lyönti
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: lyönti
Piirrä animaatio jossa se nyrkki liikkuu? Vähän turhan typerä ongelma btw..
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: lyönti
tai teet nyrkki objektin moveobject kunnes max etäisyys sitten moveobject takaisin piilota nyrkki
Re: lyönti
Mm niin ja voisit vaikka katsoa oppitunnin 19. jossa opetetaan animointi.Misthema wrote:Piirrä animaatio jossa se nyrkki liikkuu? Vähän turhan typerä ongelma btw..
Every Legend Has A Start!
Re: lyönti
miten siis saan erillisen nyrkki objectin liikkumaan eteen ja takaisinkun painan esim. spacea
Re: lyönti
naabster wrote:miten siis saan erillisen nyrkki objectin liikkumaan eteen ja takaisinkun painan esim. spacea
Code: Select all
nyrkki=loadobject ("nyrkki",360)
ukko=loadobject ("ukko",360)
repeat
if keyhit(cbkeyspace) then moveobject nyrkki,20
cloneobjectposition nyrkki,ukko
cloneobjectorientation nyrkki,ukko
drawscreen
forever
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: lyönti
Tuo ei toimi kenenkään koneella...duck wrote:kokeile jos toimis :)Code: Select all
nyrkki=loadobject ("nyrkki",360) ukko=loadobject ("ukko",360) repeat if keyhit(cbkeyspace) then moveobject nyrkki,20 cloneobjectposition nyrkki,ukko cloneobjectorientation nyrkki,ukko drawscreen forever
Re: lyönti
Herra on hyvä ja laittaa merkkijonoihin oikeat tiedostonimet.. itse.Grandi wrote:Tuo ei toimi kenenkään koneella...duck wrote:kokeile jos toimisCode: Select all
nyrkki=loadobject ("nyrkki",360) ukko=loadobject ("ukko",360) repeat if keyhit(cbkeyspace) then moveobject nyrkki,20 cloneobjectposition nyrkki,ukko cloneobjectorientation nyrkki,ukko drawscreen forever
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Kehittäjä
CoolBasic Classic
Re: lyönti
Ei tuo toimi, vaikka laittaisi oikeat tiedostonimet. Ei, vaikka ne laittaisi itse.Ilmuri wrote:Herra on hyvä ja laittaa merkkijonoihin oikeat tiedostonimet.. itse.Grandi wrote:Tuo ei toimi kenenkään koneella...duck wrote:kokeile jos toimisCode: Select all
nyrkki=loadobject ("nyrkki",360) ukko=loadobject ("ukko",360) repeat if keyhit(cbkeyspace) then moveobject nyrkki,20 cloneobjectposition nyrkki,ukko cloneobjectorientation nyrkki,ukko drawscreen forever
Loopissa, jos painaa välilyöntiä, nyrkki menee 20 pikseliä ukon eteen. Sen jälkeen nyrkki laitetaan takaisin ukon päälle. Tuon saisi toimimaan laittamalla tuon lyöntirivin cloneobjectpositionin- ja orientationin jälkeen
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: lyönti
Totta, mutta senkin jälkeen nyrkkiä siirrettäisiin vain yhden framen ajan ja se näyttäisi tyhmältä.
Tässä esimerkkiversio, kun mä tykkään antaa näitä valmiita koodinpätkiä. Koodissa olevat x ja y ovat olevinaan sen ukko-objektin x- ja y-koordinaatit.
Tässä esimerkkiversio, kun mä tykkään antaa näitä valmiita koodinpätkiä. Koodissa olevat x ja y ovat olevinaan sen ukko-objektin x- ja y-koordinaatit.
Code: Select all
FrameLimit 40
oikea = LoadObject( "media\cow.bmp" )
vasen = CloneObject( oikea )
MirrorObject vasen
ShowObject oikea, OFF : ShowObject vasen, OFF
nyrkki = MakeObject()
PaintObject nyrkki, oikea
x = 0
y = 0
pituus = 100
nopeus = 20
suunta = -1
Repeat
If KeyHit( cbkeyspace ) Then
lyö = 1
EndIf
If lyö <> 0 Then
lyö = lyö + nopeus
If lyö > 360 Then lyö = 0
EndIf
If KeyHit( cbKeyLeft ) And lyö = 0 Then
suunta = 1
PaintObject nyrkki, vasen
ElseIf KeyHit( cbKeyRight ) And lyö = 0 Then
suunta = -1
PaintObject nyrkki, oikea
EndIf
//Asetellaan nyrkki oikealle paikalleen
PositionObject nyrkki, x - ( pituus * suunta ) + Cos( lyö ) * pituus * suunta, y
Text 20, 20, lyö
DrawScreen
Forever
-
- Forum Veteran
- Posts: 2396
- Joined: Tue Aug 28, 2007 4:20 pm
Re: lyönti
Ei sitten juolahtanut mieleen, että huomasin tosta koodista muitakin vikoja?Ilmuri wrote:Herra on hyvä ja laittaa merkkijonoihin oikeat tiedostonimet.. itse.
Tuo Jonezin versio näyttää aika hyvältä. Ei tuota varmaan tuon pienemmällä koodilla saisikaan. Ja kun joku sanoi alussa, että turha ongelma niin ei se pakosti aloittelijalle ole. Ite en ois osannu alussa mitään tollasta aatellakkaan ja animaatiotkin olivat täyttä hepreaa.
-
- Advanced Member
- Posts: 485
- Joined: Tue Aug 28, 2007 3:53 pm
- Location: Suomi, Finland
- Contact:
Re: lyönti
tein pienemmällä koodilla tuommoisen mutta noissahan on se ongelma että jos ukko liikku niin nyrkki jää ukon taakse ellei pistä ukokn kohtaa ja liikuta tietty määrä yms. yllättävän vaikeaa noin yksinkertaiseksi asiaksi