The Corridor

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
Post Reply
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

The Corridor

Post by KillBurn »

Image

Kauhu elementeillä varustettuihin toimintapeleihin ihastuneena, olen tehnyt jälleen yhden.

Juoni: Pelihahmo on henkien ja erilaisten olioiden metsästäjä. Tämä peli käsittää hänen reissunsa kummitus kartanoon, jossa on vahva henki karkotettavaksi. Hommahan tietenkin mutkistuu.

Pelimekaniikka: Genre on 90-luvun alun tapaan sivulta vierivä mätkintä seikkailu. Ideana on raivata tie vihollisista seuraavaan kenttään. Pelin taistelu toimii yksinkertaisesti muutaman erilaisen lyönnin avulla. Kun pelihahmo on kyykyssä tai ilmassa on isku hieman erilainen. Kyykkyä ja hyppyä tarvitsee myös väistelemiseen.

Sisältö: Pelissä on kymmenkunta erilaista turpaan ottajaa, heidän ulkomuoto ja käyttäytyminen vaihtelee radikaalisti. Grafiikka yrittää olla sarjakuvamaista ja ehkä hieman retroa. Mahtava palkinto odottaa pelin läpäisijää.

Kontrollit:
Nuolista liikkuu
Alanuolesta kyykkyy
Ylänuolesta tai spacesta hyppää
Z-näppäimestä tai oikeasta shiftistä lyö

Pakettin pitäisi olla nyt se oikea
Lataa The Corridor
Last edited by KillBurn on Wed Dec 26, 2012 5:30 pm, edited 2 times in total.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: The Corridor

Post by MetalRain »

Jos pelimekaniikka on 90-luvulta niin kyllä on vaikeusastekin. Luulisi että vihollisten määrää ja voimakkuutta kasvatettaisiin maltillisesti kenttien edetessä mutta tuntuu että jo ensimmäinen taso on tehty ottamaan luulot pois pelaajalta. Hyvä jos pysyy hengissä kymmentä sekuntia pidempään. Vaikeuden tuomaa turhautuneisuutta vain lisää erilaiset kentissä olevat esteet: lieskat, taivaalta tippuvat kivet ja piikit jotka ilmeisesti vahingoittaa vain pelaajaa tällöin jätetään käyttämättä melkoinen kasa taktikointimahdollisuuksia.

Hahmojen grafiikkaan on selkeästi käytetty aikaa, mutta toisaalta se pääsee vain korostamaan miten tylysti tilekarttoja on käytetty pelissä. Harvat alueet koostuvat useamman tilen paloista vaan lähinnä on tyydytty toistamaan yhtä tai kahta kelvollista tileä eri aluessa. Etenkin rajat näkyvän ja läpinäkyvän välillä kaipaisivat enemmän huomiota. Muitakin muotoja kuin suoraa ja neliötä olisi kiva nähdä myös kentissä. Esimerkkinä vaikkapa aivan pelin alussa taustalla näkyvä kiviseinä.

Musiikit tuntuvat olevan mielenkiintoisia ja tunnelmallisia, eikä saman raidan looppaus ollut ollenkan hullumman kuuloinen. Tosin pelirupeama jäikin tuon vaikeusasteen vuoksi melko lyhyeksi (5-10min).

EDIT: Useamman kymmenen yrityksen jälkeen pääsin kuin pääsinkin "ensimmäisen" kentän läpi, mutta sitten tajusinkin että kyse olikin ilmeisesti jostain julkaisuversioon jääneestä taikanumerosta, jonka vuoksi peli alkoi viimeisestä kentästä eikä ensimmäisestä. Yksi toinenkin bugi löytyi, jos pelaaja tippuu laitojen yli kentässä Xahchuqua niin muita kenttiä ei voi enää pelata ennenkuin peli käynnistetään uudelleen. Myöskin olisi hyvien tapojen mukaista todeta että hei nyt pelaaja kuoli aloitetaampas kenttä alusta. Niiden kolmen laatikon korkeiden laatikkopinojen yli siis voi hypätä, liekö tarkoitus vai ei.
Last edited by MetalRain on Sun Jan 15, 2012 1:56 pm, edited 1 time in total.
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: The Corridor

Post by KillBurn »

Huomasin kun luin Metal Rainin komenttia että, peli ei ole se minkä sen pitäisi olla. Se nimittäin lähtee viimeisestä radasta, ja se on vaikea. Ei muut radat niinkään. Pieni tauko ja toivon että viitsitte kokeilla aitoakin versiota. :oops:
EDIT:

Nyt peli alkaa alusta, niin kun ne yleensä :lol:

Sumu Games: Sam, Ur eye!
Tuxi
Active Member
Posts: 190
Joined: Wed Jan 21, 2009 10:25 pm
Contact:

Re: The Corridor

Post by Tuxi »

Hyökätessäni kolmannen kentän alussa olevan ison luurangon kimppuun, peli kaatui joka kerta (MAV), joten en kunnolla päässyt pelaamaan. Alussa voisi olla latauspalkki tai vastaava, vaikka latausaika ei järin pitkä olekaan.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)

-Tuxi- (myös Tuxi4321)
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: The Corridor

Post by KillBurn »

Tuxi wrote:Hyökätessäni kolmannen kentän alussa olevan ison luurangon kimppuun, peli kaatui joka kerta (MAV), joten en kunnolla päässyt pelaamaan. Alussa voisi olla latauspalkki tai vastaava, vaikka latausaika ei järin pitkä olekaan.
Vai kaatuu...Kokeileppas muuttaa depth-arvoa settings.ini tiedostossa. Näin korjasin oman MAVini. Entäs kaatuuko muilla?
Sumu Games: Sam, Ur eye!
User avatar
Substance
Active Member
Posts: 234
Joined: Fri Mar 14, 2008 5:48 pm

Re: The Corridor

Post by Substance »

Jahas, Splatterhousesta on aika kovasti inspiraatiota saatu, pelkästään hyvä asia :D. Kenttä- ja hirviösuunniteluun oli panostettu ja gameplay oli sopivan vaikeaa. Pidin myös musiikeista vaikkakin tavallisten kenttien ambienttiäänet olivat vähän hidastemposia peliin. Kuuntelisin mieluusti alkuvalikon musiikkia itse pelissä tai edes latauksen aikana, muuten sitä ei tule kuultua ollenkaan. Pääsin 13.:ta kenttään, mutten ymmärrä miten viimeistä bossia voisi vahingoittaa. Ei varmaankaan siten, että hyppää kentän laidalla olevan esteen yli ja putoaa loputtomiin :D?
Substance aka LittleGreen
Red Encounter - shoot'em uppia - lataus
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: The Corridor

Post by KillBurn »

Splatterhouset on tullut pelattua. Viimeisen vastuksen voittamiseen pitää osata lyödä pienempi kivi takaisin. Temppu ei ole helppo mutta sujuu kun harjoittelee. Miksei sitä alkuvalikon musiikkia voi kuunnella pelissä.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Pate5
Artist
Artist
Posts: 551
Joined: Tue Aug 28, 2007 4:53 pm
Location: Vantaa

Re: The Corridor

Post by Pate5 »

Itselläni taas kaatuu aina ensimmäisen kentän ensimmäiseen jalasta roikkuvaan ukkoon. Tarkastapa koodistasi taulukot, taulukoiden yliluku on tunnettu tapa saada random maveja tietyillä koneilla.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
User avatar
KillBurn
Advanced Member
Posts: 339
Joined: Wed Aug 29, 2007 5:02 pm

Re: The Corridor

Post by KillBurn »

Pate5 wrote:Itselläni taas kaatuu aina ensimmäisen kentän ensimmäiseen jalasta roikkuvaan ukkoon. Tarkastapa koodistasi taulukot, taulukoiden yliluku on tunnettu tapa saada random maveja tietyillä koneilla.
Kuulostaa tutulta. Tuollaisissa tlanteissa, kun menee tarpeeksi lähelle jotaikin vihollista ja peli Mavaa. Korjauksena omalla kohdalla oli settings.ini tiedostossa olevien asioiden muuttaminen. Toivottavasti auttaa.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
User avatar
MetalRain
Active Member
Posts: 188
Joined: Sun Mar 21, 2010 11:17 am
Location: Espoo

Re: The Corridor

Post by MetalRain »

KillBurn wrote:Splatterhouset on tullut pelattua. Viimeisen vastuksen voittamiseen pitää osata lyödä pienempi kivi takaisin. Temppu ei ole helppo mutta sujuu kun harjoittelee. Miksei sitä alkuvalikon musiikkia voi kuunnella pelissä.
Täytyy kyllä sanoa ettei tullut edes mieleen potkia niitä pikkukiviä kun ajattelin että ne ovat vain vahingoittamassa pelaajaa.
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: The Corridor

Post by Awaclus »

Oliko The Soul -bossille mahdollista hävitä jotenkin? En ottanut yhtään vahinkoa koko taistelun aikana.

Olisi muuten mukavampaa, jos hahmo liikkuisi vähän nopeammin.
Last edited by Awaclus on Sun Jan 15, 2012 1:32 pm, edited 1 time in total.
MaGetzUb
Guru
Posts: 1715
Joined: Sun Sep 09, 2007 12:35 pm
Location: Alavus

Re: The Corridor

Post by MaGetzUb »

Pistää silmään tuo kuvakulma, miksi se pitää olla tuollainen.. Ihan perus 2D-tasohyppely kuvakulma olisi ollut mukava.. :) Muuten pelin grafiikat oli erinomaiset ja on mukava nähdä tasohyppelyä pitkästä aikaa..
Solar Eclipse
Meneillä olevat Projektit:
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
VerkkoGuru
Member
Posts: 73
Joined: Sat Feb 25, 2012 3:42 pm

Re: The Corridor

Post by VerkkoGuru »

Peli oli useita animaatioihin liittyviä bugeja täynnä. Mutta grafiikka oli mitä mahtavin, oikea kunnianosoitus vanhalle kunnon 90-luvun grafiikalle. Mutta se pisti silmään, että, jos ukko oli kyykyssä ja hyppäsi, niin ukko hyppäsi kyykky-asennossa? Tämähän ei ole mitään mahdottomuus, mutta, mitenhän se hyppäsi kyykyssä ponnistamatta yhtään? Ja, kun hahmo kuolee, voisi siihenkin tehdä jonkun oman animaationsa/kuvansa. Oli nimittäin aika tökkö tuo kuolema. Ja pelissä jää todella epäselväksi se, missä mennään seuraavalle tasolle, vaikkapa joku hieno Next Level-kyltti. =D. Ja tosiaan häiritsi tuo kuvakulma, onhan se ihan mukavan näköinen mutta, se vaan häiritsee jollain selittämättömällä tavalla.

Äänistä en osaa sanoa mitään, koska kaiuttimet hajalla. :/ Mutta peliä oli ihan mukava pelata. Pääsin kymmenennelle tasolle. (: Peliin olisi mukava saada joku tallennussydeemi ja sitten ehkä muutamia hyökkäystapoja lisää ja joku puolustusjuttukin. Ja tosiaan vähän realistisempi tuosta grafiikasta, niin ois jees. Peliin voisi myös lisätä jotain aivopähkinäosioita, että päästääkseen eteenpäin, täytyy tehdä jotain pähkäilemällä.
User avatar
wilizucoder
Member
Posts: 81
Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
Location: Espoo
Contact:

Re: The Corridor

Post by wilizucoder »

Pelistä voisi sanoa vaikka mitä, mutta kiteytän sen nyt muutamaan lauseeseen. Ensinäkin jäin peliin vähäksi aikaa koukkuun :D. Pelin äänimaailma sopi hyvin pelin teemaan, animaatiot olivat plussaa. Mielestäni tuo hyppy oli jotenkin kömpelön oloinen, siis olisin kaivannut hyppyyn lisää korkeutta ja nopeutta.
Hahmojen grafiikan sanoisin olevan todella hienoa, mutta erityisesti kartta tarvitsisi enemmän yksityiskohtia/tilemäisyyttä/monipuoliosuutta. Helppohan se täältä on huudella grafiikoista, kun en itse usko pääseväni lähellekään tätä tasoa. :roll:
Joka tapauksessa hauska peli, pienellä hiomisella arvosanani nousisi vähintään yhdellä.
Semmonen parannusehdotus tuli mieleen, että noissa jutuissa, joissa välillä roikkuu zombeja jaloista, voisi itsekin roikkua ja niitä pitkin pystyisi kiipeämään ylös johonkin lisätasoon jne... :shock: :D

Arvosana: 7,5/10

+ äänet ja tunnelma
+ monta erilaista vihua, bossit
+ vaikeustaso
+ animaatiot

- kartta/tileset
- liikkuminen hidasta/kömpelöä
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: The Corridor

Post by Awaclus »

wilizucoder wrote:Arvosana: 7,5/10
Käytätkö nyt asteikkoa 1-10 vai 4-10?
Post Reply