cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Tjoop. Transformaatiofunktiot ovat hyvinkin keskeneräisiä ja tosiaan niitä ei tällä hetkellä voi yhdistellä. Jossain vaiheessa muutan ne toimimaan niin, että jokaiselle transformaatiolle annetaan edellinen transformaatio-ID, jolloin se yhdistetään edellisen kanssa. Eli aina aluksi pitäisi kutsua cbeTransformReset()-funktiota, jolta saisi identity-transformaation eli sen, jossa ei ole mitään transformaatioita. Sitten voisi yhdistellä eri transformaatioita haluamallaan tavalla ja lopulta pitäisi kutsua uutta funktiota, cbeUseTransform(), joka asettaisi valmiin transformaation päälle.
En tiedä vielä kuitenkaan että miten pystymme säätäämään, että miten omat transformaatiot toimivat esimerkiksi DrawToWorldin kanssa. DrawToWorld ja muutkin maailmankoordinaatteihin piirrettävät jutut käyttävät omia transformaatioitaan ja kytkevät pois päältä erikoisfunktioilla määritellyt transformaatiot.
Ehkä parempi olisi vain kokonaan poistaa nuo erikoisfunktiot transformaatioiden käsittelyyn. En oikein tiedä että onko niistä loppujen lopuksi kenellekään mitään hyötyä
En tiedä vielä kuitenkaan että miten pystymme säätäämään, että miten omat transformaatiot toimivat esimerkiksi DrawToWorldin kanssa. DrawToWorld ja muutkin maailmankoordinaatteihin piirrettävät jutut käyttävät omia transformaatioitaan ja kytkevät pois päältä erikoisfunktioilla määritellyt transformaatiot.
Ehkä parempi olisi vain kokonaan poistaa nuo erikoisfunktiot transformaatioiden käsittelyyn. En oikein tiedä että onko niistä loppujen lopuksi kenellekään mitään hyötyä
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Itselle on paljonkin. Tykkään kuitenkin enemmän kuvien kanssa temppuilla, kuin objektien, niin käyttöä löytyy. Tuolla cbeTransformScale -funktiolla saa kätevästi doublepixel efektinkin, ja voihan sen avulla "animoidakin" vaikka minkälaista räjähdystä tms., esim paineaaltoja. Eli ei missään nimessä pitäisi olla poistettavia nuo, vaan korjattavia!VesQ wrote:Ehkä parempi olisi vain kokonaan poistaa nuo erikoisfunktiot transformaatioiden käsittelyyn. En oikein tiedä että onko niistä loppujen lopuksi kenellekään mitään hyötyä
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Satuinpa tekemään tämän kyseisen funktion. Pari muuta mukavaa myös mukana.Konstaduck wrote:Hmm, totta. Eihän screenwidth ja -height hyödytä yhtään mitään, jos ei tiedetä, tukeeko näyttä tilaa. Siksi GFXModeExists() on keksitty.
GFXModeExists toimii nyt kuten sen pitääkin.
cbeGetGfxModeCount palauttaa mahdollisten kokoruututilojen määrän.
cbeGetGfxMode( id ) palauttaa merkkijonona näytön tukeman kokoruututilan listasta (muotoa "leveys,korkeus,virkistystaajuus,värisyvyys")
cbeGetBestGfxMode( width, height ) palauttaa tälle kokoruututilalle parhaimman virkistystaajuuden ja värisyvyyden, esimerkiksi 85 ja 32.
Kuva:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Versio 0.4.0 julkaistu!
Lataa alta itsellesi sopivin paketti: cbEnchantedin Windows-versio vaatii, että Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86) on asennettuna koneella.
Windows-paketti sisältää kaksi eri 32-bittistä julkaisuversiota cbEnchantedista:
Lataa alta itsellesi sopivin paketti: cbEnchantedin Windows-versio vaatii, että Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86) on asennettuna koneella.
Windows-paketti sisältää kaksi eri 32-bittistä julkaisuversiota cbEnchantedista:
- testable kansiossa on exet, joiden avulla voit testata jo käännettyjä CB-exe tiedostoja. Käytä komentoriviä ja kutsu kyseistä exeä niin että ensimmäisenä parametrina on testattavan ohjelman exen tiedostopolku TAI tiputa testattava exe cbEnchantedin exe-tiedostoon. Tiedostopolussa ei saa olla välilyöntejä.
- compiler kansiossa on muokatut versiot CBCompiler.exe-tiedostosta, joissa on korvattu wanhan CB:n runtimet cbEnchantedilla. Kun vaihdat tämän CoolBasicin asennuskansiosta löytyvän IDE\CBCompiler.exe tiedoston paikalle, saat heti käännettyä cbEnchanted-ohjelmia.
Muutokset edelliseen versioon:HUOM! Objektien piirto sekä kuvien maailmankoordinaatteihin piirto luultavasti bugaavat, kun piirtokoordinaatit ovat kahden pikselin välissä. Ongelmalta välttyy kun tekee alunperin kuvia, joissa on vähintään yhden pikselin täysin läpinäkyvä reunus. Aiheesta on tehty bugiraportti #119 mutta sitä on todella hankala korjata. Siksi suosittelemme, että teet kaikki maailmankoordinaattehin piirrettäväksi tarkoitetut kuvasi sellaisiksi että niissä on vähintään yhden pikselin täysin läpinäkyvä reunus välttyäksesi tältä bugilta. Animoidussa kuvissa lisäät tietenkin yhden pikselin reunuksen jokaiseen kuvasarjan osaan. Törmäykset voit sitten asettaa ObjectRange komennolla takaisin pikselintarkaksi laittamalla törmäysalueen leveyden ja korkeuden kahta pikseliä pienemmäksi kuin mitä ObjectSizeX() ja ObjectSizeY() palauttavat.
- Bugfix: Hiirten nappuloiden tilaa ei alusteta
- Bugfix: Muistipaloja ei alusteta
- Bugfix: MemblockResize kirjoittaa yli mikäli muistipalaa pienennetään
- Bugfix: SCREEN + cbSizable ei toimi - tämä bugi oli ilmennyt introreleasen ja 0.1.0 välissä
- Bugfix: ObjectSizeX ja Y eivät toimineet kartoille. Kiitokset esa94:lle.
- Parannus: Jos ikkunan luonti Smooth2D:n takia epäonnistuu, anna mahdollisuus palautua.
- Parannus: Törmäyksentunnistus ilman törmäysten käsittelyä
- Parannus: Ylikirjoitustarkistus taulukoihin ja muistipaloihin debug buildeissa
- Toteutettu: Encrypt ja Decrypt
- Toteutettu: PickColor
- Toteutettu: GFXModeExists(). Kiitokset misthemalle.
- Toteutettu: ImagesCollide - ei toimi vielä animoiduille kuville. Kiitokset misthemalle.
- Muutos: cbEnchanted käyttää nyt Allegrosta versiota 5.0.7 (aikaisemmin oli käytössä 5.0.6)
- Muutos: Windows-buildin exet ovat nyt upx-pakattuja ja näin ollen selkeästi pienempiä.
- Muutos: Lähes kaikki erikoisfunktioiden parametrien nimet ja muuttujien sijoitukset alkavat nyt tekstillä cbe. Tämä estää kääntäjän sekoamisen kun parametrien kanssa on olemassa samanniminen globaali tai taulukko. Huom! Tähän julkaisuun jäi kuitenkin vahingossa vielä muutamaan viimeiseen erikoisfunktioon nämä korjaukset tekemättä. Voitte tehdä ne käsin, mikäli em. ongelmat esiintyvät koodissanne.
- Lisäys: Erikoisfunktiot mahdollisten näyttötilojen tarkistamiselle: cbeGetGfxModesCount(), cbeGetGfxMode() ja cbeGetBestGfxMode(). Kiitokset misthemalle.
- Iso jännyys: Mahdollisuus rakentaa DLL:iä, jotka saa suoraan linkitettyä cbEnchantedin sisäiseen toteutukseen! Tästä lisää myöhemmin Latexi95:n käsittelemänä.
- Kokoruututila tiputtaa näytön virkistystaajuuden 60 hertsiin
- Objektien piirto sekä kuvien maailmankoordinaatteihin piirto bugaa, kun piirrettävä kuva on kahden pikselin välissä
- Jos objekti törmää siirtokoordinaateissa, se ei mene oikeaan paikkaan.
- Input jättää näppäinpainalluksia huomioimatta
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Niin siis tässä julkaisussa on uutena isona ominaisuutena on DLL-kirjastojen tekeminen. Päätimme tehdä DLL-kirjastojen tekemisen paljon helpommaksi kuin CB:llä. cbE:n DLL-kirjastot käyttävät samaa tekniikkaa kuin cbE:n sisäänrakennetut custom funktiot. Elikkäs custom funktiot sisältävät kaksi osaa: CB:llä kirjoitettun header tiedoston joka sisältää määrittelyt custom funktiolle ja kertoo kääntäjälle minkälaisia funktioita on olemassa ja samalla sisältää tunnistetiedot runtimea varten ja sitten c++:lla koodattu varsinainen custom funktion koodi jota kutsutaan kun CB:n puolella kutsutaan custom funktiota.
DLL-kirjastojen tapauksessa näiden custom funktioiden c++ koodi sisällytettään dll:ään. cbE:n runtime on mahdollista kääntää kirjastoksi ja se pitää linkata mukaan DLL:ään muiden tarvittavien kirjastojen (allegro 6.0.7, boost) kanssa. DLL:n olettettaan sisältävän extern "C" __delcspec(dllexport) void cbeInitializeLibrary(CBEnchanted *cb) funktio jota kutsutaan kun dll avataan cbE:n custom funktion cbeLoadLibrary:n avulla. cbeInitializeLibraryssä dll:n pitää lisätä sisältämisensä custom funktioiden osoittimet CB:n headeria vastaavien tietojen kanssa. Kaikki custom funktiot ovat muotoa void customFunction(CBEnchanted *cb) ja ne hoitavat parametrien hakemisen pinon avulla samoin kuin palautusarvon palauttamisen (mikä on aina pakollista koska kyseessä on funktio). Varsinaisia custom funktioita ei siis tarvitse määritellä dllexportilla, koska niiden osoittimet annetaan CustomFunctionHandlerille. CBEnchanted luokan avulla päästään käsiksi lähes kaikkiin cbE:n ominaisuuksiin kuten esimerkiksi objekteihin ja kuviin. Esimerkki DLL-kirjastosta löytyy cbE:n githubin repositorystä tests/cbeDLLTest kansiosta.
Toivomme tämän paljon aiempaa DLL-kirjastojen tekoa helpomman tavan tuovan useammille mahdollisuuden laajentaa cb(E):n toiminnallisuutta. Tarkemmat ohjeet koskien kääntämistä ja muutenkin DLL-kirjastojen koodaamista ja tärkeimpien luokkien hyvin pikaiset esittelyt löytyvät täältä. Ongelmien tullessa suosittelemme ottamaan yhteyttä ircissä #cbe @ IRCNet, sieltä saa pyyttämällä tarkan selityksen cbE:n kääntämisestä ja custom funktioden koodaamisesta mikäli jotain jäi epäselväksi.
DLL-kirjastojen tapauksessa näiden custom funktioiden c++ koodi sisällytettään dll:ään. cbE:n runtime on mahdollista kääntää kirjastoksi ja se pitää linkata mukaan DLL:ään muiden tarvittavien kirjastojen (allegro 6.0.7, boost) kanssa. DLL:n olettettaan sisältävän extern "C" __delcspec(dllexport) void cbeInitializeLibrary(CBEnchanted *cb) funktio jota kutsutaan kun dll avataan cbE:n custom funktion cbeLoadLibrary:n avulla. cbeInitializeLibraryssä dll:n pitää lisätä sisältämisensä custom funktioiden osoittimet CB:n headeria vastaavien tietojen kanssa. Kaikki custom funktiot ovat muotoa void customFunction(CBEnchanted *cb) ja ne hoitavat parametrien hakemisen pinon avulla samoin kuin palautusarvon palauttamisen (mikä on aina pakollista koska kyseessä on funktio). Varsinaisia custom funktioita ei siis tarvitse määritellä dllexportilla, koska niiden osoittimet annetaan CustomFunctionHandlerille. CBEnchanted luokan avulla päästään käsiksi lähes kaikkiin cbE:n ominaisuuksiin kuten esimerkiksi objekteihin ja kuviin. Esimerkki DLL-kirjastosta löytyy cbE:n githubin repositorystä tests/cbeDLLTest kansiosta.
Toivomme tämän paljon aiempaa DLL-kirjastojen tekoa helpomman tavan tuovan useammille mahdollisuuden laajentaa cb(E):n toiminnallisuutta. Tarkemmat ohjeet koskien kääntämistä ja muutenkin DLL-kirjastojen koodaamista ja tärkeimpien luokkien hyvin pikaiset esittelyt löytyvät täältä. Ongelmien tullessa suosittelemme ottamaan yhteyttä ircissä #cbe @ IRCNet, sieltä saa pyyttämällä tarkan selityksen cbE:n kääntämisestä ja custom funktioden koodaamisesta mikäli jotain jäi epäselväksi.
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Sitä samaa virhettä tuli silloin ensimmäisillä versioilla, ja sitä samaa virhettä tulee nyt. Kokeillaan testiksi sammuttaa ohjelma vaihteeksi konsolin raksista. Ei kehuttava tulos
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Todennäköisesti tuo johtuu (taas) VC++:n Runtimen puuttumisesta. cbE:n ensimmäinen versio taisi käyttää dynaamista linkkausta sen kanssa mutta myöhemmät käyttivät staattista jolloin runtimea ei tarvittu. Nyt taas on dll-kirjastojen takia palattu dynaamiseen linkkaukseen jolloin runtime tarvitaan niin kuin julkaisuviestissä lukeekin eli asenna tämä: http://www.microsoft.com/en-us/download ... px?id=5555Konstaduck wrote:Sitä samaa virhettä tuli silloin ensimmäisillä versioilla, ja sitä samaa virhettä tulee nyt. Kokeillaan testiksi sammuttaa ohjelma vaihteeksi konsolin raksista. Ei kehuttava tulos
- Konstaduck
- Advanced Member
- Posts: 267
- Joined: Sat Dec 17, 2011 3:09 pm
- Location: Nurmijärvi, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Todennäkösesti tuo ei johdu VC++:n runtimen puutttumisesta. Testasin tämänkin asian. Poistin VC++ runtimen, valitti puuttuvaa dll:ää ja kun asensin sen, pysyi ongelma samana. Tuon kyseisen VC++ runtimen asensin jo silloin ekoilla kerroilla, ja silloin ongelma hävisi.. Nyt ei tunnu häviävän.Latexi95 wrote: Todennäköisesti tuo johtuu (taas) VC++:n Runtimen puuttumisesta.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Minullakin muuten valittaa VC++ runtimen puuttumisesta (hieman myöhässä latailen cbe:n uusinta versiota ):
Voiko tämä johtua siitä, että minulla on käytössä 64-bittinen versio ko. runtimesta? Mutta 32-bittistä ei voi ilmeisesti asentaa poistamatta 64-bittistä:Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.
A newer version of Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable has been detected on the machine.
EDIT:
Mutta tämä ilmenee vain debug-versiolla. Release toimii hyvin?
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Ai niin tietysti. Debug versiota ei enää oikein voi käyttää kun debug versio c-runtimesta ei tule redistributablen mukana. Pitää muuttaa kääntämisasetuksia seuraavan julkaisun yhteydessä, että julkaistava debug versio käännetään myös release version c-runtimellä.axu wrote:Minullakin muuten valittaa VC++ runtimen puuttumisesta (hieman myöhässä latailen cbe:n uusinta versiota ):Voiko tämä johtua siitä, että minulla on käytössä 64-bittinen versio ko. runtimesta? Mutta 32-bittistä ei voi ilmeisesti asentaa poistamatta 64-bittistä:Ohjelma ei voi käynnistyä, koska MSVCP100D.dll puuttuu tietokoneesta. Yritä korjata ongelma asentamalla ohjelma uudelleen.A newer version of Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable has been detected on the machine.EDIT:Mutta tämä ilmenee vain debug-versiolla. Release toimii hyvin?
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Uppouduin ajatuksiin muutamaksi tunniksi ja...
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Hienot on, ei voi muuta sanoa, tai voiMisthema wrote:Uppouduin ajatuksiin muutamaksi tunniksi ja...
Korjatkaa fulscreeniin meno, p*rkele
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Älä hätäile, kaikki kyllä korjaillaan aikanaan. Tässä on nyt kouluja sekä muita projekteja meneillään cbe tiimillä.skorpioni-cb wrote:Hienot on, ei voi muuta sanoa, tai voiMisthema wrote:Uppouduin ajatuksiin muutamaksi tunniksi ja...
Korjatkaa fulscreeniin meno, p*rkele
Tämmöistä tuli suunniteltua, inspis tuli Mistheman omasta:
Last edited by MaGetzUb on Fri Sep 07, 2012 7:00 pm, edited 1 time in total.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Mikähän sattuisi olemaan vikana, kun tuntuu että CBE:llä tehdyt ohjelmat pyörivät omalla koneella niin hitaasti ettei niitä ole järkevä edes käyttää. Ainakin tuota SideX:ää olen kokeillut, koko peli pätki.
Kone:
Windows XP SP3
1Gt
Intel Centrino Mobile 1,86Ghz
Intel Mobile 915GM/GMS, 910GML Express Chipset Family
Kone on muutenkin vetelemässä viimeisiään (on ihan oikeasti hidas, ei ole esim. lainkaan outoa että selain jäätyy hetkeksi kun avaa uuden välilehden), mutta CBE:n toimiminen ei ole ollenkaan normaalia (jos vertaa esim. normi CB:llä tehtyihin ohjelmiin).
Ja joku kuitenkin valittaa että asenna uudelleen tms:
Olen hankkimassa uutta konetta, ei ole muutenkaan järkevää tätä enään pitää hengissä mitenkään (ihan ikänsä jne. puolesta)
Kone:
Windows XP SP3
1Gt
Intel Centrino Mobile 1,86Ghz
Intel Mobile 915GM/GMS, 910GML Express Chipset Family
Kone on muutenkin vetelemässä viimeisiään (on ihan oikeasti hidas, ei ole esim. lainkaan outoa että selain jäätyy hetkeksi kun avaa uuden välilehden), mutta CBE:n toimiminen ei ole ollenkaan normaalia (jos vertaa esim. normi CB:llä tehtyihin ohjelmiin).
Ja joku kuitenkin valittaa että asenna uudelleen tms:
Olen hankkimassa uutta konetta, ei ole muutenkaan järkevää tätä enään pitää hengissä mitenkään (ihan ikänsä jne. puolesta)
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Asenna näyttiksen ajuritPeltsi wrote:Mikähän sattuisi olemaan vikana, kun tuntuu että CBE:llä tehdyt ohjelmat pyörivät omalla koneella niin hitaasti ettei niitä ole järkevä edes käyttää. Ainakin tuota SideX:ää olen kokeillut, koko peli pätki.
Kone:
Windows XP SP3
1Gt
Intel Centrino Mobile 1,86Ghz
Intel Mobile 915GM/GMS, 910GML Express Chipset Family
Kone on muutenkin vetelemässä viimeisiään (on ihan oikeasti hidas, ei ole esim. lainkaan outoa että selain jäätyy hetkeksi kun avaa uuden välilehden), mutta CBE:n toimiminen ei ole ollenkaan normaalia (jos vertaa esim. normi CB:llä tehtyihin ohjelmiin).
Ja joku kuitenkin valittaa että asenna uudelleen tms:
Olen hankkimassa uutta konetta, ei ole muutenkaan järkevää tätä enään pitää hengissä mitenkään (ihan ikänsä jne. puolesta) :D
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Jep. Jos koneen emo tukee sp3:ta se tod. näk. Tukee myös uusia ajureita.esa94 wrote:Asenna näyttiksen ajuritPeltsi wrote:Mikähän sattuisi olemaan vikana, kun tuntuu että CBE:llä tehdyt ohjelmat pyörivät omalla koneella niin hitaasti ettei niitä ole järkevä edes käyttää. Ainakin tuota SideX:ää olen kokeillut, koko peli pätki.
Kone:
Windows XP SP3
1Gt
Intel Centrino Mobile 1,86Ghz
Intel Mobile 915GM/GMS, 910GML Express Chipset Family
Kone on muutenkin vetelemässä viimeisiään (on ihan oikeasti hidas, ei ole esim. lainkaan outoa että selain jäätyy hetkeksi kun avaa uuden välilehden), mutta CBE:n toimiminen ei ole ollenkaan normaalia (jos vertaa esim. normi CB:llä tehtyihin ohjelmiin).
Ja joku kuitenkin valittaa että asenna uudelleen tms:
Olen hankkimassa uutta konetta, ei ole muutenkaan järkevää tätä enään pitää hengissä mitenkään (ihan ikänsä jne. puolesta)
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
Asennettu 1-2 vuotta sitten kun oli Jazz Jackrabbitin kanssa ongelmia. Ja en oikein jaksa uskoa että olisi tuolle tullut uusiakaan ajureita, senverran vanhaa rautaa jne. Mutta tarkistan huomenna (nyt siis puhelimella kirjoittelemassa)...naputtelija wrote:Jep. Jos koneen emo tukee sp3:ta se tod. näk. Tukee myös uusia ajureita.esa94 wrote: Asenna näyttiksen ajurit
Edit: 5-6 vuotta sitten tulleet viimeisimmät ajurit XP:lle mitä nyt pikaisesti vilkasin. Eli game over tämän kanssa, onneksi ei kauaa tästä tarvi kärsiä
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
En kyllä yhtään ymmärrä mitä tämä tahtoo nyt sanoa. Voisitko selittää?naputtelija wrote:Jos koneen emo tukee sp3:ta se tod. näk. Tukee myös uusia ajureita.
-
- Devoted Member
- Posts: 718
- Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
- Location: Joku piste pohjoisessa.
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
OK. Yleensä uusien ajureiden asentamisessa vanhoille koneille on semmoinen vika, että niitä ei tueta emolevytasolla. Sama ongelma on sp3:n asennuksessa. Kuitenkin jos sp3 asentui, voidaan olla varmoja, että emo on tarpeeksi uusi, koska sp3:n emolevyvaatimukset ovat samat kuin win XP uusimpien ajureiden.esa94 wrote:En kyllä yhtään ymmärrä mitä tämä tahtoo nyt sanoa. Voisitko selittää?naputtelija wrote:Jos koneen emo tukee sp3:ta se tod. näk. Tukee myös uusia ajureita.
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime
mikä tää runtime on ?
exe tiedosto swf muotoon: Lopetettu
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!
Tervetuloa lukemaan foorumin noloimman käyttäjän viestejä!