Mushroom Adventures
Re: Mushroom Adventures
Niin ja grafiikatkin ovat toistaiseksi tuolla mallilla kuten Frozeni ekassa viestissä mainitsi.
Solar Eclipse
We're in a simulation, and God is trying to debug us.
Re: Mushroom Adventures
Uusi versio päivitetty. (Yhdessä välissä ei voinut oikein koodata, kun meni aikaa kokeisiin.)
uutta
-1 uusi Vihollinen
-1 uusi sieni
-Pausenappi, välilyönti
-itsetuhonappi, kummitus
-Uusi tausta
Pause ei vielä toimi kunnolla, jos painaa oikeassa kohdassa, yellow sludget lakkaa toimimasta.
Skinkkenin ehdottama vähemmän leijuva hyppy tulee luultavasti seuraavaan versioon. Mutta kärpässieniä syödessä ukko alkaa leijumaan vanhaan tapaan.
uutta
-1 uusi Vihollinen
-1 uusi sieni
-Pausenappi, välilyönti
-itsetuhonappi, kummitus
-Uusi tausta
Pause ei vielä toimi kunnolla, jos painaa oikeassa kohdassa, yellow sludget lakkaa toimimasta.
Skinkkenin ehdottama vähemmän leijuva hyppy tulee luultavasti seuraavaan versioon. Mutta kärpässieniä syödessä ukko alkaa leijumaan vanhaan tapaan.
Last edited by Frozen on Thu Jan 05, 2012 11:23 pm, edited 1 time in total.
Re: Mushroom Adventures
"Uusi" versio (Tämäkin päivitys on tehty jo ajat sitten, en ole vain muistanut päivittää)
Sisältää kohtalaisen paljon uutta, joita en nyt jaksa luetella.
Tässä
Sisältää kohtalaisen paljon uutta, joita en nyt jaksa luetella.
Tässä
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: Mushroom Adventures
Jostain syystä paketti ei toimi...
Lisää tekstiä ettei vallan tyhjäksi jää.
Lisää tekstiä ettei vallan tyhjäksi jää.
Re: Mushroom Adventures
Jaa... nyt en kyllä tiedä miksi se ei toimi.. itselläni ainakin toimi moitteettomastiMisthema wrote:Jostain syystä paketti ei toimi...
Lisää tekstiä ettei vallan tyhjäksi jää.
Re: Mushroom Adventures
Minullakin tuntui toimivan. En kyllä aivan tajunnut pelin syvällistä filosofiaa. Voiko tuossa tehdä muutakin kuin pomppia kenttää eteenpäin?Frozen wrote:Jaa... nyt en kyllä tiedä miksi se ei toimi.. itselläni ainakin toimi moitteettomastiMisthema wrote:Jostain syystä paketti ei toimi...
Lisää tekstiä ettei vallan tyhjäksi jää.
-
- Tech Developer
- Posts: 545
- Joined: Sun Aug 26, 2007 2:43 pm
- Location: Liminka
Re: Mushroom Adventures
Olipas jännä peli Tason läpäisyyn meni vain hetki mutta pelin tunnelma oli kuitenkin mukava.
Jääkaappini takana asustava norsu kuitenkin meinasi, ettei tämä muistuta kovin paljoa sienitrippiä vaikka idea sinäänsä hauska onkin. Grafiikkoihin pitäisi saada jonkinlaista väreilyä ja mukavana lisänä olisi jos pelin tunnelma voisi kääntyä välissä iloisesti sienitripistä huonompaan suuntaan ns. bad tripiksi.
Referenssiä voi hakea vaikka shroomerysta tai taikasieniforumilta. Molemmista löytyy trippitarinoita. Google auttanee
Suurimpana miinuksena oli omasta mielestäni pakotettu koko ruudun tila. Jonkinlainen vaihtoehto tähän olisi poikaa.
Muuta korjattavaa olisi muun muassa tekstissä joka näkyy kauppaan mennessä "paina enter tjsp", joka valkoisella värillä näkyy erittäin surkeasti.
Musiikki oli pirteä, mutta siihen kyllästyi n. 1s aikana kun sama looppi toistaa itseään
Korkea hyppy tuntui välissä hirveältä, varsinkin kun odotteli useita minuutteja että hahmo pääsee takaisin maahan hypyn jälkeen.
Lisäksi escistä exittaaminen pitäis ehdottomasti estää. Pelaamisinto meinasi loppua välittömästi kun yritin poistua kaupasta escin avulla ja peli sulkeutuikin
Tarina saisi ehkä näkyä vähän enemmän myös pelissä
Erityiskiitos hienoista tähtipartikkeliefekteistä <3 Niitä näkyy cbllä aivan liian vähän.
Jääkaappini takana asustava norsu kuitenkin meinasi, ettei tämä muistuta kovin paljoa sienitrippiä vaikka idea sinäänsä hauska onkin. Grafiikkoihin pitäisi saada jonkinlaista väreilyä ja mukavana lisänä olisi jos pelin tunnelma voisi kääntyä välissä iloisesti sienitripistä huonompaan suuntaan ns. bad tripiksi.
Referenssiä voi hakea vaikka shroomerysta tai taikasieniforumilta. Molemmista löytyy trippitarinoita. Google auttanee
Suurimpana miinuksena oli omasta mielestäni pakotettu koko ruudun tila. Jonkinlainen vaihtoehto tähän olisi poikaa.
Muuta korjattavaa olisi muun muassa tekstissä joka näkyy kauppaan mennessä "paina enter tjsp", joka valkoisella värillä näkyy erittäin surkeasti.
Musiikki oli pirteä, mutta siihen kyllästyi n. 1s aikana kun sama looppi toistaa itseään
Korkea hyppy tuntui välissä hirveältä, varsinkin kun odotteli useita minuutteja että hahmo pääsee takaisin maahan hypyn jälkeen.
Lisäksi escistä exittaaminen pitäis ehdottomasti estää. Pelaamisinto meinasi loppua välittömästi kun yritin poistua kaupasta escin avulla ja peli sulkeutuikin
Tarina saisi ehkä näkyä vähän enemmän myös pelissä
Erityiskiitos hienoista tähtipartikkeliefekteistä <3 Niitä näkyy cbllä aivan liian vähän.
CoolBasic henkilökuntaa
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Kehittäjä
cbFUN Kello
cbSDL
Whale.dy.fi
<@cce> miltäs tuntuu olla suomen paras
Re: Mushroom Adventures
Kiitos kehuistaKilledWhale wrote:Olipas jännä peli Tason läpäisyyn meni vain hetki mutta pelin tunnelma oli kuitenkin mukava.
Jääkaappini takana asustava norsu kuitenkin meinasi, ettei tämä muistuta kovin paljoa sienitrippiä vaikka idea sinäänsä hauska onkin. Grafiikkoihin pitäisi saada jonkinlaista väreilyä ja mukavana lisänä olisi jos pelin tunnelma voisi kääntyä välissä iloisesti sienitripistä huonompaan suuntaan ns. bad tripiksi.
Referenssiä voi hakea vaikka shroomerysta tai taikasieniforumilta. Molemmista löytyy trippitarinoita. Google auttanee
Suurimpana miinuksena oli omasta mielestäni pakotettu koko ruudun tila. Jonkinlainen vaihtoehto tähän olisi poikaa.
Muuta korjattavaa olisi muun muassa tekstissä joka näkyy kauppaan mennessä "paina enter tjsp", joka valkoisella värillä näkyy erittäin surkeasti.
Musiikki oli pirteä, mutta siihen kyllästyi n. 1s aikana kun sama looppi toistaa itseään
Korkea hyppy tuntui välissä hirveältä, varsinkin kun odotteli useita minuutteja että hahmo pääsee takaisin maahan hypyn jälkeen.
Lisäksi escistä exittaaminen pitäis ehdottomasti estää. Pelaamisinto meinasi loppua välittömästi kun yritin poistua kaupasta escin avulla ja peli sulkeutuikin
Tarina saisi ehkä näkyä vähän enemmän myös pelissä
Erityiskiitos hienoista tähtipartikkeliefekteistä <3 Niitä näkyy cbllä aivan liian vähän.
Alkuperäisiin suunnitelmiin ainakin kuuluu, että peli alkaisi sitten loppupuolella muuttumaan pikkuhiljaa "bad tripiksi"
Tulen poistamaan escistä sulkemisen kyllä ajallaan, ehkä jo seuraavassa versiossa. Seuraavassa versiossa tulee ehkä myös uusi musiikki.
Minun mielestäni hyppy ei ole liian korkea, koska se sopii mielestäni pelin tunnelmaan.
Peli on vasta pelkkä beta, eikä sen tarinan kuulukaan näkyä vielä kovin paljoa. Luultavasti teen tämän pelin loppuun joko cbEnchantedilla tai CBC:llä sitten kun ne ilmestyvät.
-
- Member
- Posts: 73
- Joined: Sat Feb 25, 2012 3:42 pm
Re: Mushroom Adventures
Aika sekava peli. Pelihän, onkuin olisi pimeässä luolassa ilman näkökykyä. Koskaan ei osaa arvata mitä mistäkin tapahtuu. Peli saisi olla hieman selvempi, että heti, kun pääsee mukaan pelin jujuun, niin peli sujuu. En vieläkään käsitä mikä varten siitä yhdestä sienestä pursuaa niitä -hymiöitä. Mutta ihan mukava peli. Jos tuo oli tarkoitettu ensimmäiseksi kentäksi, niin turha valittaa liiallisesta helppoudesta. Idea taitaa olla sellainen, että mitä pitemmälle pääsee, sitä vaikeammaksi menee. Graffat on ihan kivat, mutta pelattavuus on kyllä aika matalaa tasoa.
Re: Mushroom Adventures
Tuo kenttä on kyllä vasta betakenttä, joka ei todennäköisesti tule lopulliseen peliin (lopullisessa versiossa aloitetaan kyllä helpoista kentistä). Nuo hymiöt ovat vain efekti jonka tein koristamaan elämäsienien poimintaa. Vielä kun ymmärtäisi mitä epäselvää itse pelissä on. Voitko tarkentaa?VerkkoGuru wrote:Aika sekava peli. Pelihän, onkuin olisi pimeässä luolassa ilman näkökykyä. Koskaan ei osaa arvata mitä mistäkin tapahtuu. Peli saisi olla hieman selvempi, että heti, kun pääsee mukaan pelin jujuun, niin peli sujuu. En vieläkään käsitä mikä varten siitä yhdestä sienestä pursuaa niitä -hymiöitä. Mutta ihan mukava peli. Jos tuo oli tarkoitettu ensimmäiseksi kentäksi, niin turha valittaa liiallisesta helppoudesta. Idea taitaa olla sellainen, että mitä pitemmälle pääsee, sitä vaikeammaksi menee. Graffat on ihan kivat, mutta pelattavuus on kyllä aika matalaa tasoa.
- aloittelijamies
- Newcomer
- Posts: 45
- Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm
Re: Mushroom Adventures
Hauska peli vaikkakin tuo lyhyt ja toistuva musiikki hiukan häiritsi.
- Misthema
- Advanced Member
- Posts: 312
- Joined: Mon Aug 27, 2007 8:32 pm
- Location: Turku, Finland
- Contact:
Re: Mushroom Adventures
Miksi tarttua musiikkiin, kun peli on kuitenkin selkeästi kehitysvaiheessa - tarkoittanee sitä, että tekijää ei välttämättä kiinnosta kiinnittää huomiotaan johonkin taustamusiikkiin, kun edessä on muutakin tarpeellisempaa puuhaa. Rakentavampaa kommenttia SAA antaa.[/rage]aloittelijamies wrote:Hauska peli vaikkakin tuo lyhyt ja toistuva musiikki hiukan häiritsi.
*Alkaa lataamaan pelipakettia ja kommentoi kohta*
Noniin, toimihan se paketti tällä kertaa. Peli oli aivan h******n nostalginen! Tykkäsin todella paljon. Omasta mielestä pelattavuudessa ei ole mitään vikaa, vaan nimenomaan tuntuma on samantapainen mitä ikiwanhoissa Nintendo-peleissä. Kaupan ikkunasta kurkkiva mölli oli myös huvittava lisä ja nosti tunnelmaa korkeammalle.
Mielenkiinto pelaamiseen kuoli siinä, kun monta kauppaa ohittaneena menin sitten myöhemmin yhteen sisälle ostelemaan sieniä; vanhasta tottumuksesta olin menossa takaisin peliin painamalla ESC:iä, ja pelihän sitten sammui siihen... Suosittelen suuresti ottamaan SAFEEXIT:n pois päältä ja laittamaan poistumisen jonnekin namiskaan (esim. päävalikon Quit tms., jahka sellaisen saat aikaiseksi joskus).
Muuten kyllä kaikinpuolin viihdyttävä peli! Jatka samaa rataa!
Kiitos!
Re: Mushroom Adventures
Olen työstänyt uutta musiikkia, joka tulee seuraavaan versioon.aloittelijamies wrote:Hauska peli vaikkakin tuo lyhyt ja toistuva musiikki hiukan häiritsi.
Re: Mushroom Adventures
Totta pitää kyllä korjata tuo ESC:stä sammuttaminen..Misthema wrote: Noniin, toimihan se paketti tällä kertaa. Peli oli aivan h******n nostalginen! Tykkäsin todella paljon. Omasta mielestä pelattavuudessa ei ole mitään vikaa, vaan nimenomaan tuntuma on samantapainen mitä ikiwanhoissa Nintendo-peleissä. Kaupan ikkunasta kurkkiva mölli oli myös huvittava lisä ja nosti tunnelmaa korkeammalle.
Mielenkiinto pelaamiseen kuoli siinä, kun monta kauppaa ohittaneena menin sitten myöhemmin yhteen sisälle ostelemaan sieniä; vanhasta tottumuksesta olin menossa takaisin peliin painamalla ESC:iä, ja pelihän sitten sammui siihen... Suosittelen suuresti ottamaan SAFEEXIT:n pois päältä ja laittamaan poistumisen jonnekin namiskaan (esim. päävalikon Quit tms., jahka sellaisen saat aikaiseksi joskus).
Muuten kyllä kaikinpuolin viihdyttävä peli! Jatka samaa rataa!
Kiitos!
Sitten kun saan käsiini cbE:n niin alan muokkaamaan grafiikkaa ehkä hiukan Braidin suuntaan. Tai ainakin yritän sellaista. Lopputulos onkin sitten toinen juttu..
- aloittelijamies
- Newcomer
- Posts: 45
- Joined: Fri Nov 18, 2011 9:55 pm
Re: Mushroom Adventures
Pelasin peliä uudestaan ja se oli kyllä ihan hauskaa pelattavaa vieläkin. Kentässä oli hienosti salapaikkoja, joissa oli lisää kolikoita.
Olisin kuitenkin toivonut kärpässienen hyppytehon olevan pidempi. Esimerkiksi viimeiseen salapaikkaan on lähes mahdoton(?) mennä, koska sienen hyppyteho ei kestä tarpeeksi kauan hyppiäksesi pilveltä toiselle päästäksesi salapaikkaan. Peli myös hidastuu hiukan kun tätä sientä käytetään.
Pelissä oli myös noita rappusmaisia kohtia jotka ovat niin korkeita ettei niiden päälle pääse enää hyppäämään. Esim unohdin ensimmäisestä kaupasta ostaa heittosieniä joita tarvitaan niihin pinkkeihin seiniin, että ne saataisiin rikki. Unohdukseni takia, en pystynyt hakemaan lisää sieniä kaupasta, koska maasto on liian korkea hypyille.
Esimerkiksi olisi hyvä, jos sieniä olisi pelaajalla valmiina mukana (esim heittosieniä) tai sitten se, että kärpässieniä saa käyttää silloin kun itse tahtoo ja tietenkin ostaa niin paljon kun haluaa eikä heti kaupasta poistumisen jälkeen vaikkakin salapaikat oltiin sijoitettu kauppojen lähelle.
Mutta hyvä peli. Ainakin itse ajattelen niin.
Olisin kuitenkin toivonut kärpässienen hyppytehon olevan pidempi. Esimerkiksi viimeiseen salapaikkaan on lähes mahdoton(?) mennä, koska sienen hyppyteho ei kestä tarpeeksi kauan hyppiäksesi pilveltä toiselle päästäksesi salapaikkaan. Peli myös hidastuu hiukan kun tätä sientä käytetään.
Pelissä oli myös noita rappusmaisia kohtia jotka ovat niin korkeita ettei niiden päälle pääse enää hyppäämään. Esim unohdin ensimmäisestä kaupasta ostaa heittosieniä joita tarvitaan niihin pinkkeihin seiniin, että ne saataisiin rikki. Unohdukseni takia, en pystynyt hakemaan lisää sieniä kaupasta, koska maasto on liian korkea hypyille.
Esimerkiksi olisi hyvä, jos sieniä olisi pelaajalla valmiina mukana (esim heittosieniä) tai sitten se, että kärpässieniä saa käyttää silloin kun itse tahtoo ja tietenkin ostaa niin paljon kun haluaa eikä heti kaupasta poistumisen jälkeen vaikkakin salapaikat oltiin sijoitettu kauppojen lähelle.
Mutta hyvä peli. Ainakin itse ajattelen niin.