Yhteistyökumppani, ehkä?

Voit pyytää apua ohjelmointiongelmiin täältä.
User avatar
Herne
Newcomer
Posts: 7
Joined: Mon Aug 20, 2012 5:03 pm

Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Herne »

Öhm... Hei kaikille? Vähän ujostuttaa olla täällä ja kirjoittaa tätä topicia, koska täällä pyörittyäni aloin tuntea itseni hyvin, hyyyvin typeräksi. Olen kovasti yrittänyt opiskella koodaamista, en tosin mitään vaikeaa vaan kaikista helpointa pelikoodausta jota olen löytänyt... Mutta helpoinkin tuntuu olevan liian vaikeaa minulle. Valitettavasti. ):

En ole lakannut yrittämästä ja idea aiheeseen perehtymiseen on tullut pikkusiskoltani sekä hamsteriltani. Niinpä niin, luultavasti minusta saadaan aika epämääräinen kuva, mutta ei voi mitään.. ^^' Niin, siis, minulla on oma hamsteri, mutta pikkusiskollani ei. Hänellä ei ole mahdollisuutta saada omaa. Tietysti pikkusiskoni myös kaipaisi vähän aktiivisempaa eläintä, mutta on silti niin hamsterirakas, että tahtoisi kovasti oman. Siksipä päätin yrittää luoda hänelle jonkinlaisen suhteellisen yksinkertaisen virtuaalihamsterin, mutten millään osaa, vaikka olen aina sopivan tilaisuuden tullen yrittänyt netistä onkia informaatiota. Tiedän, että netissä on olemassa tämän kaltaisia virtuaalihamstereita, mutta ne ovat liian yksinkertaisia, eivätkä siksi jaksa kiinnostaa siskoani kovinkaan kauaa.
^ Tässä siis ongelmani. Hingun myös itse piirtämään kyseistä peliä, mutta projekti pysähtyy väkisinkin ongelmaan, etten saa piirtämiäni kuvia liikkeelle. Peliin toivoisin sisustusmahdollisuutta sekä ruoka- ja juoma-astian täyttötoimintoa. Myös esim. jonkinlainen näyttely/agility olisi hauska lisä. Onko unelmani liian suuri, etenkin täysin kokemattomalle nuorelle likalle? .__.

Pelin luominen ei ole ehdottoman tärkeää minulle, mutta harmittaapa silti osaamattomuuteni. Olisin kovin kiitollinen, jos joku osaisi hiukan neuvoa aloituksen kanssa (jotenkin vähän... selkokielisemmin? en taida olla mikään penaalin terävin kynä...) tai peräti tarjoutua yhteistyökumppaniksi, joka voisi hoitaa koodailua puolestani... Kiitos sekä anteeksi häiriö, lupaan myös poistua foorumilta mitä pikimmiten, mikäli en opi "talon tavoille" tai olen muuten haitaksi. (:
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by esa94 »

Pöp, ollaanpas sitä kaunopuheisia tänään. Harvemmin törmää näin harkittuihin (ja muodollisiin) viesteihin

Olisiko kyseessä siis eräänlainen Tamagotchi-henkinen virtuaalilemmikki? Muistaakseni joitain kyseisen oloisia (parodioita) on jo ihan näillä foorumeillakin.
User avatar
Ilmuri
Developer
Developer
Posts: 277
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm
Location: \o

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Ilmuri »

Suurin osa foorumilaisista ei taida tuntea hamstereita tai olemassaolevia virtuaalihamstereita. Mitä käyttäjä tässä pelissä sitten tarkalleen tekisi, ja miten hamsterin tulisi pystyä käyttäytymään?
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
User avatar
Herne
Newcomer
Posts: 7
Joined: Mon Aug 20, 2012 5:03 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Herne »

esa94, siinäpä se... Katsos kun jännitti niin pirusti niin tuli kirjotettua tuotakin viestiä vähintään se puoli tuntia. O.o Ei mitään järkeä.
Ja juu, jotakin sen tapaista, mutta toiveena olisi nimenomaan hamsteri...

Ilmuri, kiitos kysymyksestä. (: En olettanut tai oleta vieläkään, että täällä pyörisi ainoastaan hamsteriharrastajia... Siksipä toivoisin nimenomaan yhteistyökumppania, koska itse olen jokseenkin aiheeseen perehtynyt. : D
Niin, siis, idea olisi siltä osin ainakin yksinkertainen, ettei hamsterin tarvitsisi juurikaan muuta kuin pyöriskellä ympäri asuntoa, juosta juoksupyörässä, käydä mökissään, syödä ja juoda. Onkohan aika paljon vaadittu, kun en yhtään tiedä kuinka hankalaa sellanen tulisi olemaan? o:
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by axu »

Peli on huomattavasti helpompi toteuttaa, kun tietää tarkalleen, minkälainen siitä tulee. Eli suunnittele melko yksityiskohtaisesti ja jaa kehitys osiin. Esimerkiksi ensimmäinen askel voisi olla saada se hamsu taapertamaan edestakaisin lattialla. Sitten laatia mahdollisuus sisustamiselle eli erinäisten esineiden asettamiselle ruudulle (myös tilanteen tallentaminen tulee tässä vaiheessa oleellisemmaksi). Seuraavaksi voisi jo miettiä miten saada lemmikin nälkä nousemaan ja ruoka-astian täyttäminen. Siinä vaiheessa on jo yksinkertainen virtuaalihamsteri toiminnassa ;)
Vaikka ohjelmointiosuus näyttää monimutkaiselta, yksi askel kerrallaan se on aika helppoa, ja kysymyksiä saa aina tehdä.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Jonez »

Helpoiten pääset liikkelle jos vain avaat coolbasicin ja rupeat väkisin koodaamaan. Voithan tietenkin aloittaa yksityiskohtaisella suunnittelulla, mutta jotenkin tuntuu ettei siitä oikein tule mitään ilman riittävää ohjelmointikokemusta. Ensinnäkin suunnitelmien tekninen toteutus jää nolliin kun ei tiedä miten asiat tehdään, ja toisekseen etukäteen suunnittelulla on se vaara että rupeaa liian kunnianhimoiseksi. Parempi vain ruveta koodaamaan, aloittaen esim. hamsterin liikkumisesta. Kun törmäät ongelmiin, yritä etsiä manuaalista apua, ja kysy foorumeilta. On paljon helpompi auttaa kun kysymykset liittyvät tiettyyn ohjelmointiongelmaan.

Ylhäältä kuvattu hamsteri-tamagotchi on helpompi vaihtoehto kuin sivulta kuvattu, mutta sivulta kuvattu olisi varmaan tyylikkäämpi. Siihen saat aloitusapua oppituntien painovoima-esimerkistä.

Voithan aina myös kysellä vaikka irkissä, voit jopa saada nopeammin apua.

Tamagotchissa yleensä perusmekaniikka toimii niin, että tietyt muuttujat, kuten kylläisyys, virkeys ja onnellisuus tippuvat hiljalleen, ja niitä saa nostettua ruokkimalla, nukuttamalla ja leikkimällä tamagotchin kanssa. Graafisessa tamagotchissa, kuten hamsterissa, mukaan astuu tekoäly, joka onkin paljon hankalampi asia.

Sanoisin että tässä tapauksessa (helpoimpana) perusideana kartta koostuu waypointeista, joita pitkin hamsteri liikkuu riippuen siitä mitä se haluaa tehdä.
Esim:

1. Hamsterin perusmuuttujat (kylläisyys jne.) tippuvat jatkuvasti tietyllä nopeudella.
2. Kun muuttuja menee tietyn rajan ali, hamsteri haluaa korjata asian.
3. Hamsteri etsii reitin waypointteja pitkin siihen osaa terraariota, missä vian voi korjata. Esim. ruoka-astia.
4. Hamsteri liikkuu sinne
5. Käyttäjällä on mahdollisuus sitten muokata terraariota, lisätä ruokaa jne.
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 5:43 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Dimple »

Välivaiheena vielä ennen waypoint-toteutusta voi ensin antaa hamsterin vaan kävellä esineiden läpi, jolloin hamsteri voi vaan ottaa suunnan suoraan kohti esim. ruokakuppia. Waypoint-systeemin toteuttaminen saattaa aloittelijalle tuntua aluksi hankalalta.
User avatar
Herne
Newcomer
Posts: 7
Joined: Mon Aug 20, 2012 5:03 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Herne »

Huh! Kiitos kommenteista, jostain syystä tämä heti tuntui paljon helpommalta ratkaista ja ajatus ei tunnukaan ihan niin mahdottomalta :3 Varmasti tulen anelemaan apua vielä jossakin välissä...
Taisin ihan turhaan jännittää tänne kirjottamista, kun olikin ihan mukavaa porukkaa eikä kukaan edes purrut mua... ^^'
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Awaclus »

Herne wrote:Huh! Kiitos kommenteista, jostain syystä tämä heti tuntui paljon helpommalta ratkaista ja ajatus ei tunnukaan ihan niin mahdottomalta :3 Varmasti tulen anelemaan apua vielä jossakin välissä...
Taisin ihan turhaan jännittää tänne kirjottamista, kun olikin ihan mukavaa porukkaa eikä kukaan edes purrut mua... ^^'
Tämä ei ole niin iso yhteisö, että kenenkään tekisi mieli heti kättelyssä käännyttää ovelta pois ketään, joka nyt ei aivan täysin kompuroiden kirjoita. :D

Tervetuloa foorumeille.
User avatar
Herne
Newcomer
Posts: 7
Joined: Mon Aug 20, 2012 5:03 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Herne »

Chaosworm wrote:
Herne wrote:Huh! Kiitos kommenteista, jostain syystä tämä heti tuntui paljon helpommalta ratkaista ja ajatus ei tunnukaan ihan niin mahdottomalta :3 Varmasti tulen anelemaan apua vielä jossakin välissä...
Taisin ihan turhaan jännittää tänne kirjottamista, kun olikin ihan mukavaa porukkaa eikä kukaan edes purrut mua... ^^'
Tämä ei ole niin iso yhteisö, että kenenkään tekisi mieli heti kättelyssä käännyttää ovelta pois ketään, joka nyt ei aivan täysin kompuroiden kirjoita. :D

Tervetuloa foorumeille.
Kiitos todella paljon, jotenkin helpottunut fiilis vaikken tajuakaan, miksi tämä nyt tuntui näin vaikealta vaikken yleensä jännitä tällasia tilanteita... o.o
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by naputtelija »

Herne wrote:
Chaosworm wrote:
Herne wrote:Huh! Kiitos kommenteista, jostain syystä tämä heti tuntui paljon helpommalta ratkaista ja ajatus ei tunnukaan ihan niin mahdottomalta :3 Varmasti tulen anelemaan apua vielä jossakin välissä...
Taisin ihan turhaan jännittää tänne kirjottamista, kun olikin ihan mukavaa porukkaa eikä kukaan edes purrut mua... ^^'
Tämä ei ole niin iso yhteisö, että kenenkään tekisi mieli heti kättelyssä käännyttää ovelta pois ketään, joka nyt ei aivan täysin kompuroiden kirjoita. :D

Tervetuloa foorumeille.
Kiitos todella paljon, jotenkin helpottunut fiilis vaikken tajuakaan, miksi tämä nyt tuntui näin vaikealta vaikken yleensä jännitä tällasia tilanteita... o.o
Johtunee siitä, että kirjoittelet foorumeille, jossa on keskimääräistä fiksumpaa porukkaa (nörttifoorumeille) ja pelkäsit ettet sovi joukkoon/et ole tarpeeksi fiksu. Tervetuloa joukkoon, täällä ei harrasteta syrjintää!
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
Herne
Newcomer
Posts: 7
Joined: Mon Aug 20, 2012 5:03 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Herne »

naputtelija wrote: Johtunee siitä, että kirjoittelet foorumeille, jossa on keskimääräistä fiksumpaa porukkaa (nörttifoorumeille) ja pelkäsit ettet sovi joukkoon/et ole tarpeeksi fiksu. Tervetuloa joukkoon, täällä ei harrasteta syrjintää!
Saatatpa varsin hyvin olla oikeassa! Kieltämättä sitä vähän mietinkin, että katsotaanko mua aivan kieroon kun olen tällainen "tavis" ja, no, valehtelematta "tyypilliseksi blondiksikin" sanottu... Joten kiitos sullekin, alan oikeastaan melkein katumaan että lupasin poistua paikalta mikäli en ala tajuamaan koodauksesta jotakin, koska on hyvin todennäköistä etten tule tajuamaan juurikaan mitään ^^'
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by esa94 »

naputtelija wrote:Johtunee siitä, että kirjoittelet foorumeille, jossa on keskimääräistä fiksumpaa porukkaa (nörttifoorumeille) ja pelkäsit ettet sovi joukkoon/et ole tarpeeksi fiksu. Tervetuloa joukkoon, täällä ei harrasteta syrjintää!
Korjaanpas tätä vähän.

Ensinnäkin, [citation needed] keskimääräistä fiksummalle. Aika tyhmää jengiähän me kaikki ollaan, eniten semmoset jotka toisin luulevat.
Toisekseen, kyllä täällä harrastetaan syrjintää. Mutta ihan huvin ja harrastuksen vuoksi eikä täysin syyttä koskaan.
EDIT:

Kaikkien mielestä mä oon myöski trolli mut en oo mitenkään paha ihminen. Ja jos oon nii kyl Pettis viimestään muistuttaa.

Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Feuer »

Ohjelmoijien fiksuus perustuu mielestäni lähinnä siihen, että he tajuavat myöntää itselleen olevansa melkoisia palikoita. Se on haastavaa monille, mutta joukossamme toivottavasti harvalle.

Kaikki muu älykkyyden hokeminen on vain itsetunnon pönkitystä.

Miksi filosofiatopicin on annettu tippua?
EDIT:

Hemmetti tuota vanhaan paikkaan osoittanutta avataria :roll: Miksi heitin sen omalle palvelimelle, jos en koskaan päivittänyt sen sijaintia minnekään?

Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by naputtelija »

Pitihän se arvata että heti täytyy tulla joku joka sotkee positiivisetkin kommentit. Itse olen viime aikoina ollut erittäin harmissani siitä, miten foorumeilla on aina jatkuva tarve korjata toisten sanomisia riippumatta siitä mitä ne sisältävät. Minä ainakin olen viime aikoina yrittänyt omalta osaltani pitää foorumeita mahdollisimman siisteinä. Siihen kuuluu myös sen asian myöntäminen, että olen kyllä menneinä aikoina tehnyt virheitä. Mm. Presidenttitopikissani esiintyneet kommenttini ovat kyllä jotkut rasistisia, Sen myönnän. Näyttää harmi kyllä siltä, ettei internetissä kukaan voi olla oikeassa.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by MrMonday »

Hienosti pysyy aiheessa tämä keskustelu :D Mutta mutta, voisin tässä yrittää viikonlopun aikana koodailla jotain pientä ja yksinkertaista esimerkkiä, että miten pääsisit alkuun hamseteri-pelissäsi. Eli en siis koodaa peliä puolestasi, vaan jotain lyhyttä koodia, mistä voit opetella ohjelmien toiminta periaatteen (<Lieneekö yhdyssana?) Mutta postailen tänne, jahka saan jotain valmiiksi, ja onhan meillä monia muitakin päteviä koodareita täällä, jotka varmaan osaisivat näyttää mallia :) Ja tervetuloa foorumeille, mukava saada uutta porukkaa tännekkin :)

ps. tuosta älykkyydestä ei ainakaan itselläni ole varaa puhua mitään :P
User avatar
Herne
Newcomer
Posts: 7
Joined: Mon Aug 20, 2012 5:03 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Herne »

Huh, mites täällä nyt tällaiseksi meni keskustelu o.o
Ainakin ensivaikutelma kaikista on kuitenkin se, että fiksua porukkaa tosiaan, eli olitte tai ette, mua tais/taitaa silti jännittää siks että minä pidän teitä kaikkia itseäni huomattavasti fiksumpina. (:

Filosofiatopic? Kuulostaa varsin mainiolta... :3

MrMonday, kiitos paljon! Kuulostaa lupaavalta, ja totta se ainakin mun kohdalla on että opin kyllä esimerkin kautta ehkä parhaiten, en niinkään itse oppimalla täysin ilman apua, satun olemaan hippusen verran liian epävarma itsestäni kyetäkseni mihinkään sellaiseen ^^'
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by naputtelija »

Minusta ohjelmointi on varsin helppoa, kunhan pitää mielessä sen, että tietokone tekee kaiken loogisesti ja järjestyksessä. Kun päähän iskostaa sellaisen idean, että tietyn käskyn jälkeen tapahtuu toinen käsky ja niin edelleen... Kannattaa opetella IF-rakenne ensin, se on aika helppo ja kun sen oppii, tulee sellainen fiilis, että aijaa, näinhän tämä toimii. Sitten voi siirtyä vähän haastavampiin juttuihin, kuten kokoelman luontiin Type-komennoilla. Onnea vaan opetteluun, äläkä lannistu.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
User avatar
Jonez
Devoted Member
Posts: 575
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:37 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Jonez »

Täällä on paljon keskustelua siitä miten hieno paikka tämä on jne., mutta mites on sen koodin laita? Oletko vielä päässyt ohjelmoimaan, vai odotatko että saat täältä enemmän apua?

Suosittelen käymään ainakin läpi ne oppitunnit (paina f8). Ohjelmoinnista ei tule mitään jos ei itse jaksa yrittää. Jos sen sijaan olet jo aloittanut koodauksen, älä pelkää kysyä täältä kun tulee ongelmia vastaan.

Tein nopean esimerkin siitä miten muuttujaa voi muuttaa tietyn ajanjakson aikana, esim. joka sekunti, kuten tässä ohjelmassa. Tämä on aika tarvittava ominaisuus missä vain tamagotchissa.

Code: Select all

Const MAX_KYLLAISYYS = 100 //Const luo vakiomuuttujan, tässä nimellä MAX_KYLLAISYYS. Vakiomuuttuja pitää sisällään
                            //sen arvon mikä siihen asetetaan (tässä 100), eikä sitä enää voi muuttaa muualla koodissa.
                            //Sen hyöty on siinä, että nyt muualla koodissa, sen sijaan että minun pitäisi muistaa arvo
                            //että mikä maksimikylläisyys on (100), voin kirjoittaa jokaiseen kohtaan missä sitä tarvitsen
                            //MAX_KYLLAISYYS, joka ajaa saman asian. Tässä koodissa MAX_KYLLAISYYS on aika turha koska
                            //sitä käytetään vain kerran, mutta kun koodi kasvaa ja sen käyttö yleistyy, tulee siitä
                            //hyödyllinen.

kyllaisyys = MAX_KYLLAISYYS //alustetaan kyllaisyys täysiin. Nyt kylläisyys = 100, koska MAX_KYLLAISYYS = 100.


Repeat
    
    //Timer() kasvaa joka sekunti tuhannella. Eli Timer() pitää sisällään ajan kuinka kauan tietokone on
    //ollut päällä millisekunneissa. Timer()-funktion avulla voi laskea ajanjaksoja millisekunnin (tuhannesosasekuntin)
    //tarkkuudella. Ks. kommentti 1, ajastin.
    If Timer() -  kyllaisyysAjastin > 1000 Then
        kyllaisyys - 1 //Kylläisyyttä tiputetaan joka sekunti
        
        kyllaisyysAjastin = Timer()
    EndIf
    
    //Jos käyttäjä painaa enteriä (CbKeyReturn), lisätään muuttujaan "kyllaisyys" 5
    If KeyHit(CbKeyReturn) Then
        kyllaisyys = kyllaisyys + 5
    EndIf
    
    //Kylläisyys tulostetaan ruudulle
    Text 20, 20, "Kylläisyys: " + kyllaisyys
    Text 20, 40, "Paina enteriä ruokkiaksesi"
    
    DrawScreen
Forever

REMSTART //Kaikki REMSTARTin ja REMENDin väliin kirjoitettava teksti ei ole koodia, vaan normaalia tekstiä.

    //Kommentti 1. Ajastin
    If Timer() - jokuAika > MITATTAVA_AJANJAKSO Then
        //Tällainen koodinpätkä suorittaa ehtolauseen, eli sen osan koodia jossa tämä kommentti on, sen ajan
        //välein mitä MITATTAVA_AJANJAKSO on. Tässä esim. muuttujaa nimeltä "muuttuja" kasvatetaan yhdellä joka
        //MITATTAVA_AJANJAKSO. Jos MITATTAVA_AJANJAKSO = 1000, muuttujaa kasvatetaan joka sekunti. Jos k.o. muuttuja
        //on 10000, muuttujaa kasvatetaan joka kymmenes sekunti jne.
        muuttuja + 1
        jokuAika = Timer()
    EndIf
REMEND
Edit. ja siitä fiksuudesta, olemme (osa) ehkä sinua vanhempia ja varmasti kokeneempia koodauksessa, joten tiedämme paljon asioita mitä sinä et tiedä. Emme kuitenkaan välttämättä ole älykkäämpiä, se on eri asia. Olemme kuitenkin jokainen olleet samalla tasolla kuin sinä (koodauksen kannalta), joten turha ujostella niiden kysymysten kanssa :)
-Vuoden 2008 aloittelijan ystävä -palkinnon voittaja-
Image <- protestipelikilpailun voittaja.
Space War
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Yhteistyökumppani, ehkä?

Post by Awaclus »

naputtelija wrote:Pitihän se arvata että heti täytyy tulla joku joka sotkee positiivisetkin kommentit. Itse olen viime aikoina ollut erittäin harmissani siitä, miten foorumeilla on aina jatkuva tarve korjata toisten sanomisia riippumatta siitä mitä ne sisältävät.
Minä taas olen erittäin iloinen siitä, että foorumeilla uskalletaan antaa toisille rakentavaa kritiikkiä. Harmi, ettei kaikkien ole kovin helppo ottaa sitä vastaan.
Post Reply