Kuva
Edit: Resoluutio on tällä hetkellä 512,480, mikä ei toimi kokoruudulla. 512,480 on nes resoluutio*2
Latauslinkki
Totta.. pitää korjata tuo virhe noiden pallokoneiden ja checkpointtien kanssa. Peliin tulee yksi ase, jolla voi ampua ylös ja viistottain. Tässä kentässä on sen takia pieniä pätkiä, joissa ei ole vihollisia, koska aion laittaa joskus niihin tutoriaali dialogipisteet. Aion tehdä jatkossa silti jonkin verran pidempiä kenttiä, mutta myös sisältörikkaampia.MetalRain wrote: mutta nuo palloja tuottavat koneet ja checkpointit piirtyivät kummasti pelaajan päälle, mikä näytti vähän hassulta. Tavallaan myös kentät tuntuivat todella tyhjiltä, ehkä pidemmät kentät eivät olekaan se ratkaisu vaan pikemminkin lyhentää kenttiä niin että joka kohdassa on jotain meininkiä. Yksi asia mitä tietty jäi kaipaamaan oli ylöspäin ja mahdollisesti jopa viistoon ampuminen, mutta näköjään pomo oli suunniteltu nykyisen kaltaisen pelaajan ehdoilla.
aseita tulee jokaiselta bossilta (paitsi harjoittelubossilta) yksi, kuten Mega Maneissa.Ize wrote:Enemmän aseita olisi kiva saada
Tuo todennäköisesti ratkaiseekin yhden isoista ongelmista tässä projektissaaxu wrote: Tuolla CB PartyPack -ketjussa löytyy minun kyhäämä systeemi, jota voit räätälöidä tähän sopivaksi. Sillä saa kummallisetkin resot näkymään koko ruudulla (tosin mustilla reunoilla varustettuna).
Omega buster onkin muuten hyvä aseen nimiaxu wrote: Muuten "omega buster" (?)...
Korjasin tuon jo lähdekoodiin, tulossa seuraavaan versioon.axu wrote: Huomasin, että hyppynappia pitempään painamalla hyppy on pitempi (painovoimaa vähennetään tilapäisesti-kö?). Tässä pieni kikka mitä käytetään mm. Megamaneissa: kun hyppynappi irrotetaan kesken hyppäämisen, pystysuora nopeus menee nollaan. Näin pystyy ohjaamaan hyvin tarkasti hypyn korkeutta, eikä hypyn korkeudelle ole minimirajaa. Kirbyissa (ja sitä myöten Smash Brosseissa) taasen on vastaava toiminto tapahtuu alaspäin painamalla, joskin nopeutta vielä lisätään jonkin verran.
On. Nyt kun mainitsit asian, niin kokeilimpa voittaa pomon ilman elämänmenoa.axu wrote: Onko tuon pomon ammusten väistäminen muuten mahdollista?
Ei ainakaan vieläaxu wrote: nyt kun sitä mietin, ehkä sen pomon taakse pääsee turvaan?
Olen itsekin huomannut saman bugin.. Täytyy katsoa tarkemmin luotien törmäystarkistusta..axu wrote: Sitten vielä ilmoitus yhdestä bugista: vihollisten alalaitaan ampuminen tuhoaa ammuksen, mutta vihollinen ei menetä helaa. Ihmettelinkin rapujen kestävyyttä
Muuten, onhan mega maneissakin noita matalia vihollisia, joita ei ylety ampumaan, ne vain ovat yleensä väistettävissä tai korokkeella, josta ne voi ampua. Omega manissa nämä voi tuhota miekalla.
No nehän onkin luokassa ärsyttävämpiä vihollisia Mielestäni, jos pelihahmolla on jotain "epätavallisia" rajoituksia, kuten juuri matalalle ampumisen puuttuminen, peli pitäisi suunnitella siten ettei niistä rajoituksista ole haittaa. Onhan tuo miekka tietenkin vaihtoehto, mutta silti se tuntuu epäloogisemmalta kuin esim. viholliset, jotka hylkii ammuksia mutta ottaa osumaa miekasta.Frozen wrote:EDIT:Muuten, onhan mega maneissakin noita matalia vihollisia, joita ei ylety ampumaan, ne vain ovat yleensä väistettävissä tai korokkeella, josta ne voi ampua. Omega manissa nämä voi tuhota miekalla.
Empä tiedä tuosta. Jos rapujen päälle hyppääminen tuhoaisi vihollisen, niin miksi ei myös kaikkia muitakin vihollisia? Tämä peli jäljittelee sitäpaitsi enemmän Mega maneja kuin esim Super mariojaduck wrote:tää oli kyllä kiva pelinalku kaipaisin lisää ja hienompaa grafiikkaa vaan.
vaikeustaso aika hyvä, entä jos laittaisit että hyppäämällä rapujen päälle niitä vois tuhota?
En kuitenkaan ole poistamassa noita matalia vihollisia.. voisin tehdä niistä vain ihan väistettäviä, ja sijoittaa ne niin, että ne saa ammuttua matalemmalta tasolta. Lisäksi pelin muista kahdeksasta aseesta kaikilla onnistuu näiden tuhoaminen samalla korkeudella (ainakin tämänhetkisten suunnitelmien mukaan).axu wrote: No nehän onkin luokassa ärsyttävämpiä vihollisia Mielestäni, jos pelihahmolla on jotain "epätavallisia" rajoituksia, kuten juuri matalalle ampumisen puuttuminen, peli pitäisi suunnitella siten ettei niistä rajoituksista ole haittaa. Onhan tuo miekka tietenkin vaihtoehto, mutta silti se tuntuu epäloogisemmalta kuin esim. viholliset, jotka hylkii ammuksia mutta ottaa osumaa miekasta.
Silloin, kun pomo liikkuu vasemmalta oikealle, ammusten väistäminen on äärimmäisen vaikeaa ellei jopa mahdotonta (itseni ei kertaakaan tässä onnistunut), mutta muulloin niitä oli jopa aika helppoa väistellä.axu wrote:Onko tuon pomon ammusten väistäminen muuten mahdollista? Itse voitin sen hakkaa päälle-strategialla, kun se menetti helaa huomattavasti nopeammin kuin pelaaja.
Bossin liikkuessa sivusuunnissa ammusten väistäminen on kuitenkin mahdollista. Tulen kuitenkin helpontamaan sitä. Lisäksi poistan tuon, että se jää jumittamaan välillä paikalleen ja ampumaan maata.Chaosworm wrote:Silloin, kun pomo liikkuu vasemmalta oikealle, ammusten väistäminen on äärimmäisen vaikeaa ellei jopa mahdotonta (itseni ei kertaakaan tässä onnistunut), mutta muulloin niitä oli jopa aika helppoa väistellä.axu wrote:Onko tuon pomon ammusten väistäminen muuten mahdollista? Itse voitin sen hakkaa päälle-strategialla, kun se menetti helaa huomattavasti nopeammin kuin pelaaja.
Se ärsytti kovasti, ettei ylöspäin voinut ampua, Commander Keeneissä kun tähän ominaisuuteen olen ehtinyt tottua. Muuten oikein kiva peli.
Paremmat animaatiot ovat tulossa joskus.aloittelijamies wrote:Itse ainakin toivoisin pelin hahmolta ehkä vähän nopeampaa kävelyä ja paremmin animoitua kävely animaatiota.
Olisin toivonut ensimmäiseen tasoon myös hiukan enemmän toimintaa, kentässä oli paljon kohtauksia joissa vain käveltiin suoraan.
Mutta nuo eivät kylläkään pelikokemusta pahemmin pilanneet.
Jonkinsortin bugin löysin eli kun hyppää siinä kohtaa missä on sulkeutuva ovi niin pääsee hetkeksi seinän/katon sisään.
axun resoluutiosysteemin kanssa olikin vähän enemmän hommaa kuin ajattelinkaan, joten en vielä laittanut sitä tähän versioon.