Minuakin ihmetyttää se, miten GIF-formaattiin voi tehdä animaatioita, ja voiko niitä tehdä sinun Animaattori v.3 ?Latexi95 wrote:Laitoin kyllä tämän vastauksen jo offtopiciin, mutta ilmeisesti se meni sinulta ohi.Konstaduck wrote:Olen tässä taas mietiskellyt syvällisiä, ja yksi, mikä jäi kiusaamaan on animaatio avatarissa.
Kokeilin haulla etsiä, mutta löytyi vaan sen avatarin muilta sivuilta lataamis estojuttui jne jne.
Eli miten saisin animaation avatariini? Meneekö se samalla tavalla, kuin tuo CB:n animaatiokuva?
vastauksia odotellen, Konstaduck
Sinun pitää tehdä gif-kuva, siihen saat laitettua animaation. Sitten vaan laitat sen samanlailla avatariksesi kuin tavallisenkin kuvan.
Tyhmät kysymykset (I/2012)
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Ja jos ihmettelet, miten GIF-kuvia tehdään, siihen löytyy ilmaisia ohjelmia. En voi olla mainostamatta omaa ratkaisuani: GIF-kuvan tallenninKonstaduck wrote:Olen tässä taas mietiskellyt syvällisiä, ja yksi, mikä jäi kiusaamaan on animaatio avatarissa.
Kokeilin haulla etsiä, mutta löytyi vaan sen avatarin muilta sivuilta lataamis estojuttui jne jne.
Eli miten saisin animaation avatariini? Meneekö se samalla tavalla, kuin tuo CB:n animaatiokuva?
vastauksia odotellen, Konstaduck
Oma avatarini on koodaamalla animoitu ja tallennettu tuolla funktiolla.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Valitettavasti ei.skorpioni-cb wrote:...ja voiko niitä tehdä sinun Animaattori v.3 ?
Pitäisi jossain vaiheessa sitäkin taas jatkaa (tai aloittaa koodaaminen alusta), mutta nyt kyllä cbEnchanted menee edelle (Typet voisi ehkä saada toimimaan tänään).
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Miksi tässä koodissa toimii vain toinen kohdista 1 ja 2. Eli jos esimerkiksi otan kohdan yksi pois, toimii kohta 2 ja toisinpäin, mutta yhdessä ne eivät toimi. Tämän siis pitäisi toimia niin, että kun liikutat hiirtä joko oikealle tai vasemmalle, ohjelma sammuu.
Code: Select all
#1
If MouseMoveX()=1 Then
End
EndIf
#2
If MouseMoveX()=-1 Then
End
EndIf
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Se johtuu siitä, että MouseMove* vertaa liikettä edelliseen saman funktion kutsuun taikka DrawScreeniin. Eli MouseMoveX kannattaa yleensä laittaa muuttujaan silmukan alussa. (Ja sitten varmaan kannattaa vaihtaa yhtäsuuruusmerkit suurempi-kuin- ja pienempi-kuin -merkkeihin.Akuji wrote:Miksi tässä koodissa toimii vain toinen kohdista 1 ja 2. Eli jos esimerkiksi otan kohdan yksi pois, toimii kohta 2 ja toisinpäin, mutta yhdessä ne eivät toimi. Tämän siis pitäisi toimia niin, että kun liikutat hiirtä joko oikealle tai vasemmalle, ohjelma sammuu.
Code: Select all
#1 If MouseMoveX()=1 Then End EndIf #2 If MouseMoveX()=-1 Then End EndIf
Code: Select all
mx = MouseMoveX()
#1
If mx>0 Then
End
EndIf
#2
If mx<0 Then
End
EndIf
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Muistaakseni MouseMove-komennot vertailevat pelkästään edelliseen kutsumiskertaan eikä DrawScreeniin. Jos jollakin kierroksella ei tarvitse tietää MouseMoven arvoa, kannattaa sitä kutsua, ettei seuraavalla kutsumiskerralla rekisteröidä tarpeettoman suurta liikettä (kirjoita vaikka tmp = MouseMoveX() + MouseMoveY()).Latexi95 wrote:Se johtuu siitä, että MouseMove* vertaa liikettä edelliseen saman funktion kutsuun taikka DrawScreeniin. Eli MouseMoveX kannattaa yleensä laittaa muuttujaan silmukan alussa. (Ja sitten varmaan kannattaa vaihtaa yhtäsuuruusmerkit suurempi-kuin- ja pienempi-kuin -merkkeihin.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Totta. No niinhän tuo meneekin.axu wrote: Muistaakseni MouseMove-komennot vertailevat pelkästään edelliseen kutsumiskertaan eikä DrawScreeniin. Jos jollakin kierroksella ei tarvitse tietää MouseMoven arvoa, kannattaa sitä kutsua, ettei seuraavalla kutsumiskerralla rekisteröidä tarpeettoman suurta liikettä (kirjoita vaikka tmp = MouseMoveX() + MouseMoveY()).
-
- Member
- Posts: 73
- Joined: Sat Feb 25, 2012 3:42 pm
Ammusta tuhotessa MAV
Olen tekemässä peliä, jossa vihollinen jahtaa pelaaja, ja pelaaja puolustautuu aseella. Ongelmaksi kuitenkin tuli, että kun kuvittelin viimein saavani pelin perusidean toimimaan, niin peli alkoi MAVittamaan luotien poistovaiheessa?
Koodi tässä:
Koodi tässä:
Code: Select all
Type LUODIT
Field obj
EndType
FrameLimit 60
health%=100
pisteet%=0
VihunHealth%=100
ukko=LoadObject("Media/guy.bmp",360)
pati=LoadObject("Media/bullet.bmp")
vihollinen=LoadObject("media/soldier.bmp",180)
ShowObject pati, OFF
PositionObject vihollinen,ObjectX(ukko)+100,ObjectY(ukko)+100
ObjectInteger ukko,health
ObjectInteger vihollinen,VihunHealth
Repeat
PointObject vihollinen,ukko
If ObjectsOverlap(vihollinen,ukko,3) Then health=health-1
MoveObject vihollinen,+1
If LeftKey() Then TurnObject ukko,-1
If RightKey() Then TurnObject ukko,+1
If DownKey() Then MoveObject ukko,Float(-1.25)
If UpKey() Then MoveObject ukko,Float(+1.5)
If KeyDown(cbkeyA) Then MoveObject ukko,0,-1
If KeyDown(cbkeyD) Then MoveObject ukko,0,+1
If KeyDown(57) And reload=0 Then
ammus.LUODIT = New(LUODIT)
ammus\obj=CloneObject(pati)
CloneObjectOrientation ammus\obj,ukko
CloneObjectPosition ammus\obj,ukko
reload=4
EndIf
For ammus.LUODIT = Each LUODIT
MoveObject ammus\obj,+1
If Distance2(ammus\obj,ukko)>200 Then
DeleteObject ammus\obj
Delete ammus.LUODIT
EndIf
If ObjectsOverlap(ammus\obj,vihollinen) Then
VihunHealth=-1
DeleteObject ammus\obj
Delete ammus.LUODIT
EndIf
Next ammus.LUODIT
If reload>0 Then reload=reload-1
If VihunHealth=0 Then
pisteet=pisteet+100
PositionObject vihollinen,Rand(0,400),Rand(0,600)
EndIf
If health=0 Then
pisteet=pisteet-20
health=100
PositionObject ukko,0,0
EndIf
Text 0,0,"Pelaajan elämät:"+health
Text 0,16,"Vihollisen elämät:"+VihunHealth
Text 0,32,"Pisteet:"+pisteet
Box 160,0,health,16,1
Box 160,17,VihunHealth,16,1
DrawScreen
Until EscapeKey()
Re: Ammusta tuhotessa MAV
Kun poistat luodin, kun se menee liian kauas, niin tarkistat sen jälkeen onko luoti vihollisen päällä. Siinä tuolee MAV. Laita ElseIf, niin että et tarkista törmäyksiä vihollisten kanssa, kun olet jo poistanut luodin.VerkkoGuru wrote:Olen tekemässä peliä, jossa vihollinen jahtaa pelaaja, ja pelaaja puolustautuu aseella. Ongelmaksi kuitenkin tuli, että kun kuvittelin viimein saavani pelin perusidean toimimaan, niin peli alkoi MAVittamaan luotien poistovaiheessa?
Koodi tässä:
Code: Select all
Type LUODIT Field obj EndType FrameLimit 60 health%=100 pisteet%=0 VihunHealth%=100 ukko=LoadObject("Media/guy.bmp",360) pati=LoadObject("Media/bullet.bmp") vihollinen=LoadObject("media/soldier.bmp",180) ShowObject pati, OFF PositionObject vihollinen,ObjectX(ukko)+100,ObjectY(ukko)+100 ObjectInteger ukko,health ObjectInteger vihollinen,VihunHealth Repeat PointObject vihollinen,ukko If ObjectsOverlap(vihollinen,ukko,3) Then health=health-1 MoveObject vihollinen,+1 If LeftKey() Then TurnObject ukko,-1 If RightKey() Then TurnObject ukko,+1 If DownKey() Then MoveObject ukko,Float(-1.25) If UpKey() Then MoveObject ukko,Float(+1.5) If KeyDown(cbkeyA) Then MoveObject ukko,0,-1 If KeyDown(cbkeyD) Then MoveObject ukko,0,+1 If KeyDown(57) And reload=0 Then ammus.LUODIT = New(LUODIT) ammus\obj=CloneObject(pati) CloneObjectOrientation ammus\obj,ukko CloneObjectPosition ammus\obj,ukko reload=4 EndIf For ammus.LUODIT = Each LUODIT MoveObject ammus\obj,+1 If Distance2(ammus\obj,ukko)>200 Then DeleteObject ammus\obj Delete ammus.LUODIT EndIf If ObjectsOverlap(ammus\obj,vihollinen) Then VihunHealth=-1 DeleteObject ammus\obj Delete ammus.LUODIT EndIf Next ammus.LUODIT If reload>0 Then reload=reload-1 If VihunHealth=0 Then pisteet=pisteet+100 PositionObject vihollinen,Rand(0,400),Rand(0,600) EndIf If health=0 Then pisteet=pisteet-20 health=100 PositionObject ukko,0,0 EndIf Text 0,0,"Pelaajan elämät:"+health Text 0,16,"Vihollisen elämät:"+VihunHealth Text 0,32,"Pisteet:"+pisteet Box 160,0,health,16,1 Box 160,17,VihunHealth,16,1 DrawScreen Until EscapeKey()
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Minä en tiedä onko tämä kysymys oikeastaan tyhmä, mutta tämä liittyy cbNetworkkiin:
olen tekemässä peliä nimeltään Pong Reloaded, nimestä voi jo päätellä minkälainen nimi on kyseessä, mutta kun mä oon tehnyt infotavut ylös ja alas liikkumiseen, niin herää kysymys, mistä tiedän kumpi/mikä(koska yritän tehdä semmoista tournment-tyylistä PONG-moninpeliä) clientti sen lähetti, olen tehnyt tyypin pelaajalle, joka sisältää ainakin usernamen, ID:n, pisteet, koordinaatit ja vastustajan ID:n
olen tekemässä peliä nimeltään Pong Reloaded, nimestä voi jo päätellä minkälainen nimi on kyseessä, mutta kun mä oon tehnyt infotavut ylös ja alas liikkumiseen, niin herää kysymys, mistä tiedän kumpi/mikä(koska yritän tehdä semmoista tournment-tyylistä PONG-moninpeliä) clientti sen lähetti, olen tehnyt tyypin pelaajalle, joka sisältää ainakin usernamen, ID:n, pisteet, koordinaatit ja vastustajan ID:n
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Palvelimen puolella voit katsoa clientin ID:n muuttujasta NET_ClientId$ ServerRead() funktion kutsun jälkeen ja sitten verrata sitä tyyppisi jäseniin. Näin saat tietoosi sen, että keneltä sitä dataa tulee.skorpioni-cb wrote:Minä en tiedä onko tämä kysymys oikeastaan tyhmä, mutta tämä liittyy cbNetworkkiin:
olen tekemässä peliä nimeltään Pong Reloaded, nimestä voi jo päätellä minkälainen nimi on kyseessä, mutta kun mä oon tehnyt infotavut ylös ja alas liikkumiseen, niin herää kysymys, mistä tiedän kumpi/mikä(koska yritän tehdä semmoista tournment-tyylistä PONG-moninpeliä) clientti sen lähetti, olen tehnyt tyypin pelaajalle, joka sisältää ainakin usernamen, ID:n, pisteet, koordinaatit ja vastustajan ID:n
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Kiitti, täytynee kattoo kunhan pääsen niin pitkälle koodauksessa, mutta nyt kun olen saanut clientin yhdistämään servuun, niin tulee ongelma, nimittäin kun yhden kerran yksi client yhdistää mun servuun, niin servun "konsoli-ikkunaan" tulee floodina viestejä, että uusi client on yhdistänyt, ja silleen, tässä clientin ja serverin koodit tähän asti, clientin käynnistykseen tarvitsee testimielessä komentorivi-parametreja:VesQ wrote:Palvelimen puolella voit katsoa clientin ID:n muuttujasta NET_ClientId$ ServerRead() funktion kutsun jälkeen ja sitten verrata sitä tyyppisi jäseniin. Näin saat tietoosi sen, että keneltä sitä dataa tulee.skorpioni-cb wrote:Minä en tiedä onko tämä kysymys oikeastaan tyhmä, mutta tämä liittyy cbNetworkkiin:
olen tekemässä peliä nimeltään Pong Reloaded, nimestä voi jo päätellä minkälainen nimi on kyseessä, mutta kun mä oon tehnyt infotavut ylös ja alas liikkumiseen, niin herää kysymys, mistä tiedän kumpi/mikä(koska yritän tehdä semmoista tournment-tyylistä PONG-moninpeliä) clientti sen lähetti, olen tehnyt tyypin pelaajalle, joka sisältää ainakin usernamen, ID:n, pisteet, koordinaatit ja vastustajan ID:n
Serveri:
Code: Select all
Include "Libs\cbNetwork.cb" //Includes networking stuff
Include "Libs\Nettivakiot.cb" //Includes some constans what you can use in networking
Type PELAAJA //Määritellään Clientin muuttujia
Field id As String
Field points As Byte
Field name As String
Field x As integer
Field y As integer
Field opponent As String
EndType
SAFEEXIT OFF
//tarkistetaan onko komento validi
//jos ei, poistutaan
//jos on, aloitetaan serveri
If Len(CommandLine())=0 Then
MakeError "Usage: Server.exe <PORT>"
End
ElseIf Int(CommandLine())=0 Then
MakeError "You had been used incorrct parameter into port!"
End
Else
infoByte = 0
InitServer( Int(CommandLine()), 200 )
SetWindow "Server"
_Net_InitMemBlock()
Repeat
rtn = ServerRead()
// Jos datan vastaanotto onnistui
If rtn = 0 Then
// Luetaan "turha" muistipalan koko
_Net_GetInt()
// Luetaan dataa
infoByte = _Net_GetByte()
EndIf
If infoByte = INFO_STARTING_CONNECTION Then
// Uusi käyttäjä linjoilla
user.PELAAJA = New(PELAAJA)
user\id = Net_ClientId
user\name = _Net_getString()
user\x = 0
user\y = 0
user\opponent = ""
Print "Server: New user was connected succesfully"
ElseIf infoByte = INFO_CLOSING_CONNECTION Then
// Client on sulkemassa yhteyttä
Print "Server: User was loged out"
ElseIf infoByte = INFO_GET_PLAYERLIST Then
// Client haluaa pelaajalistan
Print "Server: User wants playerlist, let's send it To him/her"
ElseIf infoByte = INFO_MOVE_UP Then
//Client liikkuu ylös, miten reagoidaan
aktiivinen.PELAAJA = 0
For user.PELAAJA = Each PELAAJA
If user\id = NET_ClientId Then
aktiivinen=user
EndIf
Next user
aktiivinen\y = aktiivinen\y - 2
ElseIf infoByte = INFO_MOVE_DOWN Then
//Kuten yllä mutta vain silloin kun liikutaan alas
aktiivinen.PELAAJA = 0
For user.PELAAJA = Each PELAAJA
If user\id = NET_ClientId Then
aktiivinen=user
EndIf
Next user
aktiivinen\y = aktiivinen\y + 2
EndIf
Forever
EndIf
Code: Select all
Include "Libs\cbNetwork.cb" //Includes networking stuff
Include "Libs\Nettivakiot.cb" //Includes some constans what you can use in networking
FrameLimit 40
//Player 1 variables
pelaajay=0
pelaajakorkeus=0
pelaajaleveys=0
//Player 2 variables(oppoment)
pelaaja2y=0
pelaaja2korkeus=0
pelaaja2leveys=0
//Networking stuff
Dim rtn As Integer
rtn = InitClient(GetWord(CommandLine(),1),Int(GetWord(CommandLine(),2)))
If rtn <> 0 Then MakeError GetNetErrorString( rtn )
// Alustetaan muistipala
_Net_InitMemBlock()
// Lähetetään serverille tavu, josta se tietää, että client on uusi.
// INFO_STARTING_CONNECTION = 255
_Net_PutByte( INFO_STARTING_CONNECTION )
ClientSend()
rtn = ClientRead()
// Jos tietojen luku onnistui
If rtn = 0 Then
// Luetaan muistipalan alusta sen koko
_Net_GetInt()
// Luetaan "infotavu"
infoByte = _Net_GetByte()
If infoByte = INFO_STARTING_CONNECTION Then
// Serveri hyväksyi yhteyden
_Net_PutByte( INFO_IDLE )
ClientSend()
ElseIf infoByte = INFO_CLOSING_CONNECTION Then
// Serveri vastasi "quit"-viestiin
ElseIf infoByte = INFO_GET_PLAYERLIST Then
// Pelaajalista tulossa
// Tässä kohtaa serveriltä tulisi myös pelaajalista
EndIf
EndIf
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Unohdat klientin puolella tyhjentää ClientSend() funktion jälkeen muistipalan sisällön komennolla _Net_InitMemBlock(), joten vanha sisältö lähetetään uudelleen palvelimelle ja se INFO_STARTING_CONNECTION paketti siis lähtee aina vaan uudelleen.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Mihin mä sen _Net_InitMemBlock()-funkkarin oikein laitan tarkalleen, sinne paikkaan mikä on se missä lähetän sen Info_IDLE-jutunVesQ wrote:Unohdat klientin puolella tyhjentää ClientSend() funktion jälkeen muistipalan sisällön komennolla _Net_InitMemBlock(), joten vanha sisältö lähetetään uudelleen palvelimelle ja se INFO_STARTING_CONNECTION paketti siis lähtee aina vaan uudelleen.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Vastaanpa lainaamalla omasta viestistäni tärkeän kohdan.skorpioni-cb wrote:Mihin mä sen _Net_InitMemBlock()-funkkarin oikein laitan tarkalleen, sinne paikkaan mikä on se missä lähetän sen Info_IDLE-jutunVesQ wrote:Unohdat klientin puolella tyhjentää ClientSend() funktion jälkeen muistipalan sisällön komennolla _Net_InitMemBlock(), joten vanha sisältö lähetetään uudelleen palvelimelle ja se INFO_STARTING_CONNECTION paketti siis lähtee aina vaan uudelleen.
Unohdat klientin puolella tyhjentää ClientSend() funktion jälkeen muistipalan sisällön komennolla _Net_InitMemBlock()
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Joojoo, mutta se silti lähettää sitä pakettia mitä ilmeisimmin kun se jatkaa sitä kokoajan sitä viestin tulostustaVesQ wrote:Vastaanpa lainaamalla omasta viestistäni tärkeän kohdan.skorpioni-cb wrote:Mihin mä sen _Net_InitMemBlock()-funkkarin oikein laitan tarkalleen, sinne paikkaan mikä on se missä lähetän sen Info_IDLE-jutunVesQ wrote:Unohdat klientin puolella tyhjentää ClientSend() funktion jälkeen muistipalan sisällön komennolla _Net_InitMemBlock(), joten vanha sisältö lähetetään uudelleen palvelimelle ja se INFO_STARTING_CONNECTION paketti siis lähtee aina vaan uudelleen.Unohdat klientin puolella tyhjentää ClientSend() funktion jälkeen muistipalan sisällön komennolla _Net_InitMemBlock()
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Et muuta palvelimen puolella infoByte muuttujaa enää sen jälkeen, kun olet kerran sen lukenut. Aseta infoByte vaikkapa nollaksi ennen kuin kutsut funktiota ServerRead() niin ei tule vääriä ilmoituksia.
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
-
- Advanced Member
- Posts: 364
- Joined: Wed Dec 03, 2008 3:48 pm
- Location: Turku
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Joo täytynee kokeilla, mä taidan tehä ekan julkasuversion jälkeen node.js-version servusta, miten se ajetaan sitten kun se on tehty?VesQ wrote:Et muuta palvelimen puolella infoByte muuttujaa enää sen jälkeen, kun olet kerran sen lukenut. Aseta infoByte vaikkapa nollaksi ennen kuin kutsut funktiota ServerRead() niin ei tule vääriä ilmoituksia.
En tiedä, mitä tiedän, mutta tiedän ettei se ole mitään kaunista.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
I know not what I know, but I do know that it's not beautiful.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
Itse en ole ikinä käyttänyt node.js:ssää, mutta googlettamalla "node.js" tuo selvisi. Eli lataa tuo node.js ja sitten vain konsolilta: "node <tiedosto jossa koodi on>". Suosittelen googlen käyttöä. Tuollaiseen kysymykseen löytää vastauksen nopeammin googlen avulla kuin kysymällä foorumeilta.skorpioni-cb wrote: Joo täytynee kokeilla, mä taidan tehä ekan julkasuversion jälkeen node.js-version servusta, miten se ajetaan sitten kun se on tehty?
Last edited by Latexi95 on Wed Mar 28, 2012 8:44 am, edited 1 time in total.
Re: Tyhmät kysymykset (I/2011)
viewtopic.php?p=58213#p58213skorpioni-cb wrote:Joo täytynee kokeilla, mä taidan tehä ekan julkasuversion jälkeen node.js-version servusta, miten se ajetaan sitten kun se on tehty?VesQ wrote:Et muuta palvelimen puolella infoByte muuttujaa enää sen jälkeen, kun olet kerran sen lukenut. Aseta infoByte vaikkapa nollaksi ennen kuin kutsut funktiota ServerRead() niin ei tule vääriä ilmoituksia.
Tähän tapaan varmaan onnistuu.