cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
Latexi95
Guru
Posts: 1164
Joined: Sat Sep 20, 2008 5:10 pm
Location: Lempäälä

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime kaipaa kehitt

Post by Latexi95 » Fri Apr 06, 2012 10:07 am

Konstaduck wrote:Minulla ei näkynyt siinä ruudussa mitään, ja kun yritin sammuttaa, antoi tällaista virheilmoitusta:
Jaahah...
Pitää koittaa selvittää mistä tuo mahtaa johtua. Viittaisikohan tuo virhe lukemiseen väärästä paikasta. Koitamme selvittää ongelmaa.
Jos kerran ikkunaa ei ehtinyt ilmestyä, niin vika saattaa olla siinä. cbE:ssä ei taida olla mitään tarkistusta ikkunan luonnin epäonnistumisen varalle.

User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 862
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Helsinki

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime kaipaa kehitt

Post by Jare » Fri Apr 06, 2012 11:59 pm

Latexi95 wrote:
Konstaduck wrote:Minulla ei näkynyt siinä ruudussa mitään, ja kun yritin sammuttaa, antoi tällaista virheilmoitusta:
Jaahah...
Pitää koittaa selvittää mistä tuo mahtaa johtua. Viittaisikohan tuo virhe lukemiseen väärästä paikasta. Koitamme selvittää ongelmaa.
Jos kerran ikkunaa ei ehtinyt ilmestyä, niin vika saattaa olla siinä. cbE:ssä ei taida olla mitään tarkistusta ikkunan luonnin epäonnistumisen varalle.
Mulla toimii 64bittisellä Windows 7:lla. Tosin Visual C++ 2010 runtime piti asentaa. Kun saatte cbE:n valmiiksi, niin tuon vcruntimen asennusohjelman voisi sisällyttää latauspakettiin siltä varalta, ettei käyttäjällä sitä ole asennettuna.

Tää vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta projektilta. :)

User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime kaipaa kehitt

Post by elmo123 » Sat Apr 07, 2012 1:23 am

Jees, pilotti pyörii 64-bittisellä 7:alla tasaisesti ~490 FPS:n paikkeilla! :)
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!

User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 4:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime kaipaa kehitt

Post by Konstaduck » Sat Apr 07, 2012 9:19 am

Jare wrote:
Latexi95 wrote:
Konstaduck wrote:Minulla ei näkynyt siinä ruudussa mitään, ja kun yritin sammuttaa, antoi tällaista virheilmoitusta:
Jaahah...
Pitää koittaa selvittää mistä tuo mahtaa johtua. Viittaisikohan tuo virhe lukemiseen väärästä paikasta. Koitamme selvittää ongelmaa.
Jos kerran ikkunaa ei ehtinyt ilmestyä, niin vika saattaa olla siinä. cbE:ssä ei taida olla mitään tarkistusta ikkunan luonnin epäonnistumisen varalle.
Mulla toimii 64bittisellä Windows 7:lla. Tosin Visual C++ 2010 runtime piti asentaa. Kun saatte cbE:n valmiiksi, niin tuon vcruntimen asennusohjelman voisi sisällyttää latauspakettiin siltä varalta, ettei käyttäjällä sitä ole asennettuna.

Tää vaikuttaa kyllä mielenkiintoiselta projektilta. :)
Vian alkulähde taisi selvitä. Poistin nimittäin juuri ennen tuota testausta VC runtime:n tarpeettomana. Pitääpä testata, toimisiko sen kanssa :)
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime kaipaa kehitt

Post by valscion » Sat Apr 07, 2012 11:01 am

Jare wrote:Mulla toimii 64bittisellä Windows 7:lla. Tosin Visual C++ 2010 runtime piti asentaa. Kun saatte cbE:n valmiiksi, niin tuon vcruntimen asennusohjelman voisi sisällyttää latauspakettiin siltä varalta, ettei käyttäjällä sitä ole asennettuna.
Jaa tuota en tullut ajatelleeksikaan... pitäisi koittaa varmaan saada MinGW kääntämään tuo projekti niin ei tarvitsisi mitään VC++2010 runtimeja asennella.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
KilledWhale
Tech Developer
Tech Developer
Posts: 543
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
Location: Liminka

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime kaipaa kehitt

Post by KilledWhale » Sat Apr 07, 2012 1:51 pm

Tässä olisi ratasefekti 64-bittiselle Linuxille. 32-bittistä en jaksa vielä väsätä..
Testailkaa ja egotkaa FPS-lukemillanne.

http://killedwhale.kapsi.fi/xfiles/rattaat
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä

cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi

<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime kaipaa kehitt

Post by valscion » Sat Apr 07, 2012 2:23 pm

Kas, on näköjään jäänyt vahingossa tuo ratasefektin resoluutio 400x300 kokoon vain. Tässäpä olisi oikeassa koossa oleva versio:
http://vesq.viuhka.fi/cbe/cbe_ratasefek ... 2-04-07.7z

Latexi95 kirjoitti uudelleen taulukoiden kanssa temppuiluun liittyvät ominaisuudet ja nopeutti selkeästi laskuoperaatioihin menevää aikaa, joten nyt kehtaamme julkaista vielä uuden testin, koodaajan toruksen piirron.
http://vesq.viuhka.fi/cbe/cbe_torus_2012-04-07.7z

Minun julkaisemissani paketeissa tulee tästä lähtien olemaan CoolBasic-lähdekoodi myös mukana, niin pääsette vähän tutkailemaan sitä että mistä ne exet ovat rakentuneet :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

Dimple
Active Member
Posts: 103
Joined: Wed Nov 17, 2010 6:43 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime kaipaa kehitt

Post by Dimple » Mon Apr 09, 2012 4:45 pm

KilledWhale wrote:Tässä olisi ratasefekti 64-bittiselle Linuxille. 32-bittistä en jaksa vielä väsätä..
Testailkaa ja egotkaa FPS-lukemillanne.

http://killedwhale.kapsi.fi/xfiles/rattaat
Ei tapahtunut yhtään mitään, kun yritin ajaa 64-bittisellä Ubuntulla. Millä itse testasit?

Henkru
Advanced Member
Posts: 359
Joined: Sun Aug 26, 2007 2:46 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Henkru » Mon Apr 09, 2012 9:11 pm

Ihan hyvin minulla pyöri. Paitsi, että piti yks fontti paketti asennella. Mikä oli mahdollinen errori?

Code: Select all

[henkru@Wheatley ~]$ uname -a
Linux Wheatley 3.2.14-1-ARCH #1 SMP PREEMPT Tue Apr 3 17:07:25 UTC 2012 x86_64 Intel(R) Core(TM) i5 CPU 650 @ 3.20GHz GenuineIntel GNU/Linux
FPS Oli semmoset 720.

User avatar
esa94
Guru
Posts: 1855
Joined: Tue Sep 04, 2007 5:35 pm

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by esa94 » Tue Apr 10, 2012 12:37 am

FPS > 550 pysyvästi

Linux esa-pc-arch 3.2.12-1-ARCH #1 SMP PREEMPT Mon Mar 19 17:50:01 CET 2012 x86_64 Intel(R) Core(TM) i5 CPU 750 @ 2.67GHz GenuineIntel GNU/Linux

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion » Mon May 07, 2012 12:37 am

Noniin, nyt olisi aika kirjoittaa taas vaihteeksi kirjoittaa päivitystä projektin tilasta. Vaikka täällä foorumeilla ei ole paljoa kohkattu asiasta, olemme saaneet huikeasti hommia tehtyä. Lista tekemättömistä ominaisuuksista on pienenemään päin: Olemme saavuttaneet jo sellaisen pisteen, että pelintapaisia virityksiä voi pyörittää cbEnchantedilla ;). Kun puhun tekemättömistä ominaisuuksista, niin tarkoitan tätä listaa GitHubissa. Sinne kasailemme rikkinäisiä / toteuttamattomia ominaisuuksia ja poistelemme niitä sitä mukaa, kuin projekti etenee. Samaisesta wikistä löytyy myös omien cbEnchanted-funktioiden toivomiseen tarkoitettu sivu, sinne voi käydä lisäämässä oman toiveensa jos luulee sen olevan yleishyödyllinen.

Jotta tämä viestinpoikanen ei jäisi nyt kokonaan pelkäksi liirumlaarumtekstiksi, on minulla toki teille pieni maistiainen. Ladatkaa screenshotin alta löytyvästä linkistä teille sopiva paketti.
cbE-showcase_lineofsight_scrshot.png
Screenshot
cbE-showcase_lineofsight_scrshot.png (57.97 KiB) Viewed 6509 times
cbE-showcase_lineofsight.zip
Windows-versio
(875.92 KiB) Downloaded 163 times
cbE-showcase_lineofsight.tar.gz
Linux, 64-bit
(430.03 KiB) Downloaded 121 times
Linux-versio vaatii, että Allegro 5 on asennettuna käyttäjälle. Debianiin pohjautuvien distrojen (esim. Ubuntu) käyttäjät voivat tutkailla täältä [*klik*], miten Allegro saadaan käännettyä ja asennettua. Jos joku kaipaa 32-bittistä binääriä, voin sellaisenkin pyöräyttää.
EDIT:

Jos haluatte vertailla CoolBasicilla suunnilleen samalla tavalla toimivaan koodiin, niin katsokaapa täältä: http://www.cbrepository.com/pastebin/2H/

cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Ruuttu
Devoted Member
Posts: 687
Joined: Thu Aug 30, 2007 5:11 pm
Location: Finland, Sipoo

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Ruuttu » Mon May 07, 2012 2:31 am

Ohhoh, no nyt kiinnostaa. Vaikuttaa todella, todella, todella hyvältä.

User avatar
Konstaduck
Advanced Member
Posts: 267
Joined: Sat Dec 17, 2011 4:09 pm
Location: Nurmijärvi, Finland
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Konstaduck » Mon May 07, 2012 8:00 am

Hyvältä vaikuttaa, tällä kertaa jopa minäkin sain sen toimimaan ;)
Konstaduck.net
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
Timblex
Advanced Member
Posts: 252
Joined: Sun Apr 11, 2010 10:37 am
Location: Kouvola

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Timblex » Mon May 07, 2012 1:37 pm

Hienoltahan tuo näyttää :) mutta tuo cb koodi on kyllä ilman tuota "taskulamppu" efektiä.
Entinen timpe99...
Demokisa 2013 demo valmis, Check it out!

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion » Mon May 07, 2012 3:29 pm

timpe99 wrote:Hienoltahan tuo näyttää :) mutta tuo cb koodi on kyllä ilman tuota "taskulamppu" efektiä.
Kai vertasit tähän? http://www.cbrepository.com/pastebin/2H/
Se koodi joka on paketissa mukana, on cbEnchantedia varten. Siinä käytetään VAIN cbEnchantedilla toimivia omia funktioita. Perus-CB:llä nuo funktiot eivät tee mitään.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
Jare
Devoted Member
Posts: 862
Joined: Mon Aug 27, 2007 10:18 pm
Location: Helsinki

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by Jare » Sat May 12, 2012 6:45 pm

Hienolta näyttää! Todella mukavaa huomata, että tämä projekti on taas mennyt eteenpäin. 8-)

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion » Mon May 21, 2012 1:44 pm

Julkaisuviesti siirretty CoolBasic introkilpailu Kesä '12 -topikista tänne.

Tämä on ensimmäinen julkinen pre-alpha-julkaisu cbEnchantedista, joten jos aiot sitä käyttää, saatat törmätä bugeihin. Jos löydätte bugeja, kertokaa niistä meille laittamalla viestiä tähän topikkiin. Bugit korjattaneen aikanaan, mutta introkisaan korjauksilla ei ole vaikutusta (kts. cbEnchantedin käyttöön liittyvä sääntö). Koska ConvertToType ja ConvertToInteger eivät vielä toimi 64-bittisellä buildilla, ei Linux-versiota tarjota cbEnchantedista vielä introkisaa varten. Toissijainen syy on myös se, että Linux-puolen testaamiset ovat jääneet paljolti vähemmälle kuin Windowsin, eikä sama CB-lähdekoodi ehkä toimisi samalla tavalla Windowsilla ja Linuxilla.

cbEnchantedin lisäominaisuudet
  • Omia TTF-fontteja voi ladata antamalla LoadFontille .ttf tiedoston sijainnin (esim. opensans = LoadFont("OpenSans-Regular.ttf", 15))
  • Jos aiot käyttää kuvia ja niihin piirtoja, niin laita DefaultMask pois päältä kun lataat/luot kuvan. Näin kun DrawToImage-kutsu loppuu, ei kuvaa kopioida videomuistissa. Kopiointi tapahtuisi DefaultMaskin ollessa päällä jotta kuvan alphaväri voitaisiin korvata täydellä alphalla.
  • Edelliseen liittyen, cbE:llä kuvia ladattaessa kuvien alphaväri säilyy ennallaan. PNG-kuvat kannattaa siis tehdä niin, että siinä ei käytetä maskiväriä vaan alpha laitetaan jo itse kuvaan haluttuna määränä.
  • cbE:ssä on vielä edellisiin liittyen myös omat hyödylliset funktiot kuvien/piirtojen blendaustavan vaihtoon, cbeSetBlendMode ja cbeSetBlendModeAdvanced. Jälkimmäinen ohjaa funktiolle annetut parametrit suoraan Allegron vastaavalle funktiolle al_set_blender().
  • cbE:llä voit määritellä myös piirtovärin/ruudun taustavärin alphan kera käyttämällä funktioita cbeColor(r,g,b,a) ja cbeClsColor(r,g,b,a). Nämä funktiot pakottavat annetut väriarvot olemaan välillä 0...255 asettamalla alle 0 olevat väriarvot nollaksi ja yli 255 olevat väriarvot 255:ksi.
  • cbE:llä voit myös piirtää kolmioita, joiden kulmien koordinaatit, viivan paksuuden ja täytön (pois/päällä) voit valita. Tähän tarkoitukseen on siis olemassa funktio cbeTriangle().
  • cbE pystyy tallentamaan kuvia SaveImage ja ScreenShot komennoilla myös muihin tiedostomuotoihin kuin BMP:hen. Katso tuetut kuvaformaatit tämän viestin loppupuolelta.
  • Smooth2D asettaa RotateImagen ja ResizeImagen lisäksi päälle piirtokomentojen antialiasoinnin. Piirtokomennot piirtyvät antialiasoituina ruudulle, kun siihen piirretään suoraan. Kuviin piirrettäessä antialiasointi ei toimi. Tämä ominaisuus vaatii kuitenkin SCREEN-komennon kutsumisen Smooth2D:n jälkeen.
  • Smooth2D asettaa myös fontit latautumaan antialiasoituina. Kun fontti on ladattu Smooth2D:n ollessa päällä, piirtyy sillä kirjoitettu teksti aina antialiasoituna.
cbEnchantedin lisäfunktioita voit käyttää lisäämällä alla olevista funktioista haluamasi lähdekoodiin:

Code: Select all

// This constant is ALWAYS needed when you use ANY of the cbEnchanted custom functions.
Const CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP = 1

Function cbeTriangle(x1 As Float, y1 As Float, x2 As Float, y2 As Float, x3 As Float, y3 As Float, thickness As Float = 0.0, fill = 1)
    group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
    funcId = 1
EndFunction

Function cbeColor(r,g,b,a)
    group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
    funcId = 2
EndFunction

Function cbeClsColor(r,g,b,a)
    group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
    funcId = 3
EndFunction

// Use these constants when using cbeSetBlendMode()
Const CBE_BLEND_RESET = 0
Const CBE_BLEND_ADDITIVE = 1
Const CBE_BLEND_OVERWRITE = 2
Function cbeSetBlendMode(blendType)
    group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
    funcId = 4
EndFunction

// Use these constants when using cbeSetBlendModeAdvanced()
// See http://liballeg.org/a5docs/5.0.6/graphics.html#al_set_blender for more info
Const CBE_BLEND_ADD = 1
Const CBE_BLEND_DEST_MINUS_SRC = 2
Const CBE_BLEND_SRC_MINUS_DEST = 3
Const CBE_BLEND_ZERO = 1
Const CBE_BLEND_ONE = 2
Const CBE_BLEND_ALPHA = 3
Const CBE_BLEND_INVERSE_ALPHA = 4
Function cbeSetBlendModeAdvanced(op, src, dst)
    group = CBE_CUSTOM_FUNCTION_GROUP
    funcId = 5
EndFunction 
cbEnchantedin rajoitukset
  • Funktiot joita ei ole tässä versiossa toteutettuna, tai joiden kaikkia ominaisuuksia ei ole toteutettu vielä:
    1. Datalistat, eli Read ja Restore
    2. LoadFont alleviivauksen kera.
    3. Kuvista ImagesCollide
    4. Grafiikasta PickColor, ScreenGamma, ScreenDepth ja GFXModeExists.
    5. Objekteista MirrorObject, ObjectPickable pikselintarkasti, PixelPick ja ObjectsOverlap pikselintarkasti. Lisäksi objektien piirrossa voi olla yhden pikselin heittoa johonkin suuntaan, joka korjaantunee kun käyttää liukulukuja eikä aseta objekteja tarkkoihin koordinaatteihin (esim. kannatta käyttää koordinaatteja (10.5, 5.5) sen sijaan että käyttäisi (10, 5)).
    6. CameraPick
    7. Syöteominaisuuksista Input, CloseInput, GetKey ja GetMouse.
    8. SaveProgram, LoadProgram, GotoSavedLocation, Encrypt, Decrypt, CallDLL
    9. SetWindow-komennosta huomioidaan vain ensimmäinen parametri (lisätty listaan 23.5.2012)
  • Satunnaislukugeneraattori käyttää rand() funktiota, joka palauttaa Windowsin puolella maksimissaan 32767 (eli 0x7fff) suuruisen numeron. CoolBasicin Rnd ja Rand funktiot kyllä palauttavat silti aina satunnaisen numeron annettujen arvojen välistä, mutta numeroiden tarkkaan jakaumaan voi vaikuttaa edellä mainittu rajoitus.
  • Äänikomentoja ei ole täysin testattu, joten jos niille annetaan vääriä parametreja, voi koodisi kaatua. Kannattaa varmistaa, että näiden komentojen/funktioiden arvot ovat oikein.
  • cbEnchanted ei ole yhtä anteeksiantavainen kuin CB kun puheeksi tulee taulukon/kuvan yliluku tai -kirjoitus. Ohjelma mitä todennäköisimmin kaatuu kyseisessä tapauksessa, ainakin debug-moodissa.
  • Mitään videoiden toistamiseen liittyviä ominaisuuksia ei ole tuettuna.
  • Color ja ClsColor eivät tue CB:n tapaan viimeisenä parametrinaan 32-bittistä kokonaislukua joka määrittelee väriarvon.
  • MP3-tiedostomuotoa ei tueta. Katso lisää alta.
Muuta erikoisuutta cbEnchantedissa
  • Tuetut ääniformaatit / äänitiedostojen tiedostopäätteet ovat Allegron manuaalin mukaan .wav, .flac, .ogg, .it, .mod ja .xm.
  • Tuetut tiedostomuodot ovat (ainakin) BMP, PCX, TGA, JPEG ja PNG.
  • cbE käyttää UTF-8 merkistöä sisäisesti ja ääkköset (ja mitkä tahansa merkit jotka eivät kuulu ASCII-arvoltaan välille 0-127) saattavat näin ollen toimia tiedostokomentojen kanssa vielä tällä hetkellä epäjohdonmukaisesti. Tekstin piirto pitäisi onnistua moitteettomasti, kunhan valitsemassasi fontissa on tuki kyseisille merkeille.
  • ESC sulkee ohjelman SafeExitin ollessa päällä vain, kun päästään DrawScreen kutsuun. Muulloin ohjelman voi pakottaa sulkeutumaan painamalla konsoli-ikkunassa Ctrl + C näppäinyhdistelmää.
  • PutPixel ja PutPixel2 toimivat tismalleen samalla tavalla. Jos puskuria ei ole lukittu, ovat nämä operaatiot tuskallisen hitaita.
  • Print ja Write tulostavat konsoliin, eivät ohjelman ruudulle. Tämä on tarkoituksellista.
  • Värit, jotka ylittävät raja-arvot 0...255 tai PutPixel/GetPixel käyttämät kokonaislukuarvot, eivät toimi samalla tavalla kuin CB:n värit toimivat.
Lataa tästä cbEnchantedin CoolBasic introkilpailu Kesä '12 -julkaisu
...ja tästä lisäksi paketti, jossa on oikea testable\release\cbEnchanted.exe tiedosto

Paketti sisältää kaksi eri 32-bittistä julkaisuversiota cbEnchantedista Windowsille:
  1. testable kansiossa on exet, joiden avulla voit testata jo käännettyjä CB-exe tiedostoja. Käytä komentoriviä ja kutsu kyseistä exeä niin että ensimmäisenä parametrina on testattavan ohjelman exen tiedostopolku TAI tiputa testattava exe cbEnchantedin exe-tiedostoon. Tiedostopolussa ei saa olla välilyöntejä.
  2. compiler kansiossa on muokatut versiot CBCompiler.exe-tiedostosta, joissa on korvattu wanhan CB:n runtimet cbEnchantedilla. Kun vaihdat tämän CoolBasicin asennuskansiosta löytyvän IDE\CBCompiler.exe tiedoston paikalle, saat heti käännettyä cbEnchanted-ohjelmia.
EDIT:

Tämän julkaisun tunnetut bugit

....bugeja on varmasti vieläkin enemmän tässä versiossa, mutta en enää päivitä tätä listaa kun introkisakin on loppunut jo aikoja sitten. Voit tämän listan sijaan tarkistaa tämän version bugit seuraavan version korjattujen bugien listasta.[/edit]
Last edited by valscion on Tue Jun 26, 2012 3:15 pm, edited 34 times in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1587
Joined: Thu Dec 06, 2007 8:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by valscion » Mon May 21, 2012 3:44 pm

Kokeellinen Linux-versio

Tässä on vielä myös kokeellinen linux-versio, jossa on CBEnchantedin binäärit. Sama toiminnallisuus kuin introkisan julkaisussa.
https://github.com/downloads/VesQ/cbEnc ... 363.tar.gz

Koska tämä julkaisu on 64-bittinen eikä 64-bittisillä buildeilla vielä toimi ConvertToType ja ConvertToInteger, niin luonnollisesti tällä paketilla ei kyseiset funktiot toimi.
Last edited by valscion on Tue May 22, 2012 12:42 pm, edited 1 time in total.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com

User avatar
naputtelija
Devoted Member
Posts: 718
Joined: Wed Nov 03, 2010 8:56 pm
Location: Joku piste pohjoisessa.

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by naputtelija » Mon May 21, 2012 4:18 pm

VesQ wrote:Cool release
Wau... tämä... on nyt kyllä aika mahtavaa. Tämä on todellakin erittäin hyvä juttu. Ilmaisen kiitokseni vilpittömästi.

Äkkiä kokeilemaan -->
<Ize> Pitäs tehä allekirjotus..
<Ize> Vois keksiä jonkin nasahtavan sanonnan..
<Ize> Siitä tulis upea legenda ja kaikki vaihtaisivat allekirjoituksensa siihen.
<Ize> Ehkä ei kuitenkaa...

User avatar
skorpioni-cb
Advanced Member
Posts: 364
Joined: Wed Dec 03, 2008 4:48 pm
Location: Turku

Re: cbEnchanted - uudelleenkirjoitettu runtime

Post by skorpioni-cb » Mon May 21, 2012 4:34 pm

VesQ wrote:Kokeellinen Linux-versio

Tässä on vielä myös kokeellinen linux-versio, jossa on CBEnchantedin binäärit. Sama toiminnallisuus kuin introkisan julkaisussa.
https://github.com/downloads/VesQ/cbEnc ... 363.tar.gz
Koska linux-versio, niin *lähtee koodaamaan linuxilla hyvää peliä*
*tekee kunniaa*
EDIT:

Äh, saisko ton lähdekoodit jotta voin tehä 32-bit version ;D

Minä en tiedä mitä tiedän, mutta sen tiedän ettei se ole mitään kaunista.

Post Reply