Code: Select all
xliike=xliike+Cos(aluksen_kulma)*jotain
yliike=yliike+Sin(aluksen_kulma)*jotain
Ongelma 1:
Jos tekee näin, alus kiihdyttää nopeammin vasemmalle ylös, oikealle ylös, oikealle alas ja vasemmalle alas.
Ongelma 2:
-Jos rajoitan xliikkeen ja yliikkeen -10 ja 10 välille, vinottain maksiminopeus on suurempi.
-Jos taas säädän oikean maksiminopeuden (x- ja y-nopeudesta laskettuna), ei voi muuttaa aluksen kulkusuuntaa kiihdyttämällä eri suuntaan jos nopeus on liian suuri, vaan pitää ensin jarruttaa kiihdyttämällä vastakkaiseen suuntaan.
Ongelma 1:n ratkaisu:
Pitäisi laskea kiihdytys jotenkin eri tavalla, että jos alus osoittaa vinoihin suuntiin, se ei kiihdytä nopeammin vaan yhtä nopeasti kuin muihinkin suuntiin.
Ongelma 2:n ratkaisu:
Haluaisin että nopeus (x- ja y-nopeudesta laskettuna) ei ylitä maksiminopeutta, mutta aluksen kulkusuuntaa voi kuitenkin muuttaa kiihdyttämällä eri suuntaan.
Tiedän että oikeasti avaruudessa ei ole maksiminopeutta mutta peliin haluan sellaisen.