Offtopic (I/2012)

Muu yhteisön välinen keskustelu.
mikeful
Moderator
Moderator
Posts: 523
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:36 pm
Location: Vaasa, Finalnd
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by mikeful »

Heiii. Pystyisittekö elämään keskenänne asiallisesti vai pitää asiaan puuttua? :3
Pelejä: Pelasta puhe, Grinder
Muuta: Blogi, Twitter
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

mikeful wrote:Heiii. Pysyisittekö elämään keskenänne asiallisesti vai pitää asiaan puuttua? :3
Ei kai kukaan tässä nyt asiattomuuksiin ole mennyt. Minä en ainakaan ole sitä niin kokenut.
User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by esa94 »

TL;DR himokkaita nörttejä paitsi CW

Nyt kenenkään ei tarvitse lukea keskustelua
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: Offtopic (I/2012)

Post by naputtelija »

Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

naputtelija wrote:Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
Magic: the Gatheringiin enemmän kuin opiskeluun aikaa käyttäen. Toisin sanoen siis erittäin hyvin.
User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Konstaduck »

naputtelija wrote:Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
... Vaikka en vielä lukiossa opiskele, opin aivan tarpeeksi asioita yläasteella. Toisinsanoen 7 luokka pärähti tänään käyntiin :)
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by legend »

naputtelija wrote:Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
Enää 187 päivää peruskoulua :)
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Frozen »

naputtelija wrote:Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
Lukion toinen luokka sai kivan potkustartin ja ensimmäiset hyppytunnit tulevat vasta viimmeisessä jaksossa :| (ja satun siis opiskelemaan lukiossa, jossa on kuuden jakson järjestelmä)
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
Feuer
Devoted Member
Posts: 520
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:13 am
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Feuer »

naputtelija wrote:Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
Mikä lähtenyt käyntiin? :?

Njoo, 27.8 ilmeisesti alkaa iltalukiossa pitkä matikka ja saksa, saas nähdä mitä ottaa - vai ottaakko mitään - tuleviin jaksoihin. Päivät taas menevät ohjelmointiuraa luodessa :P
Asus P8P67 LE/Intel Core i5 2500K/ GTX560/ 8GT RAM/750GT HDDt + 120GT SSD + 13" Macbook Pro
Blogi - Peräpohjola - MERPG
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

Frozen wrote:
naputtelija wrote:Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
Lukion toinen luokka sai kivan potkustartin ja ensimmäiset hyppytunnit tulevat vasta viimmeisessä jaksossa :| (ja satun siis opiskelemaan lukiossa, jossa on kuuden jakson järjestelmä)
Ei hyppytunteja -> lyhyempi koulupäivä. Minä ainakin mieluummin olen kotona kuin koulussa viettämässä vapaa-aikaani.
MrMonday
Advanced Member
Posts: 378
Joined: Fri Oct 10, 2008 2:35 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by MrMonday »

Itsekkin sain itseni vihdoin koulun penkille, mitä tullut välteltyä erinäisistä elämäntilanteista johtuen, mutta sitten kyllästyin hanttihommiin ja kaikkeen siihen päämäärättömyyteen. Nyt koulu lähtenyt hyvin käyntiin, ja huomenna taas enemmän kuin innolla kouluun :D Hetken se kesti oppia, että itsensä takia siellä koulussa käydään :) Eli naputtelijan kysymykseen vastaten; kiitos hyvin!
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Frozen »

Chaosworm wrote:
Frozen wrote:
naputtelija wrote:Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
Lukion toinen luokka sai kivan potkustartin ja ensimmäiset hyppytunnit tulevat vasta viimmeisessä jaksossa :| (ja satun siis opiskelemaan lukiossa, jossa on kuuden jakson järjestelmä)
Ei hyppytunteja -> lyhyempi koulupäivä. Minä ainakin mieluummin olen kotona kuin koulussa viettämässä vapaa-aikaani.
Tarkoitin, että minulla on koko syksyn ajan 36 viikkotuntia joka jakso. 4:ssä ja 5:ssä jaksossa taas on 34 viikkotuntia. 6:ssa jaksossa taas on 28 viikkotuntia.
Eli siis ei hyppytunteja -> 7 tuntia joka päivä
Tosin todennäköisesti tulen karsimaan osan kursseista pois.
Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Timblex »

Minullakin sitten alkoi se 7. luokka.
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by valscion »

naputtelija wrote:Mitenkäs on porukoilla koulut lähteneet käyntiin?
Odotellaan sinne syyskuun kolmanteen asti niin voin vastailla. Ei nuo opiskelut Aalto-yliopistolla sitä ennen ala :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
Sami The Great
Advanced Member
Posts: 485
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:15 pm
Contact:

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Sami The Great »

Odottelenkin tässä jo, että koulut alkaa. Reilut kaksi viikkoa vielä pitäisi jaksaa odottaa :D Kiva taas pitkästä aikaa aloittaa opiskelut, kun lukiostakin on jo kaksi vuotta aikaa.
http://www.rockodilegames.com
CoolBasickin käyttäjä vuodesta 2004.
User avatar
Combatti
Active Member
Posts: 101
Joined: Fri Jun 29, 2012 6:23 pm
Location: Kuhmo

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Combatti »

Ihan kivasti on juu lähtenyt koulu starttiin. Mua muute on täs parin päivän aikana mietityttäny ett, kumpi on tietoteknisesti ajateltuna tehokkaampi? Ihminen vai tietokone? Mielipiteitä asioista?
~Yhteiskuntaan kyllästynyt koodari.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Latexi95 »

Combatti wrote:Ihan kivasti on juu lähtenyt koulu starttiin. Mua muute on täs parin päivän aikana mietityttäny ett, kumpi on tietoteknisesti ajateltuna tehokkaampi? Ihminen vai tietokone? Mielipiteitä asioista?
Riippuu ongelmasta. Raa'assa lukujen laskennassa tietokone (riippuu tietokoneesta ja ihmisestä) voittaa (olettaen että raakadata on helposti saatavilla), mutta elämän tarkoituksen pohdinnassa ihminen lienee tehokkaampi.
User avatar
Combatti
Active Member
Posts: 101
Joined: Fri Jun 29, 2012 6:23 pm
Location: Kuhmo

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Combatti »

Minä olen ajatellut, että ihminen tekee taustalla paljon vaativimpiakin prosesseja. Tietokoneethan eivät joudu samalla ajattelemaan jotain muuta, niinkuin ihmiset helposti sortuvat tekemään. Ihmistähän rasitetaan kokoajan, toisin, kuin tietokone on joskus täysin vapaana.
~Yhteiskuntaan kyllästynyt koodari.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Latexi95 »

Combatti wrote:Minä olen ajatellut, että ihminen tekee taustalla paljon vaativimpiakin prosesseja. Tietokoneethan eivät joudu samalla ajattelemaan jotain muuta, niinkuin ihmiset helposti sortuvat tekemään. Ihmistähän rasitetaan kokoajan, toisin, kuin tietokone on joskus täysin vapaana.
Totta. Ihmisen aivothan tekevät paljon muutakin ilman että ihminen sitä itse tajuaa. Ajattelin lähinnä tilannetta jossa ihminen ja kone joutuisivat tekemään samaa tehtävää.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: Offtopic (I/2012)

Post by Awaclus »

Latexi95 wrote:
Combatti wrote:Minä olen ajatellut, että ihminen tekee taustalla paljon vaativimpiakin prosesseja. Tietokoneethan eivät joudu samalla ajattelemaan jotain muuta, niinkuin ihmiset helposti sortuvat tekemään. Ihmistähän rasitetaan kokoajan, toisin, kuin tietokone on joskus täysin vapaana.
Totta. Ihmisen aivothan tekevät paljon muutakin ilman että ihminen sitä itse tajuaa. Ajattelin lähinnä tilannetta jossa ihminen ja kone joutuisivat tekemään samaa tehtävää.
>Viestit: 999
Ebin get :D . Onnea sitten seuraavan viestin jälkeen guru-statuksesta.

Minun mielestäni se, että ihmisen aivot tekevät montaa asiaa yhtäaikaisesti ei riitä korvaamaan sitä puhdasta tehokkuutta matemaattisen laskutoimituksen ratkaisemisessa, joka tietokoneella on mahdollista olla.
Post Reply