Kirjoittelinpa vähän tarkemmin GitHubiin suomeksi näistä tarpeellisista tiedoista, kts.
toteuttamattomat ominaisuudet sekä
erikoisuuksia ja eroavaisuuksia. Pidän/pidämme kirjaa tästä lähtien bugiraporteista
GitHubin bugitrackerin avulla, mutta bugiraportteja on edelleen suotavaa kirjoittaa tänne foorumeille, sillä kaikki eivät välttämättä eksy GitHubin ihmeelliseen maailmaan. Linkitän tulevien julkaisujen yhteydessä jokaiseen GitHubissa olevaan bugiraporttiin.
axu wrote:Tämä on nyt hyvin pieni, mutta mahdollisesti joitakuita haittaava eriävyys originaalista cb:stä (miten tuon nyt lyhentäis, cbO?): objektien pyöritysarvoja ei oteta mitenkään huomioon. Siinä mielessähän tämä ei haittaa kun objektit kuitenkin pyöritellään reaaliajassa, mutta joissain tapauksissa halutaan rajoittaa näkyvät kulmat tiettyihin, esim. 90 tai 45 asteen välein tai kokonaan ilman pyöritystä. Esim. jos haluaa, että objektin liikkumiskulmaa voidaan hallita, mutta se ei vaikuta näytettävään grafiikkaan (vaikkapa sivulta kuvattu UFO tjsp.; myös SkiDownissa jetien liikkuminen on toteutettu yksinkertaisella PointObject+MoveObject-yhdistelmällä). Helpostihan tuon korvaa vaikkapa ObjectFloatilla ja TranslateObjectilla, mutta voisi tuon lisätä tuohon "erikoisuuksia"-listaan jos tätä ei aiota muuttaa. Voisi vaikka olla oletusarvona vapaa pyöritys ja erikseen voi käskeä pyöritysarvoksi 1.
Löytyy
edellä mainitulta wikisivulta. Pistetään tuo pyöritysarvon käsin määrittely mietinnän alle.
axu wrote:Toinen eroavaisuus: SCREEN ei tuhoa ladattua mediaa. Tätä ei sinänsä tarvitse muuttaa, koska se on selvä rajoite (joskin voisi olla komento kuvien tuhoamiseen, ClearImages). Tämäkin kannattaa lisätä listaan, ettei tarvitse ihmetellä, jos vanha koodi luottaa SCREENin tuhoamiskykyyn.
Löytyy myöskin nyt
edellä mainitulta wikisivulta.
axu wrote:Kaatuuko muilla, jos käskee Smooth2D:n päälle? Smooth2D kaatuu, kun kutsutaan kahdesti SCREENiä (ikkunan venyttelyä varten) kaikkialla muualla paitsi SCREENin ja objektien lataamisen välissä.
Bugiraportti tehty. Kiitos ilmoituksesta.
axu wrote:Ja sitten pieni ehdotus, miten olis käsin kirjoitettavat blendausmoodit, eli voisi itse kirjoittaa, mitä tehdään lähde- ja kohdepikseleitten kanssa. En tiedä tukeeko Allegro milläänlailla moista, mutta olisi hyötyä mitä erikoisimpien efektejen koodailuun (ja tietty siihen kaikenkattavaan piirto/kuvankäsittelyohjelmaan jota olen suunnitellut viimeiset 5 vuotta
).
En tiedä mitä tarkoitat käsin kirjoitettavilla blendausmoodeilla. Allegro tukee bitmappien piirtoa
tietyllä värillä sävytettynä ja sellainen funktio on jo tulossa.
axu wrote:Lattiaobjektit eivät toimi alkuunkaan (en lähde erittelemään kaikkia ongelmia). Lattiaobjekteja maalatessa cbE vaatii, että kuvan eteen tulee se miinusmerkki, vaikka cbO:ssa sitä ei saa käyttää.
Jep, tämä on tiedetty mutta tainnut vähän unohtua.
Tein bugiraportin.
axu wrote:MoveCamera toimii myös väärin.
Jep, tämäkin on vanha ongelma joka kerkesi jo unohtua.
Eipäs unohdu enää.
EDIT:HUOM! Blendausmoodit eivät toimi primitiivien piirtojen kanssa, vaan pelkästään kuvan piirroissa. Tein erikoisfunktiosta pyynnön GitHubiin, jossa käytettäisiin al_put_blended_pixel-funktiota. Eli päästäisiin tekemään PutPixeliä blendausmoodit päällä.
axu wrote:BoxOverLap näyttäisi toimivan niin, että suorakulmioille annetaan laatikon ylävasemman koordinaatin sijasta keskipiste.
Tämäkin on nyt laitettu GitHubin puolelle myös.
esa94 wrote:Eihän sitä tarvitse muutenkaan tehdä kuin Windowsilla jos ei kovin pahasti asioita ryssi.
Jepjep ei me nyt niin idiootteja olla että Linuxin puolella linkitettäis staattisesti. Veikkaanpa että suuri osa cbE:n käyttäjistä käyttää kuitenkin Windows-versiota.[/edit]