Offtopic (I/2012)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: Offtopic (I/2012)

Post by skorpioni-cb »

Pettis wrote:...
Foorumeista ei ole mobiiliversiota todennäköisesti, koska kukaan ei ole jaksanut sellaista hankkia ja tapatalk on maksullinen appi. Oletuksena se vieläpä mainostaa sitä softaa ja ainakin itselläni menisi hermot, jos joka kerta kun foorumeille tulee, ruutuun tulee mainos, että osta softa.
On olemassa myös maksuton vastine softalle. Edes muotoilu joka tukisi puhelinta olisi aika must.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Pettis »

No ainakaan androidilla ei ole mitään ongelmaa foorumin käytössä. Toki tämä ei ole kosketusnäytölle optimoitu.

Onkos kenelläkään sitten tiedossa kosketusnäytölle suunniteltua phpBB3-teemaa, jota päivitetään aktiivisesti ja jonka saa luotettavasta lähteestä ilmaiseksi? Voisin EHKÄ Zerolle esitellä jos tulee vastaan.
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Dimple »

Pettis wrote:
Dimple wrote:Onko harvinaista, että poikki mennyt johto menee takuun piikkiin? Porta Proissa ainakin menee, se takuu vielä on elinikäinen.
Onko se vähän niinku elinikäinen takuu muisteissa. Takuu loppuu kun muistit hajoaa.
Hehe, meneekö se oikeasti noin? :D

Ainakaan omalla kohdalla ei näin ole käynyt. Ensimmäiset kaksi vuotta kävin vaihtamassa liikkeessä kun oli takuuta jäljellä, sen jälkeen olen netissä täyttänyt kaavakkeen ja vaihdettava setti on tullut postissa muutaman päivän päästä. (Jos vikaa ei voi korjata sillä setillä, niin voi joutua lähettämään kuulokkeet korjattavaksi, jolloin joutuu maksamaan postikulut). Setissä tulee koko äänentoisto osa uutena, ainoastaan sangat ovat alkuperäiset. Minulla menee siis johto poikki n. 6 kk välein, käytän näitä kuulokkeita joka päivä kaikkialla (aina läppärissä kiinni kun olen kotona, muuten ipodissa). Täytyy oikeasti sanoa, että takuu hommat on ainakin tähän mennessä mennyt juuri niin kuin on luvattu, ei voi kuin kehua. Lisäksi itse oikeasti tykkään näistä kuulokkeista enkä ole vaihtamassa.
User avatar
Combatti
Active Member
Posts: 101
Joined: Fri Jun 29, 2012 6:23 pm
Location: Kuhmo

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Combatti »

Seuraava peliostos olisi Transformers: Fall Of Cybertron. Vaikuttaa todella hienolta, saa nähdä, onko kyseinen peli 39.40e arvonen.
~Yhteiskuntaan kyllästynyt koodari.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

Combatti wrote:Seuraava peliostos olisi Transformers: Fall Of Cybertron. Vaikuttaa todella hienolta, saa nähdä, onko kyseinen peli 39.40e arvonen.
Ei. Jos se olisi sen arvoinen, kauppias olisi pyytänyt siitä enemmän rahaa.
User avatar
Combatti
Active Member
Posts: 101
Joined: Fri Jun 29, 2012 6:23 pm
Location: Kuhmo

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Combatti »

Awaclus wrote:
Combatti wrote:Seuraava peliostos olisi Transformers: Fall Of Cybertron. Vaikuttaa todella hienolta, saa nähdä, onko kyseinen peli 39.40e arvonen.
Ei. Jos se olisi sen arvoinen, kauppias olisi pyytänyt siitä enemmän rahaa.
Haha. Tuo kyseinen peli on sen takia halpa, koska ne tuodaan ahvenanmaalta ilman arvonlisäveroa.
~Yhteiskuntaan kyllästynyt koodari.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

Combatti wrote:
Awaclus wrote:
Combatti wrote:Seuraava peliostos olisi Transformers: Fall Of Cybertron. Vaikuttaa todella hienolta, saa nähdä, onko kyseinen peli 39.40e arvonen.
Ei. Jos se olisi sen arvoinen, kauppias olisi pyytänyt siitä enemmän rahaa.
Haha. Tuo kyseinen peli on sen takia halpa, koska ne tuodaan ahvenanmaalta ilman arvonlisäveroa.
Pakko sen kaupan silti on voittoa tehdä. Se, että valtio ei vedä alveja välistä, ei tarkoita sitä, että mikään tuote olisi sen ostohinnan arvoinen.

Ei sillä, on se varmasti paljon parempi ostos kuin moni muu saman hintainen tuote.
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Dimple »

Awaclus wrote:Pakko sen kaupan silti on voittoa tehdä. Se, että valtio ei vedä alveja välistä, ei tarkoita sitä, että mikään tuote olisi sen ostohinnan arvoinen.
Nyt menee kyllä päättely vähän metsään...

Ensinnäkin kuluttajat päättävät mikä tuote on hintansa arvoinen. Jos moni ostaa tuotteen => tuote on (vähintään) hintansa arvoinen. Jos tuotetta ei osteta, hintaa alennetaan. Jos se menee kuin kuumille kiville, hintaa voidaan nostaa (noin yleisesti, ei välttämättä tässä tapauksessa). Josta päästäänkin seuraavaan asiaan: voitto = hinta*volyymi - kulut, jossa kuluihin kuuluu tuotteen sisäänostohinta*volyymi, logistiset kulut, työvoimakulut yms. Ts. ei ole mitään järkeä pyytää maksimi hintaa, millä kuluttaja vielä ostaa tuotteen, koska silloin volyymi jää pieneksi ja voitto myös (tässä tapauksessa, joissain tapauksissa kalliilla myyminen voi olla kannattavinta, jos esim markkinat ovat pienet.). Toisaalta ei ole mitään järkeä myydä liian halvalla, koska silloin tuotetta pitäisi myydä ihan älyttömästi (taas poikkeuksena markkinat joissa on älyttömät määrät ostajia, silloin myymällä todella halvalla voi tehdä hyvinkin voittoa). Kultainen keskitie on jossain siinä välissä.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by esa94 »

Dimple wrote:Ensinnäkin kuluttajat päättävät mikä tuote on hintansa arvoinen. Jos moni ostaa tuotteen => tuote on (vähintään) hintansa arvoinen.
Toki, mutta ei.

Jos moni ostaa tuotteen, sille sattuu olemaan kysyntää niin paljon ettei hinta ole este sen ostamiselle. Arvolla ei välttämättä ole asian kanssa mitään tekemistä.

Ei monikaan asia jonka olen ostanut ole ollut hintansa arvoinen.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

Dimple wrote:
Awaclus wrote:Pakko sen kaupan silti on voittoa tehdä. Se, että valtio ei vedä alveja välistä, ei tarkoita sitä, että mikään tuote olisi sen ostohinnan arvoinen.
Nyt menee kyllä päättely vähän metsään...

Ensinnäkin kuluttajat päättävät mikä tuote on hintansa arvoinen. Jos moni ostaa tuotteen => tuote on (vähintään) hintansa arvoinen. Jos tuotetta ei osteta, hintaa alennetaan. Jos se menee kuin kuumille kiville, hintaa voidaan nostaa (noin yleisesti, ei välttämättä tässä tapauksessa). Josta päästäänkin seuraavaan asiaan: voitto = hinta*volyymi - kulut, jossa kuluihin kuuluu tuotteen sisäänostohinta*volyymi, logistiset kulut, työvoimakulut yms. Ts. ei ole mitään järkeä pyytää maksimi hintaa, millä kuluttaja vielä ostaa tuotteen, koska silloin volyymi jää pieneksi ja voitto myös (tässä tapauksessa, joissain tapauksissa kalliilla myyminen voi olla kannattavinta, jos esim markkinat ovat pienet.). Toisaalta ei ole mitään järkeä myydä liian halvalla, koska silloin tuotetta pitäisi myydä ihan älyttömästi (taas poikkeuksena markkinat joissa on älyttömät määrät ostajia, silloin myymällä todella halvalla voi tehdä hyvinkin voittoa). Kultainen keskitie on jossain siinä välissä.
Nyt menee kyllä päättely vähän metsään...

Eivät ne kauppiaat sitä hommaa ilmaiseksi tee, eikä myöskään liikkeen johtoporras vain hyvää hyvyyttään maksa myyjille palkkaa siitä, että asiakas voi yksinkertaisesti ja vaivattomasti ostaa tuotteita arvonsa hinnalla - kyllä jokaisen tuotteen myyntihinnassa on mukana sekä tuotteen arvo, että kaupan tarjoamien helppojen ja nopeiden asiakaskokemusten arvo.

Poikkeuksenahan on tietysti toisen käden tuotteet, joiden myyjät ovat samalla tavalla valmiita alentamaan tuotteen hintaa (eli epäsuorasti maksamaan) siitä, että he saavat tuotteen myytyä nopeasti ja helposti. Tällöin tuotteen voi saada jopa arvoaan halvemmalla.
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Dimple »

esa94 wrote:Jos moni ostaa tuotteen, sille sattuu olemaan kysyntää niin paljon ettei hinta ole este sen ostamiselle. Arvolla ei välttämättä ole asian kanssa mitään tekemistä.

Ei monikaan asia jonka olen ostanut ole ollut hintansa arvoinen.
Määrittelepä ensin, että mitä sinä tarkoitat tuotteen arvolla, niin päästään ehkä tässä eteenpäin.

Miksi ostaisit tuotteen jos se ei ole hintansa arvoinen? Nyt esimerkkinä oli siis peli, joka ei ole välttämättömyys, toisin kuin esim. ruoka tai asunto.
Awaclus wrote:Eivät ne kauppiaat sitä hommaa ilmaiseksi tee, eikä myöskään liikkeen johtoporras vain hyvää hyvyyttään maksa myyjille palkkaa siitä, että asiakas voi yksinkertaisesti ja vaivattomasti ostaa tuotteita arvonsa hinnalla - kyllä jokaisen tuotteen myyntihinnassa on mukana sekä tuotteen arvo, että kaupan tarjoamien helppojen ja nopeiden asiakaskokemusten arvo.

Poikkeuksenahan on tietysti toisen käden tuotteet, joiden myyjät ovat samalla tavalla valmiita alentamaan tuotteen hintaa (eli epäsuorasti maksamaan) siitä, että he saavat tuotteen myytyä nopeasti ja helposti. Tällöin tuotteen voi saada jopa arvoaan halvemmalla.
Eikai kukaan nyt mitään ollut ilmaiseksi tekemässä? Toki voi myydä hieman kalliimmalla, jos on hyvä palvelu, mutta tällöin ajattelisin asian niin, että hyvä palvelu on tavallaan osa sitä tuotetta, jota yritys myy.

Kaupastakin voi joskus saada tuotteita alle sisäänostohinnalla. Näiden tuotteiden tarkoitus on vain saada porukkaa kauppaan sisään, mutta tämä on kyllä erikoistapaus.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

Dimple wrote:Eikai kukaan nyt mitään ollut ilmaiseksi tekemässä? Toki voi myydä hieman kalliimmalla, jos on hyvä palvelu, mutta tällöin ajattelisin asian niin, että hyvä palvelu on tavallaan osa sitä tuotetta, jota yritys myy.
No juuri nimenomaan näin. Tällä tavalla tekevät siis kaikki kaupat maailmassa, ja tämän takia hinta on korkeampi kuin pelkän pelin arvo.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by esa94 »

Dimple wrote:Miksi ostaisit tuotteen jos se ei ole hintansa arvoinen? Nyt esimerkkinä oli siis peli, joka ei ole välttämättömyys, toisin kuin esim. ruoka tai asunto.
Koska sitä ei saa sen halvemmalla vaikka sata ihmistä katsoisi pahasti ja toteaisi "Ei kyllä ole tämän arvoinen, hyh"? Joskus sitä vaan haluaa ostaa pelin vaikka tietää ihan hyvin ettei sitä kuitenkaan pelaa niin usein että se mitenkään maksaisi hinnansa takaisin esimerkiksi huvituksen määrässä.

Onhan minulla Steamissa MW2 joka ei ole ylipäätään minkään arvoinen mutta ostinpa joskus alennusmyynnistä kun kavereiden kanssa itsekidutuksen harrastaminen on jotenkin ihan jees.
User avatar
Combatti
Active Member
Posts: 101
Joined: Fri Jun 29, 2012 6:23 pm
Location: Kuhmo

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Combatti »

Onko muuten kenelläkään kokemuksia LG P880 Optimus 4X HD:n kestävyydestä? Aluksi ajattelin Samsung Galaxy S3:a, mutta olen kuullut, että ei ole kovinkaan kestävä. Tuo LG vaikuttaa aika samanlaiselta kuin S3, Android 4.0, 8MP kamera yms. Mielipiteitä kaipaisin, kumman ostaisit itse, jos pitäisi päättää.
~Yhteiskuntaan kyllästynyt koodari.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by esa94 »

Combatti wrote:Onko muuten kenelläkään kokemuksia LG P880 Optimus 4X HD:n kestävyydestä? Aluksi ajattelin Samsung Galaxy S3:a, mutta olen kuullut, että ei ole kovinkaan kestävä. Tuo LG vaikuttaa aika samanlaiselta kuin S3, Android 4.0, 8MP kamera yms. Mielipiteitä kaipaisin, kumman ostaisit itse, jos pitäisi päättää.
Itsehän ostaisin Galaxy Nexuksen
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by tuhoojabotti »

Combatti wrote:Aluksi ajattelin Samsung Galaxy S3:a, mutta olen kuullut, että ei ole kovinkaan kestävä. Tuo LG vaikuttaa aika samanlaiselta kuin S3, Android 4.0, 8MP kamera yms. Mielipiteitä kaipaisin, kumman ostaisit itse, jos pitäisi päättää.
Itse omistan Galaxy S2 ja olen kokeillut S3 (kaveri omistaa), ja voin sanoa, että säästä rahaa ja osta S2. S2 on ollut todella kestävä, vaikkakin täytyy myöntää, että pidän aika hyvää huolta tavaroistani. S3:ssa ei ole niin paljon uutta, että tekisi mieli S2 päivittää, paitsi tietenkin käyttöjärjestelmä. Olen käyttänyt uusinta Jelly Beaniä jo monta viikkoa custom romilla, kun kaveri käyttää vieläkin jäätelöleipää odottaen päivitystä. Muista puhelimista en osaa sanoa. Siis S3 ei suinkaan ole huono, mutta S2:seen verrattuna ei tuo paljoa lisäarvoa. Ja kuten esa94 mainitsi, itsekin pohdin seuraavaksi Nexus-tuotteen ostamista, koska niihin tulee ohjelmistopäivitykset nopeiten.
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by legend »

Combatti wrote:Onko muuten kenelläkään kokemuksia LG P880 Optimus 4X HD:n kestävyydestä? Aluksi ajattelin Samsung Galaxy S3:a, mutta olen kuullut, että ei ole kovinkaan kestävä. Tuo LG vaikuttaa aika samanlaiselta kuin S3, Android 4.0, 8MP kamera yms. Mielipiteitä kaipaisin, kumman ostaisit itse, jos pitäisi päättää.
Itselläni on S3. Suosittelen.

Hyvää:
  • Akku on kestävä älypuhelimeksi.
    • 3-4 päivää käyttämättä.
      2 päivää, kun käyttää melko aktiviisesti.
      1 päivä todella aktiivisesti käyttämällä.
    Akku on noin 50% kestävempi kuin iphone 4s:sä.
    S3 roottaus on helppoa.
    Touchwiz käyttöjärjestelmä on toimiva ja sulava.
    S3:n HRD kuvauksella saa ihmeen hyvää jälkeä niin myös muillakin android puhelimilla.
    Näyttö menee helposti rikki, mutta ei naarmuunnu helposti.
    • -> Avaimia voi pitää huolletta samassa taskussa kuin puhelinta.
    S2:lla jotkut sovellukset eivät pyöri kunnolla, mutta S3:ssa tehoja riittää.
Huonoa:
  • Puhelin tuntuu kädessä halvalta ja näyttää melko halvalta.
    Puhelin on ohut ja liukas. Tuntuu siltä, että se tippuu kädestä pois.
    Puhelimessa olevat S-voice ja vastaavat roskat ovat täyttä pas***.
    Kaiutin ei ole kovin voimakas.
    Näyttöä ei saa yli kirkkaalle, joka olisi mukava kun aurinko paistaa...
EDIT:

Korjattu...
Tosin, puhelin on kallis...

Last edited by legend on Tue Sep 18, 2012 9:29 pm, edited 5 times in total.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by esa94 »

legend wrote:Touchwizard käyttöjärjestelmä on toimiva ja sulava.
>touchwiz
Et selvästikään ole ikinä perehtynyt oikeaan Holoon
tuhoojabotti
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
Location: Suomi, Finland
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by tuhoojabotti »

legend wrote:Touchwiz käyttöjärjestelmä on toimiva ja sulava.
Touchwiz on käyttöliittymä / shelli, ei suinkaan käyttöjärjestelmä.
legend wrote:S3:n HRD kuvauksella saa ihmeen hyvää jälkeä niin myös muillakin android puhelimilla.
Tarkoitat varmaan HDR-kuvausta?
legend wrote:Näyttö menee helposti rikki, mutta ei naarmuunnu helposti.
-> Avaimia voi pitää huolletta samassa taskussa kuin puhelinta.
Itse olen pudottanut S2:seni muutaman kerran, aika korkealtakin, eikä se ole hajonnut. Silti pidän sitä keinonahkaisessa suojassa, kun kuljetan sitä taskussa.
legend wrote:S2:lla jotkut sovellukset eivät pyöri kunnolla, mutta S3:ssa tehoja riittää.
Mitäs esimerkkejä sinulla on? Itselleni ei ole tullut vastaan mitään appsia, joka ei toimaisi S2:ssa. S2 on kuitenkin vielä esimerkiksi Quadrant-testin kärkikastissa.
legend wrote:Puhelimessa olevat S-voice ja vastaavat roskat ovat täyttä pas***.
Jos oikein olen ymmärtänyt, S-voice poistuu piakkoin saapuvassa Jelly Bean -päivityksessä, ja tilalle tulee Google Voice Search (sekä Google Now -toiminto). Jos olet kerta rootannut kännykkäsi, niin mikset poista niitä pas**ja?

Pahoittelen, että pidän puhelimestani. :P
Imagedev.tuhoojabotti.com — “Programmer (noun): An organism that turns caffeine into code.”
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by legend »

tuhoojabotti wrote:....
Puolustut hienosti puhelintasi puuttumalla toisten virheisiin :roll:
Kumpa jaksaisit vielä huomauttaa virkerakenteestani.

Esimerkiksi Dead tricker -peli maksimi grafiikoilla ei kuulema toimi pätkimättä.
Ja miksi poistaisin S-voicen, vaikka se on täyttä pas***. Sen takaisin saaminen on hankalaa nykyään.

TeachRadar vertailu S2 vs S3
Post Reply