---

Jaa meneillään olevat projektisi tai valmiit pelit muun yhteisön kanssa täällä.
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:45 am, edited 25 times in total.
---
Awaclus
Forum Veteran
Posts: 2939
Joined: Tue Aug 28, 2007 2:50 pm

Re: WIP Robox

Post by Awaclus »

Oletko aivan varma, että noiden pyramiidin muotoisten robottien kannattaa olla ylhäältä päin kuvattuja, jos kenttä on kerran yläviistosta kuvattu?

Minusta tuon projektin kuvaus ei kyllä vaikuta siltä, että vaatisi mitenkään erityisen taidokasta koodaajaa tai useita tuhansia rivejä koodia (1000-3000 voi tulla helpostikin, mutta se nyt ei ole mitenkään epänormaalia), paitsi jos siihen on tarkoitus tulla ihan älytön määrä ylimääräisiä monimutkaisia ominaisuuksia, joista tässä topicissa ei kerrottu mitään.

Itseni voi muusikoksi tulla, ei tarvitse mitään maksaa jos ei kaupallisesta pelistä ole kysymys. Täältä löytyy taidonnäytteitä, pystyn kyllä muutakin kuin metallia säveltämään. EDIT: Normaaleimmat biisit noista on ehkä #32, #27, #24, #10 ja #12, jos et kaikkia viitsi kuunnella. (Epänormaaleimmat biisit ovat #31 ja #35.)
Last edited by Awaclus on Sun Jan 01, 2012 9:15 pm, edited 2 times in total.
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:45 am, edited 2 times in total.
---
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:46 am, edited 1 time in total.
---
User avatar
Frozen
Advanced Member
Posts: 282
Joined: Fri Jan 01, 2010 4:46 pm
Location: Suomi

Re: Robox™ : Journey to Gliese

Post by Frozen »

Ainakin peli näyttää hyvältä :D peli vaikutti vakuuttavalta, kunnes liikuin lammen alitse. Pelissä ei ymmärtääkseni voi tehdä vielä oikein mitään?
Toivon että tämä peli ei tule jäätymään :D (useinmiten ensimmäiset projektit jäätyy)

PS: et sitten korjannut vielä tuota taustaa?
EDIT:

Btw mitä tuo trademark tekee tuossa nimessä?

Image
Työn alla:
Jotakin epäjulkaistua
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:46 am, edited 1 time in total.
---
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Robox™ : Journey to Gliese

Post by axu »

No kommentoidaan sitten. Ennen kuin kommentoin itse projektista, kehoitan siistimään ensimmäistä viestiä, tällä hetkellä se kaikkea muuta kuin houkuttelee kokeilemaan peliäsi. Ei tarvitse jokaisen asian kohdalla laittaa sulkuihin "nimeltään vaikkapa nyt tämmöinen". Voi siihen sen nimen laittaa suoraan, ja myöhemmin vaihtaa, jos tarvitsee. Lisäksi kaikkia "sanoja" ei tarvitse "merkitä" lainausmerkkeihin, vaikka olisivat keksimiäsi nimiä tai pelitermejä. Myös hymiöiden käyttöä on syytä vähentää.
Silmään pistivät myös seuraavat lausahdukset:
  • Niillä voi heitellä pahiksia. Tarkoitatko, että timanttien avulla voi heittää pahiksia vai timantteja voi heittää pahiksia kohti?
  • tarvitaan joku pro 8-) , tiedät kyllä mitä tarkoitan. En tiedä.
  • Tämä peli vie yli 1MB. Mitäs se haittaa?
Ja sitten itse peliin: Ohjelmoinnista mainitsitkin, ettet osaa, joten en siihen paljon sano. Tosin ei kannata laittaa ruutua venymään koko näytölle. Jos kuitenkin haluat antaa siihen mahdollisuuden, muuta ensin ruutu sopivan kokoiseksi ja sitten aseta se venytettäväksi:

Code: Select all

SCREEN 800, 600         //Muutetaan ruudun koko, jottei tapahtuisi sumennusta seuraavan muutettaessa venytettäväksi
SCREEN 800, 600, 0, 2   //Tämä määrää varsinaisen resoluution
Yksittäiset grafiikat ovat hyvännäköiset, siinä on selvästi sinun vahva puolesi. Tosin kokonaisuus on epäjohdonmukainen. Tileset (joka on muuten yksi paremmasta päästä, minkä olen nähnyt näillä foorumeilla) tuntuu olevan eri pelistä kuin spritet. Kuten Chaosworm jo mainitsikin, spritet on piirretty eri kulmasta kuin tileset. Helpompaa olisi kenties muuttaa tileset ylhäältäpäin kuvatuksi, mutta suosittelen (etenkin kun näytät pitävän piirtämisestä) piirtämään spritet samasta kulmasta, josta tilesettikin on. Tällöin joudut piirtämään jokaisen kulman erikseen (aluksi vaikka 8 eri kulmaa, tarvittaessa harkitse määrän tuplaamista), mutta lopputulos on sen väärti.
Mappi oli ihan jees, joskin joissakin kohdissa piirtojärjestys oli erikoinen (onko hahmo matalempi kuin kukat?). Toivotan onnea projektille ja tervetuloa CB:n ihmeelliseen maailmaan!
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:46 am, edited 1 time in total.
---
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:48 am, edited 1 time in total.
---
User avatar
axu
Devoted Member
Posts: 854
Joined: Tue Sep 18, 2007 6:50 pm

Re: Reply to "Axu"

Post by axu »

seancarrion wrote:Kiitos Axu! Haluatko tulla mukaan projektiin? :D
EDIT:

Spritet täytyy tehä ylhäältä koska en osaa koodata sillä lailla että kun liikkuu/on kääntynyt eri suuntiin, vaihtuu pelaajan ns. kuva.

Projektissa ei tällä hetkellä ole grafiikan lisäksi oikein mitään, mikä sytyttäisi minussa innon tulla mukaan. Apua tuohon ongelmaan kyllä saat. Vinkkinä: tee eri kulmat animaatioksi, jossa hahmo osoittaa oikealle ensimmäisessä kuvassa, ja siitä sitten vastapäivään. Näytät sitten aina tiettyä kuvaa jakamalla 360 astetta yhtä moneen osaan kuin sinulla on kuvia, ja ObjectAngle auttaa eteenpäin. Voin joskus tehdä esimerkkikoodin tästä.

Voin miettiä projektia sitten uudelleen kevään kirjoitusten jälkeen (jos projekti on vakavissaan otettava, kestää se muutaman kuukauden) jos ei muita projekteja ole kovassa vauhdissa.
PS. puhut aika paljon sinun "firmasta". Jos kyse ei ole oikeasta yrityksestä, kannattaa puhua tiimistä. Vastoin järkeä, se näyttää huomattavasti ammattimaisemmalta.
Jos tämä viesti on kirjoitettu alle 5 min. sitten, päivitä sivu. Se on saattanut jo muuttua :roll:
Image
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:46 am, edited 1 time in total.
---
temu92
Web Developer
Web Developer
Posts: 1226
Joined: Mon Aug 27, 2007 9:56 pm
Location: Gamindustri
Contact:

Re: Reply to "Axu"

Post by temu92 »

seancarrion wrote:VIRALLINEN yritys
Virallinen eli rekisteröity? Ei löydy ainakaan Eniron yritysrekisteristä. Nettisivu pelkästään ei tee tiimistä rekisteröityä yritystä :P
legend
Advanced Member
Posts: 371
Joined: Wed Nov 18, 2009 8:06 pm

Re: Reply to "Axu"

Post by legend »

seancarrion wrote:
Axu wrote:Puhut aika paljon sinun "firmasta". Jos kyse ei ole oikeasta yrityksestä, kannattaa puhua tiimistä. Vastoin järkeä, se näyttää huomattavasti ammattimaisemmalta.
Se ei ole niinkään minun, vaan Koodaajan, Grafiikka-tekijän, Musiikki-tekijän ja Tarina-tekijän VIRALLINEN yritys. Ensimmäinen peli on vielä alkuvaiheessa, käy täällä. Alkeellinen kotisivu : http://www.wix.com/tinycloudgames/tiny-cloud-games
Alkeellinen foorumi : http://tinycloud.freeforums.org/
Kotisivut ovat hienot, mutta suosittelen käyttämän parempaa hosting palvelua.
Itse käytän http://www.000webhost.com/. Siinä ei ole mainoksia ja tilaa riittää. Nimeen tulee vain .comlu pääte.

Ja itse peliin.
To do list:
-fullscreen
-version numeron vaihto (luulin jo pelin olleen kolmannella versiolla)
-pelaajan kulma
-fontin vaihto selkeämpään
-Pelistä tulisi paljon hiotumman oloinen, kun liikkuminen ei olisi niin tönksähtelevää. Pelaaja voisi esim. liukua vähän.
-pelattavuutta

Ps. Voisitko lyhentää asuin paikkakunnan nimeä. Se saa foorumin näyttämään tyhmältä - palkit ovat erikokoisia.
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:47 am, edited 1 time in total.
---
User avatar
elmo123
Active Member
Posts: 153
Joined: Sun Sep 09, 2007 4:19 pm

Re: Robox™ : Journey to Gliese

Post by elmo123 »

Voisin tulla mukaan koodipuolelle, kun ei kiirettäkään juuri nyt ole. :)

Päätin helpottaa pyramidirobottien piirtämistä yläviistosta: generoin koodilla kuvastripin pyörivästä neliöstä, jonka päälle voi piirtää pyramidit helposti.

Image

Ohessa on 24 kuvan sarja, mutta kuvien määrää ja kokoa voi vaihtaa tarpeen mukaan.
EDIT:

Jaahas, lähinnä se parhaalta näyttänyt grafiikkapuoli olikin jonkun muun tekemä kuin itse graafikon...

Last edited by elmo123 on Tue Jan 03, 2012 9:01 pm, edited 1 time in total.
Kiinnostuin pelien tekemisestä ennen 1. luokkaa.
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.

Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:47 am, edited 1 time in total.
---
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:47 am, edited 1 time in total.
---
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:47 am, edited 1 time in total.
---
User avatar
seancarrion
Active Member
Posts: 128
Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
Location: ---

---

Post by seancarrion »

---
Last edited by seancarrion on Sun Jun 26, 2016 3:47 am, edited 1 time in total.
---
Taatero
Advanced Member
Posts: 384
Joined: Tue May 27, 2008 6:06 pm

Re: Robox™ : Journey to Gliese

Post by Taatero »

Jos kerran esittelet itsesi graafikoksi, pitäisin ihan kohtuullisena että lainatun tilesetin tekijään/alkuperään viitattaisiin jotenkin.
[color=#40BF00][u]koodaaja[/u][/color] wrote:Täyden turvan takaamiseksi avain olisi myös kuljetettava offlinenä suoraan tulevien viestien lähettäjältä niiden vastaanottajalle laitakaupungin hämärissä yöneljältä ja varmistettava, ettei kumpaakaan osapuolta seurata. Popliinitakkia suositellaan.
Post Reply