DroneWars [19.01.2012]

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Pettis
The Evil Admin
The Evil Admin
Posts: 1044
Joined: Sun Aug 26, 2007 5:08 pm
Location: Rovaniemi
Contact:

Re: DroneWars [09.01.2012]

Post by Pettis »

Hyvin pyörii, hieman haastavaa vain osua vihuihin. Lisäksi tuntuu vähän pöljältä, että ne pysyvät välillä tietyn etäisyyden päässä vaikka miten liikkuisit. Ei vissiin ole vielä muuta tekemistä kuin tappaa kaikki vihut, sillä sen jälkeen ei tapahdu enää mitään.

Musiikit ovat loistavat. Oletko itse tehnyt?
CB Repository .com - Sinne ne kaikki koodit menneet on!
MunVerkko - Ilmaisia foorumeita ja blogeja
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars [09.01.2012]

Post by Misthema »

Pettis wrote:Hyvin pyörii, hieman haastavaa vain osua vihuihin. Lisäksi tuntuu vähän pöljältä, että ne pysyvät välillä tietyn etäisyyden päässä vaikka miten liikkuisit. Ei vissiin ole vielä muuta tekemistä kuin tappaa kaikki vihut, sillä sen jälkeen ei tapahdu enää mitään.

Musiikit ovat loistavat. Oletko itse tehnyt?
Musiikit ollaan tehty Wingman:n kanssa. Jompikumpi alottanut ja toinen jatkanut, jollei ole loppuun asti saanut, on palloa heitetty taas toiselle. :P

Vihuista sen verran, että niillä siis on melkolailla samat nopeudet kuin pelaajallakin (samanlaisilla aluksilla siis, toistaiseksi). Omasta mielestäni vihuihin on helpompi osua kun ei tarvii jatkuvasti pyöriä 180 astetta että pääsee taas tähtäilemään, vaan vihua voi rätkiä vaikka yrittäisi mennä kohti. En ole kyllä vielä ihan varma teenkö myös niin, että pelaaja ja vihut ottaisi toisiinsa törmäilyistä vahinkoa. Silloin tuo vihujen pakittaminen voisi olla ihan kiva lisä. :D

Ja joo, pelissä ei toistaiseksi ole vielä muuta kuin vihut joita tappaa, eikä senkään jälkeen tapahdu mitään. Mitään ns. pelattavaa ei vielä ole, mutta testattavaa senkin edestä. Sitten kun pelimoottori on saatu kuosiin, niin ajattelin kyllä että kentillä olisi kaikenmaailman pikkutehtäviä joita pitää tehdä päästäkseen jatkamaan matkaa eteenpäin (kuten; käy tuhoamassa tämä virtalähde jotta tämä ovi avautuu josta voit vääntää tätä vipua että pääset tuonne).
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by Misthema »

Päivitystä! Uudet asiat listattu ensimmäisessä viestissä.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by MaGetzUb »

Mahtava alku, musat ja grafiikat ovat loistavat! (Taisin jo aijemmin mainita samat asiat...) Mietin tuota getModes.dll:ää vain, saanen udella, että mitä se tekee? :P
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by Misthema »

MaGetzUb wrote:Mahtava alku, musat ja grafiikat ovat loistavat! (Taisin jo aijemmin mainita samat asiat...) Mietin tuota getModes.dll:ää vain, saanen udella, että mitä se tekee? :P
En jaksanut CB:llä tehdä mitään funktiota joka kävisi läpi kaikki mahdolliset resoluutiot jne, joten käytin hyväkseni BlitzMax:n funktiota ja tein siitä DLL:n. :)
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:54 am, edited 1 time in total.
---
epäkirja_misthema

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by epäkirja_misthema »

seancarrion wrote:Mahtavaa, jopa intro Image
1)Mistä niitä minitehtäviä saa? Image
2)Voiko peliä vielä vetää "läpi"?
3)Kun tapan vihuja, joskus niistä tulee joitain nuolia. Ovatko ne boosteja?
4)Peliin kannattaisi ehkä tehdä power-uppeja, niin peliin ei kyllästyisi. Image

Mut hei, mahtava peli kasassa, ei muuta kuin onnea Image
Öööh.. Minitehtävinä siis on tämän hetken testikentässä noiden vilkkuvien laatikoiden tuhoaminen ja vihujen tappaminen tietty määrä, jotta laser seinämät avautuu.
Ne jotka vihollisilta putoaa, on nimenomaan power-uppeja;
vihreät nuolet = ampumisnopeutta lisää 30sek
punaiset nuolet = ammus tekee enemmän vahinkoa 15sek
keltainen risukasakuvake = rekyyliä vähemmän 30sek
Poweruppeja ei voi kasautua päällekäin, vaan uudella pwupilla korvataan vanha.

Ja ei, peliä ei voi vetää "läpi". Tämä on vasta tech-demo.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by Misthema »

Kun nyt projekti ollut jo jonkin aikaa sulamattomassa jäässä, ajattelin että voisin heitellä lähdekoodit ilmoille, jos joku vaikka innostuisi jatkamaan, tai löytäisi hyviä koodinpätkiä.
Varoituksen sanana siis kuuluu, että koodi on melkolailla kommentoimatonta, joten selvää siitä on hankala saada. Koittakaa nyt kuitenkin pärjätä! =)

.
..
...
Lataa lähdekoodit tästä!
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by valscion »

Jahah, taas vaihteeksi sitten kävi näin, harmi :|. Jotenkin aina tuntuu huomaavan, että projektit jotka jäätyvät, ovat olleet huonosti dokumentoituja/kommentoituja. Ehkä tämä on vain keittiöpsykologian laatuista pohdintaa, mutta olisikohan mahdollista että näiden kahden asian, jäätymisen ja kommentoitumattoman koodin, välillä olisi jokin yhteys?

Nmutta juu, kävisikös sinulle Misthema jos pistän pelin lähdekoodin jakoon GitHubiin ja hoitaisin sen repoa, mikäli joku innostuu jatkamaan projektia?
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by Wingman »

Minä olen ainakin mukana projektissa jos sitä vielä jatketaan, grafiikkaa, musiikkia ja koodia voin tehdä :)
- - - -
User avatar
-Z-
Devoted Member
Posts: 682
Joined: Tue Aug 28, 2007 3:33 pm
Location: In ur danmaku, grazin ur bullets

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by -Z- »

Huhhuh, hetken vain poissa foorumeilta niin pääsee tällaisia mahtavuuksia ilmestymään. Iski takaumat vastaavanlaisesta pelistä jossa oltiin muistaakseni tietokoneen sisässä ja tuhottiin viruksia. Enivei, pidän pelistä ja musiikit ovat mainiot. Ikävää että enemmän tahi vähemmän kaatui mutta niinhän näissä tuppaa käymään. Toivon ainakin itse että jatkaisitte jos voimia vain löytyy : )
"Fallout 3 (#10) marked a shift in the industry, a move that saw the western RPG begin to surpass its Japanese counterparts." -IGN top 100 RPGs of all time
Wingman
Devoted Member
Posts: 594
Joined: Tue Sep 30, 2008 4:30 pm
Location: Ruudun toisella puolella

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by Wingman »

Sneak-Peek IDB:n nykyisiin suunnitelmiin; Misthema kiroaa ja hajoilee tehdessään moduulia jolla DroneWarsin voisi kääntää BMaxille, ja kehitys jatkuisi.
mene ja tiedä sitten mitä siitäkin tulee.
- - - -
VerkkoGuru
Member
Posts: 73
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:42 pm

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by VerkkoGuru »

Hienon näköne proju :o Ikävää, ku jääty :d Toivottavasti tätä jatkettaisin, itselleni liian hankala, mutta, jos tätä jatketaan, voisin tulla mukaan juonen ja musiikin pariin :) Ihana retromainen tunnelmahan tuossa oli.
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by Misthema »

VesQ wrote:Jahah, taas vaihteeksi sitten kävi näin, harmi :|. Jotenkin aina tuntuu huomaavan, että projektit jotka jäätyvät, ovat olleet huonosti dokumentoituja/kommentoituja. Ehkä tämä on vain keittiöpsykologian laatuista pohdintaa, mutta olisikohan mahdollista että näiden kahden asian, jäätymisen ja kommentoitumattoman koodin, välillä olisi jokin yhteys?

Nmutta juu, kävisikös sinulle Misthema jos pistän pelin lähdekoodin jakoon GitHubiin ja hoitaisin sen repoa, mikäli joku innostuu jatkamaan projektia?
Tuolla kommentoimattomuudella voi hyvinkin olla tekemistä sen kanssa.. :DD
Enkä pistä pahakseni vaikka ylläpitäisit GitHub:ia. Itse yritin sitä yhdessä vaiheessa, mutta enpä sitten kyennyt ymmärtämään sitä... :P
VerkkoGuru wrote:Hienon näköne proju :o Ikävää, ku jääty :d Toivottavasti tätä jatkettaisin, itselleni liian hankala, mutta, jos tätä jatketaan, voisin tulla mukaan juonen ja musiikin pariin :) Ihana retromainen tunnelmahan tuossa oli.
Kiitos. Juonen ja musiikin kohdalla ei kyllä ole puutteita - ne on melkolailla jo tehty. Ohjelmointi onkin sitten asia erikseen. :)
-Z- wrote:Huhhuh, hetken vain poissa foorumeilta niin pääsee tällaisia mahtavuuksia ilmestymään. Iski takaumat vastaavanlaisesta pelistä jossa oltiin muistaakseni tietokoneen sisässä ja tuhottiin viruksia. Enivei, pidän pelistä ja musiikit ovat mainiot. Ikävää että enemmän tahi vähemmän kaatui mutta niinhän näissä tuppaa käymään. Toivon ainakin itse että jatkaisitte jos voimia vain löytyy : )
Kiitos. Eiköhän noita voimia joskus taas löydy. Tarkoitushan olisi tehdä tämä vielä CB:n puolella valmiiksi, ennen porttausta. Tuossakaan ei kyllä olisi kuin kenttien luomista + kenttäsiirtymät, ini-filujen räpläämistä ja mahdolliset väli- ja päävastukset. :)
User avatar
valscion
Moderator
Moderator
Posts: 1599
Joined: Thu Dec 06, 2007 7:46 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by valscion »

Misthema wrote:
VesQ wrote:Jahah, taas vaihteeksi sitten kävi näin, harmi :|. Jotenkin aina tuntuu huomaavan, että projektit jotka jäätyvät, ovat olleet huonosti dokumentoituja/kommentoituja. Ehkä tämä on vain keittiöpsykologian laatuista pohdintaa, mutta olisikohan mahdollista että näiden kahden asian, jäätymisen ja kommentoitumattoman koodin, välillä olisi jokin yhteys?

Nmutta juu, kävisikös sinulle Misthema jos pistän pelin lähdekoodin jakoon GitHubiin ja hoitaisin sen repoa, mikäli joku innostuu jatkamaan projektia?
Tuolla kommentoimattomuudella voi hyvinkin olla tekemistä sen kanssa.. :DD
Enkä pistä pahakseni vaikka ylläpitäisit GitHub:ia. Itse yritin sitä yhdessä vaiheessa, mutta enpä sitten kyennyt ymmärtämään sitä... :P
https://github.com/VesQ/DroneWars <-- siellä on nyt sitten tuo pelin lähdekoodi saatavilla. Jos jotakuta kiinnostaa jatkaa projektia niin menee forkkaamaan tuon GitHubissa (tekee tavallaan oman kloonin tuosta) ja jatkaa sitten koodailua omassa forkissaan. Ohjeita gitin ja GitHubin käytön aloitteluun löytyy mm. NetMatchin repositoryn wikistä. Itselläni on nyt muuta koodailua tässä menossa niin ei ole ainakaan nyt aikaa tälle. Mutta jos joku innostuu tätä jatkamaan niin pidän kyllä huolta siitä että tuo GitHub-repository on ajan tasalla :)
cbEnchanted, uudelleenkirjoitettu runtime. Uusin versio: 0.4.1 — Nyt myös sorsat GitHubissa!
NetMatch - se kunnon nettimättö-deathmatch! Avoimella lähdekoodilla varustettu
vesalaakso.com
leal
Newcomer
Posts: 16
Joined: Wed May 30, 2012 1:46 pm

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by leal »

Tein valmiin paketin Githubin lähdekoodista tämän vuoden CB-projekti kisaa varten.
DroneWars-master.zip
Ladattu Githubista 26.12.12, exet valmiina.
(1.83 MiB) Downloaded 432 times
User avatar
Misthema
Advanced Member
Posts: 312
Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
Location: Turku, Finland
Contact:

Re: DroneWars [19.01.2012]

Post by Misthema »

leal wrote:Tein valmiin paketin Githubin lähdekoodista tämän vuoden CB-projekti kisaa varten.
Kiitos paljon! Suuresti arvostettu teko! :)
Post Reply