ei ole sama kuin pää.
/offtopic
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Joku saattaa muistaa, kun kesällä laitoin kuvaa tekeillä olevasta tekniikkademosta. Sanoin silloin, että huonoa en julkaise, mutta nyt puolen vuoden jälkeen turhaan minä sitä itselläni enää panttaan; siispä tässä teille Portal-henkinen pelintynkä!
Kontrollit: A&D liikuttaa ukkoa, W hyppää. Tähtää hiirellä ja klikkaa ykkösnäppäimellä tai kakkosnäppäimellä ampuaksesi portaalin. Portaalit voidaan luoda vain siniselle tiiliseinälle.
Niistä valopalkeista nykyiset portaalit tuhoutuvat (Emancipation Grill, tiedäthän? ).
Testikentän lopussa tarvitsee myös rullalla säätää portaalin kokoa (ennen sitä kohtaa tätä ominaisuutta ei ole tarkoitus olla ollenkaan). Jos haluat huijata, paina R kääntääksesi painovoiman suuntaa 90 astetta.
Tämän pelin kehitys jäi jostain syystä (muistaakseni jollakin cbe:n buildilla tämä ei toiminut ollenkaan, mutta nyt taas näyttää toimivan). Bugeja löytyy tottakai; portaalien asettelu ei toimi kovinkaan hyvin, ne joskus menevät määrätyn alueen ulkopuolelle. Joskus, etenkin isommasta portaalista pienempään mentäessä törmäys saa koko pelin sekoamaan - tätä voi välttää menemällä portaaleihin aina hyppäämällä. Peli saattaa myös hidastua zoomauksen takia. Testikenttä on sekava (joskin läpäistävissä oleva) ja koodihan on tietenkin purkalla kasassa ja pitkälti kommentoimatonta.
Kontrollit: A&D liikuttaa ukkoa, W hyppää. Tähtää hiirellä ja klikkaa ykkösnäppäimellä tai kakkosnäppäimellä ampuaksesi portaalin. Portaalit voidaan luoda vain siniselle tiiliseinälle.
Niistä valopalkeista nykyiset portaalit tuhoutuvat (Emancipation Grill, tiedäthän? ).
Testikentän lopussa tarvitsee myös rullalla säätää portaalin kokoa (ennen sitä kohtaa tätä ominaisuutta ei ole tarkoitus olla ollenkaan). Jos haluat huijata, paina R kääntääksesi painovoiman suuntaa 90 astetta.
Tämän pelin kehitys jäi jostain syystä (muistaakseni jollakin cbe:n buildilla tämä ei toiminut ollenkaan, mutta nyt taas näyttää toimivan). Bugeja löytyy tottakai; portaalien asettelu ei toimi kovinkaan hyvin, ne joskus menevät määrätyn alueen ulkopuolelle. Joskus, etenkin isommasta portaalista pienempään mentäessä törmäys saa koko pelin sekoamaan - tätä voi välttää menemällä portaaleihin aina hyppäämällä. Peli saattaa myös hidastua zoomauksen takia. Testikenttä on sekava (joskin läpäistävissä oleva) ja koodihan on tietenkin purkalla kasassa ja pitkälti kommentoimatonta.
EDIT:
Woohoo, klassiseen tapaan sivun viimeinen posti (se, jonka näkyvyys on ~0).
Last edited by axu on Thu Jan 17, 2013 6:04 pm, edited 2 times in total.