cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

skorpioni-cb wrote: Äh, saisko ton lähdekoodit jotta voin tehä 32-bit version ;D
Valitettavasti lähdekoodit ovat osittain salaista tavaraa, eikä CB:n tavukoodia suorittavaa osiota aiota julkaista. Käännämme kyllä 32-bittisen version, kun ehdimme.

cbE:n sisältämistä CB:n komennoista tullaan julkaisemaan jonkinlainen C++ kirjasto jossain vaiheessa.
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skorpioni-cb »

Latexi95 wrote:
skorpioni-cb wrote: Äh, saisko ton lähdekoodit jotta voin tehä 32-bit version ;D
Valitettavasti lähdekoodit ovat osittain salaista tavaraa, eikä CB:n tavukoodia suorittavaa osiota aiota julkaista. Käännämme kyllä 32-bittisen version, kun ehdimme.

cbE:n sisältämistä CB:n komennoista tullaan julkaisemaan jonkinlainen C++ kirjasto jossain vaiheessa.
Siis en minä halua lähdekoodia kattella, haluun vaan tehä 32-bit version, mieluiten Makefilellä, mutta ihan hyvä että yritätte kääntää sen.
Toivottavasti te saatte aikaan jotain, voitte käyttää muuten cygwinii ja kääntää sen :D
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 545
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by KilledWhale »

skorpioni-cb wrote:
Latexi95 wrote:
skorpioni-cb wrote: Äh, saisko ton lähdekoodit jotta voin tehä 32-bit version ;D
Valitettavasti lähdekoodit ovat osittain salaista tavaraa, eikä CB:n tavukoodia suorittavaa osiota aiota julkaista. Käännämme kyllä 32-bittisen version, kun ehdimme.

cbE:n sisältämistä CB:n komennoista tullaan julkaisemaan jonkinlainen C++ kirjasto jossain vaiheessa.
Siis en minä halua lähdekoodia kattella, haluun vaan tehä 32-bit version, mieluiten Makefilellä, mutta ihan hyvä että yritätte kääntää sen.
Toivottavasti te saatte aikaan jotain, voitte käyttää muuten cygwinii ja kääntää sen :D
Miksi vitussa käyttäisimme cygwiniä?

Jokaisella itseään kunnioittavalla tietokoneihmisellä on koneellaan joku Linux-distro.

Parempi nyrkki perseessä kuin windows koneessa.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
Location: Turku

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skorpioni-cb »

KilledWhale wrote: Miksi vitussa käyttäisimme cygwiniä?

Jokaisella itseään kunnioittavalla tietokoneihmisellä on koneellaan joku Linux-distro.

Parempi nyrkki perseessä kuin windows koneessa.
Niin, mutta jos jollakulla teistä siellä kehitystiimissä on windows, mutta en tiiä sitten, saisiko sen 32-bit version, mulla on 32-bit fedora versio *en tiiä enkä jaksa kattoo*
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.

I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu »

Mahtavaa! Pitääkö bugeista ilmoittaa tähän ketjuun vai githubiin?

Törmäsin erikoiseen bugiin: jostakin syystä FindFile kaataa ohjelman, jos HotSpot-käskyä on käytetty sitä ennen (hotspotin arvolla ei ole väliä, kunhan se vain on asetettu. Aika erikoinen ongelma :D ). Tässä pätkä koodia, jolla bugi ilmenee:

Code: Select all

HotSpot ON
StartSearch
	Repeat
		fil$ = FindFile()
	Until fil$ = ""
EndSearch
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

axu wrote:Mahtavaa! Pitääkö bugeista ilmoittaa tähän ketjuun vai githubiin?

Törmäsin erikoiseen bugiin: jostakin syystä FindFile kaataa ohjelman, jos HotSpot-käskyä on käytetty sitä ennen (hotspotin arvolla ei ole väliä, kunhan se vain on asetettu. Aika erikoinen ongelma :D ). Tässä pätkä koodia, jolla bugi ilmenee:

Code: Select all

HotSpot ON
StartSearch
	Repeat
		fil$ = FindFile()
	Until fil$ = ""
EndSearch
Kiitos ilmoituksesta. Itseasiassa HotSpotin arvolla taitaa olla väliä, sillä nyt olen vahingossa olettanut että HotSpotille annetaan ensimmäisenä parametrinä kuvamuuttuja ja sitten koordinaatit.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

skorpioni-cb wrote:-- 32-bit version
Ollos hyvä: https://github.com/downloads/VesQ/cbEnc ... 363.tar.gz

Tämä vaatii sitten että sinulla on Allegro 5 asennettuna koneellesi. Fedoralle saattaapi löytyä paketinhallinnasta jo nimikkeellä "allegro5" mutta kannattaa silti lukaista tämä läpi: Fedora and Allegro 5 - Allegro Wiki
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

Ohhoh, introkisaa varten tehtyyn pakettiin näköjään eksyi jostain syystä kuukauden vanha testable\release\cbEnchanted.exe tiedosto. Ladatkaa tästä oikea exe.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 7:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by naputtelija »

Tekstikomennot eivät toimi kunnolla Täyden näytön tilassa. Teksteihin ilmestyy outoja aukkoja ja joskus teksti ei näy ollenkaan.
EDIT:

Ja nyt näyttää siltä, että suurissa projekteissa koko Encha saattaa kaataa koneen tai ainakin hidastaa sitä. Jokin muistivuoto ilmeisesti vie Suurimman osan grafiikkasuorittimesta. :(

Editoin tässä rauhassa CityStrikeä sopivaksi Enchalle. Editoin siinä aikani ja sitten käynnistin lopulta ohjelman. Huomasin että peli pyöri alkuvalikoissa aika tuskallisen hitaasti. Alkuvalikosta päästyäni peli ei edes päässyt itse peliin asti, vaan alkoi syömään 200 Mt RAMia ja 25% prosessorista. GPU:n kulutukset olivat varmaankin vielä suuremmat. Grafiikkaprosessorin takkuisuudesta huolimatta onnistuin jotenkin sammuttamaan cbRun.exen. Toivottavasti ongelma saadaan joskus korjattua. vilkaisen tässä lähdekoodiani, jos siinä olisi ongelmia.

EDIT:

ObjectOrder ei toimi.

<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Pate5 »

Hei, todella mahtavaa että olette jaksaneet tehdä tällaisen yhteisön iloksi. .png -kuvien alphablendaus ja reunanpehmennys avasivat juuri minulle aivan uuden graafisen ulottuvuuden!

Ikävä kyllä piirtokomentojen reunanpehmennys ei näytä toimivan. Testailin hieman ja ainakin objektien reunanpehmennys ja alphablendaus toimivat, mutta piirtokomentojen ei, ainakaan tällä koodilla:

Code: Select all

Smooth2D ON
SCREEN 800,600,32,1
FrameLimit 100

    Const CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP = 1

    Function cbeTriangle(x1 As Float, y1 As Float, x2 As Float, y2 As Float, x3 As Float, y3 As Float, thickness As Float = 0.0, fill = 1)
        group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
        funcId = 1
    EndFunction

    Function cbeColor(r,g,b,a)
        group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
        funcId = 2
    EndFunction

    Function cbeClsColor(r,g,b,a)
        group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
        funcId = 3
    EndFunction

    // Use these constants when using cbeSetBlendMode()
    Const CBE_BLEND_RESET = 0
    Const CBE_BLEND_ADDITIVE = 1
    Const CBE_BLEND_OVERWRITE = 2
    Function cbeSetBlendMode(blendType)
        group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
        funcId = 4
    EndFunction

    // Use these constants when using cbeSetBlendModeAdvanced()
    // See http://liballeg.org/a5docs/5.0.6/graphics.html#al_set_blender for more info
    Const CBE_BLEND_ADD = 1
    Const CBE_BLEND_DEST_MINUS_SRC = 2
    Const CBE_BLEND_SRC_MINUS_DEST = 3
    Const CBE_BLEND_ZERO = 1
    Const CBE_BLEND_ONE = 2
    Const CBE_BLEND_ALPHA = 3
    Const CBE_BLEND_INVERSE_ALPHA = 4
    Function cbeSetBlendModeAdvanced(op, src, dst)
        group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
        funcId = 5
    EndFunction 

objekti=LoadObject("objekti.png",360)
PositionObject objekti,0,0

Repeat

    TurnObject objekti,1
    Line 0,0,MouseX(),MouseY()
    Circle 100,100,100
    DrawGame

    DrawScreen

Forever

EDIT:

Fonttien antialiasointi toimii myös.

EDIT:

Koneessa 32-bittinen Windows 7. Näyttis ATI Radeon HD 4770 512 MB, prossu AMD Phenom X3 8400 @ 2.1 GHz

EDIT:

Antialiasoinnin pakottaminen saa myös piirtokomentojen antialiasoinnin toimimaan. Muuten ei toimi.

Last edited by Pate5 on Tue May 22, 2012 5:30 pm, edited 1 time in total.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu »

Lisää bugeja: animoidut objektit eivät tunnu toimivan, jos animaatio on jaettu usealle riville. Ensimmäisen rivin framet näkyvät oikein, mutta seuraaville riveille Y-sijainti heittää (esim. ukon pää on kuvan alareunassa ja ylemmän rivin jalat näkyvät sen päällä). Animoidut kuvat sekä yksiriviset animaatiot toimivat normaalisti.

Abs ei näytä toimivan, ja CenterText kaataa syystä tai toisesta seuraavan ohjelman. En onnistunut jälkimmäistä pienellä koodimäärällä tuottamaan uudelleen joten tässä on pelin koodi (joskus muinoin tekemäni peli):

Code: Select all

Include "cbE.cb"
FrameLimit 50

SCREEN 500, 500
Type Ball
    Field Size#
    Field X#
    Field Y#
    Field VelX#
    Field VelY#
    Field ColR
    Field ColG
    Field ColB
End Type
Const DefSize = 7
Const MaxSize = 110

FontBig = LoadFont("Impact", 40)
FontSmall = LoadFont("Impact", 18)
Game:
Level + 1
For i = 1 To level * 15
    nBall.Ball = New(Ball)
    nBall\Size = DefSize
    nBall\X = Rand(500)
    nBall\Y = Rand(500)
    A = Rand(259) : P# = Rnd(.5, 3)
    nBall\VelX = Cos(A)*P#
    nBall\VelY = Sin(A)*P#
    nBall\ColR = Rand(50, 255) : nBall\ColG = Rand(50, 255) : nBall\ColB = Rand(50, 255)
Next i
SetWindow "ChainBoom - level "+Level

ClsGamma = 255
Frame = 0
Repeat
	Frame + 1
	
    BallCount = 0
    For iBall.Ball = Each Ball
        If Not (iBall\ColR = 200 And iBall\ColG = 200 And iBall\ColB = 200) Then BallCount + 1
        iBall\X = iBall\X + iBall\VelX
        iBall\Y = iBall\Y + iBall\VelY
        If iBall\X > 500 Or iBall\X < 0 Then iBall\VelX = -iBall\VelX
        If iBall\Y > 500 Or iBall\Y < 0 Then iBall\VelY = -iBall\VelY
        
        Color iBall\ColR, iBall\ColG, iBall\ColB
        cbeColor(iBall\ColR, iBall\ColG, iBall\ColB, 192)
        If iBall\Size => DefSize Then
            Circle iBall\X - iBall\Size/2, iBall\Y - iBall\Size/2, iBall\Size,1
        Else
            Circle iBall\X - (MaxSize + iBall\Size)/2, iBall\Y - (MaxSize + iBall\Size)/2, (MaxSize + iBall\Size),1
        EndIf

        If iBall\Size > DefSize Then
            If iBall\Size < MaxSize Then iBall\Size = CurveValue(MaxSize, iBall\Size, 10)
        ElseIf iBall\Size = DefSize Then
            For aBall.Ball = Each Ball
                If aBall <> iBall And aBall\Size <> DefSize Then
                    Size = (iBall\Size + aBall\Size)/2
                    If aBall\Size =< 0 Then Size = (iBall\Size + (MaxSize + aBall\Size))/2
                    If Distance(iBall\X, iBall\Y, aBall\X, aBall\Y) < Size Then
                        iBall\Size = DefSize + 1
                        iBall\VelX = iBall\VelX*.3
                        iBall\VelY = iBall\VelY*.3
                        ClsGamma = Min(ClsGamma + 15, 255)
                        Exit
                    EndIf
                EndIf
            Next aBall
        EndIf
        If Int(iBall\Size) => MaxSize Then
            iBall\Size = 0
        ElseIf iBall\Size =< 0 Then
            iBall\Size - 1
        EndIf
        If iBall\Size =<-MaxSize
            Delete iBall
        EndIf
    Next iBall
    
    If MouseHit(1) Then
        nBall.Ball = New(Ball)
        nBall\Size = DefSize+1
        nBall\X = MouseX()
        nBall\Y = MouseY()
        nBall\ColR = 200 : nBall\ColG = 200 : nBall\ColB = 200
        Clicks + 1
    End If
    
    SetFont FontSmall
    Color 255,255,255
    Text 1, 1, "Balls left: " + BallCount
    Text 1, 16, "Clicks: " + Clicks
	'Text 1, 31, FPS()
    
    If Frame < 100 Then
        SetFont FontBig
        Gamma = 255 - Abs(250 - (Frame * 5))
        Print "Gamma raw: " + Gamma
		Gamma = Max(0, Min(255, Gamma))
        Print "Gamma final: " + Gamma
        Color Gamma, Gamma, Gamma
		Print "Color changed."
        CenterText 250, 250, "Level " + Level, 2  //TÄSSÄ KAATUU..............
    EndIf
    
    If BallCount > 1 Then ClsGamma = CurveValue(0, ClsGamma, 20) Else ClsGamma = CurveValue(255, ClsGamma, 20)
    ClsColor ClsGamma, ClsGamma, ClsGamma
    DrawScreen
Until BallCount = 0
If level < 5 Then Goto Game
ClsColor 255,255,255
Cls
Color 0,0,0
SetFont FontBig
CenterText 250, 200, "You won!"
CenterText 250, 300, "Clicks: " + Clicks
SetFont FontSmall
CenterText 250, 470, "Press any key to quit"
DrawScreen
WaitKey
Kaatuu rivin 105 kohdalla. Myöskään taustaväri ei näytä vaihtuvan.

cbE ei tunnista kaikkia samoja Windowsin mukana tulleita fontteja, esim. fixedsys ei löydy. Vai pitääkö fontin olla ttf-muodossa?
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

ObjectOrderissa on pieni merkkivirhe eli kun koitettaan siirtää taaimmaiseksi objekti siirtyy etummaiseksi ja toisin päin.

Tällä hetkellä ei ole mitään muuta viivojen pehmennystä kuin tuo antialiasointi, mutta sellainen varmaan on syytä lisätä jossain vaiheessa.

Abs funktio ei toimi integereillä. Virhe on jo korjattuna, mutta korjattua versiota ei ole vielä julkaistu.

Windowsilla fonttien lataus nimellä ei välttämättä toimi oikein. Kannattaa ladata ihan tiedostopolulla.

Täältä ainakin näkee toteuttamattomat komennot ja funktiot: https://github.com/VesQ/cbEnchanted/wik ... mplemented
Wikistä löytyy muutenkin joitain tietoja cbE:n ja CB:n eroista sekä ehdotuslista uusille funktioille.
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Pate5 »

En tiedä ymmärsitkö viestini oikein. Tarkoitin, että nykyisessä versiossa piirtokomentojen antialiasointi ei toimi lainkaan, vaan kaikki piirtokomennot näkyvät sahalaitaisina. Objektien ja fonttien antialiasointi toimii. Piirtokomentoihinkin saa antialiasingin, jos pakottaa sen näyttiksen asetuksista.
EDIT:

Perus jakolaskutkin tuntuvat heittävän. 800/1200 antaa tulokseksi nollan.

CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

Pate5 wrote:En tiedä ymmärsitkö viestini oikein. Tarkoitin, että nykyisessä versiossa piirtokomentojen antialiasointi ei toimi lainkaan, vaan kaikki piirtokomennot näkyvät sahalaitaisina. Objektien ja fonttien antialiasointi toimii. Piirtokomentoihinkin saa antialiasingin, jos pakottaa sen näyttiksen asetuksista.
EDIT:

Perus jakolaskutkin tuntuvat heittävän. 800/1200 antaa tulokseksi nollan.

Perus jakolaskutkaan eivät toimi normaalilla CB:llä. Toisen muuttujista täytyy olla liukuluku että tuloskin olisi liukuluku.

Antialiasoinnista sen verran, että tällä hetkellä Smooth2D:n yhteydessä annetaan Allegrolle vinkki siitä, että näytön tulisi käyttää antialiasointia. Kun puhun antialiasoinnista nyt, niin tarkoitan multisample-toiminnallisuutta. Allegro voi siis näytönohjaimen niin sanoessa olla pakottamatta kyseistä tilaa. Toinen vaihtoehto olisi sitten se, että multisamplaus pakotetaan päälle ja jos se ei onnistu, ohjelma kaatuisi.

EDIT: axu, koodisi toimii uusimmalla versiolla loistavasti. Ei kaatuile ainakaan minulla ja alphablendaus toimii kaiketi niinkuin pitääkin. Julkaisen kohta uutta versiota.

EDIT2:
axu wrote:cbE ei tunnista kaikkia samoja Windowsin mukana tulleita fontteja, esim. fixedsys ei löydy. Vai pitääkö fontin olla ttf-muodossa?
Kyllä, fontin pitää olla TTF-muodossa. Tällä hetkellä Windowsin fontit ovat kovakoodattuna koodiin, koska niiden tiedostopolkujen haku on tuskaa ja epävarmaa. Fontit jotka toimivat, ovat Windows XP:n mukana tulleet - löytyvät tästä listasta.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

Uusi versio julkaistu
Versiotunnus: e2f3

Lataa alta itsellesi sopivin paketti: Muutokset edelliseen versioon:
  • Merkkijonoista ei luoda UTF-8 merkkijonoja automaattisesti, jos ei tarvita. Näin esimerkiksi FPS():n piirtäminen DrawTextillä joka kierros ei rasita ohjelmaa turhaan.
  • HotSpot-komentoon liittyvät ongelmat on korjattu ja sen pitäisi toimia nyt oikein.
  • Abs-funktio on korjattu.
  • Merkkijonofunktiot varoittavat nyt kun niille annetaan vääriä parametreja.
  • Siistitty koodia ja korjailtu kääntäjän heittämiä varoituksia. Korjaa luultavasti piilossa olleita bugeja.
Tämän julkaisun tunnetut bugit P.S.
Unohtui muuten mainita, että cbEnchantedin Windows-versio vaatii, että Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86) on asennettuna koneella.
Last edited by valscion on Wed May 30, 2012 12:35 pm, edited 4 times in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Pate5 »

Enpäs ollut ikinä törmännyt tuohon CB:n jakolaskujen käyttäytymiseen. Mutta näinhän se näyttää olevan eli olin taas väärässä :P

Jostain syystä koneeni toimii hassusti tuon antialiasingin kanssa eikä piirtokomennot nyt tosiaankaan antialisasoidu ilman että säätää sen näyttiksestä päälle. Käyttäjälle olisi kyllä kiva antaa mahdollisuus pakottaa antialiasing päälle.

Blendmodet eivät näytä toimivan kunnolla. Funktio piirtää kuvan, mutta se on venynyt ja sen ympärillä on valkoinen reunus. Tämä tapahtuu sekä objekteilla että kuvilla. Koodi:
EDIT:

Jaahas. Syynä olikin se, etten osannut. Blendmodet toimivat loistavasti kunhan vain jaksaa lukea pienen hetken. Pahoittelen häiriötä. Ensikerralla yritän ainakin tunnin ennen kuin taas postaan. Taitaa olla vain ylimääräistä innostusta :/

Kivoja ominaisuuksia olisivat myös teksturoitujen kolmioiden piirtäminen ja objektien skaalaus :D

Nyt lähti taas hirveä koodausmaratoni päälle. Kohta saatan jopa julkaista jonkin pelintyngän. Toivottavasti.
EDIT:

Mitä jos objekteille voisi antaa oman blendmoden?

CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Latexi95
Guru
Posts: 1166
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Latexi95 »

Pate5 wrote:Käyttäjälle olisi kyllä kiva antaa mahdollisuus pakottaa antialiasing päälle
Käsittääkseni VesQ nyt muutti uusimpaa versioon tuon toimintaa siten, että se pyrkii pakottamaan antialiasingin.
Pate5 wrote:Mitä jos objekteille voisi antaa oman blendmoden?
Tuota on jo hieman pohdittukin. Erityisesti räjähdysefektien kannalta blendmoden vaihtaminen olisi kätevä ominaisuus. Lisäsin sen tänne listaan.
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion »

Latexi95 wrote:
Pate5 wrote:Käyttäjälle olisi kyllä kiva antaa mahdollisuus pakottaa antialiasing päälle
Käsittääkseni VesQ nyt muutti uusimpaa versioon tuon toimintaa siten, että se pyrkii pakottamaan antialiasingin.
Käsitit väärin. Ei ole vielä tuossa versiossa kyseistä pakottamista
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Pate5 »

DrawToWorld ei vaikuta DrawGhostImageen lainkaan tällä hetkellä.

Ja vähän esimakua tulevasta projektista. FPS on noin pieni, koska laitoin framelimitin sataan. Liukulukujen tarkkuudesta johtuen FPS-riippumaton systeemini sekosi poistaessani framelimitin kokonaan, kun FPS pomppasi 1400:n.
Attachments
screen1.jpg
screen1.jpg (263.18 KiB) Viewed 20490 times
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by axu »

Pate5 wrote:Ja vähän esimakua tulevasta projektista. FPS on noin pieni, koska laitoin framelimitin sataan. Liukulukujen tarkkuudesta johtuen FPS-riippumaton systeemini sekosi poistaessani framelimitin kokonaan, kun FPS pomppasi 1400:n.
Itsekin huomasin saman ongelman, eli FPS-riippumattomat systeemit eivät tykkää mielettömistä ruudunpäivitysnopeuksista. Siinä vaiheessa kun FPS lähentelee tuhatta, jotkin framet kestää vähemmän kuin millisekunnin, jolloin Timer:in arvo ei kerkeä muuttumaan välillä (eli deltatime = 0). Ongelmaa voisi yrittää ratkaista lisäämällä cbE:hen mikrosekuntejen tarkkuudella toimivan ajastimen sekä double-liukuluvut.
Tai yksinkertaisesti vain rajoittaa sitä FPS:ää aina tarpeen mukaan. Taitaapi useimmilla näytöillä virkistystaajuus olla 240 hertsiä tai alle, jolloin FPS 1000 ei edes hyödytä mitään (syö vaan turhaan konetehoja). :D

@VesQ: Kiitos päivityksestä, nyt tuntuu toimivan mainitsemani asiat oikein, lukuunottamatta objektien animointia.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
Post Reply