SpaceCraft
SpaceCraft
Okei eli täyspitkä peli jossa kuljetaan raketilla avaruudessa ja kerätään arvometalleja ja lopussa odottaa se Final Boss... Elikkäs tsekkaa pelin intro, niin älyät juonen. Pelissä voit ostaa panssareja, moottoreja ja bensatankkeja.
Raketin ohjaus nuolinäppäimistä ja tallennus painamalla S. kun pääbossi näkyy ammu välilyönnistä. Ennen pääbossin esiintulemista et voi tulittaa.
Kommenttia kiitos.
//LatausRuudussa saattaa kestää animaatioiden takia.
///Nyt lataa nopsemmin. Lataa päivitetty versio.
- Attachments
-
- Space Craft.zip
- SpaceCraft
- (1.83 MiB) Downloaded 577 times
Re: SpaceCraft
Grafiikat olivat pääsääntöisesti kelpaavat tyylin puitteissa, mutta tausta pomppaa ikävästi esiin kirjavuutensa vuoksi (tumman sinistä ja isoja keltaisia tähtiä => ei hyvä). Tuosta aloitusalustasta jäi epäselväksi, mitä se esittää. Turhia liukuvärejä pois, ja kameran voisi rajoittaa alueelle jossa pelaaja voi liikkua (samalla lähtöalusta näyttää vähemmän tökeröltä ilmassa leijuvalta planeetanpätkältä). Myös kuvien rajoja kannattaa viilata, jottei reunalla ole valkoisia pikseleitä.
Pelattavuus oli tällä hetkellä melkoisen jäykkää: alus liikkuu vakionopeudella, ja putoaa kahdella eri nopeudella. Alus törmää asteroideihin vaikka etäisyyttä olisikin. Peli sulkeutuu, kun häviää - yhdistettynä harvinaisen pitkään latausaikaan tämä on aikamoinen pelin pilaaja. Miksi muuten latausaika on noin pitkä? Mitä kaikkia objekteja pyöritellään ja millä sulavuudella?
Itse pelin idea on hyvä, ja jo pienillä viilauksilla tästä saa pelattavan.
Jaksoinpa nyt kuitenkin testata toisen kerran, ja annan lisää palautetta: Huomasin vihdoin, että klikkaamalla kylttejä pääset kyseiseen kauppaan. Kaupassa olevat tavarat olivat toistaiseksi liian kalliita kukkarolle, joten en ostanut mitään (sen tajuaminen, että kauppa toimii numeroita painamalla, vei hetken koska itse pelejä ohjataan nuolilla, ja joudut siirtämään käden hiirelle että pääset kauppaan). Pelin pysäytti tällä kertaa asteroidivyö, jonka ohi en kyennyt menemään. Voiko ruskeita asteroideja tuhota jotenkin? Miten peli tallennetaan?
Re: SpaceCraft
Okei. Asterioideja ei voi tuhota. Peli tallennetaan painamalla S. Asteroidien läpi pääsee tehokkaammalla moottorilla (Tosi aitoa...)axu wrote:EDIT:Jaksoinpa nyt kuitenkin testata toisen kerran, ja annan lisää palautetta: Huomasin vihdoin, että klikkaamalla kylttejä pääset kyseiseen kauppaan. Kaupassa olevat tavarat olivat toistaiseksi liian kalliita kukkarolle, joten en ostanut mitään (sen tajuaminen, että kauppa toimii numeroita painamalla, vei hetken koska itse pelejä ohjataan nuolilla, ja joudut siirtämään käden hiirelle että pääset kauppaan). Pelin pysäytti tällä kertaa asteroidivyö, jonka ohi en kyennyt menemään. Voiko ruskeita asteroideja tuhota jotenkin? Miten peli tallennetaan?
Juu, unohin ton tallennuksen mainita, mutta sitä painamalla pelin pitäisi tallentua.
Re: SpaceCraft
Mutta näin kokonaisuutena:
+Osa pelin grafiikasta näyttää hyvältä
-... kun taas osa grafiikasta näyttää.. vähemmän hyvältä.
-Pelin alkudialogia saisi parantaa.
-Kaupankäynti valikoissa vielä hiukan kehittelyä.
+-0 Kyltit olivat hienoja, tosin voisit laittaa maskväriksi vaikka magentan, niin kyltin teksteistä ei näkyisi läpi.
Noh, tämä ainakin voittaa spairin, mutta minusta sinun kannattaisi keskittyä enemmän ainepeliin.
SpaceCraft
Pelin lataaminen kestää koska: On animaatioita, niitä liikutetaan TODELLA sulavasti joka hivenen hidastaa lataamista.
Kommentteja otetaan edelleen vastaan. Kerrotko myös jos läpäisit tämän?
Re: SpaceCraft
Kuinka sulavasti niitä oikein liikutat? Harvoin kannattaa mitään 180 enempää laittaa pyöritysarvoksi, ja ottaen huomioon aluksen kääntymisnopeuden, korkein, mitä voin suositella on 72. Muista, että vaikka aluksella olisi kuinka sulava pyörimisanimaatio tahansa, siitä ei ole mitään hyötyä jos alus pyörii nopeammin kuin keretään näyttää pelaajalle kuvia - tai mikä pahempaa, jos pelaaja ei jaksa odottaa pelin käynnistymistä, niin ei hän näe niitä ollenkaan.Execute wrote:Mielestäni tämä on ihan mukava tuotos. Itse ainakin vedin läpi about 2 tuntia kun tämän kimpussa sääti. Ylempänä tulee parempaa arvokamaa, eli enemmän fyrkkaa.
Pelin lataaminen kestää koska: On animaatioita, niitä liikutetaan TODELLA sulavasti joka hivenen hidastaa lataamista.
Kommentteja otetaan edelleen vastaan. Kerrotko myös jos läpäisit tämän?
Joku tapa kiertää nuo asteroidit pitäisi olla, jottei tapahtuisi tuon tyyppisiä ongelmia kuin minulle kävi.
SpaceCraft
Nyt sekin on korjattu.
Re: SpaceCraft
Jotain pientä (Ehkä vähän suurempaakin)
-Tuxi- (myös Tuxi4321)
Re: SpaceCraft
- Raketin fysiikka on töksähtelevää ja epärealistista; kun kaasutat suoraan alas, tiput hitaammin kuin jos et kaasuttaisi lainkaan.
- Päävalikon perusteella vaikuttaa siltä, että osaat tehdä hiirellä toimivan käyttäjäympäristön. Käytä osaavuuttasi myös kaupan valikoihin.
- Pelattava alue on vaaka-akselilla aivan liian pieni.
- Asteroidit laukaisevat "törmäyksen" todella kaukaa.
- Asteroidit usein tukkivat tien ylös.
Code: Select all
Const SW = 800
Const SH = 600
SCREEN SW, SH
//Koordinaatit alukselle; Nyt saat tutustua myös muuhun!
//XVel ja YVel; vauhti vaakasuunnassa ja pystysuunnassa.
//Aja koodi niin näet eron pelisi raketin ja kiihtyvän raketin välillä.
Dim x#, y#, angle#, xvel#, yvel# As Float
angle# = 90
x# = SW/2
y = SH-100
Repeat
If KeyDown(cbkeyup) Then
//Muutetaan nopeusmuuttujia
//Saat luvan tutustua trigonometrisiin funktioihin Cos ja Sin!
xvel# = xvel# + Cos(angle#) * 0.02
yvel# = yvel# - Sin(angle#) * 0.02
EndIf
If KeyDown(cbkeyleft) Then angle# = angle# + 2.5
If KeyDown(cbkeyright) Then angle# = angle# - 2.5
//Päivitetään aluksen paikka!
x# = x# + xvel#
y# = y# + yvel#
//Rajoitetaan aluksen paikkaa, ettei se mene ruudun ulkopuolelle
If x# < 20 Then
x# = 20
xvel# = Abs(xvel#) * 0.3
EndIf
If x# > SW-20 Then
x# = SW-20
xvel# = Abs(xvel#) * -0.3
EndIf
//Laitetaan hauska kitka, jos osutaan maahan
If y# >= SH-100 Then
y# = SH-100
If yvel# > 0 Then yvel# = 0.0//Nollataan korkeusvauhti, jos ei mennä ylös
xvel# = xvel# * 0.95
EndIf
//Painovoima
yvel# = yvel# + 0.01
//Piirretään "alus" ja "maa"
Color cbSilver
Box 0, SH-100, SW, SH
Color cbWhite
Line x#, y#, x# + Cos(angle#) * 4.0, y# - Sin(angle#) * 4.0
Line x#, y#, x + Cos(angle# - 20) * -4, y# - Sin(angle - 20) * -4
Line x#, y#, x + Cos(angle# + 20) * -4, y# - Sin(angle + 20) * -4
DrawScreen
Forever
Sitten 3. luokalla tuli CB. Ja siitä se alkoi.
Blender! TF2! CB! Game Maker! Nokia-mollaus! Kitaransoitto! Breakdance! MadTracker! Minecraft!
SpaceCraft
Pelin perusteella en osaa?elmo123 wrote: Päävalikon perusteella vaikuttaa siltä, että osaat tehdä hiirellä toimivan käyttäjäympäristön.
Fysiikka on tehty aika kökkösesti, mutta kelpaa ensihätään. Teen tuon jossakin välissäelmo123 wrote: Raketin fysiikka on töksähtelevää ja epärealistista; kun kaasutat suoraan alas, tiput hitaammin kuin jos et kaasuttaisi lainkaan.
Pyysinkö tuota jossakin välissä?elmo123 wrote:...Ja ei, en muunna oheista koodia pelisi objekteille sopivaksi, vaan saat itse tutkia koodia ja mutatoida sitä miten huvittaa
Jotain fysiikka muutosta tulossa ja ehkä jotain pikkusälää... esim: palkintoja.
- seancarrion
- Active Member
- Posts: 128
- Joined: Sun Jan 01, 2012 11:37 am
- Location: ---