The Corridor
The Corridor
Kauhu elementeillä varustettuihin toimintapeleihin ihastuneena, olen tehnyt jälleen yhden.
Juoni: Pelihahmo on henkien ja erilaisten olioiden metsästäjä. Tämä peli käsittää hänen reissunsa kummitus kartanoon, jossa on vahva henki karkotettavaksi. Hommahan tietenkin mutkistuu.
Pelimekaniikka: Genre on 90-luvun alun tapaan sivulta vierivä mätkintä seikkailu. Ideana on raivata tie vihollisista seuraavaan kenttään. Pelin taistelu toimii yksinkertaisesti muutaman erilaisen lyönnin avulla. Kun pelihahmo on kyykyssä tai ilmassa on isku hieman erilainen. Kyykkyä ja hyppyä tarvitsee myös väistelemiseen.
Sisältö: Pelissä on kymmenkunta erilaista turpaan ottajaa, heidän ulkomuoto ja käyttäytyminen vaihtelee radikaalisti. Grafiikka yrittää olla sarjakuvamaista ja ehkä hieman retroa. Mahtava palkinto odottaa pelin läpäisijää.
Kontrollit:
Nuolista liikkuu
Alanuolesta kyykkyy
Ylänuolesta tai spacesta hyppää
Z-näppäimestä tai oikeasta shiftistä lyö
Pakettin pitäisi olla nyt se oikea
Lataa The Corridor
Last edited by KillBurn on Wed Dec 26, 2012 5:30 pm, edited 2 times in total.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: The Corridor
Jos pelimekaniikka on 90-luvulta niin kyllä on vaikeusastekin. Luulisi että vihollisten määrää ja voimakkuutta kasvatettaisiin maltillisesti kenttien edetessä mutta tuntuu että jo ensimmäinen taso on tehty ottamaan luulot pois pelaajalta. Hyvä jos pysyy hengissä kymmentä sekuntia pidempään. Vaikeuden tuomaa turhautuneisuutta vain lisää erilaiset kentissä olevat esteet: lieskat, taivaalta tippuvat kivet ja piikit jotka ilmeisesti vahingoittaa vain pelaajaa tällöin jätetään käyttämättä melkoinen kasa taktikointimahdollisuuksia.
Hahmojen grafiikkaan on selkeästi käytetty aikaa, mutta toisaalta se pääsee vain korostamaan miten tylysti tilekarttoja on käytetty pelissä. Harvat alueet koostuvat useamman tilen paloista vaan lähinnä on tyydytty toistamaan yhtä tai kahta kelvollista tileä eri aluessa. Etenkin rajat näkyvän ja läpinäkyvän välillä kaipaisivat enemmän huomiota. Muitakin muotoja kuin suoraa ja neliötä olisi kiva nähdä myös kentissä. Esimerkkinä vaikkapa aivan pelin alussa taustalla näkyvä kiviseinä.
Musiikit tuntuvat olevan mielenkiintoisia ja tunnelmallisia, eikä saman raidan looppaus ollut ollenkan hullumman kuuloinen. Tosin pelirupeama jäikin tuon vaikeusasteen vuoksi melko lyhyeksi (5-10min).
EDIT: Useamman kymmenen yrityksen jälkeen pääsin kuin pääsinkin "ensimmäisen" kentän läpi, mutta sitten tajusinkin että kyse olikin ilmeisesti jostain julkaisuversioon jääneestä taikanumerosta, jonka vuoksi peli alkoi viimeisestä kentästä eikä ensimmäisestä. Yksi toinenkin bugi löytyi, jos pelaaja tippuu laitojen yli kentässä Xahchuqua niin muita kenttiä ei voi enää pelata ennenkuin peli käynnistetään uudelleen. Myöskin olisi hyvien tapojen mukaista todeta että hei nyt pelaaja kuoli aloitetaampas kenttä alusta. Niiden kolmen laatikon korkeiden laatikkopinojen yli siis voi hypätä, liekö tarkoitus vai ei.
Hahmojen grafiikkaan on selkeästi käytetty aikaa, mutta toisaalta se pääsee vain korostamaan miten tylysti tilekarttoja on käytetty pelissä. Harvat alueet koostuvat useamman tilen paloista vaan lähinnä on tyydytty toistamaan yhtä tai kahta kelvollista tileä eri aluessa. Etenkin rajat näkyvän ja läpinäkyvän välillä kaipaisivat enemmän huomiota. Muitakin muotoja kuin suoraa ja neliötä olisi kiva nähdä myös kentissä. Esimerkkinä vaikkapa aivan pelin alussa taustalla näkyvä kiviseinä.
Musiikit tuntuvat olevan mielenkiintoisia ja tunnelmallisia, eikä saman raidan looppaus ollut ollenkan hullumman kuuloinen. Tosin pelirupeama jäikin tuon vaikeusasteen vuoksi melko lyhyeksi (5-10min).
EDIT: Useamman kymmenen yrityksen jälkeen pääsin kuin pääsinkin "ensimmäisen" kentän läpi, mutta sitten tajusinkin että kyse olikin ilmeisesti jostain julkaisuversioon jääneestä taikanumerosta, jonka vuoksi peli alkoi viimeisestä kentästä eikä ensimmäisestä. Yksi toinenkin bugi löytyi, jos pelaaja tippuu laitojen yli kentässä Xahchuqua niin muita kenttiä ei voi enää pelata ennenkuin peli käynnistetään uudelleen. Myöskin olisi hyvien tapojen mukaista todeta että hei nyt pelaaja kuoli aloitetaampas kenttä alusta. Niiden kolmen laatikon korkeiden laatikkopinojen yli siis voi hypätä, liekö tarkoitus vai ei.
Last edited by MetalRain on Sun Jan 15, 2012 1:56 pm, edited 1 time in total.
Re: The Corridor
Huomasin kun luin Metal Rainin komenttia että, peli ei ole se minkä sen pitäisi olla. Se nimittäin lähtee viimeisestä radasta, ja se on vaikea. Ei muut radat niinkään. Pieni tauko ja toivon että viitsitte kokeilla aitoakin versiota.
EDIT:
Nyt peli alkaa alusta, niin kun ne yleensä
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: The Corridor
Hyökätessäni kolmannen kentän alussa olevan ison luurangon kimppuun, peli kaatui joka kerta (MAV), joten en kunnolla päässyt pelaamaan. Alussa voisi olla latauspalkki tai vastaava, vaikka latausaika ei järin pitkä olekaan.
Projektit:
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: The Corridor
Vai kaatuu...Kokeileppas muuttaa depth-arvoa settings.ini tiedostossa. Näin korjasin oman MAVini. Entäs kaatuuko muilla?Tuxi wrote:Hyökätessäni kolmannen kentän alussa olevan ison luurangon kimppuun, peli kaatui joka kerta (MAV), joten en kunnolla päässyt pelaamaan. Alussa voisi olla latauspalkki tai vastaava, vaikka latausaika ei järin pitkä olekaan.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: The Corridor
Jahas, Splatterhousesta on aika kovasti inspiraatiota saatu, pelkästään hyvä asia . Kenttä- ja hirviösuunniteluun oli panostettu ja gameplay oli sopivan vaikeaa. Pidin myös musiikeista vaikkakin tavallisten kenttien ambienttiäänet olivat vähän hidastemposia peliin. Kuuntelisin mieluusti alkuvalikon musiikkia itse pelissä tai edes latauksen aikana, muuten sitä ei tule kuultua ollenkaan. Pääsin 13.:ta kenttään, mutten ymmärrä miten viimeistä bossia voisi vahingoittaa. Ei varmaankaan siten, että hyppää kentän laidalla olevan esteen yli ja putoaa loputtomiin ?
Re: The Corridor
Splatterhouset on tullut pelattua. Viimeisen vastuksen voittamiseen pitää osata lyödä pienempi kivi takaisin. Temppu ei ole helppo mutta sujuu kun harjoittelee. Miksei sitä alkuvalikon musiikkia voi kuunnella pelissä.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: The Corridor
Itselläni taas kaatuu aina ensimmäisen kentän ensimmäiseen jalasta roikkuvaan ukkoon. Tarkastapa koodistasi taulukot, taulukoiden yliluku on tunnettu tapa saada random maveja tietyillä koneilla.
CoolBasic henkilökuntaa
Graafikko
Graafikko
Re: The Corridor
Kuulostaa tutulta. Tuollaisissa tlanteissa, kun menee tarpeeksi lähelle jotaikin vihollista ja peli Mavaa. Korjauksena omalla kohdalla oli settings.ini tiedostossa olevien asioiden muuttaminen. Toivottavasti auttaa.Pate5 wrote:Itselläni taas kaatuu aina ensimmäisen kentän ensimmäiseen jalasta roikkuvaan ukkoon. Tarkastapa koodistasi taulukot, taulukoiden yliluku on tunnettu tapa saada random maveja tietyillä koneilla.
Sumu Games: Sam, Ur eye!
Re: The Corridor
Täytyy kyllä sanoa ettei tullut edes mieleen potkia niitä pikkukiviä kun ajattelin että ne ovat vain vahingoittamassa pelaajaa.KillBurn wrote:Splatterhouset on tullut pelattua. Viimeisen vastuksen voittamiseen pitää osata lyödä pienempi kivi takaisin. Temppu ei ole helppo mutta sujuu kun harjoittelee. Miksei sitä alkuvalikon musiikkia voi kuunnella pelissä.
Re: The Corridor
Oliko The Soul -bossille mahdollista hävitä jotenkin? En ottanut yhtään vahinkoa koko taistelun aikana.
Olisi muuten mukavampaa, jos hahmo liikkuisi vähän nopeammin.
Olisi muuten mukavampaa, jos hahmo liikkuisi vähän nopeammin.
Last edited by Awaclus on Sun Jan 15, 2012 1:32 pm, edited 1 time in total.
Re: The Corridor
Pistää silmään tuo kuvakulma, miksi se pitää olla tuollainen.. Ihan perus 2D-tasohyppely kuvakulma olisi ollut mukava.. Muuten pelin grafiikat oli erinomaiset ja on mukava nähdä tasohyppelyä pitkästä aikaa..
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
-
- Member
- Posts: 73
- Joined: Sat Feb 25, 2012 3:42 pm
Re: The Corridor
Peli oli useita animaatioihin liittyviä bugeja täynnä. Mutta grafiikka oli mitä mahtavin, oikea kunnianosoitus vanhalle kunnon 90-luvun grafiikalle. Mutta se pisti silmään, että, jos ukko oli kyykyssä ja hyppäsi, niin ukko hyppäsi kyykky-asennossa? Tämähän ei ole mitään mahdottomuus, mutta, mitenhän se hyppäsi kyykyssä ponnistamatta yhtään? Ja, kun hahmo kuolee, voisi siihenkin tehdä jonkun oman animaationsa/kuvansa. Oli nimittäin aika tökkö tuo kuolema. Ja pelissä jää todella epäselväksi se, missä mennään seuraavalle tasolle, vaikkapa joku hieno Next Level-kyltti. =D. Ja tosiaan häiritsi tuo kuvakulma, onhan se ihan mukavan näköinen mutta, se vaan häiritsee jollain selittämättömällä tavalla.
Äänistä en osaa sanoa mitään, koska kaiuttimet hajalla. :/ Mutta peliä oli ihan mukava pelata. Pääsin kymmenennelle tasolle. (: Peliin olisi mukava saada joku tallennussydeemi ja sitten ehkä muutamia hyökkäystapoja lisää ja joku puolustusjuttukin. Ja tosiaan vähän realistisempi tuosta grafiikasta, niin ois jees. Peliin voisi myös lisätä jotain aivopähkinäosioita, että päästääkseen eteenpäin, täytyy tehdä jotain pähkäilemällä.
Äänistä en osaa sanoa mitään, koska kaiuttimet hajalla. :/ Mutta peliä oli ihan mukava pelata. Pääsin kymmenennelle tasolle. (: Peliin olisi mukava saada joku tallennussydeemi ja sitten ehkä muutamia hyökkäystapoja lisää ja joku puolustusjuttukin. Ja tosiaan vähän realistisempi tuosta grafiikasta, niin ois jees. Peliin voisi myös lisätä jotain aivopähkinäosioita, että päästääkseen eteenpäin, täytyy tehdä jotain pähkäilemällä.
- wilizucoder
- Member
- Posts: 81
- Joined: Sat Sep 08, 2007 11:24 pm
- Location: Espoo
- Contact:
Re: The Corridor
Pelistä voisi sanoa vaikka mitä, mutta kiteytän sen nyt muutamaan lauseeseen. Ensinäkin jäin peliin vähäksi aikaa koukkuun . Pelin äänimaailma sopi hyvin pelin teemaan, animaatiot olivat plussaa. Mielestäni tuo hyppy oli jotenkin kömpelön oloinen, siis olisin kaivannut hyppyyn lisää korkeutta ja nopeutta.
Hahmojen grafiikan sanoisin olevan todella hienoa, mutta erityisesti kartta tarvitsisi enemmän yksityiskohtia/tilemäisyyttä/monipuoliosuutta. Helppohan se täältä on huudella grafiikoista, kun en itse usko pääseväni lähellekään tätä tasoa.
Joka tapauksessa hauska peli, pienellä hiomisella arvosanani nousisi vähintään yhdellä.
Semmonen parannusehdotus tuli mieleen, että noissa jutuissa, joissa välillä roikkuu zombeja jaloista, voisi itsekin roikkua ja niitä pitkin pystyisi kiipeämään ylös johonkin lisätasoon jne...
Arvosana: 7,5/10
+ äänet ja tunnelma
+ monta erilaista vihua, bossit
+ vaikeustaso
+ animaatiot
- kartta/tileset
- liikkuminen hidasta/kömpelöä
Hahmojen grafiikan sanoisin olevan todella hienoa, mutta erityisesti kartta tarvitsisi enemmän yksityiskohtia/tilemäisyyttä/monipuoliosuutta. Helppohan se täältä on huudella grafiikoista, kun en itse usko pääseväni lähellekään tätä tasoa.
Joka tapauksessa hauska peli, pienellä hiomisella arvosanani nousisi vähintään yhdellä.
Semmonen parannusehdotus tuli mieleen, että noissa jutuissa, joissa välillä roikkuu zombeja jaloista, voisi itsekin roikkua ja niitä pitkin pystyisi kiipeämään ylös johonkin lisätasoon jne...
Arvosana: 7,5/10
+ äänet ja tunnelma
+ monta erilaista vihua, bossit
+ vaikeustaso
+ animaatiot
- kartta/tileset
- liikkuminen hidasta/kömpelöä
Re: The Corridor
Käytätkö nyt asteikkoa 1-10 vai 4-10?wilizucoder wrote:Arvosana: 7,5/10